moduł zapłonowy

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

moduł zapłonowy

Post autor: luki55 »

mam pytanie bo w piątek spalił mi sie moduł i zaprowadziłem auto do jakiegoś elektryka i podłączył mi moduł od jakiegoś nissana i wcześniej palił na dotyk jak był stary moduł a teraz musze go potrzymac z 3 sekundy na rozruszniku bo inaczej nie zapali gośc twierdzi że to zapłon ale coś mi tu śmierdzi czemu sie tak dzieje??
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Może mieć rację, do wymiany modułu wyciągał aparat i jak nie potrafił, to zapłonu dobrze nie ustawił, albo moduł steruje cewkę niższym napięciem i iskra jest słabsza.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Jeśli to 2.0 to bez problemowo można pomylić się przy wkładaniu aparatu, a nawet obrócić go o 180 stopni i samochód będzie tylko parskał. Jeśli to 2.5 to nie ma innej możliwości montażu.
Co do cewki, to może ona być też już kulawa i słabo daje iskrę, tyle że w czasie jazdy też będą problemy.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

była to wersja v6 i kolo nie wyciągał aparatu tylko moduł jest na zewnątrz i jest przylutowany do kabli idących do aparatu i denerwuje mnie to że wcześniej palił na dotyk a teraz musze go keęcić jak jakiegoś poloneza:(
a co do jazdy to jest wszystko cacy tylko to 3-4 sekundowe kręcenie

EDIT:
kurcze i do tego wszystkiego po wymianie modułu zaczął sie palić check sprawdziłem kody i wywala mi 23 41 46 wcześnie tego nie było zrobiło sie to po wymianie modułu co jest grane???

Poprawiłem. :evil:
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

luki55 pkt 6 |-X :1111_bicz:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

czytałem to już ale niestety spędziłem na tym chyba z 30 min i nie wiem co to może być ty sie tu bardziej ogarniasz więc może mi podasz jakiś link jak to już było albo poprostu mi wytłumacz o co z tym chodzi że musze tyle kręcić. z góry dziękuje:)

EDIT:

to co nikt nie wie czemu musze go tyle kręcić na rozruszniku?? poprosze o jakieś wskazówki bo mnie szlak trafi
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

U mnie tak się dzieje jak mam mało paliwa w zbiorniku. Może masz filtr przytkany?
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

nic z tych rzeczy mam dużo paliwa w zbiorniku zrobiło sie to zaraz po wymianie modułu zapłonowego

EDIT:
ok dzięki za odpowiedzi chłopaki ale widze że większość na tym forum umie tylko zwracać uwage że nie ten dział albo coś żle wpisane a tak naprawde są to w większości wielcy cwaniacy którzy nic nie wiedzą . żałosne :cry:
Awatar użytkownika
SoTonkA
Posty: 821
Rejestracja: 2005-08-28 21:04
Galeria: viewtopic.php?t=5770
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: SoTonkA »

A gdzie przepraszam zauważyłeś napis.. "Wszelka pomoc techniczna, nie musisz już jechać do mechanika" ???
To jest forum miłośników a nie mechaników (chociaż troszkę też)..
I nie pomyślałeś, że być może nikt się jeszcze z takim problemem nie spotkał? A poza tym naprawianie auta na odległość jest jak cybersex - jedna wielka ściema..
Chłopaki poddali Ci propozycje co ew. może być nie tak ale skoro to nie to.. Sorry wodzu.. nikt tu nie jest cudotwórcą..
Ale oczywiście najlepiej jest wpaść sobie na forum i wyskoczyć z tematem.. Przecież powinni wszyscy teraz zlecieć się do twojego topicu i w 3 sekundy naprawić Ci zapłon.. Ehhh...
I lepiej uważaj z tak mocnymi słowami bo jak Ci się naprawdę coś poważnego stanie to dopiero będziesz miał cieplutko..
Pozdroo
220 koni, turbo, nitro.. No kocham ten wóz 8)Obrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

SoTonkA pisze:A gdzie przepraszam zauważyłeś napis.. "Wszelka pomoc techniczna, nie musisz już jechać do mechanika" ???
To jest forum miłośników a nie mechaników (chociaż troszkę też)..
I nie pomyślałeś, że być może nikt się jeszcze z takim problemem nie spotkał? A poza tym naprawianie auta na odległość jest jak cybersex - jedna wielka ściema..
Chłopaki poddali Ci propozycje co ew. może być nie tak ale skoro to nie to.. Sorry wodzu.. nikt tu nie jest cudotwórcą..
Ale oczywiście najlepiej jest wpaść sobie na forum i wyskoczyć z tematem.. Przecież powinni wszyscy teraz zlecieć się do twojego topicu i w 3 sekundy naprawić Ci zapłon.. Ehhh...
I lepiej uważaj z tak mocnymi słowami bo jak Ci się naprawdę coś poważnego stanie to dopiero będziesz miał cieplutko..
Pozdroo
ja cie rozumiem w zupełności ale nie zaprzeczysz że w większości to jest albo ot. albo jakaś uwaga i większość postów tak wygląda.a powiem ci że wcześniej jezdziłem innym samochodem sportowym i też zaglądałem na forum tego modelu i było całkiem inaczej .nie twierdze że wszyscy sie czepiają są na tym forum też ludzie którzy zawsze ci chcą pomóc nieważne czy wpisałeś dobrze temat czy narobiłeś błędów czy nie
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Każde forum ma swoją specyfikę, a to ma akurat taką, a nie inna.
Po pierwsze widać, że nie przeczytałeś regulaminu, bo pomimo upomnień nadal piszesz posty jeden po drugim, wyrażasz się niestosownie oskarżając nas o cwaniactwo i uważasz, że jesteśmy żałośni.
Może warto spojrzeć wpierw w lustro zanim się na kogoś wyskoczy "z Nienacka".

A wracając do problemu o którym mowa, to nie przyszło Ci w pierwszej kolejności do głowy, że zamontowany moduł przez rzekomego mechanika nie nadaje się do naszego auta. Może tu właśnie tkwi cały problem na który odpowiedziałeś sobie w pierwszym poście. Nie każda rzeźba dobrze funkcjonuje.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Kolego masz pretensje do klubowiczow ze nie wiedza jak ci naprawic auto. Stwierdziliscie z twoim mechanikiem ze to modul i go zamieniliscie z nissana. Wienc jak mozemy swierdzic ze zle ci pali. Jak ci nie pasuje palenie to kup sobie orginalny aparat z dobrym modulem i nie bedziesz mial probelmu. Natomiast jak zakladasz modul z auta co ma 4 cylindry o innych parametrach do 6 cylidrowego auta masz prawo oczekiwac to co teraz masz.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

Gturbo pisze:Kolego masz pretensje do klubowiczow ze nie wiedza jak ci naprawic auto. Stwierdziliscie z twoim mechanikiem ze to modul i go zamieniliscie z nissana. Wienc jak mozemy swierdzic ze zle ci pali. Jak ci nie pasuje palenie to kup sobie orginalny aparat z dobrym modulem i nie bedziesz mial probelmu. Natomiast jak zakladasz modul z auta co ma 4 cylindry o innych parametrach do 6 cylidrowego auta masz prawo oczekiwac to co teraz masz.
no widzisz może właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem :P
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

luki555 ja mam pytanie po co ty sobie chlopie zycie utrudniasz masz opisane jak zrobic modul za 50zl wiec zrob tak jak ma wiekszosc na tym forum (w tym ja) modul zewnetrzny i tyle
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE »

Przerób oryginalny moduł, a teraz probas chodzi Ci na iskrze rozruchowej. Aparat z modułem jest tak zbudowany, że ma 2 obwody generujące iskrę. Pierwszy z nich to rozruchowy, generujacy iskrę tylko do zapłonu ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu (tu decyduje o iskrze moduł) oraz drugi, uruchamiany po zapaleniu silnika, kiedy to zapłon jest sterowany przez elektroniczną jednostkę sterującą zwaną potocznie komputerem.

Większość awarii modułów jest usuwana poprzez przeróbkę modułu tak, aby chodził non stop w trybie pierwszym co skutkuje zwłoką w zapaleniu silnika na poziomie 3-4 sekund oraz okupione jest wiekszym spalaniem. Dużo jest takich probe w polsce. Sam miałem kiedyś...

PS
Analizę zjawiska wykonywałem osobiście z kolegą z czestochowy, który jest wysokiej klasy kozakiem od kompów i elektroniki samochodowej. Nawiasem mówiąc naprawia komputery które kosztują tyle co dobre probe 1997 GT.
Nie mam jego numeru telefonu, nie wiem co się z nim dzieje, po ślubie żona kazała mu zamknąć warsztat....
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

BLADE pisze:Przerób oryginalny moduł, a teraz probas chodzi Ci na iskrze rozruchowej. Aparat z modułem jest tak zbudowany, że ma 2 obwody generujące iskrę. Pierwszy z nich to rozruchowy, generujacy iskrę tylko do zapłonu ze zmianą kąta wyprzedzenia zapłonu (tu decyduje o iskrze moduł) oraz drugi, uruchamiany po zapaleniu silnika, kiedy to zapłon jest sterowany przez elektroniczną jednostkę sterującą zwaną potocznie komputerem.
Jest to niemożliwe, gdyż moduł ma 3 wyprowadzenia:wejście, masa i wyjście i steruje cewkę tylko tym co mu CPU poda. Gdyby chodził cały czas na iskrze rozruchowej to raczej z odpalaniem by nie było problemów. Ja mam przerobiony moduł za pomocą 2 tranzystorów, 2 oporów i diody i jakoś mi normalnie pali :D
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE »

Nie bede sie spierał, a poza tym to Ty masz dobrze przerobione wiec dlatego dziala ok.
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

No, najważniejsze żeby nam Probki dobrze działamy :wink:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

BLADE pisze:Nie bede sie spierał, a poza tym to Ty masz dobrze przerobione wiec dlatego dziala ok.
I nie tylko Tofil tak ma, a jeszcze chyba z 20 znanych mi osób. Sam na takim przerobionym śmigam, a autko zapiernicza jak ta lala.
Więc najwyraźniej to na czym jeździmy nie odbiega od fabryki, a wręcz ją przewyższa.

Naprawa polega jedynie na wymianie impulsatora sterującego cewką. Dokładniej tranzystor w układzie darlingtona + zabezpieczenie, a nie na podmienianiu modułów z innych samochodów.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE »

Niektórzy fachowcy przerabiaja to troche prymitywnie, stad czasem stresy ;)
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

hm... a czy przypadkiem, nie masz źle ustawionego zapłonu?? 8) Do poprawnego odpalenia, musi być ustawiony najlepiej na lampie stroboskopowej, być może twój elektryk ustatwił " na oko" i stad musisz trochę pokrecić aby złapał silnik. Później zapłon sie samoczynnie ustawia więc, może to jest twoim problemem.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
mm26
Posty: 89
Rejestracja: 2007-07-27 15:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mm26 »

Jak można sprawdzić na oko, że moduł jest już niesprawny?
Red FORD USA
PROBE II (ECP)
2.5 V6 24V
Kod silnika KL
Awatar użytkownika
S.H.A.R.K
Posty: 954
Rejestracja: 2006-05-06 16:43
Samochód: PROBE GT-ZE AURORA
Galeria: viewtopic.php?t=12737
Lokalizacja: Lubelskie (Krasnystaw)

Post autor: S.H.A.R.K »

No własnie tez jestem ciekaw jak mozna sprawdzic moduł domowym sposobem.
Niedawno miałem taki problem ze auto co raz mi gasło jakby nie dostawało pradu, chwile trzeba było odczekac gdy zgasł i mozna było jechac dalej.
Probek juz ktorys raz mnie zadziwił bo samo mu przeszło :) i jak narazie jest ok, hula jak szalony :)

Jednak chciałbym jakos sprawdzic ten moduł dla świętego spokoju
Obrazek
FORD PROBE GT-ZE / AURORA FLARE BLUE PEARL
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Na dole strony jest mała wzmianka:
http://www.modulyzaplonowe.republika.pl/nowa.html
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Awatar użytkownika
pawlacz
Posty: 376
Rejestracja: 2012-07-24 23:41
Samochód: Probe II 2.5 v6 '93
Galeria: viewtopic.php?t=22222

Re: moduł zapłonowy

Post autor: pawlacz »

-- oryginalny post 2015-05-02 10:29 --

http://www.ebay.com/itm/IGNITION-MODULE ... 7801039?ha
Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc pytam się tutaj.
Taki moduł jest ok? Rok 93'.

-- dodano 2016-04-20 17:17 --

http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=M67580
By naprawić moduł wystarczy kupić ten tranzystor i wlutować w miejsce starego, czy trzeba przerabiać tak jak na probe-net jest napisane?
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”