probe v6 gaśnie:(

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

probe v6 gaśnie:(

Post autor: luki55 »

witam mam taki problem niedawno spalił mi sie moduł zapłonowy i jest zrobiny na zewnątrz ale od jakiegoś czasu dzieje sie coś podobnego do spalonego modułu .mianowicie podczas jazdy nagle probek gaśnie i jak jade na 4 tys obrotów to w momęcie gdy samochód przestaje ciągnąć to wskazówka obrotomierza spada do zera. czy są to typowe objawy modułu czy może cewki albo czujnika halla bo nie mam pojęcia od czego zacząć gdyż zaraz po minucie probek odpala i jedzie jakby nigdy nic
Ostatnio zmieniony 2006-11-03 06:04 przez luki55, łącznie zmieniany 1 raz.
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

typowe dla modulu uzywaj szukajki
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

a nie będzie tak samo jak poleci cewka?? albo czujnik halla?? objawy niedziałającego obrotomierza to może być tylko moduł??
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

W pierwszej kolejności uzupełnij stopkę o model auta i rocznik, to ułatwi na przyszłość orientację z czym mamy do czynienia.

A po drugie jeśli to '94 z fabrycznym immo na pilota, to już będziesz miał odpowiedź. Padły lutowania w centralce i będzie wyłączał zapłon tak samo jak padający moduł.

Cewka z reguły jak umiera to poszarpuje, a potem już nie pozwala odpalić samochodu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

mam 25,v5 z 94 roku ale bez immo bo w karcie pojazdu pisze rocznik modelowy 93.więc chyba niema immo przynajmniej nic o nim nie wiem. objawy są daść dziwne bo przestaje działać nagle obrotomierz i myślałem że może są to typowe objawy którejś z tych rzeczy .niewiem od czego zacząć bo probek po chwili zapala i jedzie jak by nigdy nic sie nie stało.lepiej jak by padło i niechciał jechać wtedy można by było cos zweryfikować
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

no przeciez mowie ze to sa objawy normalne dla awarji modulu zaplonowego wrrrrr ;)
Pozdrawiam
ps. zrobic modul zewnetrzny podlaczyc i powinno byc git
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

kolego czytaj uważnie w pierwszym poście napisałem że moduł jest już zrobiony zewnętrzny :lol:
czerwone 2,5v6+sgi :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Obrotomierz spada do zera w dwóch przypadkach
- zdycha impulsator (moduł) i nie podaje sygnałów sterujących cewką, a tacho brane jest z cewki
- immo rozłącza moduł

Nadal nie wyjaśniłeś mi dokładnie czy masz immo czy nie.
Czy korzystasz przy odpalaniu z takiego pilocika z jednym przyciskiem i po drugiej stronie wyrytym znaczkiem Forda :?:
Jeśli tego nie masz, to może coś masz skopane z Tym zewnętrznym modułem.
Podstawowa sprawa, czy przewody którymi się wpiąłeś w aparat zostały dobrze przylutowane, a nie np. tylko skręcone i zaizolowane.
Już taki przypadek u kogoś miałem, że lutowania były słabe (czy kiepsko pobielone) i przerywało.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

Voodoo pisze:Obrotomierz spada do zera w dwóch przypadkach
- zdycha impulsator (moduł) i nie podaje sygnałów sterujących cewką, a tacho brane jest z cewki
- immo rozłącza moduł

Nadal nie wyjaśniłeś mi dokładnie czy masz immo czy nie.
Czy korzystasz przy odpalaniu z takiego pilocika z jednym przyciskiem i po drugiej stronie wyrytym znaczkiem Forda :?:
Jeśli tego nie masz, to może coś masz skopane z Tym zewnętrznym modułem.
Podstawowa sprawa, czy przewody którymi się wpiąłeś w aparat zostały dobrze przylutowane, a nie np. tylko skręcone i zaizolowane.
Już taki przypadek u kogoś miałem, że lutowania były słabe (czy kiepsko pobielone) i przerywało.
kolego nie nie mam żadnego pilocika ze znaczkiem forda i nigdy nie miałem jak kupiłem.więc mówisz że jeżeli nie działa obrotomierz to może to być wina tylko i wyłącznie modułu.gdyby padała cewka lub czujnik halla to tego objawu by nie było tak?? dodam że przewody sa przylutowane
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jak cewka siada to podszarpuje, też gaśnie ale różnie z tym bywa. U jednych jak siądzie to kaplica a u innych da się jeszcze trochę pojezdzić. Z Hallotronem może być tak samo, jak w moim aparacie czujka halla siadała to auto czasem zagadało a potem już zgon.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

dziś znowu coś dziwnego sie stało .robiłem coś przy samochodzie i był przekręcony zapłon i nagle wentylator zaczoł działać do odpalenia nic.potem nagle na 2 sekundy zaczeła pracować pompa paliwa też stacyjka była przekręcona co to może być??dodam że samochód nie był odpalony tylko stacyjka była przekręcona
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Witajcie:(
Mam podobny problem:( Auto najpierw zaczeło gasną c na biegu jałowym, następnie bedąc już na biegu nagle gasło, następowało szarpnięcie + obroty nagle na zero i ..raz sie podnosiły, a raz nie :( Zamówiłem używkę (cały aparat zapłonowy) przełożyłem moduł do swojego apartau zapłonowego, cewke zostawiłem swoją, bo wydawał mi się lepsza, choć miała mały nalot rdzy. Oczyściłem cewke z tego nalotu, blaszkę która dociska cewkę też, skręciłem w całość i zamontowałem. Auto odpaliło:) Przejechałem tydzień bez żadnych negatywny objawów:) Myślałem, że juz problem zażegnany do dnia dzisejszego, gdy auto zgasło mi raz na biegu jałowym w odstepie z 5minut, a pod wieczór jadąc auto będąc na 4 biegu nagle szarpneło i obroty nagle do zera:( na dosłownie max 1sekunde, tak że auto nie zdążyło utracić serwa, obroty raptownie się podniosły, ale coś się znowu koszmarnego zaczyna dziać :( Czy ktoś wie co to może być??? Czy kable zapłonowe mogą mieć jakiś wpływ? Może kopułka, a może palec? :( POMOCY!!!
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
thebestcars
Posty: 227
Rejestracja: 2004-11-29 20:15
Galeria: viewtopic.php?t=6093
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: thebestcars »

DAMIAN

CZY PORADZIŁES SOBIE ZTYM PROBLEMEM MOJ JEST PODBNY WIESZ COS JUZ O TYM ??
Mam czerwonego PROBASA II (wersja EUROPEJSKA z 1993) Poddałęm go tuningowi :]
Moja stroneczka http://www.cardomain.com/ride/2140791/1
PROBE is the best !!! :)
Obrazek
:)
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Witaj!
Poradziłem:) Kombinowałem, kombinowałem i się udało:) Na początku wymieniłem cewkę, kable, kopułkę i....na końcu wywaliłem moduł! = NARESZCIE Problem Poszedł w zapomnienie:) Jeżdżę od półtora miesiąca i nie mam żadnych objawów gaśnięcia:)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Czyli to wina wszyskich czesci jakie wymieniles, czy moze tej ostatniej w spisie - moduł?
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
_/Damian\_
Posty: 493
Rejestracja: 2005-10-18 14:32
Samochód: Ford PROBE II ECP, 1994 2,5V6 24V
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: _/Damian\_ »

Ciężko mi powiedzieć czy to wina wszystkich cześci. Wiem natomiast jedno to 95% była wina immo. Wnioskuję to po tym ,że wymieniając kolejno cewkę, kopułke , kable.....gasł coraz żadziej, natomiast po wywaleniu immo przestał gasnąć:) Teraz jeżdże już prawie 2 m-ce i w ogóle nie gaśnie :)
Nie Sprzedam ;)
Gen II 94
V6 2,5L
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

_/Damian\_
Ciężko mi powiedzieć czy to wina wszystkich cześci. Wiem natomiast jedno to 95% była wina immo.
We wczesniejszym poscie o immo nie wspomniales :? a widac ze to istotna informacja. Ciesze sie ze przypadkiem dowiedzielismy sie co bylo przyczyna w Twoim przypadku. 8)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

sorry za OT ale wingerman zmień avatar bo ciągle mi się wydaje że mi mucha łazi po monitorze :twisted: :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”