ustawienie zapłonu

luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

ustawienie zapłonu

Post autor: luki55 »

witam .chciałbym ustawić zapłon w moim probku i mam pare pytań.bo byłem u gościa który pracuje w serwisie mazdy i niby mi ustawił zapłonale tak normalnie nie robił żadnej zworki żeby wejść w tryb diagnostyczny ale coś mi sie obiło o uszy że trzeba to robić w trybie diagnostycznym może mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć czy to prawda i jeśli tak to dlaczego ustawia sie zapłon w trybie diagnostycznym
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

:arrow: Punkt 1 nada Ci właściwy kierunek (do przejrzenia wątków w dziale :arrow: F.A.Q.).

Standardowo polecam też funkcję Obrazek Szukaj (wpisujesz np. tryb* diag* i zaznaczasz wyszukiwanie wszystkich słów).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

słuchajcie a czemu musi to byc w trybie diagnostycznym jakl będe ustawiał zapłon normalnie bez trybu diagnostycznego to nie ustawie dobrze zapłonu?? i dlaczego lampe stroboskopową podłączam do pierwszego przewodu a nie np ostatniego?
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Właściwie to ja (na PW) wmówiłem Lukiemu, że lampę (przewód wyzwalający) należy owinąć wokół kabla 1 cylindra. W opisach (w :arrow: FAQu i na :arrow: performanceprobe) jest o podłączaniu lampy do silnika. Gdzie "do silnika"? Pobiera skoki napięcia na masie-obudowie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Strobo podpinasz do 1-go gara bo tak też aparat czyta. Wsio po prostu rozbija się o położenie 1-go cylindra, jak wiadomo że jest on np. w GMP czy gdzieś indziej to komp wie co się dzieje z pozostałymi. A zapłon musisz ustawiać w trybie diagnostycznym ponieważ inaczej komp nie będzie widział zmian jakie wprowadziłeś. Przed tymi wszystkimi operacjami zresetuj kompa i oczywiście ustawiaj na ciepłym siniku z wyłączonymi wszelki odbiornikami.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

słuchaj może jestem leszcz ale co ma komp do ustawienia zapłonu przecież zapłon ustawia sie mechanicznie aparatem czy nie???
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja ustawiałem bez trybu diagnostycznego i wszystko gra.Przed założeniem konsultowałem się w servisie mazdy i powiedzieli że można ustawiać bez trybu diagnostycznego. PS resetu kompa tez nie robiłem
Let The Galaxy Burn....
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

luki55 pisze:słuchaj może jestem leszcz ale co ma komp do ustawienia zapłonu przecież zapłon ustawia sie mechanicznie aparatem czy nie???
Zapominasz kolego, że masz samochód na wtrysku sterowany kompem, a nie jakiegoś golfa na gaźniku.
Czujniki silnika w dużej mierze decydują o samoregulacji wyprzedzenia konta zapłonu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

czyli to ustawienie co mi gość z serwisu mazdy ustawiał bez trybu diagnostycznego to jedna wielka lipa ??
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

U mnie wszystko gra nic nie stuka ,dymi i takie tam.Koleś z servisu gadał że silnik sam dostosuje zapłon czy coś takiego dokładnie nie pamiętam.W kazdym razie działa.Luki powinno działać jak jeżdzi poprawnie to się nieprzejmój.Pozdr
Let The Galaxy Burn....
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

czy może jeszcze ktoś potwierdzić przedmówce?? można ustawić bez trybu diagnostycznego??
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Tak - w ograniczonym zakresie komp poprawi rozregulowany zapłon, więc możesz się nim pobawić zamiast go regulować i będzie działało.
Ale lepiej jest jednak wyregulować (a reguluje się w trybie diagnostycznym).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Już parę razy to przerabiałem. Kiedyś pokręciłem śrubką wolnych obrotów na przepustnicy(a wcześniej miałem idealne obroty, ot, nadgorliwość :wink: ) bez zworki i poczas wrzucenia biegu na "luz" obroty rosły mi do 1100, dopiero po dłuższej chwili spadały do nominalnych 600-650. Pojechałem więc do Ricka, podczepiliśmy lampę(uprzednio resetując kompa i zwora w gniazdo) i wystarczyło tylko zejść śrubą do normalnych obrotów(bez ruszania aparatem zapł.) i wszystko grało. Zresztą, wystarczy wpiąć się wpiąć w TEN i GND... :roll:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

słuchajcie dziś bawiłem sie zapłonem i jak wezme w tryb diagnostyczny to żeby silnik chodził równo to musze aparat cofnąć całkiem do tyłu w strone kabinu bo jak wezme ustawie na środek to auto gaśnie czemu tak jest?/
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Wiesz co Luki, przypominasz mi mojego Brachola. Nie wie, a rusza. Jak to juz wyzej Voodoo Tobie napisal , to nie Golf na gazniku i pewnych rzeczy nie przeskoczysz , jesli nie masz o tym pojécia. Jedz do normalnego pkt, gdzie Ktos kto sie zna ustawi ci zaplon , oszczedzisz czas i nie popsujesz Proba.

A tak w ogóle to bym Ci maske na klódke zamknál i tylko otwory do zbiorników bym Ci porobil.

Probe to nie jest auto dla Pana Czesia, który podejdzie ze srubokrétem i na sluch wyreguluje , te czasy juz minély , teraz uzywasz kompa i to jest normalne :!:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

rozumiem cie ale ja ciągle grzebie przy probie bo cały czas szukam usterki której znależć niemoge a z tym zapłonem to chyba niepowinno tak być że aby samochód chodził dobrze to aparat musi być przekręcony do końca w jedną strone nie??
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Ale ustawiałeś zapłon z lampą czy "na słuch"?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

nie tak na słuch chciałem sprawdzić i jak wezme go przekręce do końca w strone kabiny to silnik chodzi wtedy równo i tak lekko jakby a jak wezme kręce tak jakby na środek to silnik zchodzi z obrotów i sie dusi .niejest ot jakiś wielki problem bo jak wyjme drucik od trybu diagnostycznego to nawet jak jest ustawiony na środku to chodzi normalnie .poprostu jestem ciekaw dlaczego tak jest że aparat musi być przekręcony do końca.może jest jakaś możliwość włożenia żle aparatu?????
czerwone 2,5v6+sgi :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Widać, że nie umiesz czytać i nie dociera to, co wszyscy piszą. Jesteś totalnym laikiem wiec powiem łopatologicznie - nie rób Probkowi krzywdy i nie testuj na nim swoich skromnych umiejętności. Sorki za taki tekst, ale to prawda.
Przy regulacji zapłonu wchodzi jeszcze sprawa czy TPS jest dobrze ustawiony, obroty wyregulowane, potrzebna lampa stroboskopowa, itp. To nie malczar z krzywką i kowadełkiem gdzie się zapłon ustawiało na papierek.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

ok widze że dostałem odpowiedż na pytani które zadaje dużo wcześniej heheh żałosne ale ok temat można zamknąć:)
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Zalosne to jest Twoje biadolenie ciagle o tym samym , pomimo kilku Naszych podpowiedzi. Ty z uporem maniaka próbujesz przekonac innych, ze napewno sie mylá .
Zaznaczyles w swoim pierwszym poscie ze obilo ci sie cos tam o uszy o trybie diagnostycznym i trzymaj sie tego. Jesli radzimy Tobie ustawienie zaplonu w taki a nie inny sposób, to nie dlatego zeby cie naciágnac na kase, ale zeby Ci tej kasy oszczedzic , jak popsujesz Proba swoimi eksperymentami z aparatem i z czym tam Ci jeszcze przyjdzie do glowy.

W tej chwili kompletnie juz mi nie zalezy na jakiejkolwiek pomocy Tobie, nastawiam sie natomiast na jakis nowy temat z typu: "Kiepskie sá te Probki, ciágle sie same psujá"
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

TYKWA pisze:Zalosne to jest Twoje biadolenie ciagle o tym samym , pomimo kilku Naszych podpowiedzi. Ty z uporem maniaka próbujesz przekonac innych, ze napewno sie mylá .
Zaznaczyles w swoim pierwszym poscie ze obilo ci sie cos tam o uszy o trybie diagnostycznym i trzymaj sie tego. Jesli radzimy Tobie ustawienie zaplonu w taki a nie inny sposób, to nie dlatego zeby cie naciágnac na kase, ale zeby Ci tej kasy oszczedzic , jak popsujesz Proba swoimi eksperymentami z aparatem i z czym tam Ci jeszcze przyjdzie do glowy.

W tej chwili kompletnie juz mi nie zalezy na jakiejkolwiek pomocy Tobie, nastawiam sie natomiast na jakis nowy temat z typu: "Kiepskie sá te Probki, ciágle sie same psujá"
gdybyś dokładnie wszystko czytał to nie pisał byś takich rzeczy pisałem że byłem u gościa i ustawił mi zapłon ale bez trybu diagnostycznego więc z tego co piszecie żle potem ktoś napisał że aparatem moge sie pobawić bo wyprzedzenie zapłonu steruje komp a pozatym robiłem to w trybie diagnostycznym jak byś niedoczytał
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Voodoo pisze:Widać, że nie umiesz czytać i nie dociera to, co wszyscy piszą. Jesteś totalnym laikiem wiec powiem łopatologicznie - nie rób Probkowi krzywdy i nie testuj na nim swoich skromnych umiejętności. Sorki za taki tekst, ale to prawda.
Przy regulacji zapłonu wchodzi jeszcze sprawa czy TPS jest dobrze ustawiony, obroty wyregulowane, potrzebna lampa stroboskopowa, itp. To nie malczar z krzywką i kowadełkiem gdzie się zapłon ustawiało na papierek.
To jedno , pod to podczepiam sié z cala stanowczosciá :!:


Druga sprawa
Luki55 pisze: gdybyś dokładnie wszystko czytał to nie pisał byś takich rzeczy pisałem że byłem u gościa i ustawił mi zapłon ale bez trybu diagnostycznego więc z tego co piszecie żle potem ktoś napisał że aparatem moge sie pobawić bo wyprzedzenie zapłonu steruje komp a pozatym robiłem to w trybie diagnostycznym jak byś niedoczytał
Czytalem dokladnie to co napisales , jak równiez to co np napisal Robert , ze mozesz sie pobawic, ale komp poprawia tylko w ograniczonym zakresie , a nie niweluje Twoich blédów calkowicie. Gdyby komp zalatwial wszystko móglbys sobie aparat dowolnie wstawic, a jednak jak sam zauwazyles dziala dobrze tylko w okreslonej pozycji.
Jesli chodzi o tryb diagnostyczny , to nigdzie nie napisalem ze regulowales zaplon bez zwory, napisalem natomiast zebys sie tej zasady trzymal.

Ostatni raz równiez napisze Tobie zebys pojechal do osoby która sie zna , a nie której sie wydaje ze cos wie. Panom w serwisie bym nie ufal bezgranicznie , raczej zdalbym sie na fachowca, a nie na "Panów-wymieniaczów"
Moze bys sie tak skontaktowal z któryms z Chlopaków np z xXxXx , byc moze pomóglby Ci lub polecil kogos z okolic Lublina

PS. Nie mam zamiaru sie z Toba wyklucac o cokolwiek , boli mnie jedynie ze piszesz z pretensjami , ze jest cos zalosne. Nie zniechecaj do Siebie Innych takimi tekstami, po to jest Klub, zebysmy Sobie pomagali, jednak pewnych rzeczy nie przeskoczysz i jesli nie masz pojecia o budowie silnika, o zasadzie jego dzialania , nie zabieraj sie za jakiekolwiek regulacje, bo narobisz Sobie wiekszego balaganu i stracisz kupe kasy na naprawe.

To tyle, jesli w ogóle to przeczytales uwaznie.
Pzdr.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
luki55
Posty: 100
Rejestracja: 2006-08-06 14:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: luki55 »

wiesz co jakbyś chciał wiedziec to robiłem tą regulacje właśnie z patrykiem z mazdaspeed i nie mam zamiaru jeżdzićdo żadnych mechaniorów którzy wiedzą tyle co i ten z serwisu.pozatym z kąd możesz mnie oceniać i mówić że nie znam budowy silnika skoro mnie nie znasz ???? rozebrałem nie jeden silnik i nie jeden naprawiłem więc nie pisz takich żeczy bo nie wiesz co piszesz.nie mówie że wiem wszystko ale budowe silnika to zna chyba każdy.pozatym przez net może to wszystko dziwnie brzmieć.i to ty pierwszy wyjechałeś z jakimiś aluzjami a jak nieodpowiadasz na temat to nie pisz tutaj więcej z łaski swojej
czerwone 2,5v6+sgi :)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

luki55 pisze:.....rozebrałem nie jeden silnik ......
Fajniej się rozbiera dziewczyny :wink: :wink:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”