ustawienie zapłonu

Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Przepraszam w takim razie , juz sie nie wtrácam :lol:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Luki - na poprzedniej stronie tyle moich wypocin nt ustawienia zapłonu a Ty w kowala się bawisz. Dlaczego woda jest mokra? :wink: A co do poprawności włożenia aparatu - w V6 jest tylko jedna możliwość, w innej pozycji nie wejdzie.

PS.
Lukask - ja tam wolę jak się same rozbierają 8) :lol: :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Giciorek
Posty: 16
Rejestracja: 2007-08-02 15:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Giciorek »

ja dołączę się z małym pytankiem odnośnie ustawienia zapłonu. Ostatnio padł mi aparat i musiałem go wysłac do naprawy jednak jesli zamontuje go w identycznej pozycji w jakiej był poprzednio to również bedzie potrzebne ustawienie za pomosca fachowego sprzetu?
Probe 94r 2,0 16v
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Mój probe za dużo wciąga paliwa :evil: przy ekonomicznej jeździe, Basf zasugerował mi pojechanie do jakiegoś mechaniora abyustawił prawidłowo zapłon,
na necie znalazłem takie coś :
Po ustawieniu zapłonu należy skorygować wolne obroty (najlepiej za pomocą zewnętrznego obrotomierza, którego zacisk "+" wtykamy do terminalu "IG", a zacisk "-" łączymy z masą), dokręcić aparat zapłonowy oraz wyjąć zworkę z terminali TEN i GND. Standardowe ustawienie wynosi 10 stopni przed górnym punktem zwrotnym. Jest to ustawienie dla benzyny minimum 91 oktanowej. W moim przypadku możliwe było ustawienie zapłonu na 14 stopni, przy eksploatacji na benzynie 98 oktanowej (słyszałem o przypadkach, w których udawało się osiągnąć poziom 18 stopni bez wystąpienia spalania stukowego). Jedynie na benzynie Shell V-Power 99+ mogłem ustawić zapłon na 18 stopni. Przy tak znacznym wyprzedzeniu zapłonu musiałem jednak zmienić świece na "zimniejsze" (oryginalne robiły się białe).

Jak do tego się ustosunkować? Większy kąt wyprzedzenia zapłonu to auto lepiej wkręca się na obroty? Jachać do zwykłego ekektryka od aut? czy do serwisu mazdy?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Zanim zaczniesz coś ustawiać, zwróć uwagę też na tę drobną różnicę:
  • 2.0 :arrow: 12° +/- 1°

    2.5 :arrow: 10° +/- 1°
:arrow: http://www.performanceprobe.com/doityou ... /index.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

Robert na pewno 12* bo ja wyczytałem 10*, w automatycznych jest 12* 8)

jestem ciemny ktoś wytłumaczy mi skąd mam wiedzieć w którym momencie jest 10* na tym kole z miarką? nie to że chcę to sam zrobić, lecz chcę się dowiedzieć jak to się ustala
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

właśnie nie wiem jak to ustalić czy jest 11* czy np 13* na jakiej zasadzie pistoletem i wzraz z tym wskaźnikiem przy kole pasowym wiemy ile jest stopni?
"Sprawdzamy kąt zapłonu na wskaźniku przy kole pasowym lampą stroboskopową (trudny dostęp). Powienien wynosić 9-11 stopni."
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

sawmaster pisze:Robert na pewno 12* bo ja wyczytałem 10*, w automatycznych jest 12* 8)
A teraz to już nie wiem - posiłkowałem się serwisówką 1993-94, wg której w 2.0 ma by 12° i nie ma rozróżnienia na automat/manual.
Potwierdziłem to klikając na pierwszy odsyłacz wewnątrz tego, który podałem i więcej nie wnikałem. Wygląda, że performanceprobe kłóci się z serwisówką. :shock:

Wracając do Twojego pytania: na kole jest znacznik, stroboskop zapala się zawsze w tym samym położeniu wałka (1 błysk na 2 obroty silnika), więc wygląda, jakby wskaźnik był nieruchomy.
Nigdy nie widziałeś jakiegoś urządzenia (typu obrabiarka) w świetle jarzeniówki?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sawmaster »

to ja już sam nie wiem czy 10 stopni czy 12 :roll: jak pojadę do mechaniora każe żeby ustawił 13 stopni i będę zalewał 98+ więc będzie pewnie miło chodzić :)
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: seru »

od ktorej strony polecacie podejść ze stroboskopem aby ładnie było widać znacznik podczas badania zapłonu? Od góru, z kanału czy zdjąć prawe koło i platikową osłonę i wtedy bedzie wygodnie? Narazie przyglądałem się od góry to marnie to widzę, lampy normalnej wielkości nawet się tam nie włoży :|

Odnosząc się do poniższego obrazka. 10 jest na tej długiej kresce po prawo czy dokładnie pod napisem 10? z prawej strony są liczby większe od 10 czy z lewej ? :)
W wielu postach widziaelem wypowiedzi, że na gazie zaplon powinien być trochę wcześniejszy niż na benzynce, nigdzie nie jest napisane ile kokretnie. W tzym przypadku "trochę" to znaczy 1st. czy 7st. Pierwszy raz będę ustawiał zapłon więc sorrki za laikowe pytania.
Obrazek
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
roman197002
Posty: 89
Rejestracja: 2008-12-24 22:38
Samochód: PROBE 2.5 92r USA
Lokalizacja: KOWIESY LODZKIE

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: roman197002 »

znaczek T po prawej od 10 to 0 stopni ,ustaw sobie na dziesiec stopni tak jak powinno byc .lampe skieruj tylko swiatlem na kolo.
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re:

Post autor: derek »

sawmaster pisze:właśnie nie wiem jak to ustalić czy jest 11* czy np 13* na jakiej zasadzie pistoletem i wzraz z tym wskaźnikiem przy kole pasowym wiemy ile jest stopni?
"Sprawdzamy kąt zapłonu na wskaźniku przy kole pasowym lampą stroboskopową (trudny dostęp). Powienien wynosić 9-11 stopni."
W 2.0 jest całkiem dobry dostęp. Owijasz kabelek-sonda od stroboskopa na przewód swiecy 1 cylindra i świecisz lampą na koło pasowe (wcześniej kapnij kropelke białej farby na znacznik) , najlepiej widac w ciemnym garażu jak swiatelko blyska na znacznik w rytm podawania iskry.
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: 2Ya »

Tylko,od góry - od dołu nic nie zrobisz .

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
seru
Posty: 55
Rejestracja: 2009-03-13 14:46
Samochód: brak
Lokalizacja: Końskie

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: seru »

Dzięki chłopaki za wszystkie rady. Moja lampa jakaś lipna była, ustawiłem zapłon na "oko", pojechałem kolejnego dnia do mechanika, żeby ewentualnie doregulował. Ten strzelił stroboskopem i okazało się, że moje "oko" trafiło akurat w 10 stopni :D Efekt taki, że auto wyraźnie lepiej przyspiesza :)
Był: Probe II GT (USA) 2.5 V6 + LPG , Bordowe - również wewnątrz :D
Jest: BMW E39 540i 4.4 V8 + LPG = ok. 300KM
Awatar użytkownika
derek
Posty: 345
Rejestracja: 2008-02-03 13:12
Samochód: Probe 2.0 16V
Galeria: viewtopic.php?t=14135
Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: derek »

ustawilem zapłon na 10 stopni i dzwoniły mi zawory przy przyspieszaniu...dopiero po przestawieniu na 12 jest OK, wiec wynika ze w silniku 2.0 ma byc 12 stopni
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Marcin G
Posty: 54
Rejestracja: 2009-07-11 11:43
Samochód: Probe II 2.0 94r. EUR

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: Marcin G »

Witam! Wymieniałem aparat zapłonowy w swoim probe II 2.0 94r. Jak go wyjmowałem pierwszy raz to zobaczyłem jak jest ułożony palec i wkładając go ułożyłem tak samo, ale za drugim razem zamyśliłem się i wyciągnąłem go nie zwracając uwagi na palec w aparacie. Myślę że minimum o jeden ząbek przestawiłem zapłon. Samochód odpala i jeździ nie wiem czy lepiej czy gorzej ponieważ wcześniej nim nie jeździłem ale ma obroty ok 0.6tyś. Chciałem ustawić ten zapłon, lampę stroboskopową do tego mam i wiem jak się nią posługiwać. Tylko w 2.0 też trzeba robić zworkę we gnieździe diagnostycznym jak w 2.5?? Jeśli tak to zwieramy te same piny i to gniazdo wygląda tak samo w moim 2.0 jak w 2.5?
I czy znaki w 2.0 są w tym samym miejscu co na obrazku kilka postów wyżej??
Pozdrawiam

-- dodano 2009-09-08 13:28 --

Koledzy już wiem gdzie są znaki, znalazłem je. Rozumiem że na znakach tam gdzie jest cyfra 10 to jest 10 stopni. Ale nikt nie wie jak to jest z tą zworką w gnieździe diagnostycznym??
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: sawmaster »

Ten + Grd? na fordprobe.net jest
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Regulacja zapłonu, obroty stałe

Post autor: sawmaster »

W moim probku śp. jak ustawiałem zapłon to podnosiły się jałowe obroty silnika. Był z roku 95. Aparaty zapłonowe mogą mieć inny numerek. Natomiast w moim nowym probe z 97r. zmiana zapłonu nie skutkuje zmianą obrotów silnika. Czy w ogóle działa u mnie poprawnie aparat zapłonowy? Wszytko ustawiam w trybie diagnostycznym, silnik 2.0
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: Regulacja zapłonu, obroty stałe

Post autor: Basf_Wrocław »

Użyj lampy stroboskopowej. Bez niej nie ruszaj zapłonu.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: Regulacja zapłonu, obroty stałe

Post autor: sawmaster »

Basf_Wrocław pisze:Użyj lampy stroboskopowej. Bez niej nie ruszaj zapłonu.
użyłem :)
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: Basf_Wrocław »

I co nie widzisz czy Twoje działania przynoszą efekt ?
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
sawmaster
Posty: 726
Rejestracja: 2007-06-27 15:54
Samochód: Ford Probe 97r 2.0 16v
Galeria: viewtopic.php?t=11616
Lokalizacja: Białystok

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: sawmaster »

Basf_Wrocław pisze:I co nie widzisz czy Twoje działania przynoszą efekt ?
powiem tak, nie widzę, bo różnice są na tyle małe, że nie czuć, chyba sobię daruję
Basf, jaki kąt wyprzedzenia ustawić? 10 stopni czy 12? strona http://www.performanceprobe.com/ wydaje mi się że dotyczy aut z USA a nie z Europy, tam jest mniej oktanowe paliwo na stacjach w porównaniu do Europy.
Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Samochód: R4 94
Galeria: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: Basf_Wrocław »

To jest tylko punkt wyjściowy zapłonu. Ja mam 11 stopni i nie narzekam :)
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: ustawienie zapłonu

Post autor: Robert »

sawmaster pisze:strona http://www.performanceprobe.com/ wydaje mi się że dotyczy aut z USA a nie z Europy, tam jest mniej oktanowe paliwo na stacjach w porównaniu do Europy.
Nieprawda - tam są tylko inne oktany: :arrow: http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 07#p239007
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”