problem z rozruchem.

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Car: brak
Lokalizacja: Opole

problem z rozruchem.

Post autor: philipe » 2006-08-22 10:39

Dzisiejszego pięknego poranka, pełny euforii zasiadłem za kierownicą swojego bolida, przekręciłem kluczyk i jak okazało się samochód odmówił współpracy... :( rozrusznik kręci jak dziki i na tym kończą się wszystkie odgłosy z silnika, totalne echo... pewnie jak przyjadę po pracy to zapali na strzał... i właśnie dlatego nie mam już pomysłu co go boli przez kilka dni jeździ spoko, pali na tyk i wszystko jest ok, aż tu nagle totalne nic, zrobił mi już tak nie pierwszy raz więc to nie jest nic przypadkowego... czasami wystarczy mu że postoi kilka minut i już zapali... kompletnie nie wiem co mu może być... HELP!!!






wingerman
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA

Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4059
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Car: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Gallery: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 » 2006-08-22 10:59

Może elektro włącznik nie współpracuje i nie wysówa zębatki tylko rozrusznik kreci sie na pusto sprawdzi kabelki dochodzące do rozrusznika czy wszystko łączy tak jak powinno.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Car: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe » 2006-08-22 11:01

rozrusznik normalnie kręci silnikiem tylko silnik się nie odzywa...
nie ma żadnych dźwięków jakby chociaż próbował zapalić... kręci kręci i nic aż akumulator padnie...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA

Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Gallery: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek » 2006-08-22 11:26

nie wiem czy dobrze pisze ale moze cewka jak jest wilgosc moze zle palic a jak jest sucho pali od strzała.Przynajmniej tak znajomy miał w oplu i jak zmienił cewke to wszystyko bylo juz ok.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Car: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe » 2006-08-22 13:23

chyba wilgoć nie będzie miała za wiele do tego bo działo mi się to w słoneczne dni, a pod czarną maską nie sądzę by się uchowała jakaś wilgoć...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA

Awatar użytkownika
cevinek
Posty: 363
Rejestracja: 2004-08-28 12:17
Car: brak
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: cevinek » 2006-08-22 17:22

a pompa paliwowa???
Paliwko dochodzi do sinlika >?
Może wstrząsowy wyłącznik ci coś knoci
__________________________________________
Mercure Cougar 2.0
DODGE Grand Caravan 3.8 2005 - oceans's one
Był
Ford Probe I Gen - Black Angel

Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Car: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada » 2006-08-22 21:44

hm.. jak to w naszych Probówkach bywa, naciskasz sprzęgło przed odpałem?? bo bez tego ani rusz... 8)
Ostatnio zmieniony 2006-08-25 10:10 przez Ada, łącznie zmieniany 1 raz.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Car: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe » 2006-08-23 07:23

no i stało się najgorsze, wcale już nie odpalił...
sprawdzałem i nie ma iskry... może to wina cewki? wiecie może jak sprawdzić cewkę czy jest dobra? a może macie jakieś inne pomysły od czego nie ma iskry?

--------------------------------------------------------------------------------

znalazłem wczoraj, że oprócz iskry nie chodzi też pompa paliwowa, w serwisówce jest bezpiecznik który za to odpowiada ale w 92 roku, mój jest z 89 i elektryka trochę się różni, kto wie gdzie w 89 roku jest taki bezpiecznik i czy wogóle jest, lub co wogóle mogło się stać że nie ma iskry i nie chodzi pompa paliwowa?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2846
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive » 2007-03-30 19:32

Ja ma problem tego typu że musze czesto nim na prawde sporo kręcić żeby odpalił prawidłowo .
pokwiczy troszke i w końcu zapala , aku jest dobry niby swiece nowe , pompka jest ok , kable nowe , więc co ???
A czasem odpali bez kłopotu .
Ni jest to może tragedia ale lepiej zapobiegać niż leczyć.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90'(najlepiej wyposażony
probek w klubie)
Jest AUDI a4 b7 1.8TQ 350ps

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-03-30 19:53

Być może puszcza zawór zwrotny paliwa. Wtedy najlepiej podłączyć pompę pod zapłon i będzie OK albo chociaż lepiej.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Basf_Wrocław
Posty: 956
Rejestracja: 2004-08-26 11:44
Car: R4 94
Gallery: viewtopic.php?t=5626
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Basf_Wrocław » 2007-03-30 21:34

Ja stawiam na moduł zapłonowy, albo na tą nieszczęsną cewkę.
Obrazek
2.0, 16v, Klima, 94 r,

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-03-31 10:48

Ja przychylam się do Skorika (z wyjątkiem pomysłu przepinania pompy - wystarczy kilka razy przekręci kluczyk bez zapalania).
Diagnozę potwierdza: :arrow: kod błędu 25.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-03-31 11:15

Tylko zobacz Robert, że u nas pompa paliwa kręci dopiero wtedy gdy kręci rozrusznik. Jeżeli puszcza mu zawór zwrotny to chwilę potrzeba, żeby zapalił. Więc zamiast dłużej kręcić silnikiem lepiej podłączyć pompę pod zapłon i przed zapaleniem silnika poczekać z dwie lub kilka sekund na zapłonie a potem go kręcić. Tak będzie zdrowiej dla silnika i akumulator mniej dostanie po dupsku.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-03-31 12:27

Nie zobaczę, bo u mnie kiedyś nie kręciła gdy potrzebowałem, więc pociągnąłem kabel i teraz kręci gdy tylko chcę.
Ale zamiast przełączac na stałe pompę lepiej przedłużyc do kabiny złącze diagnostyczne 8)
Obrazek
Obrazek
Po jego zwarciu jeśli kluczyk jest na "ON" to pompa działa. Czyli jakiś przełącznik astabilny w kabinie i przed odpaleniem chwilę popompowac...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Gallery: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik » 2007-03-31 14:22

No tak. Najprościej zrobić zworkę w złączu testowym. Też o tym pomyślałem.
Obrazek
Był Ford Probe 2.2 GT ....................................... Jest Ford Cougar 2.5 V6.......................................

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”