pytanie o cisnienie

Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

pytanie o cisnienie

Post autor: davidlive »

panowie mam takie pytanko do was ile wam laduje cisnienia tubinka Bo nie moge znalesc tego tematu tak jak bym chcial .Mi laduje JAkies 5-6 psi i mysle zE to zamalo jak to poprawic i co zrobic bez zwezki narazie zeby bylo lepiej .Jestem tu nowy wiec prosze o konkrety .I jakie powinno byc normalne cisnienie doladowania tak na nowej turbince, orginalnie . POZDRO PANOWIE
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

no u mnie raz jest kolo 7-8 psi a raz podchodzi na czerwone pole -musze to rozpracowac od czego to zalezy ale ogolnie odcieciem steruje zawor przy turbinie ktory jest od strony kolektora wydechowego - tylko nie pamietam czy jest on sterowany tylko i wylacznie cisnieniowo czy rowniez przez ten elektro zaworek co jest przy turbince od strony aluminiowej obudowy - jesli tak to ostatnio go rozbieralem i okazalo sie ze jest regulacja w nim i mozna go ustawic jak sie chce ;) i zwezka moze okazac sie juz niepotrzebna ale co do tego nie jestem jeszcze pewien bo nie mialem jeszcze czasu rozgrysc dokad ida wezyki cisnieniowe ktore z niego wychodza ;) -pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Sprawdź ten elektrozaworek przy turbo. Jeśli on będzie zamknięty to będziesz miał ciśnienie doładowania 5-6 PSI. Normalnie jeśli wszystko jest w porządku to ten zaworek jest otwarty na odpalonym silniku. Zamyka się w razie wystąpienia spalania stukowego zmniejszając ciśnienie doładowania.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

a na jakiej zasadzie działa ten zaworek?? dostaje jakąś informacje z kompa że jest spalanie stukowe?? pytam, bo u mnie komp pokazuje że mam spalanie stukowe, najprawdopodobniej to wina czujnika, ale jestem ciekaw, czy wtedy nie jest zamykany ten zaworek o ktorym pisałeś :wink:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

6 PSI to jest ok 0,5 bara czyli normalnie takie powinno być.
bez zwężki cisnienia nie poprawisz.

Tutaj http://ford-probe.net/forum/viewtopic.p ... 3&start=15
zamieściłem opis jak zrobic by mieć wieksze ciśnienie doładowania i by Boost Solenoid go nie zmniejszał.
Ja jestem jeszcze na etapie eksperymentów , czekam MBC .
Jak mi sie uda to co planuje to opisze wszystko i porobie fotki.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

wacek ja juz prawie rozpracoewalem ten zaworek :D - powietrze wchodzi do niego wejciem 1 i jest to powietrze tloczone z turbiny ;) i wychodzi swobodnie bez przeszkod wejsciem drugim do wastegate actuator - swobodnie czyli zawsze niezaleznie czy zaworek jest zamkniety czy otwarty - i wlasnie im wieksze jest cisnienie doladownia tym bardziej otwiera sie zawor upustowy ktory jest w kolektorze wydechowym zmniejszajac tym samym doladowanie turbiny :) no chyba ze wlasnie otwiera sie to 3 wyjscie powodujac ze cisnienie zamiast isc do wastegate actuator (co spowoduje otwarcie tego zaworu upustowego w kolektorze) , pojdzie spowrotem do przewodu zasysajacego powietrze do turba i tym samym nie otworzy zaworu upustowego :D - i jesli chcesz miec duze doladownie mozesz je ustawic odpowiednio ta srubka co jest przy boost solenoid (tzn . o ile dobrze pamietam to mozna bo wiem ze wlasnie ta srubka reguluje sie przepustowosc wyjscia 3)- ja rozbieralem boost solenoid ale juz nie pamietam w ktora strone trzeba krecic - teraz w weekend rozbiore go jeszcze raz i zobacze dokladnie co i jak - aha i jeszcze jedno -jesli bedzie on zepsuty to ci sie nie otworzy i bedziesz mial wlasnie male cisnienie doladownia-pozdrawiam :]
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

kicur pisze:no u mnie raz jest kolo 7-8 psi a raz podchodzi na czerwone pole -musze to rozpracowac od czego to zalezy ale ogolnie odcieciem steruje zawor przy turbinie ktory jest od strony kolektora wydechowego - tylko nie pamietam czy jest on sterowany tylko i wylacznie cisnieniowo czy rowniez przez ten elektro zaworek co jest przy turbince od strony aluminiowej obudowy - jesli tak to ostatnio go rozbieralem i okazalo sie ze jest regulacja w nim i mozna go ustawic jak sie chce ;) i zwezka moze okazac sie juz niepotrzebna ale co do tego nie jestem jeszcze pewien bo nie mialem jeszcze czasu rozgrysc dokad ida wezyki cisnieniowe ktore z niego wychodza ;) -pozdrawiam
Od czego zależy?? Od temperatury powietrza i temperatury pod maską. Do tego dodam że te wskazówki są bardzo mało precyzyjne. Seryjne GT gdzie jeden ma doładowanie na czerwonym a drugi w połowie, bez zwężek itp. chodzą identycznie. Wskaźnik turbo w tym samochodzie można traktować jak wskaźnik zapotrzebowania na paliwo w danym momencie. :)
Najlepiej to podpiąć zewnętrzny wskaźnik w celu sprawdzenia rzeczywistego doładowania - powinno być 0,5-0,6 bara.

PS. Temat jak nic był na forum jakiś rok temu.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

SQad masz racje co do tych wskaznikow ze ich dzialanie jest malo przecyzyjne porownujac jeden do drugiego -bo kazdy jest inny -ale jezeli u wacka raz jest 12 a raz 6 i to na tym samym wskazniku to to o czyms swiadczy i jestem prawie pewny ze to przez tan zaworek :) - pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

If a "no-knock" condition is detected by the ECA, the turbo boost control solenoid valve is fully open and the boost pressure is divided between the two lines. A maximum boost is set at 60 kPa (8.7 psi). However, if a "knocking" condition is detected by the ECA under high-speed or full throttle acceleration and continues after ignition timing is retarded, the ECA will signal the turbo boost control solenoid valve to begin to close. The turbo boost control solenoid valve closes step by step to limit the pressure vented to the inlet side (turbine housing) of the turbocharger. This reduces the needed boost pressure to open the wastegate and therefore reduces maximum boost. These closing steps will continue until the vent line is fully closed, if necessary, to limit the boost even more. With the turbo boost control solenoid valve in the fully closed position, the maximum available boost is 45 kPa (6.5 psi).

Co znaczy, że jeśli nie występuje spalanie stukowe to zaworek jest w pełni otwarty i ciśnienie wychodzi przez dwa wyjscia zaworka, jedno do wastegate a drugie spowrotem do dolotu. Maksymalne ciśnienie doładowania wynosi wtedy 8,7PSI. Jeśli zostanie wykryte spalanie stukowe zaworek zacznie się zamykać zmniejszając ciśnienie doładowania poprzez zwiększenie ciśnienia na otwarcie wastegate czyli wastegate otworzy się wcześniej. Przy całkowicie zamkniętym zaworku maksymalne ciśnienie doładowania będzie 6,5PSI.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A westgata nie reguluje się mechanicznie tylko ??
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

kicur pisze:ale jezeli u wacka raz jest 12 a raz 6 i to na tym samym wskazniku to to o czyms swiadczy i jestem prawie pewny ze to przez tan zaworek :) - pozdrawiam
nie wiem czy sie rozumiemy ;) ten zaworek o którym piszesz to jest boost solenoid.
Jesli cisnienie bedzie za wielkie ma on je zmniejszyć a obejście go powinno dać efekt ciągłego wiekszego doładowania (do pewnej granicy)

Jam mam dodatkowy wskaźnik w barach, ten fabryczny i tak pokazuje dobrze.
6 PSI to 0,5 bara (na drugim wskaźniku) a jak wskazówka idzie na czerwone pole to jest 0,8 bara.
Dalej bede sie bawił jak bedę miał MBC.
Wtedy robie obejście boost solenoid i zobacze jak turbo bedzie działać a potem to juz trzeba bedzie ingerować w kompa.
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

tak tak wacek mowiac o zaworku mam oczywiscie na mysli Boost solenoid
Wastegate nie jest regulowany - to jest zwykla grucha z membrana w srodku w ktora jesli dmuchasz cisnienie to membrana sie odgina i wysuwa taki trzpien ktory otwiera zawor upustowy w kolektorze wydechowym- aha i w srodku tej gruchy jest sprezyna ktora ma za zadanie cofac spowrotem membarne- i dlatego zeby poruszyc membrane i otworzyc ten zawor to cisnienie wdumachane do tej gruch musi byc dosc spore bo ta sprezyna dziala sila w przeciwnym kierunku i na dodatek jest dosc mocna- dlatego cisnienie idace z wyjscia pierwszego do boost solenoid jesli jest on zamkniety to w calosci przechodzi przez wyjscie drugie do wastegata i otwiera go ile tylko moze , natomiast jesli boost solenoid sie otworzy to cisnienie to ucieknie trzecim wyjsciem spowrotem do turbiny i dojdzie do wastegata ale w malej wartosci i nie pokona sily sprezyny co spowoduje ze zawor upustowy sie nie otworzy albo otworzy w bardzo malym stopniu- i teraz ta srubka przy boost solenoid reguluje sie wlasnie przepustowosc wyjscia 3 po otwariu boost solenoid:) - jesli ja zwiekszymy to zawor upustowy bedzie sie otwieral w mniejszym stopniu albo wogole -czyli mamy efekt zwezki tylko ze u nas mozemy to regulowac ta srubka:D- gdy rozbierzemy boost solenoid i troszecze go zmodyfikujemy tomozemy zrobic tak ze moze byc on caly czas otwarty i caly czas bedziemy miec duze cisnienie doladowania -regulowane ta srubka- niezaleznie czy mamy spalanie stukowe czy jakies inne przeszkody - ja w weekend dokladnie to opracuje i moze zrobie sobie w kabinie wlacznik ktory bedzie otwieral boost solenoid - tylko wlasnie powiedzcie mi jaki prad tam idzie? 12v? bo to jest przeciez zwykly elektrozaworek - pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
wacek
Posty: 176
Rejestracja: 2006-10-31 12:58
Galeria: viewtopic.php?t=14682
Lokalizacja: a z Lasu

Post autor: wacek »

Tak 12V.
tu masz opis jak to zrobic za pomoca przełącznika :

Solenoid Actuated Boost Controller
Covers:
1989-1992 2.2L 4-Cylinder Turbo Engine
A solenoid actuated boost controller is when the factory solenoid valve is forced open. To do this, 12 volts must be applied to the solenoid tricking it into opening.
A solenoid actuated boost controller is a good idea if you want an increased boost level at the flip of a switch.

Tools/Parts Required
Scissors or knife
Copper valve
Toggle switch
About 10' of electrical wire
Procedure
1.Install the toggle switch at a spot accessible from the driver's seat.
2.Run a wire from a 12 volt power source under the dash or console, such as the cigarette lighter. If you can't find one, run it from the battery. Connect it to the toggle switch.
3.Run another wire from the other side of the toggle switch to the solenoid valve. Cut the brown/yellow wire from the solenoid valve and connect the solenoid side of the wire to the wire from the switch.
4.Cut hose #3 at the mid point. Insert the valve between the sections.
5.With the toggle switch ON, open the valve only a very small amount and drive the vehicle to see how high the boost level reaches.
6.Repeat step 5, opening the valve a bit each time until the boost level is at the desired level.
7.When the desired boost level is reached, switch the toggle switch OFF. With the toggle switch off, normal boost levels should be present. With the toggle switch on, the preset high boost level should be in effect.
Obrazek
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Panowie, tylko uważajcie z tym zwiększaniem ciśnienia do granicy odcięcia, bo jest to zabójczo niebezpieczne (kiedyś odcięło mi przy wyprzedzaniu).

Teraz mam 1.1bar (16PSI) mierzone na dodatkowym wskaźniku. Jeszcze mi nigdy nie odcięło (co najwyżej węże dolotowe pospadały :lol: ).

Jeszcze takie pytanko: czy nie prościej byłoby załatwić Waszego problemu za pomocą MBC za 60zł?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Drzymek pisze:
Jeszcze takie pytanko: czy nie prościej byłoby załatwić Waszego problemu za pomocą MBC za 60zł?
tylko że tematem jest odcięcie paliwa a mbc to jest zwykła zwężka
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pelot pisze:tylko że tematem jest odcięcie paliwa a mbc to jest zwykła zwężka
Właśnie że tematem jest "co zrobić żeby cały czas dmuchało 0,8bar (12psi)". A to rozwiąże MBC.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Drzymek pisze:
pelot pisze:tylko że tematem jest odcięcie paliwa a mbc to jest zwykła zwężka
Właśnie że tematem jest "co zrobić żeby cały czas dmuchało 0,8bar (12psi)". A to rozwiąże MBC.
tylko ze jak ustawisz mbc na 12psi i wystarczy że dostanie więcej powietrza zimnego to pójdzie więszke doładowanie i odetnie paliwo
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

pelot pisze: tylko ze jak ustawisz mbc na 12psi i wystarczy że dostanie więcej powietrza zimnego to pójdzie więszke doładowanie i odetnie paliwo
Tu się z Tobą zgodzę 8) . A teraz pytanie jest takie:
"czy fabryczne mapy paliwa, potrafią obsłużyć doładowanie większe niż 11.99PSI? " Bo w przeciwnym wypadku może się to bardzo źle skończyć dla silnika i należało by zrobić ograniczenie doładowania, tak żeby nie puszczało więcej niż 11.99PSI.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

i od tego jest właśnie elektronika która, nie pozwala na większe doładowanie które, w rezultacie może spowodować eksplozje silnika
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze:
Tu się z Tobą zgodzę 8) . A teraz pytanie jest takie:
"czy fabryczne mapy paliwa, potrafią obsłużyć doładowanie większe niż 11.99PSI? " Bo w przeciwnym wypadku może się to bardzo źle skończyć dla silnika i należało by zrobić ograniczenie doładowania, tak żeby nie puszczało więcej niż 11.99PSI.
Nie, i do tego pompa paliwa staje sie trochę kulawa, tłoczki mogą popłynąć :)
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

to ja sie podłącze do tematu :lol:
jeśli zwężka jest za mała, turbina napompuje do tego stopnia że odetnie zapłon to po tym komp. nie puści więcej niż 6 psi tak? - oczywiście wiem że po ponownym włączeniu silnika znowu powinna pompować do tych 12 psi do stuki nie odetnie zapłonu :wink:
u mnie jest coś inaczej....jak zrobiłem zwężke 0,65 to dalej miałem ciśnienie w granicach 7 max 8 psi., jak zatkałem całkowicie przepływ przez zwężke to turbina pompuje już z niskich obrotów i czasami wychyli sie nawet lekko ponad 12psi nie odcinając wtedy zapłonu, a nieraz po tej granicy odetnie na chwilke zapłon ale zaraz znowu pompuje 12psi a z tego co wyczytałem na forum to powinno spaść do 6 :? , tak sie zastanawiam czy to normalne i czy przy turbawce nic nie było robione

z tego co zauwazyłem to np. na 3 biegu moge wcisnąć gaz do oporu pompuje 12 psi i w momencie osiągnięcia około 4 tys. obr/min. odcina zapłon
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Zależy od kaprysu kompa, czasami lubi się po czasie rozblokować.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Koledzy pytanko do was .Mam instalacje gazowa bodaj BRC i moje pytanie dotyczy sady lambda otóż kabel ktory odchodzi odniej umnie nie jest podpiety normalnie tylko odchodzi do kompa gazu a dopiero potem do silnika tak jak powinien . Kupilem probiaka z lekko nawieroszonym wlasnie tym kompem (tzn rozwalona obudowa ) .Czy ma to wplyw na prace silnika na beznynie ? . Bo normalnie jak jade to jest takie cos ze wcisakam gaz i go duzi obojetnie czy to gaz czy beznyna popuszcze lekko i dOpiero sie ciagnie , idzie tak do 5000 i tu jest klopot bo zatrzymuje sie tu i dalej z wieka bieda idzie dopiero dalej az do odciecia .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Daniel jeśli zatkasz całkowicie przepływ powietrza przez zwężkę to właśnie tak będzie że po odcięciu ciśnienie doładowania się nie zmniejszy ponieważ zaworek Turbo Boost Solenoid nie ma co robić. Nie dochodzi do niego ciśnienie i czy będzie zamknięty czy otwarty nie będzie różnicy.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”