2.2GT kolanko dolotu zamiennik

Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

2.2GT kolanko dolotu zamiennik

Post autor: Quaki »

Witam
Jako ze kolanko doprowadzajace do kolektora ssacego jest duzym problemem w naszych autkach (szczegolnie jesli ktos podnosi doladowanie ale nie tylko) wpadlem na pewien pomysl
Jako ze juz w niedlugim czasie zamierzam jako firma zostac dystrybutorem zlaczek silikonowych (podobnych do samco) wymyslilem ze mozna dla klubu sprowadzic takie zlaczki zeby zastapic nieszczesne pekajace kolanko
Jako ze przegladajac zagraniczne fora znalazlem dwie osoby ktore dokonaly takiej konwersji wiec podziele sie zdjeciami jpak to zrobiono :)
Obrazek Obrazek Obrazek
(1) 90 DEGREE 3 1/4 ELBOW
(2) A 3'' TO 2'' COUPLER
(3) STAINLESS 3" JOINER
(4) CLAMPS
I HAD TO MODIFIE THE STOCK TUBING A LITTLE BY BREAKING OFF THE SUPPORTS THAT HELD IT UP TO LOWER IT AND ALSO I CUT ABOUT 3" OFF THE LOWER I/C HOSE ON THE PIPPING SIDE

Sa jeszcze dwie mozlwiosci
jedna to zastoswanie samego lacznika 2" - 3" ale to sie trzeba dosc mocno nameczyc zeby on wlazl na kolektor dolotowy bo ten jest troszke wiekszy
albo robic tak jak ja zrobilem (bo mi sie spieszylo a redukcji w Polsce nie bylo nawet firmy samco poza tym cena redukcji przeraza sama redukcja 2"-3" to od 130 do 180zl w zaleznosci gdzie kupujecie kolanko to minimum 250zl )czyli zostalo mi wyspawac kolanko z rury i blachy (ale koszta tego nie beda wcale duzo mniejsze bo kawalka rurki wam nikt nie sprzeda trzeba kupic co najmniej metr i metr weza poza tym ktos to musi pospawaca i obrobic po spawaniu bo jak zostanie cokolwiek co moglo by sie urwac i poleciec do cylindra to lipa po calosci)
Teraz pytanie do szanownych kolegow czy bylo by zainteresowanie zestawem akim jak na zdjeciach i jakie by bylo to zainteresowanie koszt szacuje na jakies 200zl za komplet wezy niebieskich do tego doszly by opaski i kawalek rurki laczacy oba weze
Moe tez byc sama przejsciowka 2"-3" wtedy koszt duzo mniejszy ale tez wiecej komplikacji (ale gdzies mam zdjecia kolesia ktory tak jezdzi i jest dobrze)
Pozdrawiam

<b title="Robert">Dodałem linki do dużych fotek, bo były tylko miniaturki.</b>
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
edi_pg
Posty: 331
Rejestracja: 2006-03-19 01:01
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: edi_pg »

Ja właśnie myślę o tym żeby stare gumy zastąpić albo elementami silikonowymi albo kolankami z kwasówki i łączyć je ze sobą kawałkami takiej rurki silikonowej.
Narazie nie mam czasu, ale spróbuje coś z kolankami z kwasówki znaleźć.
Chyba że ktoś ma adres firmy która cos takiego robi/sprzedaje.

Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Też coś podobnego zrobiłem Obrazek

U mnie jest trochę inaczej ponieważ mam trochę przebudowane doloty, ale sądzę, że z tych kolanek można by coś dobrać do standardowej konfiguracji. A te są sporo tańsze chodź mniej wytrzymałe niż te niebieskie silikonowe.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Maniak.M a jakie cisnienie ladujesz bo ja tez kiedys tez zrobilem cos takiego na kolanku za 34zl i niby chodzilo ale jak autko naladowalo sie do 0.8 bara (w trakcie testow ) to jedyne co uslyszalem to glosne bum
Czemu ot sprawa prosta kolanka jacky sport itp nie sa do nadcisnienia (niby sa silikonowe ale nie majaj oplotu )i obaiwam sie ze zbyt dlugo na tym nie pojezdzisz :(
Pozdrawiam
ps. poza tym przejscie w naszych autkach jest dosc dziwne bo musialbys miec redukcje 3"-2" a takiej jacky nie robi wprawdzie robi inna firma ale niestety nie wytrzymuja (skad wiem no coz z wlasnego dosiwadczenia)
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Śmigam tak już miesiąc i żadnych problemów nie ma. Pompuje 0.8 Bar i wszytko jest ok, a planuje na dniach jeszcze podnieść bo dzisiaj byłem na hamowni i wyszło 190KM/310Nm (Mimo, że cztery razy odcieło benzynę) więc chce przejść 200 :D Tylko zegary zamontuje i opanuje to odcinanie.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Miesiąc, to stanowczo za krótko, aby cokolwiek stwierdzić.
Oryginalne kolanka wytrzymują duuuuuużo dłużej.
Umówmy się, że zapytam za pół roku ok? :D :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Maniak.M pisze:Śmigam tak już miesiąc i żadnych problemów nie ma. Pompuje 0.8 Bar i wszytko jest ok, a planuje na dniach jeszcze podnieść bo dzisiaj byłem na hamowni i wyszło 190KM/310Nm (Mimo, że cztery razy odcieło benzynę) więc chce przejść 200 :D Tylko zegary zamontuje i opanuje to odcinanie.
Może wykresik ?? :?
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Maniak.M
Posty: 72
Rejestracja: 2006-08-09 19:01
Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
Galeria: viewtopic.php?t=12164
Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)

Post autor: Maniak.M »

Jak odkopie skaner to zamieszcze. Za parę dni będzie następny bo ten jest poszarpany.
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Awatar użytkownika
logos
Posty: 15
Rejestracja: 2007-07-29 11:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Szubin K Bydgoszczy

Post autor: logos »

A może by tak machnąć takie kolanku z alu ?
gadałem z ojcem który ma warsztat zajmujący się obróbką skrawaniem i powiedział mi że to nie będzie żaden problem zrobić taką pierdułe na
5-cio osiowym numeryku . jak tylko narysuje je w 3d i powstanie pierwsza sztuka to dam znać .
pozdro
2,2 GT I-gen. 92r
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja się piszę na takie kolano z ładnego, polerowanego aluminium 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Jak tylko będzie to solidne to jestem jak najbardziej ZA :D

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
logos
Posty: 15
Rejestracja: 2007-07-29 11:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Szubin K Bydgoszczy

Post autor: logos »

Pewnie że będzie solidne, jak dla klubu to wezmę tylko za materiał wykonanie gratis :)
2,2 GT I-gen. 92r
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

To pisze mnie na liste , mimo że mam oryginalne w idealnym stanie to i tak mnie pisz 8) 8)

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Lipex
Posty: 135
Rejestracja: 2007-10-24 02:28
Galeria: viewtopic.php?t=13455
Lokalizacja: Dębica

Post autor: Lipex »

No na aluminiowe to ja też się piszę.
A nie wiecie koledzy gdzie można dostać to drugie kolanko??
To co chodzi od przepływomierza.
Tylko bez tego kominka na odme.
Najlepiej czerwone.
hehe.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
pureopium
Posty: 51
Rejestracja: 2006-10-15 21:51
Samochód: Red 2.2 GT '91
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: pureopium »

Możesz mnie logos dopisać na listę i o ile do tego czasu nie znajdę oryginalnego w super stanie (nikła szansa) to biorę na 100%.
Red 2.2 GT '91
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Może zadam głupie pytanie, ale do końca nie wiem jak
połączycie kolanko z resztą, bo chyba nie opaskami.

?

Co to jest 5-cio osiowy numeryk?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Ja bym się pisał na obydwa jedno od strony kolektora ssącego drugie to od strony filtra powietrza
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
logos
Posty: 15
Rejestracja: 2007-07-29 11:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Szubin K Bydgoszczy

Post autor: logos »

Łącznikami silikonowymi albo czymś takim, zrobi sie kolanko o takie samej średnicy jak przepustnicy i połączy gumką :)
OLEY pisze:Może zadam głupie pytanie, ale do końca nie wiem jak
połączycie kolanko z resztą, bo chyba nie opaskami.

?

Co to jest 5-cio osiowy numeryk?
CNC http://youtube.com/watch?v=E1Fj1j8Sg1g
tak żebyś miał zarys ogólny :p
2,2 GT I-gen. 92r
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

logos pisze: CNC http://youtube.com/watch?v=E1Fj1j8Sg1g
tak żebyś miał zarys ogólny :p
Rewelacja :shock: !!!

Ja też bym się może pisał. Co prawda nie mam jeszcze silnika GT ale może, może... :P
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Mając taką maszynę to wszystko można zrobić. W Takim razie czekamy z niecierpliwością na kolanko :D

P.S. Zastanawia mnie tylko skąd weźmiemy taki wielki łącznik elastyczny, co by połączyć kolanko i kolektor ssący :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

To ja teraz wstawię swój pomysł na łącznie tego kolanka , konsultowałem to już z OLEY'em i sądze że będzie to rowiązanie najlepiej zapobiegające spadaniu tego kolanka .



Obrazek
podana śróba przedstawia tylko jeden ze sposobów w jaki można rozwiązać to mocowanie .

Więc tak skoro kolanko jest już z metalu to można przykręcić bądz przyspawać do niego 4 bądz 2 uchwyty pod sruby mocujące , nastepnie poprowadzić te śruby do śrub łączących przepustnice z kolektorem ssącym , a samo łaczenie silikonem może słuzyć juz tylko jako uszczelnienie , a jeśli element dobrze spasujemy to nie będzie potrzeby zakladania AŻ tak mocnej tej opaski.

Więc tak oto moja koncepcja , jest to rysulek tylko poglądowy , moga wystapić zmiany związane z montażem i potrzebą zastosowania danej liczby srub .

a oto jak ja to widze

Obrazek


Czerwone linie to śruby , niebieska to uszczelka .


Prosze mnie zbytnio nie krytykować bo choć to toporny może sposób , jednak w tym przypadku liczy sie to aby TO po prostu sie dobrze i trwale trzymało.


p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Za dużo kombinowania, łącznik o takiej średnicy załatwia sprawę.
BEAUTY...POWER...SOUL...
MVA83
Posty: 11
Rejestracja: 2007-11-27 13:04
Samochód: brak
Lokalizacja: Mikołów

Post autor: MVA83 »

Byłem w serwisie forda... mazdy... kolanko dolotu oryginał trzeba zamówić w serwisie forda i to nie wszystkie placówki mają katalog części USA.

Jestem ze śląska mnie kazali jechać do serwisu w krakowie gdzie trzeba zamówić część w stanach i czeka się 6 do 9 tygodni... mają poczucie humoru

Na polskim rynku praktycznie niemożliwe do zdobycia...

jestem na etapie kombinowania...
FORD PROBE GT 2.2 TURBO 92'.....

Jeździj szybciej niż Twój Anioł stróż potrafi latać...

Probe GT daje takie możliwości.....

Ku naszej uciesze....
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Drzymek pisze:Za dużo kombinowania, łącznik o takiej średnicy załatwia sprawę.
wiesz no zawsze to jest jakies rozwiązanie , może komuś cos sie z tego pomysłu przyda. :D :D

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
logos
Posty: 15
Rejestracja: 2007-07-29 11:25
Samochód: brak
Lokalizacja: Szubin K Bydgoszczy

Post autor: logos »

Tak, parę nowych informacji !!!
już narysowane, materiał pocięty, ścieżka narzędzia machnięta. Już w ten piątek moje kolanko ujrzy światło dzienne a może jeszcze jutro jak maszyna będzie wolna. Dodam jeszcze że może by to było już zrobione ale wiecie jak to jest, wracam z uczelni to już mi się nic nie chce, no ale się zebrałem i obiecuje że niedługo wasze portfele będą chudsze o koszt materiału :)

pozdro
2,2 GT I-gen. 92r
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”