Problem z przyspieszaniem i mocą silnika.

Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Problem z przyspieszaniem i mocą silnika.

Post autor: Chow-Chow »

Witam.
jestem od niedawna posiadaczem probka. Przewertowałem forum i nie odnalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
Mój problem polega na tym, że w chwili przyciśnęcia gwałtownie gazu samochód dusi się. Przy przyspieszaniu jeśli gaz wciska się bardzo delikatnie smochód przyspiesza bardzo powoli, jeśli jednak wciśnię się mocno gaz dusi się, przerywa i nie ma mocy. Taka sama sytuacja jest na biegu jałowym. Przy gwałtownym przygazowaniu dusi się.
Nadmienię, że świece i kable są w porządku. Palec i kopułka nowe.
Po nagłym wciśnięciu gazu jak go zadusi i jak się gaz puszcza to słychać jakby strzelanie (stukanie w przepływomierzu). Słychać tez delikatne syczenie prezy intercoolerze, tak jakby we wnątrz niego.
Samochód jeździ na benzynie.
Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Obstawiam nieszczelność dolotu. Nieszczelny intercooler, nieszczelne kolano, węże, poluzowane opaski zaciskowe, zapchany filtr powietrza...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=12588

poczytaj to , sprawdz dolot tak jaki pisal drzymek, i czekaj aż zamkną ci temacik :lol: :wink: :wink:

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Post autor: Chow-Chow »

OK, jutro pod wieczór posprawdzam jeszcze raz szczelność układu. Mam jeszcze pytanie w sprawie wężyków od podciśnień. Z tyłu przepustnicy znajdują się rurki metalowe (dokładnie 3 skierowane w górę). Gdzie powinny być one podpięte, gdyż zauważyłem że rurka od lewej jest bez wężyka i to może powodować pewne dolegliwości. Jak możecie proszę o fotkę.
I jeśli można to proszę o opis ze zdjęciami jak się zabrać do przepływomierza, bo być może i to mnie czeka. A na forum niestety jest tylko opis, ale brak zdjęć i nie chciałbym już nic więcej uszkodzić.
Z góry dzięki.

P.S.
Jeśli chodzi o link do forum, to już to czytałem wcześniej przy okazji użycia funkcji "szukaj". Niestety objawy są podobne ale jednak różne. Nie mam instalacji gazowej, więc gazownik nic źle nie mógł zrobić.
A jeśli chodzi o obroty, to u mnie taka checa z przerywaniem jest dużo poniżej 4000obr.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

no widzisz wszystko masz na forum wystarczy przewinąc rolka kilka linijek i już :lol: :lol:

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=12319

p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Post autor: Chow-Chow »

Ok. Wielkie dzięki za link. Już tam byłem. Ten schemat jest trochę mało czytelny jeśli chodzi o dokładne wpiecie "rurek" w przepustnicę, ale jakoś może do tego dojdę, która jest która.
Pozostała jednak sprawa "dobrania" się do przepływomierza. Czytałem opis na forum jak to zrobić. W temacie, który znalazłem powinny być zdjęcia, jednak ich nie ma. Więc jeśłi to możliwe to proszę o jakies fotki z opisem, lub schemat. Jeśli możesz (możecie) pomóc będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Ale o co ci konkretnie chodzi kolego ???
chcesz go rozebrać ?? ale poco??


p.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Post autor: Chow-Chow »

Witam po dłuższej przerwie.
Posprawdzałem kilka rzeczy w wolnej chwil, którą miałem. Przepływomierz działa. Wymieniłem filtr paliwa i powietrza. Problem niestety nie zniknął.
Na forum wyczytałem, że jeżeli jest wydech przypchany lub "uwalony" katalizator to takie cuda moga się dziać. Mógłby ktoś to potwierdzić przykładem, że wina może być po stronie wydechu?
Druga sprawa. Zastanawia mnie co to jest za zaworek przy chłodnicy na rurce metalowej (po lewej stronie chłodnicy). Wygląda jak jakieś odpowietrzenie (wygląd ma zaworka jak w wentlu koła). Do czego to służy ??
I wracając do tematu wężyków podciśnień. Wg rysunku rurka skrajnie z lewj strony za przepustnicą powinna być podłączona wężykiem zaraz przy wejściu klanka do przepustnicy. Jednak sytuacja wygląda tak, że jest tam śruba na imbus (wygląda na fabryczną). Nie wiem o co chodzi. Proszę o pomoc.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Chow-Chow pisze: Druga sprawa. Zastanawia mnie co to jest za zaworek przy chłodnicy na rurce metalowej (po lewej stronie chłodnicy). Wygląda jak jakieś odpowietrzenie (wygląd ma zaworka jak w wentlu koła). Do czego to służy ??
Jak się nie mylę, to chodzi Ci o zaworek do napełniania klimy. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Post autor: Chow-Chow »

czy mógłbyś sprecyzować, o co chodzi z tym napełnianiem klimy?? czy tam powinno coś być, jakaś zakjrętka?? regulacja tego zaworka ??

Dalej proszę o odpowiedź również jeśli chodzi o wydech i całąreszte, którą opisałem.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Domyślam się, że chodzi Ci o ten zaworek. I tak też on powinien wyglądać. ( zaznaczony czerwoną strzałką):

Obrazek

Tam nie ma żadnej regulacji. To faktycznie wygląda jak wentyl.
Powinien mieć założony kapturek i to wszystko. :D
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Chow-Chow
Posty: 6
Rejestracja: 2007-11-21 20:21

Post autor: Chow-Chow »

ok, dzięki, dokładnie o ten zaworek mi chodziło. A czy możesz mi pomóc i doradzić z drugim poważniejszym problemem ??
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

wydech jak najbardziej może być powodem twoich problemów.
Spróbuj rozłączyć wydech przed katalizatorem i zdemontuj odcinek za nim. Przejedź się wtedy i zobacz czy sie poprawiło. Jeżeli tak to znaczy ze masz gdzieś przypchany wydech :D
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Ja bym nie szukał problemu w zapchanym tłumiku. Przynajmniej nie zaczynałbym od tego.

Ok. zgadza się, że zapchany tłumik zamuli auto, ale czy będzie
powodem przerywania i strzelania w przepływomierzu?
A czy przypadkiem nikt nie grzebał przy rozrządzie? A może aparat
zapłonowy jest źle ustawiony?
Ja bym stawiał bardziej na zapłon i nieszczelny dolot, bo nie wierzę,
że zapchany tłumik spowoduje:
Chow-Chow pisze:Mój problem polega na tym, że w chwili przyciśnęcia gwałtownie gazu samochód dusi się. Przy przyspieszaniu jeśli gaz wciska się bardzo delikatnie smochód przyspiesza bardzo powoli, jeśli jednak wciśnię się mocno gaz dusi się, przerywa i nie ma mocy.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”