Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Mcmaker
Posty: 30
Rejestracja: 2014-02-15 13:57
Samochód: 92' Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=21925
Lokalizacja: Krosno

Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: Mcmaker »

Cześć, wszystkie tematy dotyczyły problemu w drugiej generacji, a ja mam najprawdopodobniej uszkodzony czujnik w silniku 2.2 GT. Objawy są takie, że nie ma wolnych obrotów. Wyczyściłem EGR, nie pomogło, zacząłem się bawić TPSem i okazało się, że nie reaguje zmianą napięcia na zmianę położenia przepustnicy. Kolejno na czarnym kablu jest 0,03V (masa), na czerwonym jest 4,99 - 5V (zasilanie) a na sterowaniu, białym kablu jest ciągle 2,48V zamiast 0,96V i nie zmienia się jeżeli ruszam przepustnicą.
Czy to znaczy że czujnik jest do wymiany?

Kierowałem się tym tutorialem:

http://www.performanceprobe.com/forum/s ... php?t=7074
Awatar użytkownika
glodzillaryki
Posty: 116
Rejestracja: 2011-06-23 16:33
Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: glodzillaryki »

w podłączenie nie wnikam bo w probe nie wiem jakie tam kable -kolory ale z tego co piszesz,,,, jesli opornosc tez bez zmian- to tak na wszelki wypadek sprawdzic w celu unikniecia pomyłki :lol: to masz po prostu niesprawny ten tps :D
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
Mcmaker
Posty: 30
Rejestracja: 2014-02-15 13:57
Samochód: 92' Probe 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=21925
Lokalizacja: Krosno

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: Mcmaker »

Odkręciłem TPS, rozciąłem koszulkę okalającą kable i zacząłem sprawdzać je po kolei - okazało się, że właśnie kabel sygnałowy jest przerwany zaraz przy samym czujniku. Nagrzałem nożyk, zeskrobałem uszczelniacz i dotarłem do pinu z którego wychodzi sygnał, przylutowałem przewód na nowo, zabezpieczyłem wszystko klejem epoksydowym, wyregulowałem czujnik i jest miód, wolne obroty wróciły :D

Nie mam jednak ssania, tzn. na zimnym silniku po zapaleniu obroty utrzymują się powyżej 2000 i zaczynają stopniowo spadać w ciągu 4-5 sekund aż na 800 i już się utrzymują. Będę musiał zerknąć co się dzieje.
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: Maxxum »

Odkopie temat.

Wprawdzie chodzi mi o czujnik TPS w Probe 3.0, ale zasada powinna być chyba taka sama.

Czujnik różni się tym od 2.2 GT, ze ma 3 piny zamiast (chyba pięciu).

W każdym razie - sczytałem kody błędów automatycznej skrzyni biegów i wyszło mi, że uszkodzony jest właśnie TPS.

Zapytacie - co to ma wspólnego ze skrzynią. No właśnie wygląda na to, że ma i to dużo.
Komputer dostaje ten błąd i nie wie kiedy ma przełączyć bieg. Już kiedyś miałem z tym problem, po wymianie TPS-a przez kilka lat był spokój.

Teraz znów jest problem. Wszystkie biegi zniknęły. W Internecie znalazłem informację że może tak się dziać.

Stąd wynika moje pytanie - jak ustawić ten czujnik po jego wymianie ? Nie wystarczy go chyba zwykle przykręcić do pzrepustnicy 8)
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
vitek
Klubowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 2007-11-22 17:26
Galeria: viewtopic.php?t=13010
Lokalizacja: Skarżysko

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: vitek »

A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem? :wink:
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: Maxxum »

vitek pisze:A może analogicznie jak w 2 ?
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 64#p235388
To jest ten sam silnik co w Taurus 3.0, Mercury Topaz, Aerostar, Windstar, Ranger, Mazda B 3000 pickap;
jeszcze coś takiego znalazłem:
http://easyautodiagnostics.com/ford/3.0 ... -the-tps-1
pomogłem? :wink:
Dzięki vitku - wiem, że ten silnik pasuje do w/w 8)

Kurcze - z tym ustawianiem na "listki" to trochę wydaje się skomplikowane.
Gdzieś czytałem, żeby omomierzem ustawiać. jedną końcówkę chyba do tego środkowego pinu a drugą do masy i dodawać gazu, żeby otwierała się przepustnica i mierzyć oporność. Nie wiem, coś tam pisało w ten sposób.

Może sobie jeszcze przetłumaczę ten tekst po "dżangielsku" i coś będę wiedział. :)

EDIT:

No niestety - kupno nowego czujnika i jego wymiana nie pomogła.
Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych :cry:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czujnik położenia przepustnicy - objawy

Post autor: KrecioPL »

Maxxum pisze:Lx pojechał dzisiaj na lawecie do mechanika od skrzyń automatycznych :cry:
łączymy się z Tobą w "bulu i nadzieji".
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”