Słabe osiągi GT 2.2 T :(

Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Słabe osiągi GT 2.2 T :(

Post autor: ralf »

Na poczatku witam wszystkich, bo pisze pierwszy raz. Szukalem odpowiedzi na moje pytanie w archwium, ale nie znalazlem jednoznacznej odpowiedzi :( Otoz sprowadzilem sobie Probe I generacji 2.2 T z Niemiec, rocznik 92. I niestety auto ma problem z przyspieszeniem. Powinno wedlug danych dechnicznych przyspieszac do setki w 7,5 sec, niestety moj egzemplarz tyle nie osiaga, jest o wiele za wolny, ma ok. 9,8-10,2. Nie wiem jaka jest przyczyna slabosci mojego Proba. Turbinka laduje mi na ok. 8 PSI. Przebieg spory bo az 255 tys km, ale silnik na rozgrzanym silniku trzyma cisnienie na prawie polowie, auto nie dymi, turbo nie jest zalane olejem. Prosze o pomoc bo kupilem auto z mysla o 1/4 mili rowniez, a z takimi osiagami moge o tym zapomniec. Moze jest cos przytkane w silniku? Zmienilem rowniez filtr powietrza na nowy i nie pomoglo. Slyszalem wiele opinii, ze to moze byc zatkany katalizator, ale czy po usunieciu go nie bedzie problemow z sonda lambda?? Pytalem sie juz mechanikow o katalizator i mowia, ze moga usunac i wstawic zwykla rurke, ale na moja odpowiedzialnosc. Czy moge usunac bez obaw katalizator??

z gory dziekuje,
Rafał
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

lambda jest w kolektorze wydechowym, a katalizator dużo dalej - wywalenie go nie powinno mieć nic do rzeczy...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Smialo mozesz go wywalic.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Kula
Posty: 138
Rejestracja: 2004-12-22 22:27
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubań

Post autor: Kula »

Siemka. Jak kupilem swojego to tez zamulal :). Mialem lekko luzna rure za przeplywomierzem. Wedlug mnie musisz najpierw sprawdzic wszystkie rurki od powietrza a pozniej szukac dalej. Pozdro.
Czerwona jedynka GT 91'
Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ralf »

Dzieki za rady. Katalizator wywale, a doplyw powietrza tez sprawdze. Ale interesuje mnie jeszcze jedna rzecz. W swoim Probie mam bardzo krotkie biegi (jedynka 40 dwojka 80, trojka 120), a na www.performanceprobe.com jest kalkulator obrotow i predkosci i wychodzi, ze na dwojce przy 6000 RPM powiniem miec 95 km/h, a ja mam ok 80-82 km/h. Jedynka tak samo ledwo co do 40 dociagam, a powinno byc z 50. Tez tak macie?? Moje opony z przodu to 195/60/15.
Awatar użytkownika
BARON
Posty: 5
Rejestracja: 2004-09-15 02:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: BARON »

Sprawdź zapłon. :lol:
Ford Probe 2.2 turbo 1991
Gość

Post autor: Gość »

Przy niższych oponach bedziesz miał niższą prędkość na poszczególnych biegach. Ja mam oponki 205/60/15 czyli są wyższe od Twoich.
Niższe opony działają jak skrócenie przełożeń skrzyni biegów.
Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ralf »

No tak, ale ja wlasnie w tym kalkulatorze jest opcja rozmiaru opon i 95 km/h na dwojce przy 6000 RPM dotyczy wlasnie moich opon.
Gość

Post autor: Gość »

Ty go do 6000 ciśniesz, kiedy planujesz remont silnika??
Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ralf »

Na razie tylko raz tak zrobilem :) Wiem, ze nie ma sensu powyzej 5500 bo juz moc traci, ale nie w tym rzecz tylko czy tez macie takie krotkie przelozenia...
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

co wy za bzdury wypisujecie????
co ma wielkość opon do tego co pokazuje licznik???
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

FlasH chlopaki sie zamotali i to wszystko, nie irytuj sie. :D
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jak to co ma wielkość opon do licznika? jeśli obwód całego koła jest inny niż fabryczny to oczywiste jest że wskazówka będzie "oszukiwać" i tak np. przy większych kołach na liczniku będziesz miał 100km/h a w rzeczywistości będziesz jechał szybciej.

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

to nie wskazowka oszukuje tylko kola , obwod kola jest wiekszy badz mniejszy wiec stad te roznice :twisted: wskazowka zawsze pracuje zgodnie ze slimakiem w skrzyni biegow.
Generalnie zalezy wszystko od punktu widzenia, lecz badzmy drobiazgowi :twisted:
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Gość

Post autor: Gość »

Niech się wypowie wojtecki który miał, niegdyś na ćwiartki założone opony bodaj 195/45, licznik przekłamywał jak cholera.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ludzie!!!
Sciagnijcie sobie przelicznik rozmiarow opon!!!

Tam wpisujecie fabryczne dane oponek autka i nowy rozmiar, ten ktory macie, lub chcecie sobie kupic.

Komputer to przelicza i pokazuje wynik w procentach ile nalezy odejmowac/dodawac do predkosci pokazywanej na budziku!
A ja tez mam krotkie przelozenia i zyje :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

Sqad pisze:Niech się wypowie wojtecki który miał, niegdyś na ćwiartki założone opony bodaj 195/45, licznik przekłamywał jak cholera.
195/45/15 oj przeklamywal i to o 20 - 30 proc (jak nie wiecej, bo nie porownywalem wskazan predkosciomierza do realnej predkosci)... autko mialo zauwazalnie lepsze osiagi (zmierzone gtechem - kilkanascie pomiarow)... wiec wielkosc opon ma do rzeczy ale chiba akurat nie w tym przypadku... tu przyczyny szukalbym w wydechu... dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)... czyli wydech jest pewnie przyttkany... wywal na sprawdzenie katalizator... jak nie tu, to trza szukac dalej... a moze kurde sprzeglo Ci sie slizzzzzzga???
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ralf »

Na pewno zaczne od usunecia katalizatora, bo auto wedlug mnie tez troche za duzo pali (16 w miescie przy uzyciu turba od czasu do czasu). Licznik sprawdzalem i nie oszukuje. Jechalem rowno 60 km/h przez odcinek 100 m (miedzy slupakami na trasie) i czas przejazdu wychodzi srednio ok. 6 sek czyli dokladnie tyle ile powinno byc :| Widocznie mam takie krotkie przelozenia. Sprzeglo na pewno mi sie nie slizga...
Gość

Post autor: Gość »

Jeśli preość jest ok. to znaczy że masz skrzynie od GL'a która ma krótsze przełożenia, ale takrze nie jest tak do końca przystosowana do takich przeciążeń jak GT.
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

Sqad pisze:Jeśli preość jest ok.
w ten sposob nie sprawdzisz czy licznik przeklamuje opowiedzmy 20 proc w ktoras ze stron... radar, gtech albo w ostatecznosci drugie auto...
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Awatar użytkownika
Alek
Posty: 103
Rejestracja: 2004-01-05 17:42
Samochód: brak
Lokalizacja: Wadowice

Post autor: Alek »

dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)
Tutaj bym polemizował i to bardzo.....Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika. Moja rada sprawdz sobie dolot, wszystkiw weze, opaski podokrecaj i sprawdz tez "puszke" z filtrem powietrza , bodajze Asdero miał kiedys worek nylonowy w dolocie powietrza do filtra i podobne objawy do twoich.

Pozdrufka
Probe 2.2GT :) :) i więcej nic nie trzeba pisać ;) nie długo byc moze jeszcze probek II 2.5 :) :)
Awatar użytkownika
Wojtecki
Posty: 925
Rejestracja: 2003-11-24 02:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Wojtecki »

Alek pisze:Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika.
zrob sobie taki test... zdejmij dolot do coolera i daj w peadal... Turbo bedzie dawac na maksa, a i owszem, ale cisnienia w ukladzie nie utrzymasz, no ni kuku... jak Ci sie nie chce eksperymentowac na autku, to sobie wez papke do roweru... najpierw naciskaj tloczek "na sucho" a pozniej zatkaj otwor palcem... zgadnij kiedy bedziesz mial wyzsze cisnienie??? jesli bedzie nieszczelnosc, to uklad turbodoladowania na pewno nie bedzie trzymac cisnienia... to fizyka jest :-)

pzdr:-)
byl czarny 2,2 GT i... ktos go powyginal :-)
jest Jeep XJ 96', MT/R 31", snorkel, lift 3'i ciagle rosnie :-)
w powijakach T/A 5,7V8 ;-)
www.non-stop.waw.pl
Gość

Post autor: Gość »

Alek pisze:
dolot jest oki, bo turbo laduje na spoksa (przy nieszczelnosci tracilby cisnienie)
Tutaj bym polemizował i to bardzo.....Turbo moze pompowac na max a jezeli bedzie nieszczelnosc to bedzie to uchodzilo do atmosfery zamiast do silnika. Moja rada sprawdz sobie dolot, wszystkiw weze, opaski podokrecaj i sprawdz tez "puszke" z filtrem powietrza , bodajze Asdero miał kiedys worek nylonowy w dolocie powietrza do filtra i podobne objawy do twoich.
Jeżeli jest jakakolwiek nieszczelność na odcinku od turbiny do przepustnicy, to wskazówka zaraz na to zareaguje i pokaże że jest niskie ciśnienie doładowania.

A asdero miał worek w dolocie czyli na odcinku filtr powietrza-turbo
Awatar użytkownika
ralf
Posty: 10
Rejestracja: 2005-03-10 19:32
Samochód: brak
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ralf »

Ja juz nie wiem. Dzisiaj fachowiec patrzyl do katalizatora i w srodku jak nowy :( Ale byla niewielka nieszczelnosc przed katalizatorem, usunal ja, ale to nie to, auto dalej tak samo jezdzi :( Jesli dolot i caly wydech ok, to juz pomalu trace nadzieje. Wzialbym auto na hamownie, ale u nas mamy jedna w miescie i wykorzystuje monopol (180 zl za hamowanie)...
Gość

Post autor: Gość »

katalizator mój też wyglądał jak nowy. he he Jak już był zdjęty to trzeba było go wyrzucić. Toć to 5 min roboty, wspawanie rury w środek drugie 5 min.
Może też tak być że turbine masz już wysiloną i nie ma siły pompowac mocniej. Jeśli nie masz nieszczelności w dolocie, na wydechu żaden tłumik nie przytyka wszystkiego (bo to nie musi być kat. mógł jakiś inteligent założyć tłumik nie od tego modelu i też zatyka), a jeśli to nie to no to zostaje najgorsze.

Jeśli chcesz na wyścigi robić samochód to odetkaj ten zakichany układ wydechowy i tak to musisz zrobić i tak. No chyba że zamierzasz osiągnąć wszystko na seryjnym wydechu :lol:

Co do hamowni to ja wiem czy to taki monopol, w Warszawie hamownia wraz z badaniem sondom szerokopasmową AFR kosztuje 200 zł, a samo badanie mocy 150, mówie tu o przednionapędowych bo tylne są o 50zł droższe nie wiedzieć czemu
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”