Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)

blady
Posty: 37
Rejestracja: 2005-04-30 22:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Złoty Stok-Pol Napoli-Italia

Problemy przy przyspieszaniu (turbo + odcinka)

Post autor: blady »

Witam.Gdy przyspieszam i turbo boost wskakuje na czerwone pole,odcina i włącza się sygnał pasów bezp.Natomiast gdy pedal gazu nie wciskam do podlogi auto idzie normalnie.
Gość

Post autor: Gość »

12 psi jest odcięcie, może masz zwężke, przelotowy układ, dolot, i tak się kręci, że odcina paliwo. Normalka bez chipu ani rusz.
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

masz zwezke ???
jesli tak to pewnie zwezenie calkiem sie zatkalo ;-)
Gość

Post autor: Gość »

Może też być tak, że jeśli jest odetkany wydech i przemyślany dolot powietrza to i na seryjnej zwężce będzie odcinać oczywiście jeśli tuibina jest w dobrym stanie.

na http://www.performanceprobe.pl/ jest rozpisana cała zwężka, zobacz co tam jest nakombinowane.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A co myślicie o takiej kombinacji:

Stożek , strumienica dolotu , strumienica wydechu zamiast kata i fajny wydech.

Dobre by to chyba było :roll:
Wlaśnie takie cuś chce zrobić sobie w probku...
To by dopiero turbo szlo :twisted:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

No dobre tylko ja bym wywalił strumienice dolotu bo moim zdaniem nic by nie dala i jeszcze zamiast tłumika środkowego wstawił rurkę !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No koszt tego też nie jest niski !!!!!!!!!!!
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
blady
Posty: 37
Rejestracja: 2005-04-30 22:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Złoty Stok-Pol Napoli-Italia

Post autor: blady »

Dziekuje za rady.W ogole to zle zrobilem ze przyjechalem tu samochodem i to jeszcze PROBKIEM. Powod-Brak czesci zamiennych i musze zamawiac z polski nawet glupie klocki hamulcowe.Tu w itali bylem nawet w servisach forda i nie maja probe w katalogach!!! A Probe to tutaj niema.Paczka
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

po co im probe jak maja ferrari.. :lol: - a co do klockow to jest mazda 626 GD -pozdroo
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Odcięcie zapłonu

Post autor: _KrISS_ »

Witam!

Przejrzałem całe forum i zastosowałem chyba wszystkie porady w wypadku odcięcia zapłonu. Mianowicie wymieniłem świece, kable załonowe, kopułkę, palec, katalizator, sondę lambda i filtr paliwa. Niestety nie pomogło. Odcięcie następuje w momencie nagłego przyspieszania w gazie wciśniętym w podłogę przy różnym ciśnieniu doładowania i przy róznych obrotach silnika. Może naprzykład wystąpić przy 3500obr/min i 3-4psi a czasami przy 6-7psi. Jeśli przyspieszam nie wciskjąc gazu w podłogę to wszystko jest OK. Jakieś pomysły? Z góry dzięki.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ale jak sie objawia te twoje odciecie zaplonu??

bo normalnie jest chyba przy ok 6300obr/min i silnik zaczyna przerywac wtedy i dalej nie pojdzie :P :P
Obrazek
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Objawia się dźwiękiem takim jak np. przy otwartych drzwiach i silnik przestaje ciągnać, występuje przy różnych obrotach w momencie gwałtownego wciśnięcia pedału gazu.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Standardowe zabezpieczenie przed zbyt wysokim ciśnieniem doładowania - tylko - z tego co piszesz - wskaźnik Ci oszukuje.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Jeśli odłączę zawór elektromagnetyczny (Boost Control Solenoid) wtedy turbo pompuje do 6PSI bez żadnych odcięć.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Myśle, że wskaźnik go nie oszukuje. Twierdzisz Robert że pokazuje mu 3-4 PSI a tak naprawdę już ma taką granicę ciśnienia że zaczyna mu odcinać zapłon. Chyba by napisał że auto ma taką samą moc ale raczej tak nie ma - auto na pewno jest dużo słabsze.

Krzyczenko, zajrzyj do tego tematu. Mam podobny problem. Przy gwałtownym dodaniu gazu auto szarpie i słabiej pompuje, ale nie jest raczej to wina zapłonu. Prawdopodobnie jak napisali tam koledzy jest niesczelny dolot.

Jeżeli bym się mylił bardzo to nie krzyczcie... :oops:
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

kzyczenko pisze:U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.
Jest to typowe dla odcięcia paliwa z powodu zbyt dużego doładowania.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

kzyczenko pisze:U mnie jest tylko jedno szarpnięcie w momencie odcięcia. Jeśli popuszcze gaz auto znów zaczyna cięgnąć. Jeśli nie wcisnę gazu do dechy to mogę doładowanie utrzymać na 8PSI i auto ciągnie bardzo dobrze.
ja miałem tak samo,zdemontowałem stoeżek na zimę żeby przez wlot mi śniegu nie waliło, i przestał odcinać

:?: Napisz lepiej czy masz jakś zwężke i co kotś kombinował z autkiem
Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Overboost Warning Chime
When the turbocharger boost pressure (calculated by intake air amount and engine speed) reaches the factory preset level, the chime sounds, indicating to the driver that an abnormal condition exists. At the same time, to prevent damage to engine components, the ECA stops fuel injection.
Obrazek
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Wreszcie znalazłeś to, czego tak bardzo kiedyś szukałem Robert :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Gdzie wy takie rzeczy znajdujecie. Chyba nie mamy takiej samej serwisówki... :lol:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

  • SERVICE
    • 1992 Probe Table of Contents
      • Group 03: ENGINE
        • Section 03-04B: Fuel Charging and Controls -- 2.2L Turbo
          • DESCRIPTION AND OPERATION
            • Overboost Warning Chime
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Czyli może być coś nie tak z przepływomierzem. Zwężki nie były zakładane. Na wszelki wypadek dorobiłem nową 1,2mm i zachwuje się tak samo.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

jest to dosc dziwne zachowanie jesli nic nie bylo grzebane przy przeplywomierzu,natomiast zupelnie normalne jesli np.przestawiles to koleczko zebate pod klapka w przeplywce.odpowiada ono za naciag sprezyny co sie przenosi na pomiary ilosci podawanego paliwa.wiem na pewno ze przestawienie tego koleczka o kilka zabkow w ktorakolwiek strone skutkuje szybszym odcinaniem zaplonu.mi na zwezce po przestawieniu o 4 zabki odcinalo przed 6 psi.po powrocie do fabrycznej konfiguracji jak reka odjal.

ale jesli nic nie bylo tam grzebane to cus sie posypalo,ale rownierz stawialbym na przeplywomierz
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

Ok dzięki za poradę. Jak tylko będę miał chwilkę czasu to sprawdzę to.

No więc w weekend dobrałem się do przepływomierza i przestawiłem to kółeczko o 4 ząbki zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przestał odcinać :D
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

A u mnie jest coś dziwnego , odcina mi zapłon przy 12 psi ale to normalne , tylko że ja moge go bic do 7 tyś !!! i nie odetnie , tak wiecie na 8 psi .
To mnie ciekawi bo wczoraj dałem mu w kite i patrze a tu odcina zapłon masakra .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”