skaczace obroty

Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Wszystko ok Dawid , z tym ze jesli o Bogdana chodzi , to on ma inny silnik i jego galeria zbytnio Nam nie pomoze :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Widze Tykwa że zakupiłeś I gt to proponuje zaglądnij pod maskę i weź w rękę fotke silnika Bogdana a przekonasz się że ta akurat ta (i nie tylko ta) częśc silnika jest identyczna w FE3 FE2 .

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

zwracam honor Dawid , masz racje , rzeczywiscie jest to ta sama czesc. Mam u siebie taki sam czujnik jak i u Bogdana.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Bo mimo że tam jest FE3 to tak jak u @ kolektor jest z F2. David silnik F2 nie FE2 :wink:
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

KALII pisze: David silnik F2 nie FE2 :wink:
No wiem, że niby jedna literka, a robi różnice, ale widać zaczailiście o co chodzi.

Może komuś pomogłem

pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

problem falujących obrotów od kilku tygodni męczy i mnie. jak odpalam auto i silnik jest zimny to jest dobrze lecz jak troche się nagrzeje to już skaczą obroty do 2500 a czasami przygasa. jadąc np. po mieście gdy puszczam go z obrotów to czuć szarpanie ale to co mnie ciekawi to jest to że kiedy dojeżdżam do świateł i trzymam nogę na sprzęgle to obroty szaleją a jak już się zatrzymam to momentalnie obroty zatrzymują się na 1500. czy ktoś wie o co tu chodzi?
wszyscy mają PROBE. miałem i ja:(:( 2.0 16v,94r.
Awatar użytkownika
I_Mat
Posty: 106
Rejestracja: 2006-06-02 16:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski Kraków

Post autor: I_Mat »

Ja bym zaczął od przeczyszczenia silnika krokowego a później szukał przyczyny jeśli problem nie ustąpi
bardzo kapryśna I GT'90: jak człowiek, ma swoje złe i jeszcze gorsze dni
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

kocurro pisze:problem falujących obrotów od kilku tygodni męczy i mnie. jak odpalam auto i silnik jest zimny to jest dobrze lecz jak troche się nagrzeje to już skaczą obroty do 2500 a czasami przygasa. jadąc np. po mieście gdy puszczam go z obrotów to czuć szarpanie ale to co mnie ciekawi to jest to że kiedy dojeżdżam do świateł i trzymam nogę na sprzęgle to obroty szaleją a jak już się zatrzymam to momentalnie obroty zatrzymują się na 1500. czy ktoś wie o co tu chodzi?
Domyślam się, że nie zadałeś sobie trudu, aby sprawdzić wszystkie
omawiane przyczyny podane przez trzy strony tematu, tylko po prostu
zadałeś pytanie. :twisted:

Sprawdzałeś płyn w chłodnicy? Sprawdzałeś silniczek krokowy? Sprawdzałes resztę?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
cynt
Posty: 6
Rejestracja: 2008-09-01 19:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Barlinek

Re: skaczace obroty

Post autor: cynt »

Hello.
Postanowiłem dołączyć się do jakże bliskiego mi tematu :)

Właśnie odebrałem swojego kochanego probka z warsztatu gdzie panowie mechanicy wymieniali mi uszczelki pod pokrywami zaworów ponieważ
były juz lekkie przecieki oleju do kanalów gdzie znajdują się świece.
Wszystko ładnie pięknie, ale niestety coś delikatnie pisząc zepsuli. Probek przed wymianą uszczelek chodzil elegancko aż do dziś kiedy go odebrałem...
Silnik faluje na wolnych obrotach w zakresie od 1300 aż do zgaśnięcia. Panowie stwierdzili, że nie wiedzą jaka jest tego przyczyna i, że prawdopodobnie jest to silniczek krokowy (elektrozawór), ale żeby troche pojezdzić to może samo przejdzie... Ale skąd się to wzieło?? Było dobrze a po ,,naprawie,, nie jest.
Dodam jeszcze, że kiedy np. utrzymuje na biegu jałowym gaz na 3000 obrotach to też delikatnie faluje jest to zauważalne.
Pomóżcie, normalnie nie zasnę dzisiaj jestem taki w.....
Czy w tym przypadku naprawdę może to być ten silniczek???
Dodam jeszcze, że silnik faluje za zimnym i ciepłym silniku.
2,5 V6 24V 1994r.
Mistrzostwo świata...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: skaczace obroty

Post autor: Robert »

cynt pisze:mechanicy wymieniali mi uszczelki pod pokrywami zaworów
W przypadku LXa 3.0V6 pewnie jedynie Winger może Ci coś doradzić.
A to chyba jedyny silnik w tym dziale z pokrywami w liczbie mnogiej... :roll:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
cynt
Posty: 6
Rejestracja: 2008-09-01 19:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Barlinek

Re: skaczace obroty

Post autor: cynt »

Robert pisze:
cynt pisze:mechanicy wymieniali mi uszczelki pod pokrywami zaworów
A to chyba jedyny silnik w tym dziale z pokrywami w liczbie mnogiej... :roll:
No przepraszam kolego ale albo ja czegos nie rozumiem albo nie umiem liczyć.
Kupuje się dwie uszczelki i sciąga się 2 pokrywy... Jedną z przodu od strony chłodnicy a koleją po zdjęciu kolektora ssącego.

Ale w ogóle dzięki chłopaki za wasze wsparcie.....

Dzisiaj byłem odczytać kody błędów i .... przyczyna prawdopodobnie tkwi w uszkodzonym przepływomierzu przynajmniej komputer tak twierdzi.
Wymienimy zobaczymy...
2,5 V6 24V 1994r.
Mistrzostwo świata...
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: skaczace obroty

Post autor: Robert »

Do dwóch to i ja jeszcze umiem zliczyć: pierwsza generacja, druga generacja... :gwizd:
Robert pisze:...w tym dziale...
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
tymooon
Posty: 72
Rejestracja: 2008-12-23 19:54
Galeria: viewtopic.php?t=15874
Lokalizacja: olsztyn

Re: skaczace obroty

Post autor: tymooon »

U mnie skoki obrotów powoduje wężyk wychodzący z pokrywy zaworów do odmy.. jest nieoryginalny ponieważ stary się rozleciał, a ten który udało mi się zamontować ma chyba za dużą średnicę. U mnie po całkowitym ściśnięciu tego wężyka auto gaśnie, po ściśnięciu go do połowy opaską..obroty wkońcu spadły poniżej tysiąca i dały się wkońcu dostroić śrubą od wolnych obrotów.. pozdro
Probe 1 gen. 2.2 Turbo GT 92`
Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

Re: skaczace obroty

Post autor: fedor »

Dopisuje sie do watku:
Ford Probe I GT 2,2 '91 tylko benzyna

1. Odpalam juz z pewnym klopotem, tzn musze dluzej pokrecic, do tej pory odpalal odrazu..
2. jak odpale skacza mi obroty na 1500 a po kilku chwilach spadaja do 500 i skacza 700-500, i jak spadnie ponizej 300 to gasnie... (nie gasnei jak jest na ssaniu)
3. Ostatnio gasnie mi gdy stoje na swiatlach, nawet jak silnik jest cieply, musze podtrzymywac obroty.
4. najdziwniejsze jest ze gdy docisne pedal to przy 3000 obrotow odcina go.... trzyma 3tys i buczy, jak zdejme noge to zalapuje (jesli do 3tys dojade spokojnie to jakos to znosi, ale kazda inna sytuacja to wystepuje odcinka)
5. spalanie w okolicach 9l/100km w jezdzie mieszanej
6. z plynem chlodniczym za dobrze nie jest bo czesciej musze go dolewac... znalazlem za silnikiem gumowy przewod i na wejsciu do scianki byl przeciek, poprawilem, nie poprawilo.
7. po odpaleniu miga mi jeden raz ChEng - czy to kod 1 czy musze zewrzec cos kabelkiem pod maska?

A przy okazji wiecie gdzie w trojmiescie jest jakis warsztat co znaja sie na PROBE-lemach a nie grzebia w nim po omacju??

pozdrawiam
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: skaczace obroty

Post autor: sliwka »

witam mam taki problem z probe GT po dodaniu gazu i odpuszczeniu obroty spadaja do 500 obr/min a pozniej sie wyrownuja do 750obr/min tak jak ma byc.Nie wiem jaka mozy byc tego przyczyna zrobilo mi sie tak ostatnio wczesniej elegancko schodzil do 750 i tak trzymal nie przekraczal tego zakresu . co moze powodowac taki objaw ??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: skaczace obroty

Post autor: OLEY »

sliwka pisze: co moze powodowac taki objaw ??
Na przykład odpięcie na jakiś czas akumulatora.
Nie wymieniałeś ostatnio aku, albo nie odłączałeś?
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
sliwka
Posty: 84
Rejestracja: 2005-06-23 11:32
Samochód: Ford Probe 2.2 Turbo
Galeria: viewtopic.php?t=10701
Lokalizacja: Rzeszow

Re: skaczace obroty

Post autor: sliwka »

nic przy aucie nie robilem zaczelo sie tak robic i nie mam pojecia co powoduje taki objaw
Awatar użytkownika
mardan_pl
Posty: 146
Rejestracja: 2008-06-04 23:09
Galeria: viewtopic.php?t=13863
Lokalizacja: Środa Śląska - Wrocław

Re: skaczace obroty

Post autor: mardan_pl »

Panowie.
mam pytanie do tych co czyscili ten silnik krokowy (bac)
jak i jakim specyfiliem go wyczyscic?? rozbierac go na czesci pierwsze czy nie trzeba??
Po remoncie kapitalnym Probe gotowe
Obrazek
Awatar użytkownika
fedor
Posty: 13
Rejestracja: 2006-10-09 21:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Mrągowo Trójmiasto

Re: skaczace obroty

Post autor: fedor »

Dla zainteresowanych odpowiedzi na problemy, ktore u mnie wystepwaly:

pekniete bylo kolanko na wlocie powietrza do turbo - udalo mi sie zregenerowac je na tyle ze dziala jak nalezy....
po tym podskoczyly obroty do 2tys i zaczely falowac - to okazalo sie banalne, uzupelnilem plyn ktory wyciekl wczesniej zlokalizowanym przeciekiem i wszytsko gra.
Po zdjeciu klemy z aku zniknely wszelkie bledy.

pozdro




Postprzez fedor » 2009-03-10 23:19

1. Odpalam juz z pewnym klopotem, tzn musze dluzej pokrecic, do tej pory odpalal odrazu..
2. jak odpale skacza mi obroty na 1500 a po kilku chwilach spadaja do 500 i skacza 700-500, i jak spadnie ponizej 300 to gasnie... (nie gasnei jak jest na ssaniu)
3. Ostatnio gasnie mi gdy stoje na swiatlach, nawet jak silnik jest cieply, musze podtrzymywac obroty.
4. najdziwniejsze jest ze gdy docisne pedal to przy 3000 obrotow odcina go.... trzyma 3tys i buczy, jak zdejme noge to zalapuje (jesli do 3tys dojade spokojnie to jakos to znosi, ale kazda inna sytuacja to wystepuje odcinka)
5. spalanie w okolicach 9l/100km w jezdzie mieszanej
6. z plynem chlodniczym za dobrze nie jest bo czesciej musze go dolewac... znalazlem za silnikiem gumowy przewod i na wejsciu do scianki byl przeciek, poprawilem, nie poprawilo.
7. po odpaleniu miga mi jeden raz ChEng - czy to kod 1 czy musze zewrzec cos kabelkiem pod maska?

A przy okazji wiecie gdzie w trojmiescie jest jakis warsztat co znaja sie na PROBE-lemach a nie grzebia w nim po omacju??

pozdrawiam
Ford Probe I
GT 2.2 (1991)
Awatar użytkownika
pumba
Posty: 25
Rejestracja: 2008-10-05 20:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: skaczace obroty

Post autor: pumba »

2. jak odpale skacza mi obroty na 1500 a po kilku chwilach spadaja do 500 i skacza 700-500, i jak spadnie ponizej 300 to gasnie... (nie gasnei jak jest na ssaniu)
3. Ostatnio gasnie mi gdy stoje na swiatlach, nawet jak silnik jest cieply, musze podtrzymywac obroty.
Miałem podobne objawy. Przeczyściłem co trzeba, posprawdzałem jak należy, powymieniałem. Problem nie ustępował. Automatyczne ssanie wszystko ok. Gdy pędziłem sobie i nagle trzeba było się zatrzymać, przyhamować obroty spadały i silnik gasł. Przyczyną tego zamieszania okazała się linka od gazu. Nie pracowała jak należy, delikatnie się zacinała. Przesmarowałem ją, wyregulowałem za jej pomocą obroty i silnik pracuje jak szwajcarski zegarek. Myślę, że moje spostrzeżenia przydadzą się komuś i wiele problemów zostanie rozwiązanych.
Był :(2,2 GT I-gen. 91r Nie zaszkodzi zapytać ... :)
Jest Jeep Grand Cherockee 4.7 v8 + BRC
robciulo
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-04 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

I gen 92r. 2.2 GT Problem z Silnikiem - Pomocy

Post autor: robciulo »

Wiem ze zaraz mnie objedziecie za to ze nie szukam - tylko pisze kolejny post ale poważnie próbowałem coś wygrzebać i nic nie znalazłem.
Mam taki problem.
Jak odpalam silnik na zimnym obroty skacz mi na 1,5-1,7 tys obrotów i zapala się check engine po przejechaniu paru km jak rozgrzeje silnik - i w przypadku jak mu dam przez dłuższy czas powyżej 2000 tys obrotów, check engine gaśnie dodam ze jak silnik jest rozgrzany to przy zapalaniu nic się nie świeci i normalnie śmiga.
Co to do cholery może być ????
Pytałem się znajomych - jedni mówią że silnik krokowy inni że co innego.
Może ktoś miał ten sam problem i mi powie co zrobić.
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: skaczace obroty

Post autor: Kocureq »

Wyjątkowo nie objechałem ;)
robciulo
Posty: 13
Rejestracja: 2009-03-04 22:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: skaczace obroty

Post autor: robciulo »

Bardzo DZIĘKUJE !! :)
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: skaczace obroty

Post autor: OLEY »

Robciulo - Ty nie pytaj znajomych, tylko najprościej sprawdź kody błędów. :D :wink:
I nie pytaj też, jak je sprawdzić, bo wszystko jest dokładnie opisane - wystarczy poszukać. :wink:

Gdybyś miał problem z odczytaniem, lub znalezieniem daj znać na PW.
Chętnie pomogę.
Ale odezwij się, gdy naprawdę będziesz miał z tym problem, a nie z lenistwa. :wink:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
TYQS
Posty: 165
Rejestracja: 2009-03-10 01:13
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin - Gryfino

Re: skaczace obroty

Post autor: TYQS »

Witam, mam malutką awarie w moim GL-u jest to całkiem nowe i nigdzie tego tu nie wyczytałem :/ obroty biegu jałowego są OK, ale nie mogę go wkręcić na ponad 2300 Obrotów, jak go trzymam na 1500 to jest ok chodzi równo, jak powyżej to zaczyna falować, gdzie zacząć szukać ? :( czujniki te co widzę to podpięte, jak zrobię szybko reset zapłonu kluczykiem, depnę do końca to się wkręca normalnie, jak tylko spadnie poniżej 2000 obrotów to wyżej już nie wróci, mój mechanik powiedział "tego jeszcze nie miałem"
Probe I GEN 89' 2.2 GL zwykły golas :/ ale MADE IN U.S.A ! :D
Golf II Gen 86' 1.9 TDI niezwykły golas ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”