ciśnienie paliwa

Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: archeolog »

Mi chyba i tak pompa klęka bo przy malej ilości paliwa dam w palnik to mi silnik gaśnie aż do momentu puszczenia poganiacza :lol:
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: Patryk- »

ja to mysle ze to dla tego że masz mało paliwa....cofa się w baku jak przyciśniesz i niema pompa co zassac....ja bynajmniej tak zauważyłem raz u siebie...ale raczej chyba niejest wskazana jazda ponizej rezerwy :wink:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
archeolog
Posty: 276
Rejestracja: 2009-02-08 14:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: archeolog »

tylko w probie nie ma kontrolki rezerwy :D a przynajmniej u mnie
Obrazek
===GT 2.2 I Gen. "prawie" :)93r===
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: pusher1 »

Witam . Mam pytanie czy od pompy odchodzą jakieś wężyki gumowe i potem łączą się z metalowymi ??? Jak tak prosiłbym o średnice tych wężyków jeśli są :wink: :wink:
2.2gt 92 rok
Resort
Posty: 15
Rejestracja: 2015-11-02 11:17
Samochód: Ford Probe Medici 1997 2.0L
Lokalizacja: Polska

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: Resort »

Choć temat trochę stary ale dla zaglądajacych tu i szukających wsparcia należy się porada.Pompa paliwa w momencie wlączenia stacyjki uruchamiana jest na okolo 2 sek.w celu uzupelnienia ciśnienia w ukladzie paliwowym do wymaganego dla danego modelu silnika i przygotowania go do rozruchu.Wydajność pompy paliwowej to przynajmniej 10 krotność spalania silnika i jest ona w stanie osiagnąć ciśnienie 7 bar. (dawn.atmosfer-ma wewnętrzny ogranicznik ciśnienia w środku w pompie) i w czasie kręcenia rozrusznikiem i pracy silnika pompa pracuje non stop z jednakową wydajnością przepompowywując paliwo przez caly uklad paliwowy,czyli przewód paliwowy,filtr paliwa ,listwę wstryskiwaczy ,regulator cisnienia ,do zbiornika i tak w kólko..Dla nas najważniejsze jest ciśnienia paliwa na listwie zasilającej wtryskiwacze i jak zdążylem się zorientować jest tu jak koledzy podają od okolo 2,5 bar. do 3,0 bar. i odpowiedzialny jest za to regulator ciśnienia paliwa na owej listwie.Trzeba wiedzieć że podczas rozruchu silnika czy to zimnego czy rozgrzanego ciśnienie na listwie jest nieco wyższe niż w normalnej ciąglej pracy silnika na wolnych obrotach (być może stąd róznica w ciśnieniach którą podają koledzy.Ja nie znam dokladnie danych dla Forda Probe ale jak tu Robert podaje serwisówkę 2,34 -2,76bar. wydaje się być bardzo realne.Dzieje się to z powodu zapotrzebowania na paliwo w momencie rozruchu i poprzez zwiększone ciśnienie zwiększona zostaje dawka paliwa, -ze względu na kroplenie paliwa przy zimnym i intensywne parowanie przy gorącym silniku.Tak opracowali konstruktorzy aby ulatwić rozruch silnika.Króciec powietrzny przy regulatorze ciśnienia paliwa znajdującego się przy listwie wtryskiwaczy opowiedzialny jest wlaśnie za obniżenie ciśnienia paliwa w momencie uruchomienia i pracy na wolnych obrotach i podlączony jest do kolektora ssącego.Jest on oczywiście odseparowany od obiegu paliwa.Natomiast w momencie czy to przyśpieszania czy jazdy na wyższych obrotach silnika a w związku z tym otwarcie przepustnicy (gwarowo -dodanie gazu) podciśnienie w kolektorze ssącym maleje symetrycznie podnosząc ciśnienie paliwa na listwie wtryskiwaczy do maksymum-czyli w naszym przypadku okolo 2,76 bar. W moim modelu Probe z 1997 r.i silniku o poj.2.0L jest jeszcze na przewodzie powietrznym-podciśnieniowym zawór elektromagnetyczny który z pewnością uczestniczy w poprawieniu charakterystyki osiągów (np.przyśpieszanie) . Nie martwcie się o jakieś zapowietrzenie ukladu bo pompa paliwa w przypadku cofnięcia się paliwa po postoju lub jego braku i dolaniu - paliwo podaje blyskawicznie i nie ma mowy o "korkach powietrznych".Uklad paliwowy sam się odpowietrza.To zjawisko (zapowietrzania) zdarza sie tylko w przypadku braku paliwa (jest go ledwo na dnie -częsty przypadek :wink: lub przelamania lub rozczelnienia t.zw. "smoka" w zbiorniku,czyli rurki sięgającej dna zbiornika paliwa ale awaria ta występuje bardzo sporadycznie.
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: ciśnienie paliwa

Post autor: Sallmo »

:1111_ok:
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”