za niskie wolne obroty bez możliwości regulacji

Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

za niskie wolne obroty bez możliwości regulacji

Post autor: philipe »

Witam.
Wiem że aż was korci żeby napisać UŻYJ OPCJI SZUKAJ!!!!!
ale przeszukiwałem już podobne tematy i nie bardzo mogę coś dopasować, otóż:

Mam strasznie niskie wolne obroty około 600 obrotów, nie mam możliwości ich zwiększenia, mimo regulacji śrubą w przepustnicy obroty nie rosną, można je tą śrubą jeszcze zmniejszyć, ale podwyższyć się nie da, dzieje się tak i na gazie i na benzynie, dodatkowo na benzynie jak już ktoś gdzieś pisał do 2 tys. obrotów mi przymula a po przekroczeniu idzie dobrze, na gazie tego objawu nie ma, kolejną rzeczą jest to, że gdy jadę i wybiję na luz czasami trzyma mi nawet 1500 obrotów, po pewnym czasie spadają do tych felernych 600 obrotów, albo i nie...

może ktoś z was się z czymś takim spotkał?

Pozdrawiam.
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Normalne obroty to 750 na jałowym

Dodam że już to przerabiałem w LXie
Uszczlka pod głowicą wymieniona
Kolektor wyczyszczony
silnik wolnych obrotow wymieniony
pompa wody wymieniona
przepływka wymieniona

i nic, w końcu sprzedaliśmy samochód

Temat był obszernie omawiany ale tam nic nie znajdziesz, życze powodzenia w poszukiwaniu przyczyny.
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Pisałem już na .net
ja podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym, albo w samym kolektorze (wężyk podciśnienia)

A i jeszcze jedno, to że pokazuje na obrotomierzu 600 obr/min to wcale nie świadczy o tym, że tyle właśnie jest.

Pozdro! :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Jedrek pisze:Pisałem już na .net
ja podejrzewam nieszczelność w układzie dolotowym, albo w samym kolektorze (wężyk podciśnienia)
niestety kolektor był ściągany wszystkie wężki na nowo podpinane, dolot szczelny. he he łatwo jest mówć ale to nie jest takie proste znaleźć przyczyne.
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Sqad pisze:Temat był obszernie omawiany ale tam nic nie znajdziesz, życze powodzenia w poszukiwaniu przyczyny.
mam nadzieję że się powiedzie...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A może to być wina bardzo zamulonego katalizatora?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

nie kata też nie było 8)
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Drzymek pisze:A może to być wina bardzo zamulonego katalizatora?
katalizator odpada bo go jakiś czas temu wywaliłem
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

wracając do tematu...

obejrzałem BAC który ponoć odpowiada za wolne obroty i zauważyłem że jest na nim złoty dekielek nad zaworem powietrza jak spojrzałem na to od środka to jest tam nagwintowane na dość sporej długości i zastanawiam się czy wkręcając lub wykręcając ten dekielek można regulować dawkę powietrza dostarczonego na wolnych obrotach?

Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Sprawdzi czujnik wolnych obrotów to znaczy ssania bo on ma też durzy wpływ na obroty na biegu jałowym.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

Bogdan9999 pisze:Sprawdzi czujnik wolnych obrotów to znaczy ssania bo on ma też durzy wpływ na obroty na biegu jałowym.
który to jest?
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

nie wiem czy bodzio pisze o tym co mam na mysli ale u mnie winny byl czujnik który załącza też wentylatory- wkręcany koło termostatu, idzie do niego wtycznka z jednym przewodem
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4250
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Obrazek
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

to na zdjęciu to czujnik temperatury silnika do kompa
jeżeli masz zwalony ten czujnik to wywala błąd 09
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
kicur
Posty: 290
Rejestracja: 2004-11-08 18:58
Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
Galeria: viewtopic.php?t=6637
Lokalizacja: Bukowno

Post autor: kicur »

sprawdzales czy masz jakies bledy na kompie? - moze miales jakis wystrzal na gazie i ci uszkodzilo przeplywomierz ?- no chyba ze masz sekwencje - najpierw proponuje sprawdzic bledy
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. ;) PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

przepływomierz na pewno mam walnięty ale na gazie ma takie same objawy a do gazu przepływomierza nie używa, zanim te obroty mi spadły jeździłem na gazie z odłączonym przepływomierzem i obroty były ok tak więc raczej nie jest to wina przepływomierza... ze ssaniem raczej też nic nie będzie bo na zimnym silniku gdy go odpalę to pięknie trzyma 1500 obrotów i z czasem spadają dopiero jak się nagrzeje to schodzą obroty na 600 i nic więcej... a błędów nie pokazuje żadnych...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Jak na benzynie trzyma za małe obroty i do 2k słabo się wkręca możesz spróbować wyczyścić wtryski paliwa.

Dodałem:

...tym bardziej że na gazie tych objawów nie masz.
Kup taki płyn za ok 15zł do paliwa. Zazwyczaj wystarcza do wyczyszczenia wtrysków
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

na razie możesz zrobić w ten sposób , podkręć mu troche
na lince (2 nakrętki ) obroty przynajmniej nie będzie ci gasł
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

a swiece rozumiem sa w dobrym stanie?mi obroty spadly po wywaleniu kata a jak juz byly ewidentnie za niskie wymienilem wlasnie swiece...i pomoglo
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
philipe
Posty: 174
Rejestracja: 2004-05-31 10:43
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: philipe »

piotrek pisze:na razie możesz zrobić w ten sposób , podkręć mu troche
na lince (2 nakrętki ) obroty przynajmniej nie będzie ci gasł
on nie gaśnie, równo trzyma 600 i normalnie chodzi. Świece wymieniałem, przewody też, oraz kopułkę i palec tak, że z tej strony wszystko jest ok, a jeżdżę z tymi obrotami już z rok, do bani chodzi na benzynie przez przepływomierz, na szczęście na gazie cyka jak złoto, tylko te obroty mnie drażnią...
Obrazek Obrazek Obrazek
89r. 2.2 GT (I) USA
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

Boguś co to są za wężyki takie srebrne od turbinki ????
Jakaś regulacja doładowania ???
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Chyba to jest wężyk ten zamiast zwężki, a Bogdan ma zaworek, którym ustawił żądane (wyższe) ciśnienie.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Eli »

filtr paliwka warto byloby obczaic :wink:
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

To może i ja się podepnę pod temat...
W tym tygodniu również wystąpiły u mnie problemy ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym. Jadę sobie na jakimś biegu, włączam na luz i obroty spadają do 500 obr./min, silnik przez 1-2 sekundy nierówno pracuje a potem obroty wchodzą na normalny poziom, czyli jakieś 750 obr./min.

Jeszcze ciekawostka - pierwszy raz stało się to prawdopodobnie zaraz po zatankowaniu paliwa. Pomyślałem więc że to wina kiepskiego paliwka, więc na obwodnice Tarnowa i trochę Probaska przegoniłem tak 200/h.

Po tym zabiegu wszystko wróciło do normy. Niestety po kilku dniach problem znów powrócił :? Jeżeli ktoś ma jakieś sugestie to śmiało...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Maxxum pisze:To może i ja się podepnę pod temat...
W tym tygodniu również wystąpiły u mnie problemy ze zbyt niskimi obrotami na biegu jałowym. Jadę sobie na jakimś biegu, włączam na luz i obroty spadają do 500 obr./min, silnik przez 1-2 sekundy nierówno pracuje a potem obroty wchodzą na normalny poziom, czyli jakieś 750 obr./min
Stary, dokładnie mam tak samo od tygodnia. Jadę, wrzucam na luz, sekundę go przydusi i znowu jest normalnie. Może to zapchany filtr paliwa? :roll:
BEAUTY...POWER...SOUL...
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”