Nie pracują dwa wtryski

Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Nie pracują dwa wtryski

Post autor: sebastianznak »

Witam sredecznie wszystkich użytkowników forum.Piszę do Was z prośbą o pomoc. A mianowicie miałem ostatnio taką sytuacje: Jade sobie spokojnie w nocy A-4 z Krakowa prędkość ok 100-110 km/h, a tu nagle spadają mi obroty auto pracjue myśle na 2 lub 3 gary ,niewiem co jest ,ciemno wszedzie nie ma jak sprawdzić.No cóż dojechałem do 1-szej stacji myśle pprawdze przewody,otórz kable pracjuą poprawnie ,świece są wymienione kable zresztą też,kopułka wyczyszczona -niewiem co jest.Dojechałem jakoś do domu.Z rana jadę do mechanika stwierdził,że dwa wtryski nie podają paliwa 2-gi i 4-ty.No to zmieżył wszystko nawet zamienił miejscami i nadal to samo , auto pali na 1-szy i 3-ci cylinder.Po odpaleniu auta odpinal po kolei wtyczki z wtrysków i tak jak piszę bez żadnej reakcji 2-gi i 4-ty ,po odpięciu 1-szego i 3-go auto jeszcze bardziej traci obroty i gaśnie.Więc sprawdził przejscia kabli po odpięciu od kompa od wtrysków do złączki przy kompie i wszystko ok.Sterownik pojechał na diagnoze do warsztatu od kompów samochodowych , tam jakiś inzynier posprawdzał wszystko lub tak myśle że sprawdził-stwierdził że sterownik jest ok.Niewiem teraz co myślec do te dwie teorie sa sprzeczne a auto nie pracuje jak nalezy.Dodam że niedawno zmieniłem :
- filtr paliwa
-świece
-przewody
-kopułka w przyzwoitym stanie
pompa paliwa pracuje ok-podaje paliwo pod odpowiednim ciśnieniem
Usterka stała się nagle -efekt podobny do braku prądu na 2-óch cylindrach.
A teraz proszę Was o jakąś pomoc bo niemogę zostać bez auta a nikt nie wie co boże być przyczyną owej usterki.Czy może komp już odmówił posłuszeństwa a jeśli to komp to co było przyczyna tej awarii.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2006-11-21 21:46 przez sebastianznak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Nie mam w tej chwili przy sobie serwisówki, ale pamiętam, że wtryski sterowane są parami. Obstawiałbym ECU lub wtykę zaraz przy nim.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

Minimum znajomości na elektronice i sam możesz zdiagnozować usterkę.
Wtryski można pomierzyć zwykłym miernikem. Muszą mieć przejście bo to cewka. Oczywiście podczas pomiaru wtryski muszą być odłączone od komputera. Najlepiej jak oporność pokazaną przez miernik porównałbyś z tymi dobrymi wtryskami.
No i mogą być dwie możliwości: uszkodzone wtryski - wtedy nie byłoby przejścia. Lub gdy byłoby przejście to wtedy wtryski są OK a tak samo musisz sprawdzić rezystancję wyjścia z kompa na każdy wtrysk.

Dodałem:

Faktycznie sterowane są parami 1 z 3 i 2 z 4. W takim razie obstawiam padnięty komp. Wtryski podłączone są bezpośrednio do niego (bez żadnych tranzystorów - oprócz tych wewnątrz kompa). Można spróbować naprawić kompa - może wystarczy wymiana tranzystorów w kompie.

Obrazek
A wtryski są sterowaną dodatnim ujemnym napięciem a na stałe są podłączone do plusa zasilania.
Ostatnio zmieniony 2006-11-21 20:51 przez skorik, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

Wtryski

Post autor: sebastianznak »

Wtryski były mierzone 4-ry są ok nawet dla pewnośći zmieniliśmy je miejscami ,przewody od wtyczek ze wtrysków do kompa tez są ok,ja też obstawiam ,że to komp, ale nurtuje mnie pytanie dlaczego to właśnie sterownik padł, i z jakiej przyczyny,bo niechciałbym mieć za miesiąc sytuacji że znów mi komp padnie bo nie chce traktować tego sterownika jako część którą się regularnie wymienia co jakiś czar.W każdym bądż razie specjalista od naprawy sterowników samochodowych stwierdził, że kanały które sterują pracą wtrysków są sprawne, jak pisałkolega wcześniej kanały są sterowane parami 1-3 i 2-4.

Szanowni koledzy jeszcze zapomniałem się was doptyać czy po zamontowaniu nowego sterownika musze wykonać reset ,bo ten który teraz mam ,w którym obecnie stwierdzono usterke nie wyświetlił żadnych błędów lampką "check" ,a myślę że taką usterkę powinien ujawnić
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: wtryski

Post autor: Maciucha »

sebastianznak pisze:Szanowni koledzy jeszcze zapomniałem się was doptyać czy po zamontowaniu nowego sterownika musze wykonać reset ,bo ten który teraz mam ,w którym obecnie stwierdzono usterke nie wyświetlił żadnych błędów lampką "check" ,a myślę że taką usterkę powinien ujawnić
Niestety nasze ECU nie sprawdzają wyjść sterujących wtryskami, jak i samych wtrysków. Podłączyć możesz inny nawet bez resetowania. Zwróć tylko uwagę na różnice w ECU z różnych roczników.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
sebastianznak
Posty: 83
Rejestracja: 2005-04-01 17:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Piekary Slaskie

PROBLEM:NIE PRACUJĄ DWA WTRYSKI

Post autor: sebastianznak »

Jeden mi przysłali z 1991 r taki jak rocznik auta, 2-gi załatwił Piotrek też jest z 1991 r.Panowie ok powiedzmy że to komp ale jaka wtedy mogła być przyczyna tego czy jakieś zwarcie czy co ,przypomne że jechałem samochodem i to się stało w czasie jazdy
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: PROBLEM:NIE PRACUJĄ DWA WTRYSKI

Post autor: Maciucha »

sebastianznak pisze:Jeden mi przysłali z 1991 r taki jak rocznik auta, 2-gi załatwił Piotrek też jest z 1991 r.Panowie ok powiedzmy że to komp ale jaka wtedy mogła być przyczyna tego czy jakieś zwarcie czy co ,przypomne że jechałem samochodem i to się stało w czasie jazdy
Wiązka jest w oryginale bardzo solidnie wykonana, nie powinna się przetrzeć. Warto ją jednak sprawdzić. Wychodzi z przegrody na dole koło nóg pasażera. Samego wtrysku bym nie podejrzewał.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Domek26 »

-- oryginalny post 2011-09-27 19:09 --

witam wszystkich mam podobny problem wtryski i ecu wymienione i dalej odpala na jeden tlok :(

-- dodano 2011-09-27 19:11 --

witam wszystkich mam podobny problem wtryski i ecu wymienione i dalej odpala na jeden tlok :(
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: odpala na jeden tlok

Post autor: Eli »

filtr paliwa ?

(skoro auto śmigało tylko na lpg)
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Domek26 »

kupilem go 4 miesiace temu... poprzedni wlasciciel jezdzil na samym lpg dlatego ja musze cos z tym zrobic :( Filtr "chyba" dobry , jak zdejme wezyk z filtra to paliwo na 3 metry cisnie. Dzisiaj zauwazylem ze paliwo mi wycieka na koncu tej listwy wtryskowej jest jakis regulatorek podcisnieniowy czy cos takiego i z tego cieknie.
Awatar użytkownika
Eli
Posty: 1787
Rejestracja: 2005-09-14 23:38
Galeria: viewtopic.php?t=9702
Lokalizacja: Milanówek

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Eli »

Skoro przed filtrem leci paliwo, to znaczy, że pompa jest ok. Zmień filtr (koszt prawie żaden) i zobacz czy to coś da. Swoją drogą nowy też się może szybko zapchać. Skoro było latane tylko na lpg (a bak był pewnie pusty) to pordzewiał i teraz wysysasz cały ten syf z baku. Ale chwilowa poprawa powinna być (jeśli to filtr).
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Domek26 »

-- oryginalny post 2011-09-30 17:31 --

Filtr wymieniony... jak zdejme przewod z tej listwy wtryskowej to tez ladnie cisnie. w tygodniu moze bede mial cala listwe z wtryskami zaloze i zobaczymy... mam nadzieje ze pomoze bo juz rece opadaja :roll:

-- dodano 2011-11-25 21:25 --

Panowie pomocy kupilem od reska listwe wtryskowa z wtryskami mam pytanie co tu powinno byc?

-- dodano 2011-11-25 23:06 --

sorki ze tak jedno pod drugim ale bardzo mi zalezy na tej informacji bo nie wiem co tam idzie a nie chcem na daremnie skladac :?

-- dodano 2011-12-02 20:30 --

Widze ze nikt nie raczy odpowiedziec.... po prostu nie wierze ze nikt nie wie co tam powinno byc wkrecone trudno poszukam odp gdzie indziej :evil:

-- dodano 2011-12-03 14:35 --

Wiem ze to pewnie nikogo nie obchodzi ale wkrecilem tam zwykla srubke i nie leje sie nic zalozylem listwe Probe na benzynie chodzi na jeden gar odpinalem wtryski chodzi na 3 liczac od strony akumulatora k...a totalna porazka :cry: na gazie chodzi ok. paliwo normalnie dochodzi... moze ktos laskawie mi pomoze :roll:
Załączniki
97_DSC07329.JPG
Awatar użytkownika
wujeksex
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-09-08 21:09
Samochód: Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Galeria: viewtopic.php?t=14440
Lokalizacja: Żarowo, Stargard Szczeciński

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: wujeksex »

A po kiego grzyba zmieniałeś całą listwę skoro ta jest "wybrakowana" :?: Trzeba było same wtryski wymienić #-o .
Nie wiem jak jest w jedynce, ale tam chyba powinien być regulator ciśnienia paliwa. Przełóż ze starej listwy #-o - ja problemu nie widzę.
Był Probe II 93 2.0 BASE LPG ATX USA
Probe II 93 2.0 BASE MTX USA
Odważni nie żyją wiecznie - Ostrożni nie żyją wcale...
Na rozstaju dróg..... redukcja i but :)
Kobieta - istota stabilna emocjonalnie, niczym powierzchnia szklanki wody, trzymanej przez osobę z chorobą Parkinsona, któremu palą się spodnie podczas tańczenia Lambady

Lepiej być znanym pijakiem niż anonimowym alkoholikiem
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Domek26 »

Tylko ze w starej listwie mialem mialem srubke wkrecona ale to raczej nie jest oryginalnie. wtryski mierzylem i sa dobre tylko chyba napiecie nie dochodzi do nich... kompa wymienialem zero rezultatu jedyne co mi przychodzi do glowy to moze padl Emulator wtryskiwaczy podobno jest to przekaznik ktory odcina wtryski juz sam nie wiem :(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Robert »

-- oryginalny post 2011.12.04 14:54 --

Regulator ciśnienia jest w zaworze na wierzchu listwy (na powyższej fotce po prawej).
Dorzucisz 20 zeta i będziesz miał w sumie 3 listwy, 8 wtryskiwaczy i 1 tak wielce pożądany tłumik skoków ciśnienia ("pulsation damper" - nie znalazłem dobrego tłumaczenia): :arrow: Obrazek (poszukaj w Giełdzie) :roll:

-- dodano 2011.12.04 15:05 --

Zaraz, moment - zrobiłeś fotkę pod takim kątem, że nic nie widać, ale idzie Ci króciec z tej strony, więc sam tłumik/zaworek chyba masz. A nawet, jeśli nie, to nawet jego całkowity brak (i zaślepienie) nie powodowałby problemów z wtryskami.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Domek26
Posty: 125
Rejestracja: 2011-09-26 21:53
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 92"
Galeria: viewtopic.php?t=21647
Lokalizacja: Kielce

Re: Nie pracują dwa wtryski

Post autor: Domek26 »

-- oryginalny post 2011-12-04 21:37 --

Na listwie jest cisnienie wydaje mi sie ze problem lezy po stronie elektroniki. emulator chyba nie zalacza wtryskow. Jutro musze jakos to sprawdzic. wywale ten emulator i dodlacze tak jak bylo oryginalnie

-- dodano 2011-12-06 17:45 --

Panowie wywalilem ten emulator i podlaczylem wtryski tak jak bylo oryginalnie i probek zyje na benzynce calkiem inny samochod :slon:
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”