Nie wchodzi na obroty

rewers
Posty: 4
Rejestracja: 2007-12-28 14:34
Car: brak
Lokalizacja: Edinburgh (scotland)

Nie wchodzi na obroty

Post autor: rewers » 2007-12-28 22:20

Witam wszystkich forumowiczów.
Pojawił sie problem w moim probolcu. Silnik nie wchodzi na obroty przy raptownym wciśnięciu "gazu". Dusi sie i gaśnie (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje) Jeżeli wolno i stopniowo dodaję gazu jest wszystko ok i auto przyśpiesza.
Prosze o pomoc . Może ktos miał podobne kłopoty.



----------------------------------------
Probe 2.0 1995rok

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Re: Nie wchodzi na obroty

Post autor: jarsonik » 2007-12-28 23:18

rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)


:shock: :shock: :shock: :shock: na ssaniu?? A to można jakoś właczyć?? No pierwsze słyszę.
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."

Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Gallery: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W » 2007-12-29 00:53

Ja mialem podoben objawy gdy konczyla mi sie pompa paliwa w probku ale objaw mialem zarowno na cieplym jak i zimnym silniku :roll:
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r

Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto » 2007-12-29 01:34

Ja bym sprawdzal po kolei, paliwo, powietrze, iskra, sonda itp. podstawowe rzeczy.
Ostatnio zmieniony 2007-12-29 19:33 przez Pluto, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekI love Skyline

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-12-29 06:16

Mi to wyglada tylko na problem z paliwem dlaczego???Ano dlatego ze na ssaniu silnik dostaje go wiecej i nie ma problemu.Paliwa wiecej powietrza mniej.Jak sie ssanie juz odloczy powietrza jest wiecej a paliwa mniej i w tym momencie cos sie zepsuło bo przy naglym dodaniu gazu silnik dostaje za malo paliwa a za duzo powietrza.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
kamilos
Posty: 36
Rejestracja: 2007-12-17 18:01
Car: Probe II '93 2.5V6
Gallery: viewtopic.php?t=12876
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kamilos » 2007-12-29 09:03

Witam, a może to filtr paliwa jest już do wymiany :?:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Car: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Gallery: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert » 2007-12-29 13:19

4 wątki w d.generacji do rzucenia okiem i 1 (ostatni) w pierwszej, ale też wart uwagi:
roofio pisze:"efekt zdychania po naciśnięciu pedała gazu"

z takim efektem mamy tez do czynienia jesli ...
...cały post w temacie: :arrow: obroty

:arrow: Gorzej jeździ rozgrzany niż na ssaniu.

:arrow: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

:arrow: Dziwne obroty ?

:arrow: Problem z przyspieszaniem i mocą silnika.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade

rewers
Posty: 4
Rejestracja: 2007-12-28 14:34
Car: brak
Lokalizacja: Edinburgh (scotland)

Post autor: rewers » 2007-12-29 14:41

Erofrog napisał:
.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.

Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić kody błędów.
I jeszcze jedno . W którymś z tematów ktoś napisał by zresetować kompa zdejmując klemę i naciskając hamulec przez kilkadziesiąt sekund. Powiedz mi którą klemę sie zdejmuje ? Masową czy prądową?
Spróbuje zresetować kompa .Może to pomoże.
Widze że w moim probolcu poprzedni właściciel zmienił niedawno aparat zapłonowy. Może te problemy i z tego powodu wynikają?

Pozdrawiam
-------------------------------------
2.0, 95 rok

Awatar użytkownika
Ero
Posty: 1188
Rejestracja: 2007-10-04 20:32
Gallery: viewtopic.php?t=12278
Lokalizacja: Bolesławiec
Kontakt:

Post autor: Ero » 2007-12-29 17:23

wpisz w wyszukiwarce kody bledow znajdziesz temaci tam jest opisane jak je sprawdzic.

Z tego co pamietam odlacz kleme z napieciem :wink:
Bylo Probe jest Vectra B z silniczkiem 3.0xe V6
Cichopek nago szybko klikaj: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 53#p215153

Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Car: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Nie wchodzi na obroty

Post autor: 2Ya » 2007-12-30 07:40

jarsonik pisze:
rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)


:shock: :shock: :shock: :shock: na ssaniu?? A to można jakoś właczyć?? No pierwsze słyszę.
a co taki zdziwiony :?: :roll: przecie jak silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie swojej ustalonej temperatury pracy dopóty pracuje na tzw. ssaniu :wink:



Bardzo prawdopodobne wskazania na aparat zapłonowy/moduł ale prześledź dokładnie powyższe podane tematy i podpowiedzi włącznie ze sprawdzeniem kodów błędów i po kolei wyeliminujesz jakąś przyczynowość.
Najlepiej zacznij,od sprawdzenie kodów błędów ,co i jak masz tutaj : http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

Pzdr & c ya..
Obrazek

Awatar użytkownika
adm
Posty: 28
Rejestracja: 2007-07-11 21:25
Car: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: Nie wchodzi na obroty

Post autor: adm » 2007-12-30 22:50

a co taki zdziwiony :?: :roll: przecie jak silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie swojej ustalonej temperatury pracy dopóty pracuje na tzw. ssaniu :wink:


hehe to się nazywa ssanie automatyczne :lol:
2.5 V6 24V

markiszon
Posty: 22
Rejestracja: 2007-12-25 16:25
Gallery: viewtopic.php?t=12836
Lokalizacja: Kielce

Post autor: markiszon » 2007-12-31 01:49

witam wg mnie mozna by sprawdzic filtr powietrza, filtr paliwa noi zbiornik bo tez mi sie wydaje, ze to bedzie zwiazne z paliwkiem
Probek - fajny wozik

niestety, ale był (od niedawna nie ma) PROBASEK 2.0 16V 1997r., prawie pełna opcja bord metallic

Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Gallery: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto » 2007-12-31 02:30

Zbiornik znaczy sprawdzic czy nie dziurawy czy.... czy jeszcze jest? :lol:
ObrazekObrazekI love Skyline

rewers
Posty: 4
Rejestracja: 2007-12-28 14:34
Car: brak
Lokalizacja: Edinburgh (scotland)

Post autor: rewers » 2008-01-25 23:37

Dzisiaj zmieniłem przepustnicę ,przepływomierz powietrza, zawór ciśnienia paliwa od rozbitego probe. NIC NIE POMOGŁO. Dalej ten sam problem. Gdy temperatura silnika osiągnie pozycje "Normal" zaczyna sie dławienie silnika przy raptownym wciskaniu gazu. Przy powolnym dodawaniu gazu jest w miare ok i nie dusi sie.Obroty biegu jałowego są wtedy na poziomie 400-500 obr/min. Zastanawiam sie czy nie wymienić komputer. Chociaż nie sądze by to była wina komputera gdyż po odpaleniu lampka " check engine" gaśnie- czyli z kompem jest wszystko ok. Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .

Ford Probe II gen 2,0 95 rok

Awatar użytkownika
jarsonik
Posty: 993
Rejestracja: 2007-07-22 12:03
Car: brak
Gallery: viewtopic.php?t=13697
Lokalizacja: Białystok

Post autor: jarsonik » 2008-01-26 08:31

rewers pisze: Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .

Ford Probe II gen 2,0 95 rok

Według mnie to troche dużo pali. Ale to tylko moje spostrzeżenie. Słuchaj jauwazam, że nei powinieneś tak robić. Nie wymieniaj wszystkiego tego, co ci do głowy przyjdzie, bo się w kocu okaże, że juz nie ma co wymieniac, a samochód dalej będzie źle przyspieszał. sprawdź to , co ci chłopaki piszą, zobacz czy układ jest szczelny. Aha...w samochodzie mojej dziwczyny tez był taki objaw dodawałes gazu, a on nie dośc ze się słabo wkręcał to jeszcze wpadał w drgania ostre. Każdy stawiał, że drgania są związane z walnięta poduszka na skrzyni biegów, co jest akurat zrozumiałe, a tutaj zonk. Mechanior wymienił pompe paliwa i wszystko jest ok. też sprawdź najpierw pompe i resztę tego co ci napisaliśmy, a ni eod razu kompy wymieniac chcesz.


pppozdro
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."

rewers
Posty: 4
Rejestracja: 2007-12-28 14:34
Car: brak
Lokalizacja: Edinburgh (scotland)

Post autor: rewers » 2008-01-26 12:54

Jeszcze jedna kwestia. W moim probolcu jest całkowicie inny aparat zapłonowy niż w Mazdzie z tego samego rocznika i z tym samym silnikiem 2,0. Ten który zamontowany jest w moim aucie wyglada na całkiem nowy. Może poprzedni właściciel zamontował aparat z nowszej wersji Probe???Lub z innego Forda??
I jeszcze jedno. Jeżeli ktoś z forumowiczów mieszka w Szkocji i potrzebuje części do Probe 2,5 to mogę dać namiary na rozbitka z okolic Edynburga.

Probe 2,0 95 rok.

RoX
Posty: 11
Rejestracja: 2007-12-30 22:26
Car: brak
Lokalizacja: Kielce

Post autor: RoX » 2008-01-26 19:57

Witam.
Sorka że się wtrącę ale dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, ale po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 a nie np od 800rpm czy 900rpm.... na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2008-01-26 20:49

RoX pisze:Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!
No i chwała Ci Panie. :wink:

Rozumiem, że silnik pracuje normalnie. Tak?
Wkręca się na obroty i chodzi tak, jak powinien?

Jeżeli tak, to proponuję zadać pytanie tu:


:arrow: obrotomierz - problemy z nim związane.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

pawelvr
Posty: 27
Rejestracja: 2008-06-03 21:46

dziura w gazie

Post autor: pawelvr » 2008-09-01 19:03

Ko;edzy, mam taki oto problem: auto chodzi normalnie, ma moc i wszystko jest ok poza jednym. Jesli powoli dodaje gazu jest wszystko ok ale jesli mu depne caly gaz robi sie taka luka w gazie jakby przez chwilke nie dostawal paliwa okolo 0,5s i potem normalnie przyspiesza. Moze ma ktos jakis pomysl co jest nie tak? Jest to probe 2,5 93r z gazem. Aha problem jest i na gazie i na benzynie, modul zewnetrzny mam zalozony.

Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Car: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY » 2008-09-01 19:49

Czy zadałeś sobie trud i sprawdziłeś wszystkie wyżej wymienione
wskazówki i podpowiedzi?
Czy tak ot...znalazłem temat, to po prostu zadam pytanie? :evil:
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]

ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”