Strona 1 z 1

Nie wchodzi na obroty

: 2007-12-28 22:20
autor: rewers
Witam wszystkich forumowiczów.
Pojawił sie problem w moim probolcu. Silnik nie wchodzi na obroty przy raptownym wciśnięciu "gazu". Dusi sie i gaśnie (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje) Jeżeli wolno i stopniowo dodaję gazu jest wszystko ok i auto przyśpiesza.
Prosze o pomoc . Może ktos miał podobne kłopoty.



----------------------------------------
Probe 2.0 1995rok

Re: Nie wchodzi na obroty

: 2007-12-28 23:18
autor: jarsonik
rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)


:shock: :shock: :shock: :shock: na ssaniu?? A to można jakoś właczyć?? No pierwsze słyszę.

: 2007-12-29 00:53
autor: S_H_A_D_O_W
Ja mialem podoben objawy gdy konczyla mi sie pompa paliwa w probku ale objaw mialem zarowno na cieplym jak i zimnym silniku :roll:

: 2007-12-29 01:34
autor: Pluto
Ja bym sprawdzal po kolei, paliwo, powietrze, iskra, sonda itp. podstawowe rzeczy.

: 2007-12-29 06:16
autor: Ero
Mi to wyglada tylko na problem z paliwem dlaczego???Ano dlatego ze na ssaniu silnik dostaje go wiecej i nie ma problemu.Paliwa wiecej powietrza mniej.Jak sie ssanie juz odloczy powietrza jest wiecej a paliwa mniej i w tym momencie cos sie zepsuło bo przy naglym dodaniu gazu silnik dostaje za malo paliwa a za duzo powietrza.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.

: 2007-12-29 09:03
autor: kamilos
Witam, a może to filtr paliwa jest już do wymiany :?:

: 2007-12-29 13:19
autor: Robert
4 wątki w d.generacji do rzucenia okiem i 1 (ostatni) w pierwszej, ale też wart uwagi:
roofio pisze:"efekt zdychania po naciśnięciu pedała gazu"

z takim efektem mamy tez do czynienia jesli ...
...cały post w temacie: :arrow: obroty

:arrow: Gorzej jeździ rozgrzany niż na ssaniu.

:arrow: Słabo ciągnie do przodu... - problemy z przyspieszeniem

:arrow: Dziwne obroty ?

:arrow: Problem z przyspieszaniem i mocą silnika.

: 2007-12-29 14:41
autor: rewers
Erofrog napisał:
.Sprawdz cisnienie paliwa,kody bledow (bo to latwe a nie zaszkodzi).Jak nie pomoze to sprawdz szczelnosc ukladu dolotowego.

Powiedz mi jeszcze jak sprawdzić kody błędów.
I jeszcze jedno . W którymś z tematów ktoś napisał by zresetować kompa zdejmując klemę i naciskając hamulec przez kilkadziesiąt sekund. Powiedz mi którą klemę sie zdejmuje ? Masową czy prądową?
Spróbuje zresetować kompa .Może to pomoże.
Widze że w moim probolcu poprzedni właściciel zmienił niedawno aparat zapłonowy. Może te problemy i z tego powodu wynikają?

Pozdrawiam
-------------------------------------
2.0, 95 rok

: 2007-12-29 17:23
autor: Ero
wpisz w wyszukiwarce kody bledow znajdziesz temaci tam jest opisane jak je sprawdzic.

Z tego co pamietam odlacz kleme z napieciem :wink:

Re: Nie wchodzi na obroty

: 2007-12-30 07:40
autor: 2Ya
jarsonik pisze:
rewers pisze: (Gdy auto jest na ssaniu ten problem nie występuje)


:shock: :shock: :shock: :shock: na ssaniu?? A to można jakoś właczyć?? No pierwsze słyszę.
a co taki zdziwiony :?: :roll: przecie jak silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie swojej ustalonej temperatury pracy dopóty pracuje na tzw. ssaniu :wink:



Bardzo prawdopodobne wskazania na aparat zapłonowy/moduł ale prześledź dokładnie powyższe podane tematy i podpowiedzi włącznie ze sprawdzeniem kodów błędów i po kolei wyeliminujesz jakąś przyczynowość.
Najlepiej zacznij,od sprawdzenie kodów błędów ,co i jak masz tutaj : http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=42

Pzdr & c ya..

Re: Nie wchodzi na obroty

: 2007-12-30 22:50
autor: adm
a co taki zdziwiony :?: :roll: przecie jak silnik jest zimny i dopóki nie osiągnie swojej ustalonej temperatury pracy dopóty pracuje na tzw. ssaniu :wink:


hehe to się nazywa ssanie automatyczne :lol:

: 2007-12-31 01:49
autor: markiszon
witam wg mnie mozna by sprawdzic filtr powietrza, filtr paliwa noi zbiornik bo tez mi sie wydaje, ze to bedzie zwiazne z paliwkiem

: 2007-12-31 02:30
autor: Pluto
Zbiornik znaczy sprawdzic czy nie dziurawy czy.... czy jeszcze jest? :lol:

: 2008-01-25 23:37
autor: rewers
Dzisiaj zmieniłem przepustnicę ,przepływomierz powietrza, zawór ciśnienia paliwa od rozbitego probe. NIC NIE POMOGŁO. Dalej ten sam problem. Gdy temperatura silnika osiągnie pozycje "Normal" zaczyna sie dławienie silnika przy raptownym wciskaniu gazu. Przy powolnym dodawaniu gazu jest w miare ok i nie dusi sie.Obroty biegu jałowego są wtedy na poziomie 400-500 obr/min. Zastanawiam sie czy nie wymienić komputer. Chociaż nie sądze by to była wina komputera gdyż po odpaleniu lampka " check engine" gaśnie- czyli z kompem jest wszystko ok. Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .

Ford Probe II gen 2,0 95 rok

: 2008-01-26 08:31
autor: jarsonik
rewers pisze: Sonda Lambda chyba też nie jest temu winna gdyż spalanie jest na poziomie 9 litrów .

Ford Probe II gen 2,0 95 rok

Według mnie to troche dużo pali. Ale to tylko moje spostrzeżenie. Słuchaj jauwazam, że nei powinieneś tak robić. Nie wymieniaj wszystkiego tego, co ci do głowy przyjdzie, bo się w kocu okaże, że juz nie ma co wymieniac, a samochód dalej będzie źle przyspieszał. sprawdź to , co ci chłopaki piszą, zobacz czy układ jest szczelny. Aha...w samochodzie mojej dziwczyny tez był taki objaw dodawałes gazu, a on nie dośc ze się słabo wkręcał to jeszcze wpadał w drgania ostre. Każdy stawiał, że drgania są związane z walnięta poduszka na skrzyni biegów, co jest akurat zrozumiałe, a tutaj zonk. Mechanior wymienił pompe paliwa i wszystko jest ok. też sprawdź najpierw pompe i resztę tego co ci napisaliśmy, a ni eod razu kompy wymieniac chcesz.


pppozdro

: 2008-01-26 12:54
autor: rewers
Jeszcze jedna kwestia. W moim probolcu jest całkowicie inny aparat zapłonowy niż w Mazdzie z tego samego rocznika i z tym samym silnikiem 2,0. Ten który zamontowany jest w moim aucie wyglada na całkiem nowy. Może poprzedni właściciel zamontował aparat z nowszej wersji Probe???Lub z innego Forda??
I jeszcze jedno. Jeżeli ktoś z forumowiczów mieszka w Szkocji i potrzebuje części do Probe 2,5 to mogę dać namiary na rozbitka z okolic Edynburga.

Probe 2,0 95 rok.

: 2008-01-26 19:57
autor: RoX
Witam.
Sorka że się wtrącę ale dzisiaj odpaliłem pierwszy raz swojego Probe 2,5 V6 ( bo kupiłem go jak miał panewki do wymiany i nie odpalał) wymieniłem panewki itd, wszystko chodzi tak jak trzeba ale zdziwiło mnie to ze jak go odpaliłem to pomyślałem że oborotomierz nie działa, ale po dodaniu gazu zobaczyłem że wskazówka się podnosi ale od 0 a nie np od 800rpm czy 900rpm.... na wolnych obrotach obrotomierz pokazuje zero... czy to tak ma byc?
Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!

: 2008-01-26 20:49
autor: OLEY
RoX pisze:Dałem w tym temacie bo dotyczy obrotów, nie chciałem już nowego zakładac... Pozdrawiam!
No i chwała Ci Panie. :wink:

Rozumiem, że silnik pracuje normalnie. Tak?
Wkręca się na obroty i chodzi tak, jak powinien?

Jeżeli tak, to proponuję zadać pytanie tu:


:arrow: obrotomierz - problemy z nim związane.

dziura w gazie

: 2008-09-01 19:03
autor: pawelvr
Ko;edzy, mam taki oto problem: auto chodzi normalnie, ma moc i wszystko jest ok poza jednym. Jesli powoli dodaje gazu jest wszystko ok ale jesli mu depne caly gaz robi sie taka luka w gazie jakby przez chwilke nie dostawal paliwa okolo 0,5s i potem normalnie przyspiesza. Moze ma ktos jakis pomysl co jest nie tak? Jest to probe 2,5 93r z gazem. Aha problem jest i na gazie i na benzynie, modul zewnetrzny mam zalozony.

: 2008-09-01 19:49
autor: OLEY
Czy zadałeś sobie trud i sprawdziłeś wszystkie wyżej wymienione
wskazówki i podpowiedzi?
Czy tak ot...znalazłem temat, to po prostu zadam pytanie? :evil: