Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Awatar użytkownika
ArkabPrior
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-23 14:40
Samochód: Probe II '96 2.0 16V
Lokalizacja: Żory

Re: Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Post autor: ArkabPrior »

Duracell, musiałem się jeszcze upewnić, ale u mnie się nie da w ten sposób ustawić obrotów. Włączenie każdego odbiornika prądu sprawia że obroty spadają - najbardziej klimatyzacja i światła. Jak ustawiłem obroty na 750 na klimie, to po wyłączeniu klimy skoczyły do 1,1. Czy to wina padniętego IAC? A jeżeli tak, to czy nie powinien się wyświetlić jakiś błąd w komputerze, bo nie mam żadnego...

Co więcej, za każdym razem gdy włączam klimę w trybie serwisowym, załącza się wiatrak od chłodnicy. Zauważyłem, że włącza się on w momencie w którym spada poziom napięcia na akumulatorze (wskaźnik na desce rozdzielczej). Gdy w trybie serwisowym dodaję gazu, to wskazówka od napięcia też opada i wiatrak załącza się na chwilę. Czy może to być wina aku?
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Post autor: duracell »

ArkabPrior pisze:Włączenie każdego odbiornika prądu sprawia że obroty spadają - najbardziej klimatyzacja i światła
Powinno być dokładnie na odwrót, powinny się podnosić ale wg. książki max z 50.
ArkabPrior pisze: Czy to wina padniętego IAC?
IAC "podnosi obroty", jeśli większa się zapotrzebowanie na prąd o którym to decyduje komputer.
ArkabPrior pisze:A jeżeli tak, to czy nie powinien się wyświetlić jakiś błąd w komputerze, bo nie mam żadnego...
Błąd się wyświetli tylko wtedy gdy IAC będzie odłączony lub obwód IAC otwarty. Jeśli obwód IAC będzie zwarty to uszkodzi się tranzystor sterujący IAC w kompie.
Jeśli oporność IAC jest między 7-9 Ohm na zimnym silniku to należy domniemywać że IAC jest sprawny.
Natomiast nie wyklucza to niesprawnej mimo wszystko przepustnicy, są tam elementy bimetaliczne/sprężynkowe które są ustawiane fabrycznie
Co prawda na mazdaspeed byli śmiałkowie którym ponowne ustawienie tych elementów zajmowało około miesiąca i podobno się da. Jest tam też regulacja "iglicy" o którą opiera się tłoczek. Ogólnie ciężki temat do ogarnięcia, ja wolałem poszukać drugiej przepustnicy niż grzebać przy tej co działała nie do końca tak jak powinna.
Sprawdź czy działa Ci czujnik zamknięcia przepustnicy bo to ważne, to ten taki czujnik z jednym kabelkiem który jest od strony linki gazu.
Prawidłowo to gdy auto ustawisz w trybie awaryjnym/diagnostycznym bez włączonej klimy i dodasz delikatnie gazu to powinien się załączyć wentylator.
Bardziej powinieneś skupić się na tym co pokazuje voltomierz, jakie jest napięcie na akumulatorze po załączeniu klimy niż to co pokazuje wskaźnik w aucie. Podmień akumulator jeśli uważasz że może to mieć jakiś związek.
ArkabPrior pisze:za każdym razem gdy włączam klimę w trybie serwisowym, załącza się wiatrak od chłodnicy.
Po załączeniu klimy wiatrak chłodnicy załącza się zawsze, niezależnie od trybu.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
ArkabPrior
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-23 14:40
Samochód: Probe II '96 2.0 16V
Lokalizacja: Żory

Re: Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Post autor: ArkabPrior »

Dzięki Duracell za informacje. Sprawdzałem już IAC i czujnik. Według pomiarów wydają się sprawne.
Kupiłem w końcu drugą przepustnicę, żeby mieć pewność czy szukamy przyczyny w dobrym miejscu. Znalazłem po 3 miesiącach w necie, taką z oznaczeniem D2. Jakież było moje zdziwienie, gdy ją założyłem, zacząłem podpinać wszystkie wtyczki, i okazało się, że ten "microswitch zero-jedynkowy" - jak go nazywacie :lol: - ma inną końcówkę niż moja wtyczka w aucie.

Obrazek

Tak wygląda wtyczka w "nowej" przepustnicy i wtyczka z probe, którą trzymam w ręku.

Obrazek

A tak wygląda to na starej przepustnicy.

Zanim zrobię coś sam i za chwilę będę musiał lutować, a potem okaże się, że zepsułem, to zapytam czy da się jakoś te wtyki zamienić po gentlemańsku czy trzeba ciąć i lutować? Wiem, że mogę wykręcić cały czujnik i przełożyć, ale chciałem przełożyć całą nową przepustnicę żeby mieć pewność że nić w tej starej nie nawala. Da się wykręcić samą wtyczkę z tego microswitcha, czy coś połamię i ukręcę? I czy to w ogóle będzie działało czy kupiłem złą przepustnicę? :? Dodam jeszcze, że ta stara przepustnica miała dziurkę w klapie, a ta nowa jest w środku pełna, mimo że mają oznaczenia D2.
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Post autor: duracell »

Dokładnie nie pamiętam co było z tym pomarańczowym środkiem (ze 3 lata mija) ale o ile pamiętam to to pomarańczowe zostawało po niewłaściwej stronie przy rozpinaniu. Coś był taki problemik i u mnie, ale się z nim szybko uporałem ale już nie pamiętam jak - starość :D
Dziurki w klapie nie powinno być, chyba że ktoś robił jakiś "gruby projekt" to może wywiercił dla lepszej cyrkulacji ;)
Tak se myślę po tym pierwszym zdjęciu co zapodałeś to ten gaz tak podłączony też powinieneś dobrze obadać czy coś tam powietrza lewego nie bierze bo wygląda to nieładnie.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
ArkabPrior
Posty: 38
Rejestracja: 2013-03-23 14:40
Samochód: Probe II '96 2.0 16V
Lokalizacja: Żory

Re: Jaka przepustnica z Mazdy będzie pasować?

Post autor: ArkabPrior »

Okazało się, że wystarczyło chwycić ten pomarańczowy środek pęsetą i wyszedł... :lol:

Panowie, poskładałem już samochód do kupy na nowej przepustnicy i wszystko wskazuje na to, że coś było nie tak z poprzednią. Pomimo, że IAC miał właściwą oporność, komputer nie wyświetlał żadnego błędu, a TPS był ustawiony prawidłowo, to najwyraźniej nie pracowały prawidłowo, albo coś innego zawiodło. Teraz wszystko działa na wszystkich odbiornikach prądu tak samo, na klimie jakieś +50. :slon:
Dziękuję wszystkim którzy się tutaj wypowiadali i podsuwali mi swoje pomysły. :wink: Bez was pewnie bym już ten samochód zezłomował, bo problem trwał od stycznia...

... ALE jeszcze tematu nie zamykam! Głównym problemem było gaśnięcie samochodu po wysprzęgleniu przy hamowaniu raz na jakiś czas bez możliwości późniejszego uruchomienia silnika. Tego nie jestem w stanie sprawdzić od razu. Okaże się jak pojeżdżę pół roku, ale trzymam kciuki za nową przepustnicę :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”