Paliwko w cylindrach!

Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Paliwko w cylindrach!

Post autor: Greg »

Cześć wszystkim probemaniakom! Jestem kolejnym entuzjastą i wielbicielem. Na wstępie chciałby jednak podziekować za bezinteresowną pomoc WOJTKOWI ze SZCZECINA. Jest to pierwszy koleś z tego forum, który jeszcze przed moją rejestracją zainteresował się moim problemem i zaproponował udział na forum. Dzięki i czekam na przesyłkę. A teraz do rzeczy...Kilka miesięcy temu zakupiłem II gen. z 1994 r. 2.0 16V USA. Autko wymagało remontu przede wszystkim blacharsko - lakierniczego. Probasek zmienił kolorek, felunie i środeczek, otrzymał nowe płyny ustrojowe i filterki. Stary silniczek zostawiłem na części i wstawiłem mu nowe serduszko, ale pojawił się problem. Zbiera mi się paliwko w cylindrach. Pragnę zaznaczyć, że silnik pali bez problemu, wchodzi na obroty, ale jak mu się przygazuje to zaczyna się ,,dusić". Nie kopci, nie dymi. Jestem nowy więc proszę o wyrozumiałość! Przy okazji pozdrawiam wszystkich...i proszę tego nie odbierać, że wchodzę w zadek ! :wink:
Ostatnio zmieniony 2004-12-22 09:38 przez Greg, łącznie zmieniany 2 razy.
Gość

Re: Paliwko w cylindrach!

Post autor: Gość »

Greg pisze:Cześć wszystkim porobemaniakom! Jestem kolejnym entuzjastą i wielbicielem. Na wstępie chciałby jednak podziekować za bezinteresowną pomoc WOJTKOWI ze SZCZECINA.
Ah ten MiH'u, bo to chyba o niego chodzi
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Hej Greg! Serwisówka już poszła priorytetem więc niedługo będzie u Ciebie.
Co do problemu to nie jest on taki prosty. Skąd wiesz że zbiera Ci się paliwo? Możliwości jest kilka:

1. Niedomykanie zaworów dolotowych - efekt- brak sprężania - szczególnie przy wyższych obrotach, niedopalanie mieszanki i jest paliwo na świecy.
2. Problem z aparatem zapłonowym lub kablmi/świecami. Efekt - przy wyższych obrotach masz przebicie i na jednym/wielu garach nie ma iskry.
3. Żle ustawiony zapłon - u mnie koryguje się sam - w 2.0 możliwe że niekoniecznie.
4. Przepływomierz - uszkodzony - podaje nieprawdziwą ilość powietrza przez co komputer daje zbyt dużo paliwa.
5. Podciśnienia - coś możesz mieć żle popodłanczane skutkiem tego nie otwierają Ci się przepustniczki i inne rzeczy nie wysterowują jak trzeba.
6. Zmieniałeś silnik. Być może razem z osprzętem (aparat zapł., przepływomierz). Jeśłi tak - pozakładaj osprzęt ze starego silnika.

REASUMUJĄC
napisz lub zadzwoń do mnie z informacją:
a) czy mokre masz wszystkie świece czy tylko jedną/dwie/trzy
b) czy ustawiałeś kąt zapłonu i czy jest ustawiony dobrze
c) czy po sprawdzeniu z serwisówką podłączeń (w szczególności podciśnień problem nie zniknął)
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Cześć Greg!

Pokaż się na mapie.
Pozdrowienia od Lubuszan :D
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
FlasH
Posty: 133
Rejestracja: 2004-06-20 15:49
Samochód: brak
Lokalizacja: Gajec
Kontakt:

Post autor: FlasH »

Andrzej pisze:Cześć Greg!

Pokaż się na mapie.
Pozdrowienia od Lubuszan :D
wlasnie.... jakos nas (lubuszan) niedużo na forum... ale mam wrażenie, że to wynik internetowego zacofania lubuskiego, a nie braku probówek...
Marcin / Probe 2.2 GT '91
http://www.motonet.pl
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Panowie i ... Panie! Jak tylko na dobre zagoszczę na forum to zapewne będę czuł się pewniej, a na tą chwilę jako ,,,nieopierzone kurczę" nie chcę się wychylać i wolę uczyć się sztuki obchodzenia z probkiem od najlepszych.
:D Mih dzięki jeszcze raz za serwisówkę, szczerze mówiąc już nie mogę się doczekać. Apropos tego co napisałeś, to informuję, że cały osprzęt przełożyłem ze starego silnika więc tutaj powinno być ok. Chociaż osobiście podejrzewam niestety przepływomierz, ale przez weekend sprawdzę jeszcze raz wszystkie objawy pod kątem tego co zasugerowałeś. Nie gniewaj się jeżeli pozwolę sobie wykonać do Ciebie tel. 8)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Andrzej, a tak na marginesie, to ze względu na lokalizcję Twojej miejscowości jest bardzo możliwe że mamy wiele wspólnego. Cieszę się, że jestem z Wami i miejmy nadzieję, że coraz więcej wiary z lubuskiego da znać o swoim istnieniu. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
medici
Posty: 129
Rejestracja: 2004-11-07 21:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: medici »

ja również chciałbym dołączyć się do podziękowań dla MiH'a;-)

dzięki chłopie za serwisówke i za namiary na ''wydech''. narazie jednak musze poczekać- za dużo wydatków przed świętami :-)

dzięki takim ludziom jak Ty owiele przyjemniej i łatwiej się użytkuje nasze Probaski .

jeszcze raz dzięki. pozdro600
.....2.0 16V 94'.....
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

MiH napisał:
Co do problemu to nie jest on taki prosty. Skąd wiesz że zbiera Ci się paliwo?
2. Problem z aparatem zapłonowym lub kablmi/świecami. Efekt - przy wyższych obrotach masz przebicie i na jednym/wielu garach nie ma iskry.
3. Żle ustawiony zapłon - u mnie koryguje się sam - w 2.0 możliwe że niekoniecznie.
4. Przepływomierz - uszkodzony - podaje nieprawdziwą ilość powietrza przez co komputer daje zbyt dużo paliwa.

Sorka, że późno odpisuję ale mam utrudniony dostęp do netu; właściwie to korzystam z niego w pracy, ale liczę, że to zostanie między nami.

Apropos mojego problemu to zbyt pochopnie postawiłem diagnozę. Po weekendzie na dzień dzisiejszy obstawiam pkt. 2, 3 i 4. Chciałem wyeliminować pkt 3 dotyczący zapłonu i liczę na Waszą pomoc. Kąt wyprzedzania zapłonu mam ustawiony na 10 stopni. Szukałem tej informacji na forum i większość pisze między 9 - 11 stopni. Więc myślę, że jest ok. Jeżeli jestem w błędzie to proszę poprawcie mnie!
Dzisiaj furkę pod względem elektroniki zdiagnozuje elektryk z aparaturą pomiarową więc liczę na to, że tych niewiadomych zostanie jeszcze mniej.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Jak masz 10st. to wsio jest ok. Możliwe że powinno byćciut inaczej ale to rzutuje potem tylko na szybkość podchodzenia obrotów oraz ew. niedopalanie mieszanki. Nie będzie takiego efektu jak opisywałeś. Taki efekt byłby przy odstrojeniu zapłonu o kilka stopni (np <7 lub >15).

Może być jeszcze jedna rzecz... Mianowicie może brać Ci boczne powietrze. Ktoś go wyregulował tak z obotami że nie gaśnie ale przy dodawaniu gazu się dusi. Tyle że wtedy nie miałbyś mokrych świec.... Ot zagadka.

Na wszelki wypadek sprawdź może ciśnienie na tłokach. Być może masz poupalane gniazda zaworowe.... To by było możliwe.... słabe sprężanie, niedopalanie paliwa....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Hej MiH! Jeszcze dzisiaj przestudiuję serwisówkę, niestety wcześniej nie było na to czasu. Myślę, że sprawa rozbija się o przepływomierz. Zobaczę co na to wszystko powie elektryk.
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

jak przepływka to nieciekawie. Do 2.0 cholernie drogie. A komp nie pokazuje jakiś błędów?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Hejka Pany!!! Sorka trochę mnie nie było. Tych wszystkich, których nie zanudził jeszcze mój problem informuję, że jutro zdiagnozuję silniczek pdłączając go pod laptopa. Mam nadzieję, że sprawa się wyjaśni i będzie to jakaś pierdołka.
MiHu niestety objawy przemawiają za uszkodzonym przepływomierzem, ale nie na 100%, a po przestudiowaniu postów z problemami obrotów silnika innych klubowiczów pocieszam się, że musi być ok. Liczę na Wasze wsparcie ...chociażby duchowe :lol:
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Trzynaj się bracie.... przede wszystkim za portfel :twisted:
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Szczerze mówiąc kaska to pojęcie względne, dzisiaj jest ,a jutro już jej nie ma .......bo probek choruje. A czego nie robi się dla chorego :?: Narka!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Najwyższy czas zakończyć ten nieszczęsny temat! Niestety przepływka jest powodem mojego nieszczęścia :( Sprawa okazała się banalnie prosta. Poprzedni właściciel w przewody elektryczne przepływomierza wpiął...rezystor celem ominięcia przepływki, którą zapewne przed sprzedażą uszkodził w bliżej mi nieznany sposób. Przepływomierz chociaż jest zamontowany w probku, to fizycznie nie spełnia swojej roli i stąd zalane cylindry.
Kolejny wydatek,a tylko z tego powodu,że ludziska nie szanują tego pięknego samochodu i robią jakieś pier...lone kombinacje. Szkoda słów!!!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

No cóż.... dobrze że się wyjaśnił temat.

Co do przepływki to zadzwń - coś może się da zrobić za niewielkie pieniądze. 507 387847
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Dzięki MiHu za zainteresowanie. Przekręcę do Ciebie wieczorkiem. Mam kilka namiarów na przepływki do 2.0, ale rozstrzał cenowy jest większy niż z dwururki na śrut. Narka!
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”