Rozrusznik nie kręci - co to może być...?

BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Rozrusznik nie kręci - co to może być...?

Post autor: BLADE »

HEY
Dziś rano padł nie odpalił mi samochód za 1 razem. Przekrecam kluczyk a tu cisza...
Poczekałem chwile, powtórka, zagadał.

Wieczorem totlany trup, bendix działa, rozrusznik stoi...

Co robić??

Dodam, że to było probe YAANECKA i miało coś nieteges z rozrusznikiem.
heeeeeeeeeeeeeeeeeeelp
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Podejrzewam szczotki albo uzwojenia poszły ale to już trzeba wyciągnąć rozrusznik i do naprawy. Ale zostaje tez inna opcja taka że przewód plusowy przykręca sie go śruba do rozrusznika może nie łączyć. W tym przypadku radzę odkręcić, przeczyścić i przykręcić z powrotem, z wyczuciem to tylko miedź. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE »

To się zrobiło nagle, raz minelo i drugi raz wrocilo, pozatym on jest jakby zablokowany, robi prawie zwarcie...
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

niedawno tez miałem problem z rozrusznikiem, krecił jako tako az tu nagle nic, okazało sie ze poszedł bendiks, nigdzie nie idzie dostać bediksu, mój rozrusznik to mitschubishi, gosciu w czestochowie powiedział ze moze sprowadzić z zagranicy ale za jakies 2 tyg i dotego około 200zł koszt, mysle sobie ze ok ale jak nie bedzie pasować to jeszcze czas strace, wiec zaczełem szukać całego rozrusznika i kupiłem taki za własnie 200 i chodzi do tej pory,
po starym mam troche częsci więc jakbys cosik chciał:
wirnik jest ok, stojan tak samo, szczotki to juz chyba marne, a bediks jest załom, pozdro


ps na allegro od kolesia kupiłem kilka rzeczy do silnika b tanio, poszukaj, popytaj moze ma ktos tanio
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

No niestety rozrusznik w dwójeczkach to troche inna konstrukcja niż w Igen. Sprawdź sobie szczotki może trzeba będzie je wymienić. Rozrusznik to zwykły silnik można go sprawdzić poza silnikiem autka wystarczy mieć wolnostojący naładowany akumulator.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
proever
Posty: 40
Rejestracja: 2005-09-25 15:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Pruszków City.

Post autor: proever »

Miałem w mazdzie 323 loty z rozrusznikiem. Działał normalnie, tylko nieraz po przekręceniu stacyjki było zero reakcji, tylko takie dziwne ciche "pyknięcie". Nic z tym nie robiłem, wystarczyło zarzucić trzeci bieg, bujnąc samochodem i znowu działał normalnie pare dni. Zawsze mnie ciekawiło co z nim jest nie tak, czy bendiks, czy się szczotki wieszają.. no, ale to już zmora nowego właściciela :)
Jestem proever..
słucham proletaryatu,
będe jeździł Probem,
prochów nie biore.
BLADE
Posty: 43
Rejestracja: 2003-08-03 00:04
Lokalizacja: Częstochowa - Potsdam.de
Kontakt:

Post autor: BLADE »

uszkodzenie banalne, kawałki aluminium w rozruszniku, po wymianie tulejek jakis s...n źle obspawał alu i do srodka trafiły odpryski ktore blokowaly rozrusznik.
Ostatnio zmieniony 2006-05-04 22:39 przez BLADE, łącznie zmieniany 1 raz.
obecnie bez proba
gadu-gadu: 2649394
email: jakub001@poczta.onet.pl
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

Proever w jedynkach jak i w mazdach generacji GD. i starszych bendiks to cewka robiąca za elektromagnes niestety styki wewnątrz przegrzewają się i z czasem słychać takie cyknięcie. Naprawiałem to kiedy miałem jeszcze 626GD
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

jeżeli na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie to winowajcą (winowajcami) jest przerwa (przerwy) na wirniku. wystarczy polutować zwykłą cyną i jazda

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

pimpo nie zawsze
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

a kiedy nie? rozwiń się trochę jak wiosenny kwiat bo chciałbym poszerzyć swoją wiedzę w tym jakże interesującym temacie ;)

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
ZENiTH
Posty: 1356
Rejestracja: 2005-10-17 17:59
Galeria: viewtopic.php?t=6493
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ZENiTH »

wszelakiego rodzaju styki rozrusznika przez które przepływa duży prąd pod wpływem temperatury silnika zwęglają się. NO i czasami zdarza się tak gdy tuleje rozrusznika są dośc wyeksploatowane.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

ehh niestety kolega ZENITH mnie uprzedzil ale mimo to wtrace ze kiedys w poldku po rozbiorce rozrusznika przy prawie identycznych objawach moim oczom ukazalo sie to co zostalo z tulejek yyy...znaczy sie cos na styl zyletek :lol: (dla ulatwienia tulejki do poldka maja ok 1mm grubosci)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”