Wymiana oleju=problem?

Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Wymiana oleju=problem?

Post autor: el_talerzos »

Witam - 3 dni temu zmieniłem olej na valvoline max life 10w40 - wcześniej zalałem mobila 15w40 (jako że słyszałem że mineral to zabójstwo dla silnika postanowiłem zmienić na w/w - podobno nic nie powinno się dziać) - dzisiaj rano odpalam i za mną załona (ale w sumie nie niebieska tylko bardziej biaława) - kiedyś już tak było ale po wymianie pompy wody i sondy wszystko wróciło do normy.
Więc przypuszczam, że jadnak może być wina tego że wypłukało nagar i się w jakiś sposób rozszelnił (dodam, że puścił smuge tylko przez jakieś 5, 10 sekund, ciśnienie trzyma ładnie - między "r" a "m" i później już wsio ok). - nie sprawdzałem jeszcze czy bierze olej bo dzisiaj pierwszy raz zakopcił.
Dodatkowe moje pytanko - jeżeli silnik rzeczywiście by się rozszelnił to czeka mnie tylko wymiana uszczelniaczy czy może coś jeszcze?

Dzięki za rady i jak coś będę informował - pozdrowionka
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Zwróć uwagę, że dzisiaj wieczorem było zimno i mogła się nagromadzić woda w wydechu, co zaowocowało lekkim dymkiem, a raczej parą wodną wydobywającą się z układu wydechowego.
Po za tym zmiana oleju, o jakiej mówisz nie jest taka drastyczna i nie powinna mieć wpływu na wypłukanie silnika. Co innego gdybyś zmienił z 15w40 na 0w40, to dopiero mógłby być szok dla układu smarowania.
Zostaw go na kilka godzin w ciągu dnia bez odpalania i sprawdź ponownie, czy puści dymka/parę. Odpalanie z rana może być wtedy mylne. No i jeszcze istotny jest kolor jaki się pojawił (biały czy niebieski).
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Dzięki Voodoo - będę obserwował bo ja już prawie w depreche popadam :lol: bo wywaliłem kaske na fele i teraz bieda :( Dzwoniłem teraz do kolesia który robi generalki i mówił, że ewentualnie do wymiany byłyby wyszystkie uszczelniacze + jakieś prowadnice (bo może olej po zaworach spływać - i jak już się wypali to dlatego nie kopci - i dodatkowo mi powiedział, że to może być koszt około 1000zł więc mała załamka.
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

jak by Ci się rozszczelnił, to wydaje mi się że na pierwszym miejscu lecą uszczelniacze, a te prowadnice co mówisz to magistrale na klawiaturach (wystarczy wziąć je pod duże ciśnienie i przepchać, o ile się zatkały) i powinno być ok, ja tak zrobiłem w moim poprzednim aucie :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Przy okazji założonego posta - dzwoniłem do znajomego, który robił mi już proba i powiedział, że może mi uszczelka pod głowicą puszczać (wymiana oleju - zbieg okoliczności) - i tu moje pytanko - dzwoniłem do mazdy i powiedzieli mi 217zł a w JC 170 (tylko, że podobno w JC się nie kupuje takich rzeczy :lol: )
Co na ten temat sądzicie - bo 217zł to wydaje mi się troche drogawo
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Jeśli to pod głowicę to bym nie oszczędzał. Wez orginał. JC można dać pod klawiaturki z silikonem ale nie pod głowicę.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
snejki81
Posty: 33
Rejestracja: 2016-10-27 23:55
Samochód: Probe II 1995 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=23788
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Wymiana oleju=problem?

Post autor: snejki81 »

a ja mam inne pytanie bo szukam od 20min i coś słabo mi idzie


gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?
Awatar użytkownika
infernoblade
Klubowicz
Posty: 1278
Rejestracja: 2013-10-03 20:04
Samochód: Ford Probe II 2.0 16v 94r. USDM, Probe II 2.0 94r rost style
Galeria: viewtopic.php?t=21646
Lokalizacja: Bielsko-Biała, Śląsk

Re: Wymiana oleju=problem?

Post autor: infernoblade »

Filtr oleju jest z tyłu pod kolektorem ssącym fajne dojście od spodu, a korek spustowy w misce.
''Nic nie motywuje nas tak, jak ludzie, którzy w nas nie wierzą''

Posiadam części na sprzedaż II generacja 2.0 USA

Fiat 126p 92' Rosso Swift- był
Citroen Ax 92' Rouge Opera- był
Daihatsu Applause 93' PURE RED- był
Ford Probe 94' EU/USA Rio Red teraz Tangerine Frost Metalic- jest
Ford Probe 96' USA Laser Red - był
Peugeot 106 96' Laser Green. Metallic Lacquer- był
Ford Probe 94' EU Royal blue- był
Ford Probe 94' USA Black- był
Ford Probe 94' EU Rio Red- jest
Awatar użytkownika
Lukasz
Klubowicz
Posty: 1306
Rejestracja: 2006-05-27 22:43
Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
Galeria: viewtopic.php?t=14709
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
Kontakt:

Re: Wymiana oleju=problem?

Post autor: Lukasz »

snejki81 pisze: 2018-05-07 23:31 gdzie znajduje się filtr oleju w probe (2.0 rok 1996) oraz korek spustowy?

#-o
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”