Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

mbmaster ja jestem zainteresowany, tym ukłądem,
daj znac na pw jak to wyglada, czyli cena z montarzem
Pozdrawiam
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Skorzystałbyś czasem ze sprawdzenia ortografii :evil:
Kocioł Garnkowi pisze:Klubowicz, który jest długo a robi bałagan :twisted: :twisted:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No u mnie z kolektorem KLZE będzie trzeba coś wymyślić i stroić :( Ale biorę układ co by nie było.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Spoko. Kazdy uklad trzeba wystroic indywidualnie wiec jak bys znał przedzily pracy Vrisów dla KL-ZE bedziesz je mial jak w wersji J-SPEC.

Ogladam wlasnie wykresy z hamowni probiakow KL-ZE i Vrisy otwieraja sie o 200rpm wyzej w kazdej konfiguracji od zwyklej KL

Obrazek

Panowie najwazniejsze ze układ jest na potencjometrach wiec jesli lubicie grzebac i macie dostep do hamowi samemu poznej bedzieci mogli konfigurowac dzialanie.

Juz znalazlem dla KL-ZE

VRIS 1 open - 4050 rpm, VRIS 2 open - 4800 rpm, VRIS 1 and 2 close - 6800 rpm.
Ostatnio zmieniony 2006-06-27 10:04 przez mbmaster, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Wielkie dzięki stary! Czekam na układ :-)

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Rozmawialem z Ojcem i od Niedzieli zaczyna robic uklady masowo.
Chetnych prosze o dopisywanie sie do listy albo najwyzej nowy wątek stworze z zapisami. Cena 110zl a jak bedzie was wiecej to po 100zl.

Uklad jak pisalem bedzie:

-wysterowny
-okablowany
-zabudowany w pudeleczku plastykowym
-gotowy do pracy

Funkcje
-czujnik otwarcia TPS (75%) lub mozliwosc dzialania z pominieciem TPS-u
-3 diody (standby, Vris1, Vris2)
-bezpiecznik
-mozliwosc dowolnej konfiguracji otwarcia Vrisów.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

A powiedz jeszcze gdzie się to podpina i czy dużo roboty żeby to podpiąć??
Pozdro
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Wpina sie w kable przy ECU wiec roboty na 5 minut.

Tutaj filmik jak smigaja Vrisy na postoju

http://www.fordprobe.pl/upload/goget.php/vris_pc.avi
Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Intryguje mnie jeszcze taka sprawa, niektórzy z Was twierdzili, że vrisy chodzą tylko pod obciążeniem, czyli nie na postoju, a jak widzimy na filmiku na postoju śmigają. Więc??

mbmaster, stwórz listę chętnych i będziesz tylko dopisywał kolejnych, ja sie dopiszę lada dzień :wink:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Obciazenie to czujnik TPS-u wiec dziala dopiero jak dasz 80% gazu.
Zeby to dzialao na postpoju myslalem ze silnik wyskoczy :) Wszystko jest jak nalezy.
Obrazek
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

i ten jeden układ będzie pasował do każdej V6 w probe? a roczniki tu nie grają roli? przecież w późniejszych latach było np więcej sond lambda więc i kompy muszą być inne... ja się na tych sprawach nie znam i może plotę głupoty ale tak słyszałem

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Głupoty :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Ano są różnice w ecu, ale rozmawiałem z Mbmaster i to nie będzie problemem, trzeba będzie porównać w serwisówkach jakie są różnice w wtyczkach przy ecu w zależności od roczników.[/url]
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Dla mnie bomba, wreszcie skończy się problem z tymi podciśnieniami, kupa czasu na rozszyfrowaniu tego cholerstwa poświęciłem i kapa.
Ja oczywiście też przyłączam się do listy chętnych.

Pozdrawiam
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

pimpo pisze:i ten jeden układ będzie pasował do każdej V6 w probe? a roczniki tu nie grają roli? przecież w późniejszych latach było np więcej sond lambda więc i kompy muszą być inne... ja się na tych sprawach nie znam i może plotę głupoty ale tak słyszałem

pozdro
Więcej sond było tylko w wersji kalifornijskiej po 95 roku
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Czyli zarówno 4 sondy jak i OBDII w żaden sposób nie rzutują na pracę VRIS-ów i tego układu, który strworzył Mbmaster?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

4 sondy?? WOW o czyms takim nie slyszalem :? W maździe MX-6 jak i 626 nie wystepuje OBD-II. Dopiero Xedos 9 posiada ten system (ale ma 2 sondy 4 żyłowe).
Trzeba by zobaczyc jak wygladaja wyjscia z ECU. Sondy Lambda nie maja z Vrisami nic wspolnego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

No więc sprawdziłem Vrisy.
1 odpala się na stałe po odpaleniu autka
2 odpala się na pewno, tylko nie wiem kiedy bo sprawdzałem na papierek, na poważniejsze sprawdzanie nie mam czasu.
Czyli oznacza to, że mam je do pupy??

Pozdr
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Chyba masz coś nie tak bo zaraz po odpaleniu VRIS-y powinny być zamknięte?
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

No tak, masz uwalone vrisy.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

W takim razie ja też chce jeżeli są uwalone :roll: :cry:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

Ja mam problem taki sam jak Kędziorkowie :( . Przed remontem silnika miałem 8.1s do 100km/h. Po remoncie pomomo że mam lepsze sprężanie i nie łyka oleju ( wczesniej brał 1litra na 150km 15w40, hehe) a jeżdze na 5w30 mobila, ma 8.7s. Wczesniej vrisy chodzily chyba ok. Obecnie cos sie całkiem spieprzyło bo chyba pow 3tyś zamykają sie oba i ma może z 9.5 do 100km/h ( musze zmieżyć G-Techem ). Dlatego też sie pisze na układ. Oby jak najszybciej. Dobrze by było zrobić testy na hamowni w aucie z uszkodzonym ecu przed podłaczeniem układu jak i po podłaczeniu. Bo jakoś mam małe nadzieje na poprawne działanie vrisow dzieki zastosowaniu owego układu.Ale licze na ciebie.
Zrób wiecej fotek tego podłaczenia.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Co do czasów do 100 km/h czas z którego można być zadowolonym robi np. Tykwa - 7.55 sec. czyli trzyma serię jak należy. Co do zamykania się obu vrisów przy 3 tysiącach to błędne myślenie, bo dopiero w okolicy 4 tyś powinien otworzyć się pierwszy. Vris-mod na pewno Ci się przyda, ale przyczyn kiepskich osiągów raczej szukaj gdzie indziej. Vrisy aż takiego doła w mocy nie robią (AŻ takiego). Co do poprawy to raczej nie ma co mówić o nadziejach, bo z tego co widać Mbmaster już wszystko sprawdził i układ ten chodzi, skutecznie zwalczając problem błędnie działających Vrisów.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Pakułek pisze:wczesniej brał 1litra na 150km 15w40, hehe) .
pamiętam,niebiesko było za Tobą :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Pakułek
Posty: 62
Rejestracja: 2005-12-22 23:47
Samochód: brak
Lokalizacja: Stargard

Post autor: Pakułek »

RX pisze:Witam,

Co do zamykania się obu vrisów przy 3 tysiącach to błędne myślenie, bo dopiero w okolicy 4 tyś powinien otworzyć się pierwszy. Vris-mod na pewno Ci się przyda, ale przyczyn kiepskich osiągów raczej szukaj gdzie indziej. Vrisy aż takiego doła w mocy nie robią (AŻ takiego).
Pzdr.
Nie mam błednego myślenia tylko poprostu one tak u mnie chodzą. O ile vris1 działał od samego początku tak vris 2 załaczał sie po 4tyś i czuć było dosć mocnego kopa. Obecnie tego nie czuc dlatego podejżewam że obydwa sie zamykają w okolicy 3tyś obr. A róznica to jest i to znacząca. Oczywiscie jesli chodzi i sprawne vrisy i zupełnie niesprawne. Według wykresów które kiedyś mi wpadły w ręce wyszło że V6 bez vrisow traci około 15-20% mocy.
Nie wazne czym się jezdzi, wazne jak sie jezdzi
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”