znacznie przekroczone wrtości emisji spalin

tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

znacznie przekroczone wrtości emisji spalin

Post autor: tomek7 »

hej czy ktos może ma tabele norm emisji spalin? bo w moim wartość lambda = 1,4 a wszystko pozostale znacznie przekroczone, czy to sonda lambda? dodam ze obroty nie skaczą, a jesli to sonda to jakie są koszty?
silnik 2,5 v6
dzięki
Ostatnio zmieniony 2006-06-29 18:38 przez tomek7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Gazole mają sprzęt do testowania sond. Podskocz do jakiegoś nowoczesnego warsztatu gazowego i poproś o sprawdzenie. W moim wypadku była walnięta przednia sonda - 230zł z włożeniem, gwarancją i testem spalin.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

to może ktoś ma tabele norm emisji spalin, lub zna wartości? jaj mam benzynke dodam
Maciusss
Posty: 18
Rejestracja: 2006-05-05 20:11
Samochód: Było Probe 2 2,5 95 jest BMW 330D
Galeria: viewtopic.php?t=13126
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciusss »

a co to moze byc ze obroty skacza a na testerze spaliny przekraczaja normy:/raz mniej potem znowu wiecej:((co to moze byc??sonda??
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Maciusss pisze:a co to moze byc ze obroty skacza a na testerze spaliny przekraczaja normy:/raz mniej potem znowu wiecej:((co to moze byc??sonda??
Mogą być to i inne rzeczy. Ciężko stwierdzić. Tak jak napisałem - gazownicy mają testery do sond! Warto więc przejechać się do nich i przekonać się czy aby na pewno jest to wina sondy. Najłatwiejszy sposób i wiemy co jest nie tak.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Maciusss pisze:a co to moze byc ze obroty skacza a na testerze spaliny przekraczaja normy:/raz mniej potem znowu wiecej:((co to moze byc??sonda??
Mogą być i sondy. Masz gaz? Podepnij się pod sondy i sprawdz opór, kodów Ci nie wywala? Sprawdz też stan filtrów i świec a też czy aby nie masz nieszczelności nigdzie. Może coś nie tak z przepływką(czasem te kabelki od kompa do przepływki lubią się poluzować, zwłaszcza jak ktoś grzebał 8) ) A i sprawdz czy nie masz "ztuningowanej" przepływki(opornik), oszukuje wtedy kompa a ten podaje większą dawkę paliwa...
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Maciusss
Posty: 18
Rejestracja: 2006-05-05 20:11
Samochód: Było Probe 2 2,5 95 jest BMW 330D
Galeria: viewtopic.php?t=13126
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Maciusss »

gaziku nie mam:)zobacze ta przeplywke.Nie dosc ze chodzi nie rowno(lekko skacze)to jak tylko troszke zlapie temp.to uruchamiaja sie 2 wiatraki:((dodam ze plyn jest i klima jest wylaczona:(Chyba to jest jakis tryb awaryjny??Musze pojechac zeby podpieli mnie pod kompa i moze cos sie wyjasni:D
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

Ronin pisze: A i sprawdz czy nie masz "ztuningowanej" przepływki(opornik), oszukuje wtedy kompa a ten podaje większą dawkę paliwa...
...ciekawe...Ronin napisz coś więcej na ten temat :wink:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

sprawdzilem kody błędów i nic mi nie pokazuje a lambda jak byla 1,5 tak jest nadal, a spalanie duzee. Sprawdziłem jeszcze drugą metodą z wykozystaniem diody LED ale nie ma wskazań błędow sond lambda i zadnych innych.
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Greg pisze:
Ronin pisze: A i sprawdz czy nie masz "ztuningowanej" przepływki(opornik), oszukuje wtedy kompa a ten podaje większą dawkę paliwa...
...ciekawe...Ronin napisz coś więcej na ten temat :wink:
Ja jak kupiłem swojego miałem coś takiego w przepływkęwpięte. "Drucik" oszukuje kompa że niby powierze jest chłodniejsze a ten wówczas zwięsza dawkę paliwa. Ten syf sprzedawali kiedyś na allegro za grosze.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

nie no ja mialem 5 mies temu mialem lambde = 1,008 gdy robilem przeglad przedzakupowy, a teraz na przegladzie byla 1,5 i wywalilem oczy o to chodzi, no i spalanie duze troche, przegląd mam podbity bo na nastepnej stacji gosciowi nie chcialo sie nawet sprawdzać, ale sam dla siebie musze to zrobic, czy ktos wie jak sprawdzic sondy voltomierzem?
szkoda paliwa, katalizatora i silnika, magikow nie brakuje jeden powiedzial mi ze dobrze ze nie zatkal mi drugiej dziury korkiem bo wynik by wyszedl gorszy, twierdzi ze jak tlumik ma dwa wyjscia z tylu to przy badaniu sonda jeden nalezy zabic korkiem heheh, jego ostatnie zdanie brzmialo,, wierz mi Panie ze jedna dziura to nie to samo co dwie:P''
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Tomek w jaki sposób sprawdzałeś kody błędów??

Z tego co opisujesz wynika że na pewno to sonda, pytanie która. Jak masz miernik w domu to chyba nie muszcze Ci mówić co należy zrobić - szaro czarny kablek, jak pamiętam jest sygnałowy.

Co do kosztu sond to ktoś ostatnio kupował z allegro sondy NTK (prawie NGK) po ok 70zł sztuka i są rewelacyjne więc koszt nie duży.
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

sprawdzalem mostkujac piny, wprowadzajac tym samym kompa w tryb diagnostyczny, check engine nie gasł wogóle wiec sprawdziłem diodą led ktora zgasła po chwili ale żadnego pulsowania nie bylo wiec nie wykazał żadnych błędów, jeden koles z warsztatu twierdzi ze ma prawo nie wykazywac i komputer przejdzie na stan awaryjny
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Wydaje mi się że przy uwalonej lambdzie komp nie powinien przechodzić w tryb awaryjny? Po prostu silnik będzie więcel palił i gorzej pracował.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

A OBD II da się w ogóle diodą sprawdzić??
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Sqad pisze:A OBD II da się w ogóle diodą sprawdzić??
Można o tym zapomnieć.
Tylko i wyłącznie ze skanera.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
tomek7
Posty: 126
Rejestracja: 2004-12-12 17:06
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=8917
Lokalizacja: mińsk mazowiecki
Kontakt:

Post autor: tomek7 »

czy to napewno sondy Lambada :wink: oto jest pytanie , zastanawia mnie jedno czy przy niesprawnych sondach lambda wsp. maleje i mieszanka jest bogata czy występuje drugi przypadek gdy mieszanka ubożeje, ale jak ubozeje to dlaczego pali wiecej. U mnie wsp. jest wiekszy od jedności wiec mieszanka uboga.
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/sonda.html
warto przeczytać dla samego siebie żeby nikt wam kitow nie wsadzał, gdyż objeżdziłem 4 warsztaty i sami diagnosci nie wiedza czy mieszanka bogata to lambda wieksza czy moze mniejsza od 1, tylko powiedzcie mi jak te sondy dla pewności sprawdzic woltomierzem, tzn ktore kabelki sie podłancza itp i jak z dostępem i odkręcaniem ich w razie czego?
Ostatnio zmieniony 2006-07-02 09:23 przez tomek7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Voodoo pisze:
Sqad pisze:A OBD II da się w ogóle diodą sprawdzić??
Można o tym zapomnieć.
Tylko i wyłącznie ze skanera.
No właśnie tak myślałem z tąd moje pytanie.
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Zbyt duża emisja spalin 2.5 V6 + LPG

Post autor: Przemek-83 »

jeszce jednego problemu sie nie pozbyłem a juz drugi mam
dzis probowałem zarejestrowac auto na siebie baba wysłała mnie na dodatkowe badanie techniczne bo mam na umowie napisane "uszkodzony silnik"
pojechałem na to badanie i koles mi mówi że mam za dużą emisje spalin czuli zamiast dopuszczalne 3,5% mam ponad 6%
co radzicie czy zwykła regulacja pomoże ?
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Zbyt duża emisja spalin 2.5 V6 + LPG

Post autor: CBR »

Najlepiej to było by wkleić na stacji 100zł i to najszybsze rozwiązanie :)
A masz ty katalizator jeszcze, czy już ktoś go wymontował :?:

Ogólnie to sporo ci wskazało, ja myśle że może 0,5% udało by się podregulować ale nie tyle.
A dlaczego silnik uszkodzony :?:

P.S. Uzupełnij profil :wink:
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: Zbyt duża emisja spalin 2.5 V6 + LPG

Post autor: Przemek-83 »

KATa nie ma ale to oczywiste mało który ma z tego roku sprawny katalizator.
Wpisane jest w umowie uszkodzony silnik ze wzgledów ekonomicznych :P za namowa sprzedawcy a ja głupi nie wiedziałem ze trzeba teraz jakies głupie dodatkowe przeglady robić.
Dzwonilem do tego gostka od gazu i powiedział ze tam gdzieś ne reduktorze jest tak ustawione że mozna zmniejszyc ale on na tych minimalnych wartościach nie bedzie chcial hulać wiec powiedział zebym przestawił tylko na przeglad na te minimum aby spełnił te normy a póżniej tak jak bylo

CO % vol : 6.40
CO2 % vol: 8.10
hHC ppm wol 950
O2 % vol: 2.20
LAMBDA : 0.86
COcorr % vol : 6.62
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: Zbyt duża emisja spalin 2.5 V6 + LPG

Post autor: CBR »

To zrób tak :D
Spisz z byłym właścicielem kolejną umowę, ale tym razem bez udziwnień :wink:
Nastepnie jedź do innego urzędu komunikacji by panie nie pytały: a dlaczego, a co, a jak..... :evil: :roll:
Tam podejmij kolejną próbę rejestracji bo kombinacje na przepustnicy, odłączenie kilku garów, itp nic nie pomogą przy takiej różnicy :?
Niestety niema kata-niema dobrych odczytów :(
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Zbyt duża emisja spalin 2.5 V6 + LPG

Post autor: Robert »

CBR900 pisze:To zrób tak :D
Spisz z byłym właścicielem kolejną umowę, ale tym razem bez udziwnień :wink:
Nastepnie jedź do innego urzędu komunikacji ...
Po drodze musi się jeszcze tylko przemeldować 8)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
CBR
Posty: 1877
Rejestracja: 2009-02-06 00:20
Samochód: No Probe
Galeria: viewtopic.php?t=15220
Lokalizacja: Nie jestem z Poznania

Re: znacznie przekroczone wrtości emisji spalin

Post autor: CBR »

Nieprawda :)
Ja np. mogę zarejestrować w Poznaniu jak i w Swarzędzu :twisted:
Kolejny przykład. Znajomy pracuje w Szczecinie w jednostce wojskowej a zameldowany jest w Nakle nad Notecią koło Bydgoszczy, jego blachy to SZC---- :)
Wiem z doświadczenia że autko mogę zarejestrować gdzie chcę, bynajmniej w PL :)
No Probe no problem. Ufff...Obrazek
Awatar użytkownika
Przemek-83
Posty: 203
Rejestracja: 2009-12-01 17:38
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910
Lokalizacja: bombaj :)

Re: znacznie przekroczone wrtości emisji spalin

Post autor: Przemek-83 »

nie no jutro podjade do gazownika i zobaczymy co i jak.Umowa drugi raz odpada bo kolo juz zgłosił zbycie.Nie ma co kombinować z jechaniem na szczecin ze strzegomia :P sadze ze temat sie skonczy na regulacji nic nie wywala zadnych czeków wiec sonda raczej dobra silnik chodzi ładnie i równo
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”