więcej mocy

Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

więcej mocy

Post autor: Hubert »

Witam klubowiczów.Mam pytanko, czy któryś z was montował turbine do swojej maszyny.Nosze się z zamiarem zamontowania ale niewiem czy silnik na orginalnych tłokach to wytrzyma.chętnie wysłucham waszych opini
Gość

Post autor: Gość »

Hubert doszłem do wniosku że lepiej zrobić przeszczep na 2.5 albo jeszcze lepiej na 3.0 z Taurusa SHO :shock:
To wszystko przez Bizona ,mógł nie podnośić maski :twisted:
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

Morze i racja ale jak coś sobie wkręce to i tak to zrobie, mam zamier zamontować turbine i podąrze w tym kierunku. Powoli zbieram materjał Pozdrowionka
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

zbieraj info i daj znac ja tez jestem tym zainteresowany
znajomy mowil mi ze gdzies w necie znalazl ze do silnika 2,5 dobrze pasuje turbina elektryczna od mercedesa kompresora... ale na tym koniec informacji..
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Ja sie interesowalem do swojego. Koszt kompletnej istalacji w podwojnym doladowaniem ok 10 000 (chyba u Grabowskiego)
Daja roczna gwarancje, ze sie nie zrypie...

Co do turbinki od Merca wiem, ze napewno pasuje do 3.0 V6 I generacji
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

kolektor i całą reszte wydechu robie sam potrzebuje tylko namiary na turbine która daje rade, podejrzewam że każda jest do zamontowania.Szukam opisów turbin np: jaka jest różnica disel a benzyna, przy jakich obrotach działają i do jakich obrotów, aby nie okazało się że od disla rozsypie się bo jak rzadna to wstawie od land- rovera no i jak to się ma do orginalnych tłoków Pozdrowionka
Awatar użytkownika
OLO
Posty: 199
Rejestracja: 2003-05-10 14:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: OLO »

Kupcie sobie gazete tuningowa "SPOJLER' tam jest firma ktora zaklada turbinki do kazdej fury.Najtansza i najslabsza turbina daje 95 KM i koszt ze wszystkim do 6000 zl ,sa oczywiscie droz sze i mocniejsze.Ogloszenie i wszystkie dane sa zawsze na okladce tego miesiecznika.Poczytajcie moze was zainteresuje.Ta sama firma zaklada NOS-a
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

Śliczne dzięki za wskazówki .Gazetke przeglądne ,sprawdze firme ale 6 patoli to nie dam. Mi jest potrzebna turbina nie ich robocizna. Jestem ciekaw jak temat się rozwinie , wolałbym się nie poddawać (nie lubię)Problemem jest zakup odpowiedniej turbinki a potem to już elektryk z kompem będzie musiał powalczyć.W poznaniu jest firma z chamownią która zajmuje się takimi sprawami ale nie odpisuje.
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

To nie jest takie proste,
jesli chodzi o silnik V6 2.5L to mechnicznie zniesie turbo calkiem nie zle.
Kumpel urwal lozrysko przy tloku #6. Gdzie cisnienie oleju jest najmniejsze, ale przedtem dal niezly popis na dynamometrze 357Hp na kolach przy doladowaniu 13psi.
Ale niestety musisz kupic porzadny kontroler silnika, pompe paliwa przynajmniej 255lph, wtryskiwarki z Milenia S + dodatkowe do pracy pod cisnieniem.
Generalnie doprowadzenie i kontrola odpowiedniej ilosci paliwa to jest przyslowiowy kamien w bucie.
Jesli chcesz tanie turbo do 5psi to sprobuj turbine of Forda T-Bird Turbo Coupe (T3 Garett) tylko nie kupuj wersji chlodzonej woda. Do 5 psi nie potrzeba miedzychloziarki i dodatkowych wtryskiwaczy.
Turbo od Gen I jest za male. (na pewno komus to chodzilo po glowie)
W Polsce moze znajdziesz turbo od Saaba, niekture terz mialy T3/T4,
Ford Falcon ??
Buick Regal Grand National mial turbo V6.. ale to rzadke auto.

Generalnie szukaj turbin od silnikow 3L i wiekszych. chlodzonych olejem.

No i oczywisie musisz odpowiedni przygotowac wlot, odlaczyc przewody z podcisnieniem, amputowac zmienny rezonans, i takie tam


Elektryczna turbina od Mercedesa ?? To strata czasu.
Do wyprodukowania 1 psi potrzeba 1.5kW mocy !!!(Gen.2 alternator 1.2kW )

W karzdym razie powodzenia, fajnie ze ktos u nas zaczyna robic turbo.
BLaCK '94 GT 5sp
Awatar użytkownika
Karol
Posty: 44
Rejestracja: 2003-02-11 05:13
Samochód: brak
Lokalizacja: A-A, Michigan

Post autor: Karol »

Ok, jeszcze jedna rada, zacznij od sprzegla i kola zamachowego.
Fidanza 9lb jest najlepsze, moje auto jest znaczne rzwawsze.
Jeden problem, lepiej pokochaj redukowanie z miedzy gazem. (czy jak tam to sie po Polsku nazywa :)

Powodzenia , powies jakies zdjecia jak zkonczysz,



czolgiem
BLaCK '94 GT 5sp
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

Dzięki za rady czym więcej tym lepiej polecono mi gazetke SPOILER jest ok i akurat numer z lutego ma na swoich łamach art. o hondzie 1,4 do której kolo montował turbo . Polecam gazetke bo dość obszernie opisują dane zagadnienia .
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”