czym skleic gumowa rure ?

Gość

czym skleic gumowa rure ?

Post autor: Gość »

Sorry za lamerskie pytanie
ale czym skleic gumowo plastikowa rure doprowadzajaca powietrze z filtra powietrza do "silnika" aby polaczenie bylo odpowiednio elestyczne i odporne na olej?
A moze bez problemu mozna kupic gdzies stara - 1 generacja nie turbo ?
Gość

Post autor: Gość »

Jesli dobrze poszukasz w sklepach moto, powinienes kupic cos w rodzaju tasmy elastycznej przeznaczonych specjalnie do tego typu uszkodzen.
Gość

Post autor: Gość »

a jak sie ona nazywa ?
Myslalem aby dac silikon a na to jakas tasme. Musi przeciez wytrzymywac drgania, no i w lecie przy silniku troche cieplo :)
Gość

Post autor: Gość »

Nie lubie sie powtarzac, ale...

... sa specjalne tasmy dostepne w sklepach moto
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Są, są bo sam taką kupiłem i zakleiłem "dziure". Jak mi gaz wystrzelił to mi rozwaliło tłumik ssania szmerów czy tak jakoś się to nazywa. Musiałem go wywalić a otwór na niego czymś zaślepić. Kupiłem taką taśmę i jest OK. A jeżdże na tym już chyba z pół roku albo lepiej.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Gość

Post autor: Gość »

OK :)
moze trafialem do kiepskich bo pokazujac rure nie wiedzieli czym to skleic.
Podobno sa jakies tasmy samowulkanizujace ale w motoryzacyjnych w ktorych bylem nic o tym nie wiedza.
Kojazysz jakis rozsadny sklep w Warszawie ??
Gość

Post autor: Gość »

kurde, facet - w W-wie nie mozesz znalez???
Jest co najmniej 100 adresow, gdzie mozesz podobne bzdety znalec - bez przesady.
Gość

Post autor: Gość »

dzieki.
prosze o zamkniecie tematu
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Ja kupiłem w Krakchemi co prawda w Krakowie ale zobacz np. w Castoramie. Tą co ja mam to jest elastyczna, srebrna i bardzo wytrzymała na potarganie.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

najlepiej kup czerwony silikon. Ma on te wlasciwosci ze jest odporny na olej, benzyne, wysoka temperature(tu nie ma zastosowania), bezpieczy dla czujnikow w tym tlenu.
Posmaruj to tym i po 24 godzinach oklej calosc wzmocniona tasma do wezy gumowych.
Zapewni ci to elastycznosc wodoodpornosc odpornosc na olej.
Jezeli przy klejeniu zaschnie ci troche silikonu wewnatrz rury usun go.
Zycze milego jezdzenia. Acha przy okazji usun olej z plastikowego prostokatnego zbiornika pod ta rura.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Gość

czym skleić gumową rurę

Post autor: Gość »

Pytanie rzeczywiście,przepraszam, lamerskie. Nie kleić, wywalić i założyć
nowy lub używany/ z ogłoszenia/. To jest Probe nie Poldek.
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: czym skleić gumową rurę

Post autor: asdero »

Anonymous pisze:Pytanie rzeczywiście,przepraszam, lamerskie. Nie kleić, wywalić i założyć
nowy lub używany/ z ogłoszenia/. To jest Probe nie Poldek.
Pozdrawiam
__________________
Probe 24v medici, 96r
Ja kleiłem różnymi wynalazkami.
Jak się skończyło ?
Razem z Mokrym odwiedziliśmy Forda, gdzie zamówiłem orginał :)
Gość

Post autor: Gość »

Czy czytaliscie post, ktory napisal Kollek???

nastepne sa juz bez sensu i celu
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tak w gwoli wyjaśnienia: Asdero ma turbo a Kollek, i jak sądzę Gość też, wolnossące. Stąd ta różnica w kwestii klejenia :wink:
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

greyg pisze:Czy czytaliscie post, ktory napisal Kollek???

nastepne sa juz bez sensu i celu
Hm... postaram się nie podnosić głosu, a jedynie czytać :)
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

Raf pisze:Tak w gwoli wyjaśnienia: Asdero ma turbo a Kollek, i jak sądzę Gość też, wolnossące. Stąd ta różnica w kwestii klejenia :wink:
Bez względu na to lepiej jest jeździć na w pełni sprawnym sprzęcie niż oklejać go wynalazkami (bez urazy). Wiem jakie miałem z tym problemy.
Gość

Post autor: Gość »

Moze i tak jest Raf, ale jesli ktos zaklejal ta tasma zgodnie z instrukcja, to nie wierze, ze mu ta tasme rozwali. Zastosuj - sprawdz - pisz, takie jest moje zdanie.
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Re: czym skleić gumową rurę

Post autor: Witek.w-wa »

asdero pisze: Ja kleiłem różnymi wynalazkami.
Jak się skończyło ?
Razem z Mokrym odwiedziliśmy Forda, gdzie zamówiłem orginał :)
Moze koles nie ma kasy bo ta rura orginalna do 2.2l NA duzo kosztuje , a tak to wyda 15 PLN i pare lat wytrzyma.
Ciekaw jestem ile dales za orginal ?
Ja 5 lat temu tez mialem peknieta te rure kosztowala wtedy kupe kasy a niby tylko kawalek specjalnej gumy.
Zawsze moze kupic uzywana i to chyba najrozsadniej no chyba ze cena orginalu od mazdy drastycznie spadla.
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
Gość

Post autor: Gość »

greyg pisze:Moze i tak jest Raf, ale jesli ktos zaklejal ta tasma zgodnie z instrukcja, to nie wierze, ze mu ta tasme rozwali. Zastosuj - sprawdz - pisz, takie jest moje zdanie.
masz rację w 100% i stanowczo cię popieram - sam kupiłem taką taśmę (zaklejałem dziurawy wąż od chłodnicy) bezproblemowo wytrzymuje ciśnienie i temperaturę płynu chłodniczego a kosztuje 6,50 ... na pierwszym lepszym cpn-ie.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: asdero »

greyg pisze:Moze i tak jest Raf, ale jesli ktos zaklejal ta tasma zgodnie z instrukcja, to nie wierze, ze mu ta tasme rozwali. Zastosuj - sprawdz - pisz, takie jest moje zdanie.
Mi rozwalało non stop. testowałem różne taśmy, kleje itd. Może przy wolnossącym jest inaczej.
asdero
Posty: 922
Rejestracja: 2002-09-03 23:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Re: czym skleić gumową rurę

Post autor: asdero »

Witek.w-wa pisze:
asdero pisze: Ja kleiłem różnymi wynalazkami.
Jak się skończyło ?
Razem z Mokrym odwiedziliśmy Forda, gdzie zamówiłem orginał :)
Moze koles nie ma kasy bo ta rura orginalna do 2.2l NA duzo kosztuje , a tak to wyda 15 PLN i pare lat wytrzyma.
Ciekaw jestem ile dales za orginal ?
Ja 5 lat temu tez mialem peknieta te rure kosztowala wtedy kupe kasy a niby tylko kawalek specjalnej gumy.
Zawsze moze kupic uzywana i to chyba najrozsadniej no chyba ze cena orginalu od mazdy drastycznie spadla.
Np. pękła mi też rura doprowadzająca powietrze zaraz przy przepustnicach i dałem za nią (orginał) 271 zł. Delkiatnie mówiąc jej klejenie można sobie w d... :)

Pękła mi rura (turbina - intercooler) dałem nie więcej niż 15 zł - dokładnie nie pamiętam. Rura pasuje od ciężarówki Renault. W Krakowie jest sklep na ul. Nowohuckiej (częćci do ciężarówek)

Klejenie taśmami wchodzi w rachube jedynie na czas dojazdu i wymiany. To jest naprawa doraźna. Przynajmniej dla mnie :)
Gość

Post autor: Gość »

kiedys na technice w podstawówce robilismy taki klej - chyba z mąki i soli - ale nie pamiętam proporcji - moze to by wytrzymało?? :D

Ja zawsze dzwonie po ogłoszeniach z Auto Giełdy - a rure od wody dopasowalem od ciągnika
Awatar użytkownika
nikosnikos
Posty: 1022
Rejestracja: 2003-07-15 21:40
Galeria: viewtopic.php?t=5618
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: nikosnikos »

Konrad pisze:a rure od wody dopasowalem od ciągnika
:lol: Nigdy nie wiadomo, co moze sie przydac :!: :twisted:
Kiedyś był mój... :-(
Obrazek
PROBE II GT 2.5 V6 24V USA Version
Teraz same ople - VECTRA B 2.5 V6 24V CDX 00' i 2.0 16V CD Sport 96' & ASTRA II 1.6 16V 04'
Moje V6 w całej okazałości
GG 2435630
Awatar użytkownika
Witek.w-wa
Posty: 272
Rejestracja: 2003-12-09 13:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Witek.w-wa »

Nie ma na forum człowieka które jest odpowiedzialny za zamykanie zakończonych lub niepotrzebnych tematow ?
szkoda juz gadac o tym
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue- 8)
kollek
Posty: 1052
Rejestracja: 2002-09-08 10:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Paszkówka

Post autor: kollek »

Witek.w-wa pisze:Nie ma na forum człowieka które jest odpowiedzialny za zamykanie zakończonych lub niepotrzebnych tematow ?
szkoda juz gadac o tym
Jeszcze tylko ja i już kończę :P

Zarówno ja jak i gość mamy wolnossące i przypuszczam że gość miał ten sam przypadek co ja i nie ma rozerwanej rury gumowej ale uszkodzony tłumik szmerów ssania po wystrzale gazu. Dla tych co nie wiedzą albo co mają wersje GT informuję, że gazownicy nieco bezzensu montują w wolnossących zabezpieczenie przed wystrzałem, gdyż jest ono zaraz przed air flow meter, a po tłumiku szmerów ssania (to tak plastikowa puszka), która poprostu pęka przy pierwszym lepszym strzale. I to nie guma pęka tylko ta puszka a po niej zostaje tylko otwór w rurze który można zatkać albo taką samą puszką platkiową albo poprostu zakleić. Ja zakleiłem i jeżdże już ponad pół roku i nie zamierzam zakładać tego tłumika bo mi go poprostu znowu rozwali przy wystrzale gazu co czasem się niestety zdarza. Odziwo taśmy mi jakoś nie rozerwało.
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”