Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...
Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...
Witam!
Po 30 min przeszukiwaniu forum stwierdzam że nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawia mnie czy do Probe jest jakiś specjalny płyn chłodniczy.
W zbiorniku wyrównawczym, mam taki jakby brudny, troche brązowy(może mi sie wydaje). Poza tym z wydechu jakby mi się więcej wody wydobywało(to może przez to że sie zimno zrobiło), ale nie wiem.
Co to może być? Czy płyn chłodniczy w probe jest jakis specjalny czy powinien być zielony albo różowy?
Pozrawiam
Po 30 min przeszukiwaniu forum stwierdzam że nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawia mnie czy do Probe jest jakiś specjalny płyn chłodniczy.
W zbiorniku wyrównawczym, mam taki jakby brudny, troche brązowy(może mi sie wydaje). Poza tym z wydechu jakby mi się więcej wody wydobywało(to może przez to że sie zimno zrobiło), ale nie wiem.
Co to może być? Czy płyn chłodniczy w probe jest jakis specjalny czy powinien być zielony albo różowy?
Pozrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Nie przeczytałeś chyba dokładnie mojej wypowiedzi...
1. Pytałem jaki płyn wlać. (wiem że nie woda i że np. piwo też niezabardzo).
2. Szukam powodu dla którego kolor płynu chłodniczego jest ciemny, stąd też pytanie czy płyn chłodniczy jest jakiś specjalny, bo jeśli nie, to powód jest inny. I tu kolejne pytanie, Co może być tego powodem?
2. Wydaje mi się że jakby mi troszke ubyło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, do tego z rury kapie woda(a może płyn chłodniczy?).
I nie wiem co jest tego powodem. Może to że jest chłodniej, a może co innego?
Mam nadzieje że połączenie dziwnego koloru płynu chłodniczego i fakt jego ubywania nie doprowadzi do uszczelki pod głowicą...
1. Pytałem jaki płyn wlać. (wiem że nie woda i że np. piwo też niezabardzo).
2. Szukam powodu dla którego kolor płynu chłodniczego jest ciemny, stąd też pytanie czy płyn chłodniczy jest jakiś specjalny, bo jeśli nie, to powód jest inny. I tu kolejne pytanie, Co może być tego powodem?
2. Wydaje mi się że jakby mi troszke ubyło płynu ze zbiorniczka wyrównawczego, do tego z rury kapie woda(a może płyn chłodniczy?).
I nie wiem co jest tego powodem. Może to że jest chłodniej, a może co innego?
Mam nadzieje że połączenie dziwnego koloru płynu chłodniczego i fakt jego ubywania nie doprowadzi do uszczelki pod głowicą...
Probe I 2.2 GT '91
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Chyba ty nie przeczytałeś mojej wypowiedzi. Możesz wlać co chcesz zamiast swojego ciemnego płynu. Nie wiem jak ty ale jak ja kupuje samochód to wymieniam płyny i filtry. Wlej "różowy" lub "zielony" płyn i sprawdź co się będzie działo. Może nie ma powodu do paniki, może poprzednim użytkowniekiem była kobieta i wlała olej nie tam gdzie trzeba
2.0, 16v, Klima, 94 r,
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Płyn może być brązowy jeżeli ktoś zastosuje jakieś specyfiki do czyszczenia układu chłodzenia. Płyn zrobi się brązowy - rdzawy kolor. Trzeba wymienić. Jak szkoda ci kasy to zalej na razie wodą destylowaną za 5-7zł. Pojeździj i zobacz co się będzie z nią działo. Jak wszystko będzie w porządku to zalej płynem.
No ja niestety martwię się że to może być opcja o której napisał Voodoo.
Chodzi o to że wcześniej płynu w zbiorniczku było więcej i jego ilość spadła o ok. połowę. Oleju też mi ubyło ale minimalnie i moze to być spowodowane kiepską uszczelką pod zaworami, bo już odkąd go kupiłem mi się poci.
Ale dalej mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą.
Pozdrawiam
Chodzi o to że wcześniej płynu w zbiorniczku było więcej i jego ilość spadła o ok. połowę. Oleju też mi ubyło ale minimalnie i moze to być spowodowane kiepską uszczelką pod zaworami, bo już odkąd go kupiłem mi się poci.
Ale dalej mam nadzieje że to nie uszczelka pod głowicą.
Pozdrawiam
Probe I 2.2 GT '91
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Sprawdzę dokładnie czy nie ma dłuszczu w zbiorniczku wyrównawczym i obejrzę korek wlewu oleju.skorik pisze:Ale olej w chłodnicy ci nie pływa. A znowu pod korkiem wlewu oleju nie masz białawej substancji to jest ok.
Ale pozostaje drugi problem.
Co może być przyczyną ubywania płynu chłodniczego?
Jak juz wcześniej pisałem coś mi kapie z rury, a niestety po przejściu przez rure to już nie ma szans odróżnić czy to woda czy płyn chłodniczy, bo i tak brudne.
Probe I 2.2 GT '91
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
ironia ironią ale kolega ma rację.
Poprostu wymień ten syf który masz w chłodnicy i zalej nowym. Nie kombinuj. Jeśli kupiłeś auto z takim syfem to nie dowiesz się przyczyny dopoki nie wymienisz. Może rzeczywiście ktoś wlał coś do zbiornika albo może twój płyn to jeszcze ori spóść zalej choćby wodą i pośmigaj kilka dni i sprawdź co się dzieje. Jeśli nic. to zlej wodę i zalej nowy płyn choćby petrygo.
Poprostu wymień ten syf który masz w chłodnicy i zalej nowym. Nie kombinuj. Jeśli kupiłeś auto z takim syfem to nie dowiesz się przyczyny dopoki nie wymienisz. Może rzeczywiście ktoś wlał coś do zbiornika albo może twój płyn to jeszcze ori spóść zalej choćby wodą i pośmigaj kilka dni i sprawdź co się dzieje. Jeśli nic. to zlej wodę i zalej nowy płyn choćby petrygo.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
A więc dla tych którzy nie wiedzą, ja wyjaśnie iż:
-płyn jest cieczą i jak każda ciecz paruje - więc może go ubywać (w czym problem - wystarczy dolać) przecież on nagrzewa się do 90 stopni więc łatwiej mu wyparować niż ten sam płyn w niższej temperaturze
-a oleju może ubyć gdyż, żaden nawet nowy silnik nie jest idealny ani idealnie szczelny. Rozwiązanie - dolać olej!
Trochę pojechałem ironią...
-płyn jest cieczą i jak każda ciecz paruje - więc może go ubywać (w czym problem - wystarczy dolać) przecież on nagrzewa się do 90 stopni więc łatwiej mu wyparować niż ten sam płyn w niższej temperaturze
-a oleju może ubyć gdyż, żaden nawet nowy silnik nie jest idealny ani idealnie szczelny. Rozwiązanie - dolać olej!
Trochę pojechałem ironią...
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To może znów zabrzmi ironicznie, ale najprostszą odpowiedzią jest zmienna spostrzegawczość posiadacza.
Skąd wiesz, że nie ubywało?
Nie zwracałeś uwagi, teraz zajrzałeś i jesteś przewrażliwiony.
Zlej stary, oczyść układ, zalej nowym (ja bym się nie odważył wodą - w nocy już były przymrozki) i dopiero zawracaj, gdy nadal ubywa.
Skąd wiesz, że nie ubywało?
Nie zwracałeś uwagi, teraz zajrzałeś i jesteś przewrażliwiony.
Zlej stary, oczyść układ, zalej nowym (ja bym się nie odważył wodą - w nocy już były przymrozki) i dopiero zawracaj, gdy nadal ubywa.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
W sprawie koloru płynu - zarówno w moim Probku, jak i w ex-323F był płyn chłodniczy, który miał kolor i konzystencję ciemnej herbaty - taki ma być. Jedynie jak jest mętny ,tzn. że jest stary, taki jak ja mam,ale parametry jeszcze trzyma.
Alfa Romeo 156 Sportwagon 2.4 JTD Distinctive nero fuoco
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
&
ex Alfa Romeo GTV nero ; Volvo 480 Turbo Collection nr 116/480
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
Re: Ciemny płyn w zbiorniku wyrównawczym...
Nie nie ma, zwykły płyn do chłodnic.edi_pg pisze:Witam!
Po 30 min przeszukiwaniu forum stwierdzam że nie znalazłem odpowiedzi.
Zastanawia mnie czy do Probe jest jakiś specjalny płyn chłodniczy.
Najprawdopodobniej jest to efekt użycia naprzykład jakiegoś uszczelniacza do chłodnic, wtedy płyn chłodniczy przybiera taki kolor.edi_pg pisze: W zbiorniku wyrównawczym, mam taki jakby brudny, troche brązowy(może mi sie wydaje).
Całkiem możliweedi_pg pisze: Poza tym z wydechu jakby mi się więcej wody wydobywało(to może przez to że sie zimno zrobiło), ale nie wiem.
Jeszcze raz powiem że po prostu zwykły płyn, z temperaturą zamarzania polecam najlepiej nie niższą niż 33-35*C, zazwyczaj są rozmieszane chyba na 37*C.edi_pg pisze: Co to może być? Czy płyn chłodniczy w probe jest jakis specjalny czy powinien być zielony albo różowy?
Możesz mieć jakąś małą nieszczelność i naprawde szybko może ubywać płynu i może być wcale tego nie widać(w sumie nieszczelności jakieś może sugerować brązowy kolor płynu). Popatrz dokładnie pod silnik głównie na przewody którymi przemieszcza się płyn czy nie ma tam takiego białego nalotu.edi_pg pisze: Co może być przyczyną ubywania płynu chłodniczego?
Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia
Jak masz malutka nieszczelnosc to zalej jakims uszczelniaczem do chlodnic koszt proszku do uszczelnienia to wydatek 4zł.
Dolej wody destylowanej i zobaczysz czy ci ubywa dalej jesli nie to masz spokoj na jakis czas.
Dolej wody destylowanej i zobaczysz czy ci ubywa dalej jesli nie to masz spokoj na jakis czas.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- guciek
- Posty: 365
- Rejestracja: 2006-05-16 23:19
- Galeria: viewtopic.php?t=9590
- Lokalizacja: Trzebinia