Wszystko o tempomacie w II generacji, założenie, diagnostyka
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
Podpinając się pod wątek:
jak wygląda sterowanie tempomatem przy kierownicy?
Najlepiej jakaś fotka by się przydała, a jak nie da rady to chociaż powiedzcie jakie napisy widnieją na tych przyciskach?
jak wygląda sterowanie tempomatem przy kierownicy?
Najlepiej jakaś fotka by się przydała, a jak nie da rady to chociaż powiedzcie jakie napisy widnieją na tych przyciskach?
Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- krycha
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-07-01 21:56
- Galeria: viewtopic.php?t=6442
- Lokalizacja: Mirosławice Woj. Łódzkie
- Kontakt:
Tak wygląda te sterowanie tempomatem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 2840b.html
Ford Sierra 2.0i DOHC CLX 91r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
Ford Probe II 2.5 GT z LPG 94r.
Ford Mondeo Kombi 1.8 16V GLX 95r.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.performanceprobe.com/info/op ... nt_scs.htm
Jedynki tutaj: http://www.performanceprobe.com/info/op ... nt_scs.htm
1) Speed Control On (ON)
Press the On button to turn the Speed Control System on. Note: The Speed Control System will be turned off automatically when the ignition is turned off.
2) Speed Control Off (OFF)
Press the Off button to turn the Speed Control System off. Note: The Speed Control System will be turned off automatically when the ignition is turned off.
3) Resume (RSM)
If you press the brake pedal or the clutch pedal while the Speed Control System is on, the system will be suspended. To return to the speed you had set, press and hold Resume for approximately one second and then release. The vehicle will gradually return to the previously set speed and then maintain it. Note: To resume the speed you had before, you must be driving at least 30 mph (48 km/h).
4) Set Acceleration (SET ACC)
The Set Acceleration button allows you to set the Speed Control System's programmed speed. To set:
Press the Speed Control On button (1).
Accelerate to the desired speed. The speed must be at least 30 mph (48 km/h) in order for the Speed Control System to activate.
Once at the desired speed, press the Set Acceleration button to set the current speed.
Take your foot off the accelerator pedal. Your vehicle should maintain the speed you set.
When the vehicle speed is set, you can reset the Speed Control System to a higher speed using the Set Acceleration button. Press and hold the Set Acceleration button until the vehicle accelerates to the desired speed, then release the button.
Note: If you want to momentarily accelerate to a higher speed, manually accelerate using the accelerator pedal. This will not interfere with the set speed. When you take your foot off the accelerator pedal, the vehicle will return to the set speed.
Note: Do not shift to Neutral when using the speed control. This will cause the engine to overspeed.
Note: To suspend the Speed Control System and regain control over the vehicle's speed, press the brake pedal or the clutch pedal. You can then resume to the set speed by using the Resume button (3).
Note: When driving up a hill, especially with a heavy load, significant speed drops may occur. If the speed drops more than 8 to 14 mph (13-23 km/h), the Speed Control System will automatically cancel.
5) Coast (CST)
The Coast button allows you to reset the Speed Control System to a lower speed. To reset to a lower speed, press and hold the Coast button until the vehicle slows to the desired speed, then release. The set speed will be set where you released the Coast button.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
Dzięki panowie
A gdzie to można znaleźć pod maską, jakiś sterownik od tego albo cuś
Przeczytałem ten opis po ang. ale niestety nie wszystko zrozumiałem.
Czy dobrze rozumiem że wciskając przycisk ON auto standardowo będzie jechało 48km/h ?
Poprzedni właściciel mówił że to przyciski od sterowania radiem, ale tak sobie myślałem że coś buja i że to sterowanie tempomatem i miałem racje Warto by to było teraz jakoś uruchomić
A gdzie to można znaleźć pod maską, jakiś sterownik od tego albo cuś
Przeczytałem ten opis po ang. ale niestety nie wszystko zrozumiałem.
Czy dobrze rozumiem że wciskając przycisk ON auto standardowo będzie jechało 48km/h ?
Poprzedni właściciel mówił że to przyciski od sterowania radiem, ale tak sobie myślałem że coś buja i że to sterowanie tempomatem i miałem racje Warto by to było teraz jakoś uruchomić
Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Sterownik znajduje sie w kokpicie przy Twojej lewej nodze
Tempomat dziala na takiej zasadzie:
Odpalasz silnik i wciskasz ON ( dajesz w ten sposob znac kompowi ze masz zamiar uzywac tempomatu) Pozniej osiagasz satysfakcjonujaca predkosc np 100km/h Wciskasz SET i przytrzymujesz ok 2-3 sek Po czym powinienes poczuc ze pedal gazu "ucieka' Ci spod nogi Wtedy mozesz juz zdjac noge z gazu Auto bedzie trzymalo ustalona predkosc Po wcisnieciu sprzedla badz hamulca tempomat przechodzi w stan czuwania ( wylacza utzrymywanie satalej predkosci) Zeby powrocic do predkosci wczesniej ustawionej wciskasz RSM (resume) Zeby zwiekszyc predkosc przytrzymujesz SET ACC Zeby zmniejszyc CST ( nie uzywasz w tych przypadkach pedalu gazu wszystko robisz przyciskami) Kiedy juz wiesz ze nie bedziesz uzywal tempomatu wciskasz OFF
To by bylo na tyle
Tempomat dziala na takiej zasadzie:
Odpalasz silnik i wciskasz ON ( dajesz w ten sposob znac kompowi ze masz zamiar uzywac tempomatu) Pozniej osiagasz satysfakcjonujaca predkosc np 100km/h Wciskasz SET i przytrzymujesz ok 2-3 sek Po czym powinienes poczuc ze pedal gazu "ucieka' Ci spod nogi Wtedy mozesz juz zdjac noge z gazu Auto bedzie trzymalo ustalona predkosc Po wcisnieciu sprzedla badz hamulca tempomat przechodzi w stan czuwania ( wylacza utzrymywanie satalej predkosci) Zeby powrocic do predkosci wczesniej ustawionej wciskasz RSM (resume) Zeby zwiekszyc predkosc przytrzymujesz SET ACC Zeby zmniejszyc CST ( nie uzywasz w tych przypadkach pedalu gazu wszystko robisz przyciskami) Kiedy juz wiesz ze nie bedziesz uzywal tempomatu wciskasz OFF
To by bylo na tyle
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Nie nie jest Ale chodzi Ci kiedy calkiem wylaczony czy moze w czasie "czuwania"? Bo spokojnie mozesz jezdzic w stanie "czuwania" nic sie nie dzieje I tak po zgaszeniu silnika wszystko jest deaktywowane A kiedy tempomat trzyma predkosc to zawsze bedziesz to czul bo kiedy probuje utrzymac stala predkosc musi przyspieszac i zwalniac tak wiec pedal gazu sie rusza Dodam tylko ze dla bezpieczenstwa warto miec lewa noge w gotowosci przy hamulcu Bo jadac za jakims pojazdem czasami probujac utrzymac predkosc auto przyspieszy i mozna znalezc sie na czyims tylku
Aha dodam tylko ze tempomat dziala tylko od 40km/h i od 4 biegu wzwyz
Aha dodam tylko ze tempomat dziala tylko od 40km/h i od 4 biegu wzwyz
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
...i tutaj http://www.mazdaspeed.pl/obsluga/tempomat.php jest ciekawy opis działania tempomatu W moim przypadku opis był wielce pomocny
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
...masz rację tylko w moim przypadku gdy kupiłem probika to nie miałem pojęcia jak tempomatem się posługiwać więc korzystałem z opisu mazdyspeed. Dzięki niemu zrozumiałem istotę działania tego urządzeniachaos pisze:Greg ale ten opis jest niezbyt dokladny i tyczy sie innego tempomatu
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
A ja mam pytanie odnośnie samych dzwigienek tempomatu. Można je wykorzystać jako sterowanie radiem? Podobno tak robił TBC ale z nim teraz nie ma kontaktu. Jeżeli tak to czy potrzebuje samych dzwigienek czy coś więcej?
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Rozgrzeszony
- Posty: 85
- Rejestracja: 2005-12-16 22:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7335
- Lokalizacja: Ruda Śląska Dania
chaos wielkie dzięki za opis - dotąd nie wiedziałem do czego służą te przyciski. W każdym razie u mnie tempomat działa. Super sprawa na dalekie trasy.
Pozdro
Pozdro
Czarna rakieta - jak mówi moja Mama ;o)
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Ford Probe 2.0 93 Base- w trakcie przebudowy.
Ja w wersji USA 2.5 GT probe II mam tempomat przy kierownicy, oczywiście działa, wrażenia z jazdy z tempomatem ----> tak jak byś trzymał joypada i śmigał ,fajna zajawka, aczkolwiek używałem go tylko kilka razy, na naszych drogach ludziska jeżdrzą zbyt nie jednostajnie więc noga na hamulcu musi być...
probe II GT 93
Ja dzisiaj też pierwszy raz od zakupu probe II przetestowałem tempomat. Nie mogłem go włączyć w stan czuwania (przycisk ON), bo coś mam rozwalone na przyciskach ON/OFF, ale małym śrubokrętem jak zdejmę plastyk da radę włączyć. Wrażenia dość fajne, najlepsze jest jak ucieka pedał gazu spod nogi
A co do mojego rozwalonego przycisku ON/OFF.
Czy ktoś to kiedyś rozbierał? U mnie ktoś to przymocował na klej, jest złamany zatrzask trzymający przycisk, a pod spodem cienka guma i blaszka metalowa. Powinno być coś jeszcze?
Jak dochodzi do zamknięcie obwodu, tylko poprzez wciśnięcie pinu, czy może poprzez zwarcie pinu z blaszką dookoła przy pomocy czegoś czego mi brakuje?
Przed ruszeniem śrubokrętem wcisnąłem i zwarłem na wszelki dookoła.
Sprawdziłem miernikiem i nie ma połączenia pomiędzy pinem, a blaszką dookoła.
A co do mojego rozwalonego przycisku ON/OFF.
Czy ktoś to kiedyś rozbierał? U mnie ktoś to przymocował na klej, jest złamany zatrzask trzymający przycisk, a pod spodem cienka guma i blaszka metalowa. Powinno być coś jeszcze?
Jak dochodzi do zamknięcie obwodu, tylko poprzez wciśnięcie pinu, czy może poprzez zwarcie pinu z blaszką dookoła przy pomocy czegoś czego mi brakuje?
Przed ruszeniem śrubokrętem wcisnąłem i zwarłem na wszelki dookoła.
Sprawdziłem miernikiem i nie ma połączenia pomiędzy pinem, a blaszką dookoła.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie mam pojęcia (nie rozbierałem, bo nie mam 2), ale tu masz procedurę testową przełączników tempomatu, więc kombinuj:
- Wyłącz prąd (wyjmij kluczyk).
- Rozłącz wtyczkę przełącznika tempomatu (wewnątrz kierownicy / uwaga na poduchę, bo nie wiem, czy można dostać się do wtyczki bez jej zdejmowania, więc jeśli nie, to zalecane jest wcześniejsze odłączenie akumulatora).
- Zmierz oporność pomiędzy stykami 3 i 2.
Prawidłowe wartości:<pre> włączenie (ON) > 10 kΩ
wyłączenie (OFF) < 5 Ω
ustawianie prędkości (SET/ACC) ~680 Ω
zwalnianie (CST) ~120 Ω
powrót do prędkości ustalonej (RSM) ~2,2 kΩ</pre>
Ostatnio zmieniony 2007-08-03 19:26 przez Robert, łącznie zmieniany 1 raz.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Ma ktoś może schemat podłączenia tempomatu w II gen.
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
witam
problem dotyczy 2,5 rocznik 93.
jest sobie tempomat fordowski (okrągły siłownik)
nad pedałami po lewej stronie są 3 skrzyneczki (komputery) – niebieska, srebrna (obudowa metalowa) i biała
Która z nich jest komputerem z tempomatu ??
problem dotyczy 2,5 rocznik 93.
jest sobie tempomat fordowski (okrągły siłownik)
nad pedałami po lewej stronie są 3 skrzyneczki (komputery) – niebieska, srebrna (obudowa metalowa) i biała
Która z nich jest komputerem z tempomatu ??
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Nie będę Cię zmuszał do szukania, bo to 14 strona wątku o VRISach i gdybym nie pamiętał, że rok temu było, to sam bym nie znalazł
darel pisze:Pod kierą masz sterownik ABS (blaszana puszka), sterownik do poduszek (niebieska plastikowa puszka) i ewentualnie sterownik od tempomatu (beżowa lub szara plastikowa puszka).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
TBC i udało ci się wykorzystać te przyciski jako sterowanie radiem???
pozdro
pozdro
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie