Nie zapala silnik!

Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Nie zapala silnik!

Post autor: Tomasz_50 »

Witam!
Od pewnego czasu mam problem z instalacją el. w Probe '94 2.0 USA z ASB. Najpierw zaczal gasnac podczas jazdy, a teraz juz nie odpala! :cry: Nie swieci sie kontrolka 'CHECK ENGINE' ktora powinna sie zaswiecic po przekreceniu kluczyka. Znalazlem juz jeden uszkodzony przekaźnik (IGN MAIN) ale po jego zmostkowaniu dalej nie zaswieca sie 'CHECK ENGINE' !! Nie wiem co jest grane: na jego cewce caly czas jest napięcie, czy stacyjka jest przekręcona czy nie! Czy moze mnie ktos poratowac schematami elektrycznymi???
Gość

Re: Nie zapala silnik!

Post autor: Gość »

Tomasz_50 pisze: Czy moze mnie ktos poratowac schematami elektrycznymi???
prawie codziennie przejeżdżam obok Polkowic wiec wyslij mi na priva tel to się jakoś zgadamy i podrzuce ci servisówke(którą mam dzięki greygowi
),a tak nawiasem mówiąc ostatnio widziałem twoją fure w Lubinie u elektromechanika ,tylko tyle powiem że dzieki temu gościowi byłem jakieś 400zł w plecy ale oczywiście to nie jest regułą :lol:
Gość

Post autor: Gość »

czlowieku !!! nie mostkuj bezpiecznikow, ani przekaznikow w aucie !!!

mozesz sobie doprowadzic do totalnej "zaglady" elektroniki auta !!!
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Dzięki wielkie GregX, podziękowania również dla greyg' a

Post autor: Tomasz_50 »

Wysłałem ci na priva moje namiary. Ten warsztat w Lubinie jest i tak najlepszy jaki do tej pory znalazłem choć potwierdzam, że jest również najdroższy...
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Post autor: Tomasz_50 »

No i oczywiście wielkie podziękowania dla GregX 'a i greyg' a.
Mostek zdążyłem założyć ale nic to nie dało, oprócz wywalenia jednego bezpiecznika... Znalazłem dwa przekaźniki pod maską które powinny 'łapać' po przekręceniu stacyjki ale nie 'łapią'. Napięcie na ich cewkę chyba powinno przyjść z komputera, ale nie przychodzi. Za to pojawia się jakieś 'lewe' w stosunku do masy akumulatora.
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tomasz_50 pisze:... Za to pojawia się jakieś 'lewe' w stosunku do masy akumulatora.
Pamiętaj że większość przekaźników jest sterowana masą a nie plusem (plus jest permanentnie a masa się pojawia i znika).
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Post autor: Tomasz_50 »

:D A o to główny sprawca kłopotów: przewód do pompy paliwa!!! :!: I jest to o tyle zaskakujące, że jak wcześniej wspomniałem nie świeciła kontrolka 'Check Engine' a nie odpowiedzialna za odcięcie paliwa (czy brak jego dopływu) kontrolka 'Fuel Cutout" !! Reszta dziwnych objawów to logika w komputerze - ten nie otrzymał sygnału z pompy więć nie wystawił sygnału na przekaźniki pośredniczące załączające pozostałe obwody :arrow: stąd też brak 'Check Engine'
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

'Fuel Cutout' zaświeca się gdy bezpiecznik inercyjny odetnie paliwo.

Gratuluję usunięcia problemu i dziękuję że poinformowałeś nas co było przyczyną!

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

No witam Tomasza . przykro mi słyszeć iż facio z zakładu jest słaby ale fakt jest faktem jedyny ma program do probe.Pozdrawiam
Gość

Post autor: Gość »

najważniejsze że fura śmiga ,widziałem i powiem że ładne to białe probe
:wink:
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Post autor: Tomasz_50 »

Do Huberta - pamiętasz jak rozmawialiśmy pod realem o diagnostyce auta? Czy chodziło ci o tego gościa? Bo on nie potrafił się nawet połączyć z komputerem z mojej wersji!! Podobno wtyczka nie pasuje! Ty też masz wersje USA - czy robiłeś u niego diagnostyke?
Mam dalej z czymś problem - średnio po 15 minutach jazdy zaczyna świecić 'Check Engine' a wszystko narazie jest OK. Bez komputera nie bede wiedział co jest grane...
Awatar użytkownika
Hubert
Posty: 34
Rejestracja: 2004-01-23 02:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Lubin

Post autor: Hubert »

NO WITAM. TO TEN GOŚĆ O KTÓRYM MOWA, NAPEWNO TYLE ŻE JA BYŁEM U NIEGO, ON ZNALAZŁ PROGRAM POWIEDZIAŁ IŻ JEST NA SIŁACH TO ZROBIĆ,OBEJRZAŁ GNIAZDO ,DODAŁ ŻE BEZ PROBLEMÓW I NA TYM SIĘ SKOŃCZYŁO, ALE TO BYŁ WOGÓLE JEDYNY KTÓRY WYDAWAŁ SIĘ SENSOWNY.
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Post autor: Tomasz_50 »

Jest mały problem... U mnie w gnieździe diagostycznym nie ma pinu 'TEN' !!! Jest oczywiście na pokrywie gniazda opisany (jak wiele innych), ale fizycznie nie jest podłączony!!!
W górnej części gniazda mam wyprowadzone piny '+B' - który jest obok pinu 'TEN' i pin 'GND' to wszystko. Nie zwierałem ich, bo nie wiem jaki efekt bym uzyskał...
W dolnej części gniazda mam wyprowadzone piny 'FAB', 'GND' i 'TAB'. Wewnątrz gniazdo jest opisane jako H383.
Ostatnio zmieniony 2004-03-05 14:31 przez Tomasz_50, łącznie zmieniany 1 raz.
Gość

Post autor: Gość »

Nie czytasz uwaznie. W Twoim przypadku sa kody 3 cyfrowe i podpinasz sie w gniezdzie ECC (obok Diagnose).
Tomasz_50
Posty: 9
Rejestracja: 2004-02-16 09:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze (Polkowice)

Post autor: Tomasz_50 »

Dzięki. Faktycznie jest gniazdo ECC, choć tym razem już nie opisane. Znalazłem opis gniazda (ECC IV) i kodów na stronie Forda. Sprawdze czy to jest to.
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”