Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

Post autor: Bogus »

Tutaj zapraszam do zadawania pytan i uwag odnosnie kolektorkow z usa, ktore sprowadzam.
Kolektorek jest ze stali nierdzewnej, polerowanej grubosc scianek na oko poniewaz nie mam polskiej metrowki, 2 do 3 mm ( mniej niz 1/16 cala)
calosc wykonana dosc solidnie co moge wiecej powiedzec, reszte widac na fotkach z mojego pokoju.
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A do IGT znalazł by się taki ładny kolektorek?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Kolektor wydechowy ze stali nierdzewnej

Post autor: Sqad »

Bogus pisze:Tutaj zapraszam do zadawania pytan i uwag odnosnie kolektorkow z usa, ktore sprowadzam.
Kolektorek jest ze stali nierdzewnej, polerowanej grubosc scianek na oko poniewaz nie mam polskiej metrowki, 2 do 3 mm ( mniej niz 1/16 cala)
calosc wykonana dosc solidnie co moge wiecej powiedzec, reszte widac na fotkach
Najważniejszego nie napisałeś, jaki koszt z przesyłką.
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Niestety napisał, tylko, że w giełdzie.

Boguś, bez urazy, ale robisz lekki bałaganik, założyłeś tutaj temat, żeby nas poinformować, że masz do sprzedania kolektory, a w giełdzie nowy temat, że sprzedajesz za tyle i tyle.

Pozdro

EDIT:

Drzymek do I gen, ale bez turbo, a do Turbo tylko coś takiego
Ostatnio zmieniony 2007-01-28 12:34 przez Kędziorek, łącznie zmieniany 1 raz.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Kedziorek , nie czepiaj sie Bogusia, tak jest lepiej jak teraz , ciekawiej i mozna sobie poserfowac po Forum w poszukiwaniu info :lol:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Kędziorek pisze: Drzymek a do Turbo tylko coś takiego
A to nie jest przypadkiem seryjny?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

zalozylem ten temat podbnie jak o dolocikach w tym samym miejscu, temat dotyczy tuningu wiec chyba dobze trafilem? Mysle zeby tu znalazly sie uwagi pomocne dla tych ktozy chcieli by kolektor ale nie sa pewni po co jak i dlaczego, ceny znajdziecie w gieldzie. Nie chce robic balaganu. Jezeli zrobilem to tylko zeby wam pomoc. (znow mi sie obrywa nierozumie tego) :shock:

tak wyglada do 2.0
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Czy kolektor do 2.2Turbo znajdzie się?
BEAUTY...POWER...SOUL...
DEMHELL
Posty: 44
Rejestracja: 2006-04-20 16:39
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: DEMHELL »

Witam

Czy po za ładnym wyglądem ma to sens ? Czy ktoś z silnikiem 2.5 ma taki wynalazek i może się wypowiedzieć? Podobno 10 -15 hp i elastyczność na niskich obrotach.
Proszę o opinię z praktyki.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Zapytaj RXa, on ma takie coś tylko wyspawane przez KMS.

P.S. Porównaj swój kolektor i ten z eBay. Na bank zauważysz różnicę.
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

O 15 koniach można co najwyżej marzyć :) Jednak na pewno jest jakiś wzrost. Jaki - nie jestem w stanie powiedzieć, bo wsadzałem w auto "wszystko na raz" ;)

Ogólnie bardzo polecam założenie takiego kolektora. Jakbym nie miał swojego to bym się nie zastanawiał.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dodam tylko że cena jest bardzo atrakcyjna, bo 1metr takiej rury (tej z której jest zrobiony ten kolektor- 2,5 cala polerowana nierdzewka) kosztuje 93zł, a trochę tych metrów trzeba. W zestawie masz jeszcze uszczelki.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Na kolektor metrow nie potrzeba, zagięcia są drogie
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

Ten kolektor nie ma pospawanych kolanek, rury sa giete specjalnie na wymiar, czyli nie ma dodatkowych zawirowan spalin, a co za tym idzie szybszy przeplyw
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

a co za tym idzie +5KM :lol:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

Tykwa nie przesadzaj że aż z 5KM :) 25 KM !!!!!!!!!
Obrazek
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

to ja jeszcze w kwesti formalnej :wink: ,

Czy nie powinno byc czasem tak , by rury w takim kolektorze mialy równá dlugosc do miejsca poláczenia? Mówi sie o wyrównaniu cisnien pomiedzy dwoma rzedami cylindrów , a co z poszczególnymi cylindrami z jednego rzédu ?? Czy to aby nie jest tak samo wazne ??
Z tego co widac na zdjéciu rury te sá rózniej dlugosci.

Nie piszcie tylko ze w oryginalnym kolektorze tez sá nierówne , bo to juz wiemy ze oryginalne kolektory sá skopane na calosci. Mam na mysli konkretny tuning , czyli zmiane przynoszácá jak najlepsze korzysci , nie tylko wizualne :wink:
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
MISIEK
Posty: 813
Rejestracja: 2004-02-09 01:40
Samochód: brak
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Post autor: MISIEK »

Dlugosci sa rowne :)

w oryginalnym kolektorze tez sa rowne (poza smiesznym wyprowdzeniem z samych glowic)
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Nie mialem tego kolektora w rece, wiec musialby Bogus potwierdzic

Obrazek

ale czy rzeczywiscie jak mówisz rura pierwsza z lewej równa jest dlugosciá te pierwszej z prawej to patrzác na zdjecie bym sie klócil.

Wiec pytanie do Bogusia jak jest w rzeczywistosci ??

A poza tym co masz Misiek na mysli mówiác ze w oryginalnym kolektorze rury sa tej samej dlugosci poza smiesznym wyprowadzeniem ??
Ja caly czas mam na mysli odleglosc od poczatku rury do miejsca jej polaczenia z pozostalymi, obojetnie czy bedzie to 5 cm , czy pól metra.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Hmm nie wiem, te rury chyba nie są równe. W każdym razie jak się spawa to na pałę nie można tego robić. W Stanach na pewno poszły na pomiary odpowiednie nakłady i widocznie taka droga jest najlepsza.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Taki kolektor jak ten Bogusa, jest na wszystkich aukcjach, więc jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie i najbardziej przemyślane...
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

A czy Ktos moze mi napisac co ze slawnym wyrównaniem cisnien ?? Czy moje pytanie jest pozbawione sensu , bo jesli tak to nie musimy juz myslec o problemie polaczenia rur z obu kolektorów w jedná koncowá , tylko spawac jak pasuje, czyz nie tak ??

Bo to ze w standardowym wydechu sa skopane kolektory swiadczy o tym ze pomimo ze pracowal przy nim sztab ludzi , nie sa wcale optymalnie wyliczone.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze:Taki kolektor jak ten Bogusa, jest na wszystkich aukcjach, więc jest to chyba najoptymalniejsze rozwiązanie i najbardziej przemyślane...
albo najtańsze.
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

juz sam sie nie długo bede mógł przekonać :) :wink:
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Zyczylbym bym sobie i innym , aby którys z Was hamowal silnik przed i po zalozeniu kolektorów, aby sprawdzic rzeczywiste zmiany , albo jeszcze lepiej zmierzyc czas na 400 , bo to bardziej wiarygodny test.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”