Nagrzewnica elektryczna powietrza.
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Nagrzewnica elektryczna powietrza.
Witam jestem w trakcie bawienia sie z nawiewami i tak sobie myśle że może by zrobić takie nagrzewnice elektryczna co by grzała od pierwszych sekund ???? ile razy wsiadałem do probka w zime a tak zimno a fajnie by było mieć od razu ciepełko nie Jak myślicie gra warta świeczki ?? Bo roboty trochę z tym jest aby samochód sie nie schajcał
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
swego czasu widzialem na alledrogo takie urzadzenia.podlaczane do zapalniczki,w ladnej obudowie itp...chodzily cos kolo 45/50 zl ale jak z wydajnoscia to nie wiem..
PS;a z czego proponujesz zrobic (bo wnioskuje ze piszac zrobic,masz jakas koncepcje)
PS;a z czego proponujesz zrobic (bo wnioskuje ze piszac zrobic,masz jakas koncepcje)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Ja myślę, że aby to grzało od razu, potrzeba będzie spora ilość tego drutu,
a co za tym idzie spory prąd. Alternator może nie wyrabiać, zwłaszcza zimą.
Może lepszym i praktyczniejszym urządzeniem byłoby takie webasto:
http://www.moto.gda.pl/o_p_w.htm?id_modelu=31
a co za tym idzie spory prąd. Alternator może nie wyrabiać, zwłaszcza zimą.
Może lepszym i praktyczniejszym urządzeniem byłoby takie webasto:
http://www.moto.gda.pl/o_p_w.htm?id_modelu=31
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
ja pierwszej zimy po kupnie proba założyłem ogrzewanie do foteli.
opcja miła.
co do elektrycznej nagrzewnicy to powiem krótko:
owszem ale nie tam gdzie sądzicie, założyłbym to tylko i wyłącznie do jednej rzeczy w probie -> aby przyspieszyć ogrzanie płynu chłodzącego w układzie (czyli skrócić czas nagrzewania silnika i jazdy na ssaniu) , reszta tematu ciepła jakby to powiedzieć.... przyjdzie sama
opcja miła.
co do elektrycznej nagrzewnicy to powiem krótko:
owszem ale nie tam gdzie sądzicie, założyłbym to tylko i wyłącznie do jednej rzeczy w probie -> aby przyspieszyć ogrzanie płynu chłodzącego w układzie (czyli skrócić czas nagrzewania silnika i jazdy na ssaniu) , reszta tematu ciepła jakby to powiedzieć.... przyjdzie sama
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale czemu akurat tam?
Zbiorniczek wyrównawczy rzadko uczestniczy w obiegu płynu, a do zagrzania to raczej w ogóle
Zbiorniczek wyrównawczy rzadko uczestniczy w obiegu płynu, a do zagrzania to raczej w ogóle
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh, no tak. Nie dopisałem do końca.
Bardziej chodziło mi o wykorzystanie zbiorniczka wyrównawczego,
czyli podłączenie go do obiegu, ze względu na rozmiar (umieszczenie grzałki)
Problemem jednak okazuje się znalezienie grzałki na 12V i o wystarczającej mocy, by ciecz można było ogrzać do około 30 - 40 stopni
w możliwie krótkim czasie.
Jeżeli ktoś mieszka w domku jednorodzinnym, bądź ma garaż z instalacją 220V, to problem robi się znikomy.
Oto przykłady:
http://www.agat-mot.digitalart.pl/index.php?id=5
I moim zdaniem jeszcze lepsze rozwiązanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1748162
EDIT:
Tak jako ciekawostka, dla bogatych ( przynajmniej bogatszych ode mnie )
http://www.motofakty.pl/artykul/niezale ... wanie.html
Bardziej chodziło mi o wykorzystanie zbiorniczka wyrównawczego,
czyli podłączenie go do obiegu, ze względu na rozmiar (umieszczenie grzałki)
Problemem jednak okazuje się znalezienie grzałki na 12V i o wystarczającej mocy, by ciecz można było ogrzać do około 30 - 40 stopni
w możliwie krótkim czasie.
Jeżeli ktoś mieszka w domku jednorodzinnym, bądź ma garaż z instalacją 220V, to problem robi się znikomy.
Oto przykłady:
http://www.agat-mot.digitalart.pl/index.php?id=5
I moim zdaniem jeszcze lepsze rozwiązanie:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1748162
EDIT:
Tak jako ciekawostka, dla bogatych ( przynajmniej bogatszych ode mnie )
http://www.motofakty.pl/artykul/niezale ... wanie.html
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
W ciągnikach!Lisiu pisze: w traktorach rolniczych
Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu.
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć?
Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. Blok, trzecie piętro, brak garażu itp.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Zgadza sie ale wiesz jak rano sie wstaje to już tylko pedał w podłogę aby szybciej do roboty i tylko sie mówi kurde trochę przysnąłem A nie myśli sie o jakiej tam wtyczce w gniazdkuOLEY pisze: Bogdan, no nie przesadzaj, nie mów mi, że wszystko rozbierałeś i składałeś na powietrzu.
Masz garaż, masz dostęp do wysokiego napięcia itd. Czegoż jeszcze więcej chcieć?
Rozwiązania takie, o jakich myślisz są bardziej skierowane w moją stronę. Blok, trzecie piętro, brak garażu itp.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
to przy normalnym ustawieniu auta w garazu wez sobie elegancko wymierz gdzie umiescic gniazdko,nastepnie dopasuj dlugosc kabla i rozegnij styki w gniazdku tak aby wtyczka tyle o ile sie trzymala...
a wszystko to po to,zeby wspomniana wtyczka luzno wyskakiwala jak bedziesz rano startowal
i juz jeden problem z glowy ...
a wszystko to po to,zeby wspomniana wtyczka luzno wyskakiwala jak bedziesz rano startowal
i juz jeden problem z glowy ...
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
Co prawda kształt grzałki nie ten, ale za tą cenę 200W:
http://moto.allegro.pl/item168339515_gr ... _12_v.html
Można by ją zamontować w wężu (ewentualnie zwiększyć jego średnicę) np. przed parownikiem.
Albo coś takiego, nawet nie wiem jak to nazwać. Cena już trochę droższa, ale chyba jeszcze w miarę opłacalna. Moc podobno 1kW:
http://moto.allegro.pl/item168990738_gr ... wnica.html
http://moto.allegro.pl/item168339515_gr ... _12_v.html
Można by ją zamontować w wężu (ewentualnie zwiększyć jego średnicę) np. przed parownikiem.
Albo coś takiego, nawet nie wiem jak to nazwać. Cena już trochę droższa, ale chyba jeszcze w miarę opłacalna. Moc podobno 1kW:
http://moto.allegro.pl/item168990738_gr ... wnica.html
- skorik
- Posty: 588
- Rejestracja: 2005-10-15 08:27
- Galeria: viewtopic.php?t=9986
- Lokalizacja: Toruń
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Musisz zamontować przekaźnik , tam bedzie duży prąd i zwykły włacznik padnie , tak jak u mnie przy halogenachBogdan9999 pisze:Myślałem użyć spirali od piekarnika koszt 4 zł i jakieś mocowanie do niej aby nie przehodziło ciepło na obudowe moze z ceramiczne i do tego jakis włacznik i zrobić tak aby można dopiero było ją załączyć po zapaleniu silnika. Pozdro
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny