Sygnał prędkości w I gen.

Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: raven »

Witam.

Jak jest realizowany sygnał prędkości w I ?
Są to impulsy tak jak w II gen? czy inaczej?
Domyślam się że jest to przewód podłączony do kompa od wspomagania (kabelek zielony z czerwonym).
Tylko czy są to impulsy i na ich podstawie komp zlicza prędkość i dystans? Czy w I jest jakiś inny system przesyłania tych informacji?

Pozdr/
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

Na pewno impulsy, z tego co pamiętam do zegarów podawany mechanicznie za pomocą linki, w zegarach przetwarzany i potem już leci przewodami do innych urządzeń.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

w zegarach jest albo kontrakton albo jakiś czujnik Hall'a....
jakkolwiek idzie to już impulsami. :D
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

zdecydowanie za pomocą linki do prędkościomierza, a z tamtąd dalej. Przerabiałem na własnej hmmmm maździe :lol: i do tej pory tego nie mogę pojąć. Nasza linka jest dwuczłonowa i mam kłopoty ze wspomaganiem i tempomatem, natomiast jak założyłem starą linką od starszej miazgi jednoelementową to pracuje pięknie. Dodam że licznik działa w obu przypadkach. Wynika z tego że oprócz przekazywania mechanicznego obrotów linki w pancerzu przekazuje jeszcze jakiś sygnał masowy od skrzyni do licznika i tenże dopiero razem z prędkością podawany jest dalej.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

waluś zupełnie się z tobą nie zgadzam.. :wink:

Obrazek

to JEST na jakimś kontraktonie a twoje problemy błędnie interpretujesz, nie są na pewno związane z samą linką, może kołnierz jakiś ma magnesik lub cokolwiek podobnego...

:)
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

nie upieram się nie nie mam pojęcia o tym hehe opisałem tylko moje hmmm błędne spostrzeżenia :oops: Acz też mi wydało się to dziwne, przecież pancerz jest stalowy więc generalnie styk jest na całej długości.

Wątpię aby było cokolwiek w lince ze względu na to że obezna linka pochodzi z mazdy z 86 roku hehe ja nawet nie wiem czy wtedy już w ogóle wspomaganie montowali w tych modelach a już o elektronice nie wspominam (silniki gaźnikowe) aczkolwiek Mazda 929 coupe z 84 roku miała regulowany zawias jak nasze i kilka innych bajerów :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Sama linka z masą nie może mieć nic wspólnego w tym wypadku.
Auto jest umasowione jedną masą całe i w liczniku na pewno nie bierze się ona z linki :)
Ewentualnie tak jak mówi Cynk może mieć jakiś magnesik czy coś podobnego.

Dzięki wszystkim, tak więc są to impulsy jak w II....
Pięknie.
:wink:
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

raven pisze:Auto jest umasowione jedną masą całe i w liczniku na pewno nie bierze się ona z linki :)
W liczniku nie, ale (mały off) np. radio bierze masę z kabla antenowego. :shock:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Nie koniecznie musi mieć to związek z samą linką lub czymś przy skrzyni.
Może zaistnieć taka sytuacja, że w budowie samego licznika został umieszczony czujnik znajdujący się blisko miejsca obracania linki, który to zlicza wykonane obroty. Często stosuje się tam wtedy elementy zwane hallotronami, które reagują na przerwy w polu magnetycznym w którym są umieszczane.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
raven
Posty: 643
Rejestracja: 2004-11-12 10:22
Galeria: viewtopic.php?t=5775
Lokalizacja: Okonek

Post autor: raven »

Voodoo pisze:Nie koniecznie musi mieć to związek z samą linką lub czymś przy skrzyni.
Może zaistnieć taka sytuacja, że w budowie samego licznika został umieszczony czujnik znajdujący się blisko miejsca obracania linki, który to zlicza wykonane obroty. Często stosuje się tam wtedy elementy zwane hallotronami, które reagują na przerwy w polu magnetycznym w którym są umieszczane.
Czyli ma związek z linką :wink:
| 2.2 GT 92 | czerwony | AC- dyskretny chłód | VDO|
RAVEN
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

rzeczywiście może być taka sytuacja jak opisuje Voodoo. Linka którą dostałem od forda jest minimalnie krótsza od mojej orginalnej (chodzi o element obrotowy w pancerzu) być może poprostu problem mój wynika z różnic budowy (wymiary) samego licznika Mazda a Ford i podobnie linki.
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Maciucha
Posty: 1564
Rejestracja: 2004-08-26 22:11
Samochód: I GT
Galeria: viewtopic.php?t=7836
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Post autor: Maciucha »

waluś pisze:rzeczywiście może być taka sytuacja jak opisuje Voodoo. Linka którą dostałem od forda jest minimalnie krótsza od mojej orginalnej (chodzi o element obrotowy w pancerzu) być może poprostu problem mój wynika z różnic budowy (wymiary) samego licznika Mazda a Ford i podobnie linki.
Zrób tak jak ja, skróć pancerz o jakieś 5mm. Da się to zrobić bez większego problemu zwykłą piłką do metalu. Najpierw tylko ściągasz taki "gumowy kondonik" i możesz już wyciągnąć linkę z pancerza.
ObrazekObrazekautomat USA '90
a na spotach u Golluma => Obrazek :mrgreen:
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Patryk- »

witatam mam pytanie w sprawie licznika w probe 1gen 2.2gt
wsiadam dzisiaj do samochodu normalnie odpalam i ruszam po przekroczeniu ok45 km słychać taki dziwny dźwiek z licznika (dziwnie rzęzi :) ) i od mniejwiecej tej predkości wskazówka licznik niepodnosi sie płynnie tylko drga i wogole jakoś wydaje mi sie ze żle wskazuje....co się mogło stać??bo gdyby sie linka ukrecila to chyba by wogole niechodziła?? prosze o pomoc
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Lisiu »

Linka nie ukręciła się jeszcze ale pewnie końcówka w liczniku się wyrobiła i przeskakuje.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Patryk- »

to czyli co musze licznik wymienić??
a i czy dużo roboty jest żeby dostać sie do tylnej strony licznika??
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: OLEY »

Licznika wymieniać nie musisz. Wystarczy linkę.
alfik pisze:czy dużo roboty jest żeby dostać sie do tylnej strony licznika??
Musisz go wykręcić.
:arrow: linka od licznika
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
TOMEK
Posty: 69
Rejestracja: 2005-01-08 10:05
Galeria: viewtopic.php?t=15028
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: TOMEK »

Albo ślimak w skrzyni bo jest teflonowy, jak się wyrobił to też może przez linkę drgania i zgrzyty przenosic. Ale pewnie linka wyrobiła gniazdo w liczniku...Tak czy owak musisz zaglądnac,..... :idea:
Tomek- Ford-Probe- 2.2- TURBO -USA--Siła Marki--
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: K4mil »

w jakims poscie napisano o demontazu licznika wiec poszukaj, ale to raczej latwa sprawa tylko od tylu kierownicy odkrecasz krzyzakiem srubki zdejmujesz pokrywe kiery i masz dostep do sruby kierownicy, potem plastiki no i masz dostep do srub od licznika.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Patryk- »

z silnika nie...to słychać ewidentnie z licznika...na początku myślałem że to coś z nawiewów na szybe :) w tygodniu sprawdze bo oddalem do wymiany szybe :roll: ....
juz poprawlem nieszyby tylko szybe :)

To popraw jeszcze to, co zaznaczyłem na czerwono. :D
Ostatnio zmieniony 2009-01-05 20:04 przez Patryk-, łącznie zmieniany 1 raz.
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Robert »

Wow! Twój Probas to ma dobrze. Coś "tyrka" z nawiewów na szybę, to od razu, bez oglądania się na koszty, nówki szyby w prezencie! :D

;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Patryk- »

tylko strasznie drogie te usługi żeby nietrykało :lol:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 5
Rejestracja: 2009-01-07 14:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: cobra »

hehe mam to samo od jakiegos czasu- tez mi "tyrka" [;
lecz nie z nawiewów :P

ale zawsze wedlug takiego dziwnego schematu, ze jesli na dworze jest powyzej 5st celsjusza to jest ok nic nie "tyrka". Jak temp na zewnatrz bedzie miedzy -5 a 5 st celsjusza to przy ok 45km/h zaczyna "tyrkac", a po przekroczeniu 90km/h predkosciomierz wskazuje duzo za duzo (np. przy 130 wskazuje ok 200). W trakcie tego calego "tyrkania" podczas jazdy powyzej 60km/h wskazowka predkosciomierza drzy bardzo mocno (wychylenie 10 do 15km/h). Jesli na zewnatrz jest ok -10st celsjusza to caly czas "tyrka", a po przekroczeniu ok 70km/h wychyla sie do 220.

Wszystko to co opisalem powyzej dzieje sie tylko do czasu az samochod sie nagrzeje do ok 180st fahrenheita. W miare rozgrzewania sie autka "tyrkanie" i wychylanie wskazowki ustepuja. Poza tym wskazowka predkosciomierza zawsze delikatnie drzy.

Jeszcze nie dobieralem sie do linki bo nie mialem czasu, ale czy temperatura moze miec wplyw na linkę??
Ostatnio zmieniony 2009-01-07 22:26 przez cobra, łącznie zmieniany 1 raz.
FORD PROBE 2.2 GT Turbo '92
Limited Edition 011/140
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: Kocureq »

A podobno w stanie idealnym :twisted:
Awatar użytkownika
cobra
Posty: 5
Rejestracja: 2009-01-07 14:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: cobra »

ciezko zeby w aucie z '92 wszystko bylo ok --> przeciez to błahostka :D
FORD PROBE 2.2 GT Turbo '92
Limited Edition 011/140
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Sygnał prędkości w I gen.

Post autor: OLEY »

Taa.
Uszkodzony silnik, to też błahostka.
Wystarczy przecież tylko wymienić prawda? :twisted: :wink:

Co do Twojej linki, to przypuszczam, że w pancerzu może być woda, która zamarza
i przez to są jajca.
Do tego końcówki linek są już lekko wyrobione i przez to tyrka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”