Od 1 PAŹDZIERNIKA jeździmy na światłach. A może by tak...

Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Maxxum pisze:Chodzi właśnie o to że jeszcze nie zamontowane - totalny brak czasu. mam jedynie porobione fotki tych lampek po ich rozpakowaniu - wyglądają prawie identycznie jak oryginalne przeciwmgielne, zresztą mają takie same wymiary.
Być może będzie łatwiej niż się wydaje - Maxxum sprawdź proszę dla mnie, dla siebie i całej reszty jedną sprawę.

Sprawdź czy nie można po prostu przełożyć samych szkieł ze świateł które kupiłeś do naszych seryjnych halogenów? Jeżeli wymiary i mocowania pasują, to można mieć jednocześnie światła dzienne i postojowe ruszając jedynie 4 śrubki...

Przypomnę, że jest prosty patent na zapalenie tych "świecidełek" na stałe. Nie będzie potrzeby przerabiania instalacji itp.

Przy okazji podaj proszę producenta tych lamp - to ten o którym pisał Nervous (?):

http://wesem.pl/halogen.php?halogen=2la&pl
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
nerVous
Posty: 238
Rejestracja: 2003-08-13 12:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Wejherowo

Post autor: nerVous »

Na fotce ktora zrobil Maxxum swiatelka sa tej firmy o ktorej pisalem www.wesem.pl
kom. 504308665
reddi28@wp.pl
II gen.2.0 93'USA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sh(.)(.)ters pisze: Sprawdź czy nie można po prostu przełożyć samych szkieł ze świateł które kupiłeś do naszych seryjnych halogenów? Jeżeli wymiary i mocowania pasują, to można mieć jednocześnie światła dzienne i postojowe ruszając jedynie 4 śrubki...
Rysunek techniczny lamp WESSEN do zassania w strefie:

Obrazek

Przy rozdzielczości ekranu 1280*1024 i ustawieniu powiększenia w infranview na 175% mamy rozmiar świateł na monitorze 17`LCD odpowiadający rzeczywistemu - sprawdzałem 8)

Samo szkło, bez boczków w światłach wessen ma ok 11,8cm, a w naszych Probkach ok 12,5. Nie jest to duża różnica i może da się to zaadaptować. W każdym bądź razie, to tyle teorii.
Teraz czekamy na praktykę... - Maxxum do dzieła :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

Sprawdziłem właśnie - niestety nie pasują. Te kilka mm jednak robi różnicę - byłby problem z szczelnością. Ale z drugiej strony jak już kupujecie lampki to macie nowe odbłyśniki, więc nie warto zakładać do starych lampek. Jedyny problem to wywiercenie otworków w odbłyśnikach na żaróweczki pstojowe...
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

co do światel dziennych mi udalo sie zrobic przerobke o ktorej jest napisane w poscie http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... ht=dzienne
wszystko dziala zgodnie z opisem - super sprawa-dzienne (halogeniki-przeciwmgielne) zapalaja sie po kluczyku automatycznie.
przy wlaczeniu w nocy swiatel mijania - dzienne automatycznie przeistaczaja sie w postojowe.
probowal ktos tak zrobic w GT?
Kabelek odnalazlem bez problemu - byl przeciety i oryginalnie zaizolowany
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

...tylko wiesz, że to halogeniki - przeciwmgielne kosztują 100 Pln jak już Cię zatrzymają :twisted:
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

wiem, ale wiele osob tak jezdzi i nic sie nie dzieje. te lampy sa rozpraszajace a nie kierunkowe - poza tym spelniaja wymagania jesli chodzi o odleglosc od siebie i wysokosc nad ziemia - i to moze mnie uratowac przed mandatem. narazie mnie nie zlapali.
Ale ta modyfikacja to swietna sprawa.....
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

zrobiłem ją wczoraj i podoba mi się to bardzo :)
ale wymienię halogeny na światła dzienne jak znajdę jakieś odpowiednie
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
emce
Posty: 351
Rejestracja: 2006-05-08 14:09
Galeria: viewtopic.php?t=10155
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emce »

Maxxum jak tam montaż światełek? Cały czas czekamy, a temat zaczyna umierać ;)
Obrazek
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3828
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Maxxum »

W sumie światełka już założone i pięknie działają - pozostaje jeszcze puścić przewód z przekaźnikiem od światełek dziennych do postojowych, tak, aby postojówki automatycznie włączały się i wyłączały razem z dziennymi.

W chwili obecnej po przekręceniu kluczyka i opuszczeniu ręcznego zapalają się tylko dzienne a postojówy trzeba włączyć oddzielnie.

Od razu powiem, że z tymi światełkami jest trochę więcej pracy niż przypuszczałem - niby takie same a trzeba pokombinować.

Do wykonania otworów w odbłyśnikach na postojówki musiałem użyć pilników igłowych. Trzeba również wykonać dodatkowe otwory we wsporniku do którego były przytwierdzone oryginalne halogeny.

Jestem ostatnio strasznie zabiegany, ale jak dorwę czas to porobię zdjątka i opiszą dokładnie co i jak.

Trochę roboty jest, ale warto.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Awatar użytkownika
emce
Posty: 351
Rejestracja: 2006-05-08 14:09
Galeria: viewtopic.php?t=10155
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: emce »

Światełka zrobione :lol: Na dniach wrzucę fotki. Pracy na ok. 1.5h jeżeli się wie co, gdzie i jak :) i tutaj serdeczne podziękowania dla Weterana oraz No_Angel'a, dzięki którym światełka mogą spełniać teraz swoją powinność :)

Obiecany UPDATE 8)
Efekt końcowy (Światła pasują idealnie, jedynie jak napisał Maxxum trzeba było wywiercić dodatkowo po jednym otworze na mocowanie w Probasku i sprawa załatwiona :))Wierciliśmy też w środku lamp po otworze, żeby wstawić postoje. Wszystko się udało. Oto parę zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek

I jeszcze na spuszczonym ręcznym :lol: Zdjęcia z tel. kom. więc trochę odbiegają od rzeczywistości (zwłaszcza z kolorem świateł ;)):
Obrazek Obrazek

Zapomniałbym, lampy firmy WESEM --> www.wesem.pl
Obrazek
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Tak sobie pomyślałem , że to może być niezłym pomysłem .
... "Cosik" tak jakby kompromis pomiędzy purystyczną ideologią a praktycznym musem używania świateł .
Obrazek
:arrow: znalazłem klikając w googlach
Obrazek
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Tutaj jest kit:

http://probeaddiction.com/headlightconver.htm

Ale to nie dla mnie - jak dłubać to tylko soczewki wstawić w otwierane lampki.

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Dzięki RX za namiar .
Soczewki :-k :-k :-k chchchyba tak ; choć moja purytańska natura nieco by dokuczała :wink: ...
Jako , że nie lubię jazdy w dzień z otwartymi oczętami , rozważałem w/w możliwość jako sposób pogodzenia musu jazdy na światłach dziennych , oczywiście przy zamkniętych oczkach :wink: . Plexę oczywiście można by przyciemnić na czerwono - tak by mocno się nie różniła od koloru auta .
Obrazek
Awatar użytkownika
stiv
Posty: 274
Rejestracja: 2006-10-01 15:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Kraków

Post autor: stiv »

nie lepiej wam zamontować światła do jazdy dziennej?
Ford Probe II generacja rok 94 silnik 2.0
Red Rocket :P
http://pl.youtube.com/watch?v=t73Y1o2pP ... ed&search=
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

stiv pisze:nie lepiej wam zamontować światła do jazdy dziennej?
Może i lepiej ; ale czy prościej :shock: :lol:
Tak na serio :
Zwykłe światła dzienne , montowane standardowo to dobre , powszechne , tanie i proste rozwiązanie .
Czemu by jednak nie rozpatrzyć innych alternatyw ? :wink:
Tym bardziej , że moim zdaniem przykład który podałem kilka postów wyżej , moim zdaniem nie gryzie się z purytańskimi zasadami
Obrazek
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Ciekawe swiatla dzienne tanie niby z homologacja i na diodach
http://www.allegro.pl/item304817933_swi ... chrom.html
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

jak to ma homologacje ważną w Polsce, to ja jestem Matka Teresa :twisted: :twisted:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

No niby maja homologacje europejska z tego co wiem to ważną i u nas.

tekst skopiowany:
Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji. Światła do jazdy dziennej firmy Hella są oznaczone symbolem E1, a firmy WESEM symbolem E20, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

tyle, że tam byk pisze E 11 :gwizd: :gwizd:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

E11 oznacza że są produkowane w innym- dla innego kraju. Ale dopuszczalne w całej UN.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
domo
Posty: 745
Rejestracja: 2006-04-08 20:45
Galeria: viewtopic.php?t=11027
Lokalizacja: Gubin

Post autor: domo »

HellHound pisze:E11 oznacza że są produkowane w innym- dla innego kraju. Ale dopuszczalne w całej UN.
a jakiż to inny kraj jest HH :?: :gwizd: :gwizd:
Lecz nie skończyła się obława i nie śpią gończe psy
I giną ciągle wilki młode na całym Bożym świecie
Nie dajcie zedrzeć z siebie skór, brońcie się i wy
O, bracia wilcy brońcie się nim wszyscy wyginiecie
Awatar użytkownika
_KrISS_
Posty: 107
Rejestracja: 2006-08-14 11:08
Samochód: Peugeot 607
Galeria: viewtopic.php?t=10599
Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)

Post autor: _KrISS_ »

E11 - Wielka Brytania

E i e
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

wiem ze pisze E11 wiec zostaly dopuszczone w UK (jesli sie nie myle)
A to panstwo jest w europie jak i w uni.
Czyli moga byc stosowane w polsce.
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”