Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?

Adam G.

Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?

Post autor: Adam G. »

Chciałbym sprawdzić, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Dwa górne kółka zębate rozrządu widać bez problemu, natomiast dolne jest niedostępne bez opuszczenia silnika.
Pytanie do szanownych praktyków:
Czy kreska na dolnym kole zębatym rozrządu pokrywa się z kreską na widocznym z zewnątrz kole paska klinowego?
Oba kółka są przecież osadzone na tym samym wale korbowym.
Bardzo proszę o informację, jeżeli ktoś pamięta z praktyki, czy kreski na obu tych kółkach się pokrywają, czy są przesunięte?
Adam G.

Rozrząd

Post autor: Adam G. »

Przepraszam, zapomniałem:
PROBE SE 2.0 16V 1994r.
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Post autor: Mr. Cynk »

.
Ostatnio zmieniony 2009-06-18 13:19 przez Mr. Cynk, łącznie zmieniany 1 raz.
Adam G.

Rozrząd

Post autor: Adam G. »

Dzięki za podpowiedź.
Już próbowałem tam zajrzeć. Jednak w tym modelu (Probe SE 2.0 II gen. 1994r.) dolne koło zębate jest przykryte osłoną, a na to dopiero jest nałożone koło paska klinowego.

Nie mam możliwości technicznych opuszczenia silnika (brak kanału), a chciałbym się upewnić, czy pasek nie przeskoczył.
Nastąpiła bowiem nagła utrata mocy w czasie jazdy, tak że trudno nawet utrzymać na obrotach na postoju, wibracje i stuki silnika, identyczne zachowanie na benzynie i gazie. Jednen z mechaników zasugerował, że może być urwany korbowód, ale sprawdziłem, że wszystkie cylindry chodzą mniej-więcej prawidłowo (metoda na patyk w otworze świecy).
Porównując fazy zapłonu z położeniem cylindrów wydaje mi się że fazy rozrządu są przesunięte, ale to jednak trzeba sprawdzić dokładnie.

Jeśli ktoś wymieniał chociażby pasek rozrządu, to ponawiam uprzejme pytanie:
Czy znaki na obu kółkach (zębatym i pasowym) pokrywają się?
Awatar użytkownika
alex
Posty: 402
Rejestracja: 2002-10-02 11:44
Samochód: brak
Lokalizacja: Outside Pl

Post autor: alex »

jesli moge sie podlaczyc to prosze o wskazowki jak to sie robi w 2,5v6 bo tez chcialbym sprawdzic poprawnosc paska ...
probe na sprzedaz
teraz fascynuja mnei dwa kola :)
i oczywiscie mocne 4 :)
Adam G.

Rozrząd

Post autor: Adam G. »

Alex, oczywiście możesz się podłączyć, jednak na Twoje pytanie to chyba nawet ja mółbym odpowiedzieć.
Zobacz http://www.fordprobe.pl/upload/files/timing_belt_20.png

Czy nikt nie wymieniał samodzielnie paska rozrządu?
Gość

Post autor: Gość »

zobacz to: http://www.fordprobe.pl/upload/files/Pasek_roz_2.0.jpg - Konrad kiedyś wrzucił to na strefę.
Gość

Re: Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?

Post autor: Gość »

Adam G. pisze:Chciałbym sprawdzić, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Dwa górne kółka zębate rozrządu widać bez problemu, natomiast dolne jest niedostępne bez opuszczenia silnika.
Pytanie do szanownych praktyków:
Czy kreska na dolnym kole zębatym rozrządu pokrywa się z kreską na widocznym z zewnątrz kole paska klinowego?
Oba kółka są przecież osadzone na tym samym wale korbowym.
Bardzo proszę o informację, jeżeli ktoś pamięta z praktyki, czy kreski na obu tych kółkach się pokrywają, czy są przesunięte?
Tak, znacznik na kole pasowym pokrywa sie z tym na zebatce napedzajacej pasek zarowno w 2.0 jaki i 2.5. Jest to wyznacznik gornego polozenia pierwszego tloka.
Adam G.

Rozrząd

Post autor: Adam G. »

Dzięki, Greyg.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”