Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?
Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?
Chciałbym sprawdzić, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Dwa górne kółka zębate rozrządu widać bez problemu, natomiast dolne jest niedostępne bez opuszczenia silnika.
Pytanie do szanownych praktyków:
Czy kreska na dolnym kole zębatym rozrządu pokrywa się z kreską na widocznym z zewnątrz kole paska klinowego?
Oba kółka są przecież osadzone na tym samym wale korbowym.
Bardzo proszę o informację, jeżeli ktoś pamięta z praktyki, czy kreski na obu tych kółkach się pokrywają, czy są przesunięte?
Pytanie do szanownych praktyków:
Czy kreska na dolnym kole zębatym rozrządu pokrywa się z kreską na widocznym z zewnątrz kole paska klinowego?
Oba kółka są przecież osadzone na tym samym wale korbowym.
Bardzo proszę o informację, jeżeli ktoś pamięta z praktyki, czy kreski na obu tych kółkach się pokrywają, czy są przesunięte?
Rozrząd
Dzięki za podpowiedź.
Już próbowałem tam zajrzeć. Jednak w tym modelu (Probe SE 2.0 II gen. 1994r.) dolne koło zębate jest przykryte osłoną, a na to dopiero jest nałożone koło paska klinowego.
Nie mam możliwości technicznych opuszczenia silnika (brak kanału), a chciałbym się upewnić, czy pasek nie przeskoczył.
Nastąpiła bowiem nagła utrata mocy w czasie jazdy, tak że trudno nawet utrzymać na obrotach na postoju, wibracje i stuki silnika, identyczne zachowanie na benzynie i gazie. Jednen z mechaników zasugerował, że może być urwany korbowód, ale sprawdziłem, że wszystkie cylindry chodzą mniej-więcej prawidłowo (metoda na patyk w otworze świecy).
Porównując fazy zapłonu z położeniem cylindrów wydaje mi się że fazy rozrządu są przesunięte, ale to jednak trzeba sprawdzić dokładnie.
Jeśli ktoś wymieniał chociażby pasek rozrządu, to ponawiam uprzejme pytanie:
Czy znaki na obu kółkach (zębatym i pasowym) pokrywają się?
Już próbowałem tam zajrzeć. Jednak w tym modelu (Probe SE 2.0 II gen. 1994r.) dolne koło zębate jest przykryte osłoną, a na to dopiero jest nałożone koło paska klinowego.
Nie mam możliwości technicznych opuszczenia silnika (brak kanału), a chciałbym się upewnić, czy pasek nie przeskoczył.
Nastąpiła bowiem nagła utrata mocy w czasie jazdy, tak że trudno nawet utrzymać na obrotach na postoju, wibracje i stuki silnika, identyczne zachowanie na benzynie i gazie. Jednen z mechaników zasugerował, że może być urwany korbowód, ale sprawdziłem, że wszystkie cylindry chodzą mniej-więcej prawidłowo (metoda na patyk w otworze świecy).
Porównując fazy zapłonu z położeniem cylindrów wydaje mi się że fazy rozrządu są przesunięte, ale to jednak trzeba sprawdzić dokładnie.
Jeśli ktoś wymieniał chociażby pasek rozrządu, to ponawiam uprzejme pytanie:
Czy znaki na obu kółkach (zębatym i pasowym) pokrywają się?
Rozrząd
Alex, oczywiście możesz się podłączyć, jednak na Twoje pytanie to chyba nawet ja mółbym odpowiedzieć.
Zobacz http://www.fordprobe.pl/upload/files/timing_belt_20.png
Czy nikt nie wymieniał samodzielnie paska rozrządu?
Zobacz http://www.fordprobe.pl/upload/files/timing_belt_20.png
Czy nikt nie wymieniał samodzielnie paska rozrządu?
zobacz to: http://www.fordprobe.pl/upload/files/Pasek_roz_2.0.jpg - Konrad kiedyś wrzucił to na strefę.
Re: Jak sprawdzić rozrząd bez opuszczania silnika?
Tak, znacznik na kole pasowym pokrywa sie z tym na zebatce napedzajacej pasek zarowno w 2.0 jaki i 2.5. Jest to wyznacznik gornego polozenia pierwszego tloka.Adam G. pisze:Chciałbym sprawdzić, czy rozrząd jest dobrze ustawiony. Dwa górne kółka zębate rozrządu widać bez problemu, natomiast dolne jest niedostępne bez opuszczenia silnika.
Pytanie do szanownych praktyków:
Czy kreska na dolnym kole zębatym rozrządu pokrywa się z kreską na widocznym z zewnątrz kole paska klinowego?
Oba kółka są przecież osadzone na tym samym wale korbowym.
Bardzo proszę o informację, jeżeli ktoś pamięta z praktyki, czy kreski na obu tych kółkach się pokrywają, czy są przesunięte?