OLEJ
- SebaD
- Posty: 24
- Rejestracja: 2007-11-14 20:55
- Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
- Lokalizacja: Olesno
Witam
Kupiłem niedawno probka 2.5 v6, no i czas w nim zmienić olej (10kkm przebiegu)
Od sprzedawcy dowiedziałem się, że aktualnie zalany jest Mobil 10w40. Zalecał, by wymienić olej, bo przej jakiś czas autko stało sobie...
Zastanawiam się teraz co do niego zalać? Czy 10w40, bądź 5w30 ? Dodam, że autko ma przejechane ponad 220kkm (wg licznika) i słychać pracę popychaczy
PS. Można na zimę zmieniać olej? Słyszałem, że przy wymianie w zimie silnik może mieć problem z obróceniem.
pozdro
SebaD
Kupiłem niedawno probka 2.5 v6, no i czas w nim zmienić olej (10kkm przebiegu)
Od sprzedawcy dowiedziałem się, że aktualnie zalany jest Mobil 10w40. Zalecał, by wymienić olej, bo przej jakiś czas autko stało sobie...
Zastanawiam się teraz co do niego zalać? Czy 10w40, bądź 5w30 ? Dodam, że autko ma przejechane ponad 220kkm (wg licznika) i słychać pracę popychaczy
PS. Można na zimę zmieniać olej? Słyszałem, że przy wymianie w zimie silnik może mieć problem z obróceniem.
pozdro
SebaD
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- SebaD
- Posty: 24
- Rejestracja: 2007-11-14 20:55
- Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
- Lokalizacja: Olesno
Witam
Dzięki za odpowiedź!
pozdro
SebaD
Dzięki za odpowiedź!
Chodziło mi o problem z odpaleniem silnika przy ujemnych temperaturach. Ponoć olej po wymianie jest za gęsty i silnik może nie ruszyć... Czy to prawda? W maluchach się tak działo, ale czy w probe?HellHound pisze:Czego obróceniem?
pozdro
SebaD
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2006-09-07 16:19
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)
Jaką temperature ma olej w normalnie rozgrzanym silniku?Chodzi mi o to ile powinien pokazać wskażnik ale nie seryjny.
Ostatnio zmieniony 2007-12-30 14:18 przez pablos11, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford probe 2.5V6 94r.
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
hmm a ja jezdze na mineralnym, skoro silnik ma 235tys i wiem ze przez ostatnie kilkadziesiat byl mineralny to chyba nie ma co zmieniac?
Jakie sa plusy a jakie minusy mineralnego?
/update
dobra google mi pomoglo
ale teraz takie pytanko, czy skoro na wskaznikach na desce pokazuje mi olej jako normal (to samo sie tyczy temperatury plynu chlodniczego) to czy jest w ogole potrzeba sprawdzania poziomow plynow? Czy dopiero jak jakas wskazoweczka zacznie odbiegac od normy to warto zajrzec?
Jakie sa plusy a jakie minusy mineralnego?
/update
dobra google mi pomoglo
ale teraz takie pytanko, czy skoro na wskaznikach na desce pokazuje mi olej jako normal (to samo sie tyczy temperatury plynu chlodniczego) to czy jest w ogole potrzeba sprawdzania poziomow plynow? Czy dopiero jak jakas wskazoweczka zacznie odbiegac od normy to warto zajrzec?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Plusy mineralnego to tania cena, minusy takie że silniki(zwłaszcza takie jak w Probie, czyli przystosowane do syntetyku), na mineralnym zdychają I nie radzę się sugerować wskaźnikiem ciśnienia oleju, słynie z tego że potrafi pokazać dobre ciśnienie, jak w silniku wcale nie ma oleju
Let The Galaxy Burn....
- dyb
- Posty: 484
- Rejestracja: 2007-11-14 22:29
- Galeria: viewtopic.php?t=12699
- Lokalizacja: Warszawa
no to co, sugerujesz ze powinnienem przejsc na polsyntetyk?
Pierwsze wyniki w google mowia ze sie nie powinno tymbardziej na silnikach o duzych przebiegach
w tej chwili silnik nie pije praktycznie nic oleju, jesli po zmianie mialoby to wyjsc na minus to po co to robic?
Na autko oszczedzal nie bede nawet zrezygnowalem z zakladania gazu mimo ze oznaczaloby to jakies 500zl miesiecznie
z drugiej strony
Pierwsze wyniki w google mowia ze sie nie powinno tymbardziej na silnikach o duzych przebiegach
www.asu.pl
Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.
Ja osobiście proponuje przechodzenie:
1. syntetyk
2. półsyntetyk
3. minerał
Jeśli silnik ma już przejechane 250000 km to możemy spokojnie przejść na olej mineralny. Jest on gęstszy (wyciszy i uszczelni nam silnik).
mi nie chodzi o oszczednosc i to ze jest niska cena nie jest dla mnie zadnym argumentemCastrol Polska:
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.
w tej chwili silnik nie pije praktycznie nic oleju, jesli po zmianie mialoby to wyjsc na minus to po co to robic?
Na autko oszczedzal nie bede nawet zrezygnowalem z zakladania gazu mimo ze oznaczaloby to jakies 500zl miesiecznie
z drugiej strony
to juz sam niewiemCastrol Polska:
14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach.
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Dyb ja Ci nic nie sugeruje. Możesz nawet lać Mixol Jednak w instrukcji jest zalecane 5W30 i ja bym się tego trzymał, a nie tego co wygaduje jakich pseudo specjalista od silników. Na większą rozkminę napiszę Ci że ja też przeszedłem z minerała na syntetyk(poprzez półsyntetyk ) i nie narzekam. Pamiętaj że olej to nie tylko szczelność, ale lepkość, parametry smarowania,film olejowy, temperatura pracy itp.
Let The Galaxy Burn....
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kumpla Xedos gdy go kupil latal na lotosie 15W40 przez 2 lata od sprowadzenia z holandii, bo jakis kretyn stwierdzil ze przy przebiegu 200tys naelzy lac minerala po zakupie zmienilismy olej na Valvoline MaxLife 10W40 autko smignelo 10tys a nastepnie zostal zalany Valvoline 5W30. Powiem tak autko po zakupie chodzilo calkiem ladnie ale lekko cykaly popychacze po przejsciu na polsyntetyk problem wystepowal juz tylko na zimnym silniku obecnie nie ma problemu czasami lekko postukaja zaraz po odpaleniu jak auto dlugo stoi. Zero wyciekow moze bierze ciut oleju ale bez tragedii 1l od wymiany do wymiany to dla mnie norma w tym silniku. U mnie wszystkie auta lataja na fuul albo polsyntetyku, mineral jest dobry do starych aut i gdy silnik jest juz mocno zuzyty. Silnik KL wychodzily zalane fuul syntetykiem wiec lej syntetyk jak sie boisz to polsyntetyk na pewno autku nie zaszkodzi
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
Ciekawy test. wytrzymałość filmu olejowego czyli to co jest najważniejsze.
Oleje typu mobil, castrol, elf, nawet shell czy motul wypadają bardzo ale to bardzo słabo. Jak nie dziwią pierwsze pozycje tak motul bardzo dziwi
Zaskakujący jest za to valvoline
Ciekawy test. wytrzymałość filmu olejowego czyli to co jest najważniejsze.
Oleje typu mobil, castrol, elf, nawet shell czy motul wypadają bardzo ale to bardzo słabo. Jak nie dziwią pierwsze pozycje tak motul bardzo dziwi
Zaskakujący jest za to valvoline
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
To wygląda jak reklama Nie wierzę że aż takie kolosalne różnice w jakości były.
Ostatnio zmieniony 2008-01-18 15:56 przez HellHound, łącznie zmieniany 1 raz.
Let The Galaxy Burn....
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: