OLEJ

Awatar użytkownika
SebaD
Posty: 24
Rejestracja: 2007-11-14 20:55
Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
Lokalizacja: Olesno

Post autor: SebaD »

Witam

Kupiłem niedawno probka 2.5 v6, no i czas w nim zmienić olej (10kkm przebiegu)

Od sprzedawcy dowiedziałem się, że aktualnie zalany jest Mobil 10w40. Zalecał, by wymienić olej, bo przej jakiś czas autko stało sobie...

Zastanawiam się teraz co do niego zalać? Czy 10w40, bądź 5w30 ? Dodam, że autko ma przejechane ponad 220kkm (wg licznika) i słychać pracę popychaczy :twisted:

PS. Można na zimę zmieniać olej? Słyszałem, że przy wymianie w zimie silnik może mieć problem z obróceniem.

pozdro
SebaD
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Czego obróceniem? Lej 5W30. Popychacze mogą sie wyciszyć jak zalejesz rzadszy olej.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
SebaD
Posty: 24
Rejestracja: 2007-11-14 20:55
Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
Lokalizacja: Olesno

Post autor: SebaD »

Witam
Dzięki za odpowiedź!
HellHound pisze:Czego obróceniem?
Chodziło mi o problem z odpaleniem silnika przy ujemnych temperaturach. Ponoć olej po wymianie jest za gęsty i silnik może nie ruszyć... Czy to prawda? W maluchach się tak działo, ale czy w probe?

pozdro
SebaD
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Probe to taki nieco większy maluch :twisted: ale z 5W30 nie powinno być kłopotów . Co najwyżej może się wzmóc jego zużycie (oleju)
. Popychacze - tak jak pisał Hell , wyciszą się po w/w oleju . :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
SebaD
Posty: 24
Rejestracja: 2007-11-14 20:55
Samochód: Nissan 300ZX Z31 '88 Turbo TTop
Lokalizacja: Olesno

Post autor: SebaD »

ok, więc po świętach zaleję 5W30, by nie męczyć więcej Probka.


Teraz tylko dylemat jakiej firmy olej wybrać...


pozdro
SebaD
był: Probe II GT 2.5 V6 USA '94
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Greddy High RPM :twisted:
pablos11
Posty: 92
Rejestracja: 2006-09-07 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)

Post autor: pablos11 »

Jaką temperature ma olej w normalnie rozgrzanym silniku?Chodzi mi o to ile powinien pokazać wskażnik ale nie seryjny.
Ostatnio zmieniony 2007-12-30 14:18 przez pablos11, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford probe 2.5V6 94r.
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

hmm a ja jezdze na mineralnym, skoro silnik ma 235tys i wiem ze przez ostatnie kilkadziesiat byl mineralny to chyba nie ma co zmieniac?

Jakie sa plusy a jakie minusy mineralnego? :)

/update
dobra google mi pomoglo :D
ale teraz takie pytanko, czy skoro na wskaznikach na desce pokazuje mi olej jako normal (to samo sie tyczy temperatury plynu chlodniczego) to czy jest w ogole potrzeba sprawdzania poziomow plynow? Czy dopiero jak jakas wskazoweczka zacznie odbiegac od normy to warto zajrzec?
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Plusy mineralnego to tania cena, minusy takie że silniki(zwłaszcza takie jak w Probie, czyli przystosowane do syntetyku), na mineralnym zdychają :twisted: I nie radzę się sugerować wskaźnikiem ciśnienia oleju, słynie z tego że potrafi pokazać dobre ciśnienie, jak w silniku wcale nie ma oleju :D
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
dyb
Posty: 484
Rejestracja: 2007-11-14 22:29
Galeria: viewtopic.php?t=12699
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: dyb »

no to co, sugerujesz ze powinnienem przejsc na polsyntetyk?
Pierwsze wyniki w google mowia ze sie nie powinno tymbardziej na silnikach o duzych przebiegach
www.asu.pl
Niestety, w niektórych przypadkach może się to obrócić przeciw silnikowi. Jeżeli jednostka jest już stara i była eksploatowana na oleju mineralnym, to nalanie do niej syntetyka może spowodować wypłukanie osadów i rozszczelnienie silnika - czyli konieczność jego remontu.

Ja osobiście proponuje przechodzenie:
1. syntetyk
2. półsyntetyk
3. minerał

Jeśli silnik ma już przejechane 250000 km to możemy spokojnie przejść na olej mineralny. Jest on gęstszy (wyciszy i uszczelni nam silnik).
Castrol Polska:
6. Czy do każdego silnika dobry jest olej syntetyczny?
Należy uważać ze stosowaniem wysokojakościowych (syntetycznych) olejów do silników, które uprzednio pracowały na niskiej jakości oleju mineralnym gdyż prawdopodobnie są one wewnątrz pokryte nagarem. Oleje wysokiej jakości posiadają zaś silne własności "myjące" - co oznacza że cały ten nagar zostanie wypłukany i silnik może się "rozszczelnić" co zaowocuje głośną pracą, zwiększonym zużyciem oleju i spadkiem mocy. Niezależnie od tego może dojść do zablokowania filtra i kanałów olejowych przez wypłukany nagar, a co za tym idzie do zatarcia silnika.
mi nie chodzi o oszczednosc i to ze jest niska cena nie jest dla mnie zadnym argumentem
w tej chwili silnik nie pije praktycznie nic oleju, jesli po zmianie mialoby to wyjsc na minus to po co to robic? :)
Na autko oszczedzal nie bede :D nawet zrezygnowalem z zakladania gazu mimo ze oznaczaloby to jakies 500zl miesiecznie

z drugiej strony
Castrol Polska:
14. Czy mogę użyć oleju syntetycznego w starszym pojeździe?
Generalnie tak, szczególnie w przypadku, kiedy stan techniczny silnika jest w dobrej kondycji, adekwatnej do przebiegu. Pamiętajmy, żę oleje syntetyczne oferują lepszą ochronę pod każdym względem, należy jednak uważać z wyborem odpowiedniej lepkości. Statystycznie starsze samochody zazwyczaj potrzebują bardziej gęstych olejów, o większej lepkości, z uwagi na większe luzy silnikowe jakie pojawiły się w trakcie eksploatacji. Castrol EDGE Sport 10W-60 jest przez nas rekomendowany do starszych samochodów (10 lat i więcej) To bardziej gęsty olej stworzony z myślą o właśnie takich samochodach.
to juz sam niewiem :roll: :roll:
Probe 2.0 94r. Euro // Honda Prelude IV gen
Obrazek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja tam nigdy nie patrze wstecz, i każdy samochód i każde probe zalewałem syntetykiem. Nic nigdy sie nie działo. Jeśli ma silnik na dobiciu to pewnie padanie szybciej, jak nie to będzie git.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Dyb ja Ci nic nie sugeruje. Możesz nawet lać Mixol :wink: Jednak w instrukcji jest zalecane 5W30 i ja bym się tego trzymał, a nie tego co wygaduje jakich pseudo specjalista od silników. Na większą rozkminę napiszę Ci że ja też przeszedłem z minerała na syntetyk(poprzez półsyntetyk :mrgreen: ) i nie narzekam. Pamiętaj że olej to nie tylko szczelność, ale lepkość, parametry smarowania,film olejowy, temperatura pracy itp.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
S_H_A_D_O_W
Posty: 1448
Rejestracja: 2007-04-19 14:55
Galeria: viewtopic.php?t=14266
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: S_H_A_D_O_W »

Kumpla Xedos gdy go kupil latal na lotosie 15W40 :evil: przez 2 lata od sprowadzenia z holandii, bo jakis kretyn stwierdzil ze przy przebiegu 200tys naelzy lac minerala po zakupie zmienilismy olej na Valvoline MaxLife 10W40 autko smignelo 10tys a nastepnie zostal zalany Valvoline 5W30. Powiem tak autko po zakupie chodzilo calkiem ladnie ale lekko cykaly popychacze po przejsciu na polsyntetyk problem wystepowal juz tylko na zimnym silniku obecnie nie ma problemu czasami lekko postukaja zaraz po odpaleniu jak auto dlugo stoi. Zero wyciekow moze bierze ciut oleju ale bez tragedii 1l od wymiany do wymiany to dla mnie norma w tym silniku. U mnie wszystkie auta lataja na fuul albo polsyntetyku, mineral jest dobry do starych aut i gdy silnik jest juz mocno zuzyty. Silnik KL wychodzily zalane fuul syntetykiem wiec lej syntetyk jak sie boisz to polsyntetyk na pewno autku nie zaszkodzi
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

Chcialem tylko uprzedzic przed syntetycznym castrolem do sportowych silnikow. Najdrozszy z mozliwych. Juz nie pamietam jak sie nazywa ale silnik bardzo brzydko na nim pracuje zanim sie dobrze rozgrzeje. Baaardzo brzydko. :x
nie polecam
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Castrol Edge?? Castrol ogólnie śmierdzi :P
Awatar użytkownika
Pluto
Posty: 597
Rejestracja: 2006-04-23 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=11609
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: Pluto »

O... o... o... Tak to ten smierdziel. Kaszana straszna. I pomyslec ze do wszystkich 3 probkow (i takie piekne czasy byly :D ) castrola zalalem. Dobrze ze szybko to g... wymienilem.
ObrazekObrazekI love Skyline
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Ja jak kiedyś dwójke kupiłem też byl którymś kastratem zalany i też nie za ciekawie to banglało.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

pablos11 pisze:Jaką temperature ma olej w normalnie rozgrzanym silniku?Chodzi mi o to ile powinien pokazać wskażnik ale nie seryjny.
u mnie na nieseryjnym liczniku (mx-6 seryjnych nie posiada) jest około 80 stopni maksymalnie ale trzeba przejechać spory kawałek
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

Ciekawy test. wytrzymałość filmu olejowego czyli to co jest najważniejsze.

Oleje typu mobil, castrol, elf, nawet shell czy motul wypadają bardzo ale to bardzo słabo. Jak nie dziwią pierwsze pozycje tak motul bardzo dziwi :?
Zaskakujący jest za to valvoline
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Test całkiem fajny, tylko zadziwia troszkę niski poziom produktów europejskich, a tak wysoki "markowych" z USA. :roll:
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

fakt ciekawe spostrzeżenie, tylko że takie produkty jak motul czy inne oleje podobne które powinny być dość wysoko wypadły blado. A testowali oleje z dolnej półki danego producenta, przynajmniej w przypadku motula jest to najsłabszy olej w ofercie.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

To wygląda jak reklama :D Nie wierzę że aż takie kolosalne różnice w jakości były.
Ostatnio zmieniony 2008-01-18 15:56 przez HellHound, łącznie zmieniany 1 raz.
Let The Galaxy Burn....
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

A w TV Markecie smażą jajka na masce po przetarciu woskiem... ;-)
Zdecydowanie za duże różnice.. aż dziwne..

5,
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Voodoo pisze:Test całkiem fajny, tylko zadziwia troszkę niski poziom produktów europejskich, a tak wysoki "markowych" z USA. :roll:
Zwycięzca jest z Australii :)
woytas
Posty: 47
Rejestracja: 2007-09-13 19:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: woytas »

Interesuje mnie to troszke ten temat od innej strony. Z tego co widze poleca sie lanie oleju 5w30 niezaleznie od przebiegu probka... Powiedzcie mi czym na tym strace jesli zaleje 10w40, bo tak radzi mi mechanik, mysle o mobilu. prosze o szybką odpowiedz pilne
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”