kopci spod maski

Awatar użytkownika
mvr
Posty: 87
Rejestracja: 2007-03-23 16:17
Samochód: Probe 92r. 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=10984
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

kopci spod maski

Post autor: mvr »

witam
ostatnio co chwile borykam się z jakimś problemem w moim sprzęciku.
Miałem dziurawy dolot , więc co za tym idzie problemy z odcięciem zapłonu, dolot już zaklejony jest teraz wszystko ok z doładowaniem.
Później kopciło mi z pod maski nie wiedziałem skąd do czasu aż nie zobaczyłem ze miałem pęknięty wężyk przez który leci płyn chłodzący.
Wężyk został wymieniony i przestał cieknąc , ale pojawił mi się następny problem. Jak silnik złapie odpowiednią temperaturę to przy gazowaniu wydobywa się tak jakby niebieskawy dym z pod silnika , z okolic dołu chłodnicy i z pod turbinki , nie mam pojęcia co jest przyczyną tego kopcenia. Dym ma zapach tak jakby płynu chłodzącego ale nie dam sobie łba uciąć. Silnik pracuje równo , turbo ładnie wkręca się na obroty i pompuje tak jak powinno. Zauważyłem jeszcze jedną rzecz , wcześniej przy gazowaniu to z wydechu wydobywał się dymek a teraz też wydobywa się ale w znacznie mniejszej ilości. No i jeszcze jeden taki problemik , obok korka wlewu oleju po lewej stronie wychodzi taki wężyk i z tamtych okolic wydobywają się dziwne dźwięki , mianowicie dźwięk tak jakby zwarcia :).
No i jeszcze jedno pytanko mam . Na zimnym silniku klepie mi pod pokrywa zaworów , a jak się zagrzeje to stukanie ustaje . ocb?

prosił bym o pomoc w tej pierwszej sprawie bo nie mam pojęcia skąd tak kopci , a nie przyjemne to jest jak się staje a tu z pod machy dymek...
pozdrawiam
Awatar użytkownika
Janosik_pat
Posty: 138
Rejestracja: 2007-11-22 23:59
Galeria: viewtopic.php?t=13242
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: Janosik_pat »

http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... highlight=

moze masz cos podobnego jak w /\ tym poscie.
Probe 2.2 T GT 91"

Obrazek
Awatar użytkownika
mvr
Posty: 87
Rejestracja: 2007-03-23 16:17
Samochód: Probe 92r. 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=10984
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: mvr »

u mnie robi sie to podczas gazowania , i jest to niebieskawy dymek a nie para
Awatar użytkownika
yEC
Posty: 68
Rejestracja: 2007-03-23 15:16
Samochód: brak
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: yEC »

Ale to może być para. Tylko 2 sprawa. Dlaczego nigdzie nie widać żeby płyn chłodzący uciekał :?: Pod samochodem nie ma nawet najmniejszej plamki.
Awatar użytkownika
davidlive
Posty: 2849
Rejestracja: 2006-07-30 13:29
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=10466
Lokalizacja: Polaniec
Kontakt:

Post autor: davidlive »

bo jesli płynu leci na rozgrzane elementy wydechu to uwierz że nawet nie zdąży skapnąć.

ja radze sprawdzić na kanele (albo podnieście lekko autko) czy aby na łączeniu wydechu nie ma nigdzie nieszczelności .

niebieski dym nie świadczy dobrze.


michał a czy ty chocią dotarłeś to auTko juz, wies że po 1000 km trzeba ojey zmienić ?? i brykać ostrożnie
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU 😍. Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny 😊
Awatar użytkownika
mvr
Posty: 87
Rejestracja: 2007-03-23 16:17
Samochód: Probe 92r. 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=10984
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: mvr »

davidlive pisze: i brykać ostrożnie
jak najbardziej :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”