bardzo nietypowa usterka - urwana świeca, została w głowicy

Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

bardzo nietypowa usterka - urwana świeca, została w głowicy

Post autor: max »

Podczas wykręcania świecy zapłonowej (przedni rząd cylindrów, silnik 2.5 V6) urwała mi się świeca (NGK). Tz. wyrwała się jej górna część, natomiast część wkręcona w głowicę została. No i mam duży problem. Zaznaczam że się specjalnie nie siłowałem z tą świecą, poza tym świeca nie była stara (około 20 tys km) - pewnie jakaś wada materiałowa.

Może ktoś ma pomysł jak sobie poradzić z problemem (dość nietypowy problem) :( .
Czekam na ewentualne podpowiedzi co zrobić. Może ktoś już przerabiał taki problem, chociaż przeszukałem forum i nie natknąłem się na podobne zdarzenie.
Podejrzewam że nie obejdzie sie bez demontażu głowicy.
Jeśli by zaszła konieczność demontażu głowicy czy powinienem wymieniać uszczelkę pod głowicą ( jeśli tak to jaką kupić żeby była odpowiednia jakościowo, za ile i gdzie żeby nie przepłacić).
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

moze uda sie wykretakiem, ewentualnie trojkatem.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

wingerman pisze:moze uda sie wykretakiem, ewentualnie trojkatem.
Wykrętakiem raczej nie próbuj, bo nie pójdzie.
Jak znam dostęp do świeć w V6, to kicha totalna, ale spróbuj nabić jakiegoś imbusa w środek.

Powodzenia :wink:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

Jedrek pisze:
wingerman pisze:moze uda sie wykretakiem, ewentualnie trojkatem.
Wykrętakiem raczej nie próbuj, bo nie pójdzie.
Jak znam dostęp do świeć w V6, to kicha totalna, ale spróbuj nabić jakiegoś imbusa w środek.

Powodzenia :wink:
Nie próbuj nic takiego !!! Prawdopodobieństwo , że uda Ci się wykręcić jest znikome !
Demontaż głowicy będzie raczej konieczny .
Część gwintowana świecy to miękka stal ; przy próbie nabicia czegokolwiek , zaciskasz jedynie mocniej gwint .

Nie pamiętam jak wygląda od wewnątrz głowica w Probe , ale jeśli część (ułamana) jest dostępna od wewnątrz , dospawaj doń (ostrożnie) migiem śrubę z sześciokątnym łbem . Wytworzone ciepło ułatwi wykręcenie .
Wykręcaj gdy już się schłodzi .

Miałem podobny przypadek w innym aucie i tak właśnie postąpiłem ...

Tomek

ps.
Max pisze:Jeśli by zaszła konieczność demontażu głowicy czy powinienem wymieniać uszczelkę pod głowicą ( jeśli tak to jaką kupić żeby była odpowiednia jakościowo, za ile i gdzie żeby nie przepłacić).
Osobiście użyłbym mazdowskiej - Tanie nie zawsze popłaca ... a i unikniesz dodatkowych rozczarowań związanych z powtórnym wymienianiem :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

no i na szczęście udało mi sie wykręcić tą świecę. Dorobiłem odpowiedni kluz do wnętrza świecy ( pod wymiar, z utwardzonej stali), delikatnie nabiłem go w świecę, próbowałem pół dnia i sie udało. Auto chodzi jak nowe.

Jakby ktoś kiedyś miał podobną usterkę pożyczę klucz.
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

To klucz w ramke i na sciane a wrazie potrzeby zbic szybke :)
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

wingerman pisze:To klucz w ramke i na sciane a wrazie potrzeby zbic szybke :)
Max !
Musisz sprzedać patent :wink: .
Przyszło mi do głowy : Z części która została ułamana nie wleciał Ci kawałek elektrody czy porcelanki do środka ?

Tomek
Obrazek
Awatar użytkownika
max
Posty: 93
Rejestracja: 2004-04-08 10:05
Samochód: brak
Lokalizacja: Łódź

Post autor: max »

Na szczęście nie, cała elektroda wyszła i nic nie wpadło do środka.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 10
Rejestracja: 2006-11-19 13:53
Samochód: Probe II, 2.0'96 16V
Lokalizacja: Śrem

Post autor: artur »

Witam
Mam problem z odkręceniem świecy. Silnik 2,0 94 rok. Nie mogę włozyć klucza na równi ze świecą jest jakaś uszczelka nie mam pojęcia skąd sie tam wzięła i co to jest za uszczelka probasa kupiłem 1,5 roku temu i teraz chciałem wymienić świece. Mogę uszczelkę jakoś obciąć czy jest to może uszcelka pod głowicą i muszę rozebrać cały silnik.
Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co jest grane ciśnienie oleju w normie oleju nie bierze.
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

Może kawałek fajki został? A może masz zły klucz?
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
czajnik601
Posty: 75
Rejestracja: 2007-12-15 17:34
Galeria: viewtopic.php?t=12820
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: czajnik601 »

są klucze do świec które w środku mają taką właśnie gumę i pewnie poprzednim razem ona tam została.jakiś drucik dorobić i pobawić się trzeba.pzdr
Probe 2,5 v6 srebrny 94 rok
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

No widzisz i problem się rozwiązał. Faktycznie są takie klucze. Spróbuj jak proponuje kolega. Pozdro
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
rabull
Posty: 131
Rejestracja: 2008-03-24 10:14
Galeria: viewtopic.php?t=13456
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: rabull »

znajdź kogoś kto ma specjalistyczny sprzęt do spawania wsadź rurkę na świece taka żeby przez nią weszła końcówka migomatu i przyspawaj do niej końcówkę świecy , mi się kiedyś udało tyle że nie było to tak głęboko .powodzenia
probeII(96r) 2.5 24v
Awatar użytkownika
Pilich
Posty: 31
Rejestracja: 2006-01-14 21:26
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: Pilich »

:D :D :D Dobre...
Był Probe 2.2GT '91r.
Probe 2.5 V6 '96r. + LPG kameleon
Jest:
Probe 2.5 V6 '96r. RED
Awatar użytkownika
artur
Posty: 10
Rejestracja: 2006-11-19 13:53
Samochód: Probe II, 2.0'96 16V
Lokalizacja: Śrem

Post autor: artur »

Witam ponownie
Mam problem wymieniłem świece i na jedną nie pali po wyciągnięciu fajki nie ma żadnej zmiany pracy silnika świeca dobra iskra jest ale po wkręceniu jej nie chodzi jest dziwny dźwięk silnika coś piszczy . Co mogło się stać? Czy naprawa będzie kosztowna?
Pozdrawiam wszystkich i proszę o radę
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”