Jak wyregulowac luzy zaworowe w probe 1 2.2
- 
				Gość
 
Jak wyregulowac luzy zaworowe w probe 1 2.2
Witam wszystkich, niepokoi mnie stukanie zaworu na pierwszym cylindrze zwlaszcza przy rozruchy kiedy nie ma cisnienia oleju na popychaczach potem za 3 sek cichnie pozostawiajac delikatny odglos, jak to wyregolowac bo niechcialbym zeby pozniej gniazdo sie wypalalo
Jeszcze jedna ciekawa rzecz, rano jak jechalem na dwojce wcisnolem gaz do podlogi pedal odbil a silnik zwiekszal obroty tak ze musialem wylaczyc go kluczykiem i zahamowac!otworzylem maske sprawdzilem linke i mechanizm przepustnicy ale nic sie nie zacina, dziwne!
			
			
									
						
										
						Jeszcze jedna ciekawa rzecz, rano jak jechalem na dwojce wcisnolem gaz do podlogi pedal odbil a silnik zwiekszal obroty tak ze musialem wylaczyc go kluczykiem i zahamowac!otworzylem maske sprawdzilem linke i mechanizm przepustnicy ale nic sie nie zacina, dziwne!
Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem
 , godzinka roboty.
			
			
									
						
										
						Ostatnio sam to przerabiałem
- 
				Gość
 
A o co chodzi z tym wejśiem na obroty raz kiedyś mi się to zdarzyło rozebrałem linke i nic już się nie powtarza może ktoś wie o co chodzi??Laki pisze:Luz zaworowy jest kompensowany przez samoregulatory hydrauliczne. Jeżeli chodzi o ten dźwięk 3 sek. przy rozruchu to wydaje mi się, że sam sobie odpowiedziałeś, że nie ma jeszcze odpowiedniego ciśnienia oleju. A jeśli chodzi o to, że ten dźwięk nie milknie to może znaczyć, że jest przytkany lub zapieczony samoregulator. Dokładny obrazek tego jest w strefie zrzutu pod hasłem "rozrząd I gen."
Ostatnio sam to przerabiałem, godzinka roboty.
- 
				Gość
 
Zgadza sie, kiedys mialem tak ze zbiornik wyrownawczy plynu chlodniczego byl pusty i w calym ukladzie tez nie wiele zostalo glicolu i faktycznie po jakiejs niecalej minucie obroty zaczely rosnac. Nie tak jak by wcisnac gaz do dechy, ale wystarczajaco aby chwila nie obecnosci zalatwila silnik, a czemu tak paradoksalnie sie dzieje to tez sie zastanawiam. 
			
			
									
						
										
						- Gacek Wrocław
 - Posty: 405
 - Rejestracja: 2003-09-24 17:17
 - Samochód: brak
 - Lokalizacja: Wrocław
 
- 
				Gość
 
Ok rozumiem dlaczego zablokowaliscie mi temat ale mam pytanie jakiej powinny byc nominalna grubosc blaszeki dysansowej gdyz mierzylem szczelinomiezem i wychodzily mi wyniki od 0,20 do 0,50 wiec do jakiej szerokosci przerwy powinnienem dolorzyc te blaszki wiem ze kielichy sie wybijaja z czasem i trzeba dokladac blaszki ale do jakiej grubosci.
A czy ma ktos ksiazke jak napraw probe probowalem znalesc ale niestety nie ma w ksiegarniach
			
			
									
						
							A czy ma ktos ksiazke jak napraw probe probowalem znalesc ale niestety nie ma w ksiegarniach
Probe 2.2 GT I-gen. 90r
			
						- Maciucha
 - Posty: 1564
 - Rejestracja: 2004-08-26 22:11
 - Samochód: I GT
 - Galeria: viewtopic.php?t=7836
 - Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
 - Kontakt:
 
Cholernie niejasno piszesz 
Tak jak już miałeś napisane i w zamkniętym temacie i jak tutaj napisano, w naszych silnikach luzów zaworowych się nie reguluje. Uświadom to sobie i nie kombinuj bo przekombinujesz. Jeżeli słyszysz stukanie to przyczyn może być kilka. Najpopularniejsza - niski poziom oleju. Czasami kiepski olej, a czasem niestety uszkodzone samoregulatory (popychacze hydrauliczne) zaworów. W żadnej książce nie znajdziesz tych swoich blaszek do probe.
			
			
									
						
										
						Tak jak już miałeś napisane i w zamkniętym temacie i jak tutaj napisano, w naszych silnikach luzów zaworowych się nie reguluje. Uświadom to sobie i nie kombinuj bo przekombinujesz. Jeżeli słyszysz stukanie to przyczyn może być kilka. Najpopularniejsza - niski poziom oleju. Czasami kiepski olej, a czasem niestety uszkodzone samoregulatory (popychacze hydrauliczne) zaworów. W żadnej książce nie znajdziesz tych swoich blaszek do probe.
- Bogdan9999
 - Posty: 4270
 - Rejestracja: 2005-04-11 00:42
 - Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
 - Galeria: viewtopic.php?t=7485
 - Lokalizacja: Przasnysz
 
- Sqad
 - Posty: 4078
 - Rejestracja: 2005-08-11 15:35
 - Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
 - Galeria: viewtopic.php?t=6231
 - Lokalizacja: Warszawa
 - Kontakt:
 


automat USA '90