Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: wazir »

Witam niedawno pojawił mi sie poważny problem z moim probe, mianowicie chodzi o to że wogle nie dochodzi napiecie do samochodu zadna lapmka kontrolka czy nawet zaroweczka sie nie zaswieci... tak jak by nie bylo akumulatora. podlaczylem naladowany akumulator posprawdzalem bezpieczniki łącznie z głównym i nic zero reakcji na cokolwiek:( nie mam pomyslu co to moze byc... prosze podpowiedzcie moj probe to 2.5 V6 93r. a najbardziej bym byl wdzieczny gdyby ktos z Białegostoku podjechał do mnie i zobaczył o co kaman bo juz trace wszystkie nadzieje... napiszcie co o tym sadzicie. Jak by ktos mial mozliwosc podjechac to prosze o kontakt 512 966 873.

(jesli taki watek juz byl to przepraszam ale szukalem naprawde dlugo bez skutku dlatego serdecznie prosze o pomoc bo serce mnie boli ze probe stoi)

-- dodano 2009-04-20 16:25 --

A i jeszcze dodam ze sprawdzalem miernikiem i za klemami i bezpiecznikami jest napiecie a dalej nie mialem jak sprawdzic zbytnio.... nawet na przewody od innego samochodu probowalem i nic jak zaklety a ja jak ten pustelnik bez mojego probe:(
kamillbn
Posty: 43
Rejestracja: 2008-10-01 11:01
Samochód: Jeep Cherokee,'90, 4 litry+LPG
Lokalizacja: Puławy
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: kamillbn »

A w skrzynce bezpieczników tej wewnątrz auta sprawdzałeś czy masz napięcie ??
lewa strona(strona kierowcy) nieopodal pedału sprzęgła, po jego lewej stronie, jest tam taka puszeczka- może tam coś nie halo?? :roll:
historia:
-kadet gsi,ciemny fiolet metalik, 2,0 8v '94
-civic 4gen,morski, 1,5 D15B1 '91
-passat b4, szary, 1,8+kompresor g60 '92
-ibiza, niebieska, 1,4 mpi '97
-PROBE, czerwone, 2,0 16V, II gen. '96 - SPRZEDANE :( -ukochane autko
-frontera, srebrna, 2,3 TDI '92
-megane ph1,wisienka, 1.6 '97
-cherokee,biały, 4,0 '90
i kilka innych terenówek....
JEST: E36 coupe, zielony, 2.0 '92
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: wazir »

sprawdzilem bezpieczniki we wnatrz auta kolo blotnika i pod maska Fuse Box podajze to sie nazywa w kazdym razie pod maska idzie napiecie za bezbieczniki a w srodku to z bytnio nie mam jak sprawdzic... pozatym tak kazdy bezpiecznik za co innego a u mnie nic nie dziala swiatla kontrolki nawiew radio nic nawet glupie oswietlenie kabiny... tak jak by akumulatora nie bylo... sprawdze jeszcze w srodku jakos czy napiecie do bezpiecznikow wogle dochodzi tylko musze pomyslec jak ale watpie zeby to bylo to... a jesli nie pomoze macie jeszcze jakies propozycje?? bo ja juz nie mam glowy kilka dni nad tym rozmyslam i nic:(
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: marcpol »

Problem pojawił się nagle?

Masz jakiś pobór prądu na akumulatorze?

Jak chcesz to mogę wpaść - jestem z Białegostoku, mimo, że nie posiadam już Probe (niedawno była I GT) to postaram się pomóc. Mam gdzieś serwisówkę do II. Mogę przywieźć. Pozdr
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: wazir »

problem pojawil sie po 20 godzinach gdzies od ostaniej jazdy... zamkna sie normalnie na pilocika a na drugi dzien zero reakcji...
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: 2Ya »

Pod maską masz w fuse box główne zabezpieczenie/bezpiecznik na lini + ,bodajże 40A - sprawdź czy jest ok,czy ma przejście,bo na oko może wydawać sie ok.
Jeśli jest ok to sprawdź połączenia masy - może coś zakorodowało,plusowe połączenia też sprawdź.Sprawdź też połaczenie skrzynki fuse box do masy czyli karoseri - jest przykrecana na śrubki na klucz 10,na takim stelażu do karoserii - często to wszystko śniedzieje czego reakcja jest brak przepływu prądu i wskutek tego nie bedzie zasilania na aucie.
Przyjrzyj sie dokładnie kablom zasilającym itd.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: wazir »

dzieki za podpowiedz sprawdzalem sie zdaje wszystko a tam jest glowny bezpiecznik 100 A i jak sprawdzalem miernikiem na klemie plusowej i do kielicha do sroby zeby sprawdzic mase to wsio jest ale dzieki sprawdze jeszcze raz... pozdrawiam.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: 2Ya »

No faktycznie jest 100amperówka na zabezpieczeniu ,sprawdzaj za bezpiecznikiem - jak jest napiecie to ok,musi iść dalej - dobrze się wszystkiemu przyjrzyj i poczyść,posprawdzaj tez łącza czyli główne kostki w okolicy fusebox pod maską itd.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: marcpol »

Posprawdzaliśmy dzisiaj trochę i:

Masa jest

Bezpieczniki wszystkie całe (w komorze silnika i we wnętrzu). Wszędzie jest przejście.

nigdzie nie ma prądu - na żadnej kostce we wnętrzu, nigdzie, nic nie działa.

Przy podłączaniu/ odłączaniu akumulatora lekko iskrzyło, po wyjęciu bezpiecznika od sterownika gazu zjawisko znikło - zero przepływu prądu. Bezpiecznik był na oddzielnym przewodzie podłączony bezpośrednio do klemy aku.

Ogólnie przy elektryce już dużo było grzebane, w kabinie znaleźliśmy kabel telefoniczny ;)

Stawiałbym na uszkodzony przewód plusowy. Gdzie oryginalnie powinien być podłączony? Idzie od klemy + do ?
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Robert »

marcpol pisze:Stawiałbym na uszkodzony przewód plusowy. Gdzie oryginalnie powinien być podłączony? Idzie od klemy + do ?
2 czarne przewody: bezpośrednio do rozrusznika i bezpieczników.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: marcpol »

Być może w tym Probe jest coś pomieszane, ale wygląda to tak - przewód minusowy od klemy jest podłączony do skrzynki bezpieczników, najpierw do bezpiecznika głównego, minusowy biegun aku nie jest podłączony bezpośrednio do masy, tylko przechodzi przez bezpieczniki.


plusowy idzie gdzieś w dół pod puszkę filtra powietrza, być może do rozrusznika. Gdzie powinien iść dalej? Do skrzyni bezpieczników we wnętrzu?

Dość dziwnie to wygląda, zwłaszcza, że na schemacie jest odwrotnie (strona 287 i dalsze serwisówki Haynes).
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: 2Ya »

Coś nie halo - masa jest przykrecana bezpośrednio do stelażu fusebox,a stelaż do karoserii/podłużnicy i nie idzie przez żaden bezpiecznik :roll: Do bezp. głównego 100A jest przewód + od aku i leci na auto i druga częśc jak napisał Robert leci do rozrusznika.
Jak bede miał chwilę czasu to zrobie fotki,bo mam luzem wiązki więc może coś pomoże wam.

Pzdr. & c ya..
Obrazek
marcpol
Posty: 89
Rejestracja: 2008-08-04 17:57
Galeria: viewtopic.php?t=14284

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: marcpol »

Zrobione.

wazirowi oderwał się przewód od bezpiecznika i podłączył go pod klemę - zamiast pod +

Auto podobno tak jeździło, co jest dla mnie całkowicie niezrozumiałe...
Awatar użytkownika
wazir
Posty: 71
Rejestracja: 2009-01-15 15:38
Samochód: Probe USA 2.5 V6 GT
Lokalizacja: Białystok

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: wazir »

udalo sie ale jak to jezdzilo to ja nie mam zielonego pojecia... co prawda troche bylo komedi ale jakos powoli doszlismy w czym rzecz. dzieki marcpol (kumaty chłopak i uparty nie odpuscil) probe znow odrzyl a mi nic nie zostalo jak cieszyc sie życiem:d jeszcze raz dzieki marcpol. pozdrawiam
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: 2Ya »

Nieźle :twisted: No to fajno,że się udało - chcieć to móc :D

Pzdr, & c ya..
Obrazek
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Natan »

Witam a moze mnie ktos poradzi cos madrego bede wdzieczny mam taki problem ze kradnie mi cosik prad byłem u elektryka ktory akurat niemiał czasu by sie zajac moim Probaskiem ale podpowiedział mi taka rzecz : mam sie wpiac próbówka miedzy kleme od aku a aku i po kolei wyjmowac bezpieczniki gdy zgasnie zaróweczka w probowce wtedy bede wiedział gdzie sie znajduje ten złodziej pradu postapiłem zgodnie z instrukcja elektryka i nic sie nie znalazło zaróweczka cały czas swieciła co robic gdzie dalej i jak szukac prosze o pomoc :o :shock: :roll:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Lisiu »

Skoro żarówkę podpiąłeś bezpośrednio pod akumlator to logiczne, że żarówka ciągle świeci- przecież dostaje napięcie bezpośrednio z klem aku :!:

Pobór prądu sprawdź miernikiem- ustaw miernik za pomiar prądu, podepnij się pod akumlator i wtedy wyciągaj bezpieczniki parrzac kiedy wartość na mierniku znacząco spadnie.
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10622
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Kocureq »

tylko wepnij szeregowo - odepnij jedna kleme i "wloz" miernik miedzy te kleme a zlacze aku od tej klemy!

nie wpinaj miedzy klemy :)
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Natan »

Okey zrobie jeszcze tak jak napisał Lisiu zobacze co wtedy pokarze dziekuje i pozdrawiam :o :shock: :wink:
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: Robert »

Sposób z miernikiem jest lepszy, ale z żaróweczką też jest dobry - jeśli podepnie pomiędzy klemę plusową a kabel plusa, to żarówka świeci tylko wtedy, gdy płynie prąd. Z tym, że może słabo świecić przy słabym prądzie, który jednak wystarczy do rozładowania.

Jeśli wyjęcie żadnego z bezpieczników nic nie da (może napisz, które wyjmowałeś, bo mam podejrzenia, że MAIN pominąłeś, a jeżeli tak, to może i wszystkie pod maską umknęły Twojej uwadze), to pozostają jeszcze do odpięcia cieńsze kabelki prowadzone bokiem do plusa (np. dodatkowy alarm) oraz - niezabezpieczany bezpiecznikami - rozrusznik.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
kowal-szeryf
Posty: 47
Rejestracja: 2008-03-21 19:15
Samochód: Blue SE`95 2,0 ; Legacy Turbo 92
Lokalizacja: Gdynia

Re: Brak napiecia zero reakcji pomocy!!

Post autor: kowal-szeryf »

U mnie przy odłączeniu klemy i podpięciu miernika wciąga 0,07A
Pozdr
Kowal-szeryf
walet90
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-12 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Probe 2.5 V6 brak prądu

Post autor: walet90 »

Witam. Pisze w imieniu kolegi. Otóż kolega posiada Forda Probe 2.5 V6 o ile sie nie myle to 95r, problem polega na tym iż jednego dnia wziął akumulator do ładowania, naładował i włożył do samochodu, przykręcił klemy i chciał uruchomić auto a tu zonk poniewż po przekręceniu kluczyka nie ma wogle prądu. Nie działa kompletnie nic, ani central nie mowiac juz o oswietleniu. Działa jedynie alarm oraz radio ale jest podłaczone bezpośrednio pod aku. Sprawdzałem bezpieczniki w kabinie i te głowne pod maska ale wszystkie sa sprawne, wszystkie kable pradowe się nie zerwały. Wiec moje pytanie w czym może tkwić problem?
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Probe 2.5 V6 brak prądu

Post autor: Metal »

-- oryginalny post 2010-07-12 21:08 --

Może pokićkaliście klemy - z + haha xD

Ale nie teraz poważnie... Sprawdzcie czy aku żyje chodz ta diagnoza mało prawdopodobna.
Stawiam na główny bezpiecznik chyba był 100A. Właściwie jest od alternatora ale objawy typowe. Przede wszystkim zbadajcie jeszcze raz bezpieczniki, w sumie was dotyczą tylko te z pod machy.

-- dodano 2010-07-12 21:10 --

ten 100A jest pierwszym po lewym (w moim przypadku był niebieski).

Możliwe też że macie zaśniedziałe klemy, też szczota druciana i jedziemy :)
Obrazek
Obrazek
walet90
Posty: 9
Rejestracja: 2010-07-12 20:51
Samochód: brak
Lokalizacja: Gdynia

Re: Probe 2.5 V6 brak prądu

Post autor: walet90 »

Bezpieczniki te główne własnie te wysoko amperowe sprawdzałem przez żarówkę (nie miałem miernika pod ręką ;) )i wszystkie sprawne,aku na pewno cały a klemy sa pozłacane praktycznie nówki, jak mowiłem radio działa ;)
Awatar użytkownika
Metal
Posty: 62
Rejestracja: 2010-05-30 13:48
Samochód: 2gen. 2,5 V6! :)
Galeria: viewtopic.php?t=17643
Lokalizacja: Chorzów

Re: Probe 2.5 V6 brak prądu

Post autor: Metal »

Faktycznie zapomniałem o radiu...
Możliwe że przy wyjmowaniu aku poluzowaliscie coś. Np. ten bezpiecznik o którym wspominałem jest przykręcony na 2 dziesiątkach a kabel z aku idzie centralnie do niego.Posprawdzajcie wszystko bo naprawdę nie ma innej możliwości...
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”