Linka od podnoszenia szyby

Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

...no i u mnie sie zaczęlo :cry: szyba od strony kierowcy na kołku stoi.....linka od podnoszenia była poskrecana a ta od opuszczania wogle nie podpięta :shock: nie wiem cos jest grane...ma ktoś może jakiś schemat jak to ma wyglądać, bo nawet jak linke od podnoszenia nałoże to jest takie wrażnie jakby cały mechanizm w silniczku przeskakiwał na tych plastikowych trybach i szyba kawałek podchodzi po czym przeskoczy i tak w kółko
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

jedyne co mogę Ci polecić to dokładną lekturę tego postu od początku do końca.Sporo przydatnych informacji na pewno tu znajdziesz. Jak zresztą widziałeś ja też miałem ten problem. Robiłem z kumplem te szyby chyba ze 3 razy i zęby na tym zjedliśmy-musisz sam przebrnąć przez to aby zaczaić istotę prawidłowego nakręcenia linki....Zabezpieczenie drutem lub metalowym kwadratem końca linek na tym plasticzku doskonale zdaje egzamin. Muszę się pochwalić że ostatni raz robiłem szyby bodaj w październiku 2007 i działają do tej pory obie!!!

Martwi mnie jedynie to co napisałeś o tych przeskakujących trybach-pewnie masz na myśli koło zębate na ślimacznicy....oj to niedobrze...tego raczej nie naprawisz skoro zęby się starły-na allegro czasem widuje całe mechanizmy opuszczania szyb do probe I za 150 zł sztuka razem z silnikiem.
Powodzenia - napisz jak sobie poradziłeś.....nie lada sztuką jest dobrze naciągnąć, wymierzyć i założyć linke.......
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

...a gdzie dostać ten cały mechanizm z silniczkiem :?: :?:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

napisałem że widuje się czasem na allegro.sprawdź
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Daniel, ale tam nie ma dwóch linek.
To jest jedna długa linka odpowiednio założona.

Problem z przeskakiwaniem może polegać na tym, że albo źle to złożyłeś,
albo odkształcona linka wypada z szyn (rowków).

Nie wiem, czy w tym temacie jest napisane (nie chce mi się teraz szukać i czytać całości),
ale wystarczy kupić linkę od rowerowych przerzutek, odpowiednio ją przerobić
i najważniejsze dobrze założyć, a będzie działać jak oryginał.
Mam tak od kilku lat.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

dzięki za pomoc :wink: dzisiaj znowu sie z tym troche pobawiłem i efekt taki że szybka zaczęła chodzić ale nie na długo....coś mi nie pasowało, rozłożyłem silniczek i niestety okazało sie że ta aluminiowa zębatka była lekko zgięta po prostowaniu pękłą :cry: teraz jestem zmuszony kupić silniczek ale z chęcią też cały mechanizm....nie wiecie może gdzie dostać nowy?? ( mam na myśli jakiś sklep ) na allegro stuki co brak, a jazda non stop z zamkniętą szybą nie jest wygodna :?
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

Panowie Daniel i Oley - w probe I GT (pierwsza gen bynajmniej z 1992) w mechaniźmie podnoszenia szyby są DWIE linki a nie jedna-wiem co mówię bo zęby zjadłem na ich naprawie swego czasu. Jedna krótsza-druga dłuższa.
Być może Oley ma jakiś kombinowany podnośnik w swoim probe.
Linki pasują od przerzutek rowerowych (3zł za sztukę) - też jest to napisane w tym poście. Sposób skracania ich i zarabiania też jest opisany bardzo dokładnie kilka podstron wcześniej. Radzę poczytać dokładniej....
Z tego co wiem to są firmy zajmujące się dorabianiem linek w tego typu podnośnikach-jedna z nich jest w wawie ale to raczej daleko od Rumii.

Wertuj allegro, może ktoś wystawi taki podnośnik
Pozdro!
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Heh, no racja.
Gdzie ja miałem wczoraj głowę pisząc, że jest tylko jedna to nie wiem. :oops:
Pewnie pomyliłem to z linką od pasów.
Sorki za zamieszanie.
też linki są dwie, a ich wymiary są podane na wcześniejszych stronach
tego tematu.

Muszę powiedzieć, że natchnęliście mnie abym poszedł i sprawdził dlaczego
nie działa mi szyba pasażera.
Choć u mnie po objawach śmiem stwierdzić, że problem leży w elektryce.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Dokładna lektura moich postów!!!

Panowie ja tam napisałem krok po kroku jak to się naprawia, razem z manualnym napinaniem linek!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

Drzymek pisze: razem z manualnym napinaniem linek!
Najważniejsza rzecz w całej robocie. Jak nie napniecie to długo nie pochodzi. :twisted: :twisted: :twisted:
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Bez napinki szlag trafi linki :lol:

A tak na prawdę, to po to są te dwie sprężynki na wlocie do mechanizmu silniczka żeby linki były cały czas napięte. Inaczej Wam się linki poskręcają, z powodu braku napinki :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Natan
Posty: 1521
Rejestracja: 2005-03-13 22:13
Samochód: IIGen 95' 2,5 V6 24V
Galeria: viewtopic.php?t=7333
Lokalizacja: Zawidów

linka do podnoszenia szyby

Post autor: Natan »

Jędrek wie bo mi to on robił za co mu juz podziekowałem powiem tylko tyle jest dobry w te klocki linka chodzi mi juz 3 lata pozdrawiam
był F Probe 1 GT 89r USA ( ful opcja ) zginął śmiercią wypadkową ( CZECHY )
był F Probe 2 6V 24 V 96r zginał śmiercią wypadkową ratując życie właścicielowi !!!!!!!!!!! ( okolice Zielonej Gory )
jest F Probe 2 6V 24 V 95r jeszcze żyje ..............
........................................................................................
Nie bądz pewien,że czas masz,bo pewność niepewna.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Moja chodzi już rok na linkach rowerowych 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No u mnie to już sporo ponad dwa lata.

A tutaj sprawcy tego czynu. Działa do dzisiaj. :D


:arrow: Maciucha i Jędrek w akcji
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
fazario
Posty: 143
Rejestracja: 2006-09-16 20:22
Samochód: Probe 2,2 GT I gen
Lokalizacja: Rio

Post autor: fazario »

moje szybki też chodzą na rowerowych już ponad rok - oby dalej chodziły hehe.
Tutaj masz link do allegro - jest tam cały mechanizm podnoszenia szyby.
Pozdro i powodzenia!!
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=375321850
Ford Probe 2.2 GT, 1992, I GEN
sizar 43
Posty: 4
Rejestracja: 2008-06-02 12:20
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

szyba.

Post autor: sizar 43 »

:?: Witam .Mam rozebrane wszystko.Jedno pytanie a co ze sprezyna.Czy ją naciągac a jezeli tak to od jakiego momentu.Przeczytałem wszystkie posty i nic o niej nie piszecie.....A jak ustawić śrube z krzyzakiem w środku mocującą szyne do podnoszenia szyby.Jak wyregulowac???????? Pozdrawiam.
2.2 GT '91
Awatar użytkownika
Xandr
Posty: 219
Rejestracja: 2006-12-10 13:19
Samochód: 1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
Galeria: viewtopic.php?t=17508
Lokalizacja: Warszawa/Działdowo

Re:

Post autor: Xandr »

Drzymek pisze:Nie gadaj bzdur i się nie poddawaj!

Zrób tak:

Na początek to wyjmij szybę. Załóż linki na mechanizm podnoszący (polecam wyjęcie szyny z drzwi i przesmarowanie jej smarem żeby lżej chodził wózek - drugiej szyny też, przesmaruj też linki żeby lekko chodziły w pancerzach) i poprowadź je przez te rolki na górze i na dole. Zrób wszystko dokładnie, bo najmniejsze niedopatrzenia będą karane zerwaniem linek!

Jak już będziesz miał linki zamontowane na mechaniźmie, to wyciągnij je na zewnątrz razem z silniczkiem przez ten duży otwór przez który możesz też wyjąć prowadnicę (jest tylko jeden taki duży) i teraz tak: wózek ma być na samym dole. Sprawdź czy na kołowrotku nie zmieliło ścieżek dla linek, jeśli tak - poprwa je nożem ,albo czymś ostrym. Dłuższą linkę zaczepiasz na kołowrotek, wsadzasz kołowrotek na ten trzpień (tak żeby się zblokował) i kręcąc kołowrotkiem (chyba zgodnie z ruchem wskazówek zegara) podnosisz wózek na prowadnicy i zarazem nawijasz linkę. Robisz tak do samej góry (polecam użycie śrubokręta, bo im wyżej tym ciężej, możesz też wziąć kogoś do pomocy kto będzie Ci wózek podciągał do góry ręką- będzie dużo lżej). Jak już wózek będzie na samej górze, to zakładasz metalową nakładkę (kontrę) i teraz najlepsze: bierzesz klucz oczkowy i śrubokręt. Zakładasz klucz oczkowy na metalową kontrę a śrubokrętem przytrzymujesz na sztywno taki wystający element z kołowrotka (chodzi o to żeby kołowrotek się nie kręcił). Teraz kluczem oczkowym przekręcasz odwrotnie do wskazówek zegara, tak żeby przeskakiwał na zębach - tym sposobem szpanujesz obydwie linki. Tylko nie przesadź! Powinny być naprężone, ale nie przeginaj żeby nie urwać linek, albo żeby bolce nie wyleciały z linek! Jak już wszystko naszpanowałeś tak jak ma być, to złóż silniczek podepnij go do wtyczki włącz zapłon i pojeździj wózkiem w górę i w dół (rób to bardzo pomału, jednocześnie zwracając uwagę, czy o coś nie zahacza, albo czy nie wydaje dziwnych dźwięków). Jeżeli wszystko jest ok, to włóż silniczek do drzwi i przymocuj go na swoje miejsce a pancerzyki zepnij opaską zaciskową do blachy drzwi (chodzi o to żeby tak sobie swobodnie nie latały, bo mogą zaczepić o szybę i pourywa linki). Załóż szybę i pomalutku (po kawałku) pojeździj nią w górę i w dół. Jeżeli nic się złego nie dzieje, to znaczy że możesz już normalnie korzystać z udogodnienia jakim są elektryczne szyby! Zakładaj tapicerkę!!! :D
Jestem Ci winny Browar niejeden he he :D
1gen. 2.2 GT Red 81 Honda Milano
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: pene_czw »

Mam takike pytanko...ile czasu mniej wiecej trwa wymiana mechanizmu? i ile wziął by za to przeciętnie mechanik? mam do wymiany 2mechanizmy (mechanizmy juz kupione).
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: OLEY »

W dwóch godzinkach powinienes się zmieścić.
Ile weźmie mechanik, to zależy od mechanika. Nie powinna być to droga impreza, ale wiesz....
Nasi mechanicy potrafią wyciągać kasę.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: dudus »

Witam
Ponizej foto reportaz z naprawy elektrycznych szybek od strony kierowcy
jezeli chodzi o dlugosci linek to chyle czola do kolegow bo faktycznie podane wymiary pasuja idealnie
czarna - 142 cm
szara - 102,5 cm
Ponizej rozbebeszony mechanizm
Obrazek
linke wziąłem od hamulcow rowerowych - dlugosc 180 cm (bo nie bylo krotszych)
Obrazek interesuje nas tylko ta strona linki ktora jest na zdjeciu
a ta druga i tak jest do odciecia
i nie da sie jej wykozystac nawet po przewierceniu - uwierzcie mi na slowo :) ze pusci chocbyscie nie wiem jak sprasowali
po oczyszczeniu i przesmarowaniu wszystkiego co jest mozliwe (ja wszystko mylem ropą) mozna zajac sie linkami
na 1 zdjeciu widac co i gdzie ma byc a na ponizszych jak wygladaja zlozone koncowki od pancerzy razem ze sprezynami
(to wszystko trzeba ponasuwac przed zarobieniem koncowek linek
linke zarobilem wykorzystujac srube 6
Obrazek
przewiercilem ja wiertelkiem 2mm i przeciągnolem linke przez otwor w srubie potem dziabnąłem koncowke linki migomagiem - nie wyskoczy, bo za pierwszym razem probowalem wykorzystac to co bylo oryginalnie na lince i sie nie udalo
po zarobieniu obydwoch linek i zalozeniu ich na wozek wkladamy do tego plastiku cos co uniemozliwi wyskoczenie koncowek (mozna wkrecic jakas srubke byleby nie wystawala - ja tam wlozylem kawaleczek zelastwa z ząbkami
Obrazek
po przesunieciu wozka do samej gory nawijamy na beben linke (szrara) polecam zaprosic kumpla bo w pojedynke nie jest zbyt kolorowo
Obrazek
nawinieta linke z bebnem zakladamy na trzpien i TRZYMAMY bo sie rozwinie
Obrazek
teraz nie puszczajac tej plastikowej czesci bebna zakladamy gorna czesc z tymi zabkami do regulacji naciagu linek i mozemy
chwile dychnąć
Obrazek
jak juz odpoczniemy to bierzemy srubokret i kombikerki i ustawiamy tak jak jesty na fotce ponizej
Obrazek
na poczatku srubokretem musimy naciagnac tą plastikowa czesc bebna - trzeba pchac ten plastik zgodnie z ruchem wskazowek a kumpel niech powoli sciska kciukiem tą sprezynke przy szarym pancerzu
jak juz dojdzie sprezyna do konca teraz niech zacznie sciskac tą druga (oczywiscie nie puszczajac pierwszej) a kombinerkami trzeba przekrecic gorna czesc bebna w kierunku przeciwnym do wsazowek zegara i na koncu dociskamy kobinerkami tą czesc metalowa coby nie wyskoczyla z ząbkow
najgorsze za nami
skladamy wszystko w kolejnosci jak ponizej
Obrazek
musimy tylko jeszcze ustawic jedna rzecz
wkladamy to biale kolo z zabkami
Obrazek
nakladamy podkladke sprezynujaca i musimy ustawic to kolo z wieloklinem tak aby wystepy na nim wlazly w wyzlobienia w tym kole plastikowym
sprawdzic to mozemy, naciskajac od gory na ten wieloklin
Obrazek
musi byc wyczuwalne sprezynowanie
jak jest, to zakrecamy pokrywe i wkladamy wszystko w drzwi
zycze milego korzystania z naturalnej klimy - czyli otwartej szyby :
pozdrawiam
dudus

podziekowania:
forumowiczom ktorzy juz wczesniej grzebali i opisywali cala sprawe
Citro - Kumpel
Czego nie wiesz - chif grupy migomagowej :)
Ostatnio zmieniony 2009-07-04 22:10 przez dudus, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: Drzymek »

Twoje rozwiązanie ma 2 wady:

1. Potrzeba 2 osób do naprawienia mechanizmu.
2. Jeżeli nawijasz linkę na kołowrotek wyjęty z mechanizmu, to jest super trudno go tam włożyć napiętego i tak żeby linki nie wyskoczyły z prowadnic. Dlatego najlepiej nawijać z wózkiem na dole, założyć kołowrotek na trzpień, można też założyć metalową - kontrę (bez założonej na nią linki), nawinąć całą linkę przy użyciu klucza oczkowego (najlepiej użyć grzechotki) i jak się nawinie, to zablokować, wyjąć trzpień, założyć linkę na trzpień i nasadzić to na plastikowy kołowrotek, a następnie szpanować.

Niemniej jednak, duże brawa dla Ciebie za naprawę i tutorial ze zdjęciami.
Ostatnio zmieniony 2009-07-05 11:19 przez Drzymek, łącznie zmieniany 1 raz.
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: dudus »

;)
pierwsza wada jest bardziej zaletą - nie lubie pić samemu ;)
biorąc pod uwage przyczyne zmiany wady pierwszej na zalete :) to druga wada juz jest obojetna (obojetnosc wprost proporcjonalna do ilosci browczykow)
a tak na powaznie masz racje
ale mnie jakos tak latwiej bylo :)

pozdrawiam
dudus
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: Prezes »

U mnie też ostatnio szyba schowała się sama w drzwiach od kierowcy tuż przed wyjazdem w trasę, stało się tak podczas zamykania drzwi. Okazało się, że puściło zakończenie linki w tym plastiku. Ale nie bawiłem się w żadne przekładanie linki tylko kupiłem cały mechanizm od makarona i w pół godzinki było po sprawie :)
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Awatar użytkownika
LukaszV8
Klubowicz
Posty: 677
Rejestracja: 2009-01-06 10:10
Samochód: Probe GT 1992r.
Galeria: viewtopic.php?t=23045
Lokalizacja: Kraków/Myślenice

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: LukaszV8 »

-- oryginalny post 12 lut 2015, o 12:50 --

Chciałoby się komuś zrobić nowy foto poradnik krok po kroku jak naprawić elektryczne szyby? Bo tamten w poprzednich postach jest już bez zdjęć bo imageshack wali w chu... . U mnie dzisiaj od strony pasażera chciałem uchylić to się franca opuściła całkiem do dołu i już nie wstanie... :cry:

-- dodano 12 lut 2015, o 14:45 --

Zdemontowałem tapicerkę. Po oględzinach widać, że taki kawałek linki wisi luźno:

Obrazek
Obrazek

Ktoś podpowie czy to do naprawienia czy zamawiać mechanizm od razu...Gdzieś skądś ta linka wyskoczyła...Pobawi się ktoś paintem i ponumeruje mi na poniższym zdjęciu kolejność co i jak demontować i wyciągać... Byłbym wdzięczny...
Obrazek
Obrazek
,,...Panie, a ile to pali?...''
Awatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
Posty: 1767
Rejestracja: 2008-09-27 13:31
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie

Re: Linka od podnoszenia szyby

Post autor: Prezes »

Jeśli linka jest zerwana ( a podejrzewam, że tak ) to jedynym sposobem na naprawę jest dokupienie linki i skrócenie jej do takiej długości jaka jest oryginalnie oraz dorobienie końcówki, albo kupienie używanego mechanizmu. Ktoś kiedyś na forum dorabiał prawdopodobnie z rowerowej i zdało egzamin.
Żeby sprawdzić u Ciebie co i jak musisz najpierw wyjąc szybę - jeśli jest opuszczona na dół podnieś ręką i na środkowej prowadnicy zobaczysz, że jest przykręcona na dwie śruby do mechanizmu, który chodzi w środkowej prowadnicy. Odkręcasz je i możesz powoli wysuwać ją do góry ( dla ułatwienia radzę usunąć czarną osłonę mocowania lusterka ( śrubka jest z tego co pamiętam pod zaślepką).
Jak masz już wyjętą szybę możesz przystąpić do demontażu silnika od podnoszenia szyb. Najłatwiej odkręcić obydwie prowadnice, potem silnik i wyciągasz go przez największy otwór w drzwiach. Ogólnie bez wyciągania szyby się nie obejdzie, musisz tylko pamiętać o ustawieniu szyby tak żeby ładnie przylegała do uszczelki po zamknięciu drzwi. Poza tym warto po wymianie oczyścić prowadnice jak i mechanizm ślimakowy silniczka ze starego smaru i nałożyć nowy tak by zminimalizować opory podczas podnoszenia / opuszczania.
Załączniki
12022015608_zpsgenbjvat.jpg
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”