no comentoarcheolog pisze:... a tutaj kolega oley robi awanturkę która to zasyfia forum .... i marnuje jakże cenne miejsce na serwerze ....
250KM w 2,2GT???
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
Re: 250KM w 2,2GT???
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10622
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 250KM w 2,2GT???
A na fabryczne fele 225 wejdzie ?archeolog pisze:Bo na każde pytanie jest KILKA MOŻLIWYCH ODPOWEIDZI
- tak
- nie
- nie wiem
- może wejdzie
- będzie ciężko
- posmaruj wazeliną to wejdzie
- jak wytniesz kabelek to i 255 wejdzie
Jakie jeszcze?
Re: 250KM w 2,2GT???
Dobra wystarczy ....Najbardziej mi sie podoba ta opcja z wazeliną , mozesz mi co to nieco przyblizyć ?
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: 250KM w 2,2GT???
Przyjmijmy, że kiedyś będę chciał założyć takie opony do swojego auta.
Nie będę wiedział, czy wejdą.
Stwierdzę, że nic prostszego, jak wpisać w naszą wyszukiwarkę kluczowe słowa i odpowiedź znajdę szybko.
Ale, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu wyskoczy mi 150 tysięcy tematów i to przeróżnych,
mówiących o muzyce, o komputerach, o uzyskaniu potężnej mocy, o telefonach itd., bo ktoś
miał jakąś dziwną ochotę zadać pytanie w nieodpowiednim temacie...
Ja to jeszcze sobie poradzę, ale nowi użytkownicy, których bardzo często odsyłamy
do "szukajki" już będą mieli poważne problemy.
I tak oto z każdego tematu robi się jarmark i mówią one o wszystkim, ale
najmniej nawiązują do tytułu.
Jeden wielki bałagan.
Nie będę wiedział, czy wejdą.
Stwierdzę, że nic prostszego, jak wpisać w naszą wyszukiwarkę kluczowe słowa i odpowiedź znajdę szybko.
Ale, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu wyskoczy mi 150 tysięcy tematów i to przeróżnych,
mówiących o muzyce, o komputerach, o uzyskaniu potężnej mocy, o telefonach itd., bo ktoś
miał jakąś dziwną ochotę zadać pytanie w nieodpowiednim temacie...
Ja to jeszcze sobie poradzę, ale nowi użytkownicy, których bardzo często odsyłamy
do "szukajki" już będą mieli poważne problemy.
I tak oto z każdego tematu robi się jarmark i mówią one o wszystkim, ale
najmniej nawiązują do tytułu.
Jeden wielki bałagan.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Re: 250KM w 2,2GT???
Przepraszam ale ja po prostu uważam ze to pytanie było jak najbardziej adekwatne do tematu kilka postów wyżej tłumaczyłem
o co mi chodzi ale skoro Nie .... to wybaczcie
o co mi chodzi ale skoro Nie .... to wybaczcie
- Maniak.M
- Posty: 72
- Rejestracja: 2006-08-09 19:01
- Samochód: FORD PROBE GT 2.2 TURBO
- Galeria: viewtopic.php?t=12164
- Lokalizacja: Konstancin-Jeziorna (warszawa)
Re: 250KM w 2,2GT???
Ponowie, szerokość opony nie jest aż tak ważna, a już na pewno nie te 2cm. Najważniejsza jest mieszanka gumy z jakiej jest wykonana opona. Dobre sportowe opony nawet 205 są w stanie przenieść więcej niż te 250KM. Oczywiście nie na pierwszych dwóch biegach. Ale np przy wyścigach na 1/4 mili dochodzimy do 4tego biegu, więc tą moc wykorzystujemy w pełni na 3 i 4 biegu, a przydało by się jeszcze więcej niż 250KM. Dużo zależy też od nawierzchni. Na lotnisku w Rykach jest akurat wyjątkowo szorstkaarcheolog pisze:A na fabryczne fele 225 wejdzieLisiu pisze:Seryjnie w GT powinny być opony 205/60/15;]
Za wąskie, nie pierwszej młodości opony dają właśnie takie efekt braku przyczepności
Ford PROBE GT 2.2 TURBO + NITRO (USA) I Gen. 91r
Galeria
Galeria
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: 250KM w 2,2GT???
Właśnie start i te pierwsze dwa biegi są najważniejsze na ćwiartce A 205 spokojnie starczy żeby przenieść taką moc, poprostu wystarczy kupić slickiManiak.M pisze:. . . Oczywiście nie na pierwszych dwóch biegach. . .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Re: 250KM w 2,2GT???
ja mam sportowe opony miękka mieszanka profil 50 ruszam spokojnie na 1 wciskam gaz przy ok 3 tys dym spod kół wcześniej tą sytuacje zwalałem na łyse kapcie ale teraz ? zaznaczam ze silnik fabryka ... na stożek jest Amorki jeszcze żwawe
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: 250KM w 2,2GT???
3 tys to za wysoko do dobrego startu Ćwiczyłem to, i najlepiej startuje sie z ok. 2200rmp, turbo już troche podpompuje i jest tylko delikatny pisk na starcie i lecisz .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: 250KM w 2,2GT???
w tak wogole silnik w stanie orginalnym bez zadnego dlubania w nima samym jest w stanie wytrzymac te 250hp ??
co do startu wojtas masz racje trzeba trafic wlasnie w ten przedzial kiedy turbo zaczyna juz cos dmuchac ale nie na maxa
co do startu wojtas masz racje trzeba trafic wlasnie w ten przedzial kiedy turbo zaczyna juz cos dmuchac ale nie na maxa
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: 250KM w 2,2GT???
jak narazie żadna jedynka nie została udokumentowana wynikiem 250koni więc osiągnięcie takiej mocy jest czystą spekulacją , przekroczenie 200HP jest możliwe, kilku klubowiczów to zrobiło .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: 250KM w 2,2GT???
niewiem jak ale umnie przy 2tys jak bym niepatrzył na postoju turbina sie niezałącza...niewiem jak to u was możliwe ale skoro tak mówicie to tak macie
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: 250KM w 2,2GT???
My nie mówimy o luzie tylko o 1 biegu Na ludzie sytacja z ciśnieniem wygląda inaczej, nigdy się nie zagłębiałem o co chodzi bo mnie to nie obchodzi
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 250KM w 2,2GT???
Wydaje mi się że na luzie turbina się załączy jak depniesz mocniej w gaz. Turbina zawsze chyba jest załączona tylko ty decydujesz czy ma pompować czy nie. dodaj sobie gazu lekko wciśnij z 1cm a póżniej wciśnij go głębiej (poczujesz jak otwierasz przepustnicę turbiny czy czegoś z tym związanego). Jak dodasz gazu tą pierwszą przepustnicą to wąż dolotowy jest miękki a jak dodasz gazu obydwoma naraz to wąż od razu lekko puchnie i robi się twardy bo turbo ma otwartą przesłonę i pompuje.
Jakoś tak sobie to ułożyłem na mój rozum gdy się tym bawiłem
Jakoś tak sobie to ułożyłem na mój rozum gdy się tym bawiłem
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: 250KM w 2,2GT???
po prostu pod "obciazeniem" turbina sie inaczej zachowuje
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: 250KM w 2,2GT???
więc jeżeli stoje w miejscu i wbije jedynke to turbina przy dodawaniu gazu zachowuje się inaczej jak przy dodawaniu gazu na luzie?? bo nigdy tego nie sprawdzałem???wojtas89 pisze:My nie mówimy o luzie tylko o 1 biegu Na ludzie sytacja z ciśnieniem wygląda inaczej, nigdy się nie zagłębiałem o co chodzi bo mnie to nie obchodzi
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: 250KM w 2,2GT???
zachowa sie inaczej w momencie startu, czyli w momencie kiedy zostanie podane obciążenie
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 250KM w 2,2GT???
Bez przesady panowie. Obciążenie auta to tylko jest proces dzięki któremu obserwujesz działanie turbiny. Na luzie nie zobaczysz bo raz że nie zdąży napompować ciśnienia i już osiągnie wysokie obroty, a dwa nawet jak zdąży napompować to obroty zostaną gwałtownie wystrzelone w górę. Turbo zawsze się załączy po wdepnięciu pedału gazu głębiej niż 1/3 co powoduje otworzenie jakiejś drugiej przepustnicy która podciśnieniem (lub nadciśnieniem - nie wiem nie wnikałem nigdy) steruje w turbinie taką zapadką. Przynajmniej turbinki w TDI audi tak mają (Zawór N75) który podnosi dzwignię która blokuje albo dolot spalin na łopatki turbiny albo sprężonego powietrza do dolotu (trzeba by obejrzeć schemat i budowę turbiny) jedno z dwóch. Inaczej nie będzie
Dlatego na 1 biegu obroty osiągną max a turbo ledwo spręży powietrze w dolocie, a na 5 biegu dasz mu w gaz on spręży powietrze i widzisz wtedy na kokpicie ciągle wskazówkę na tych 7-8 psi jak ujmiesz gazu to przesłona się opuści w turbince i będzie mniejsza ilość powietrza wdmuchiwana w dolot co wiąże się z mniejszym doładowaniem.
Dlatego na 1 biegu obroty osiągną max a turbo ledwo spręży powietrze w dolocie, a na 5 biegu dasz mu w gaz on spręży powietrze i widzisz wtedy na kokpicie ciągle wskazówkę na tych 7-8 psi jak ujmiesz gazu to przesłona się opuści w turbince i będzie mniejsza ilość powietrza wdmuchiwana w dolot co wiąże się z mniejszym doładowaniem.
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2142
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: 250KM w 2,2GT???
no wiec czyli nie można ruszyć z 2tys obrotów z włączoną turbiną .... bynajmniej wg. mnie... poprostu po ruszeniu turbina sie załączy
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: 250KM w 2,2GT???
hmm to czemu trzymajac auto na obrotach okolo 4 tys rpm zegar od doladowania nie pokazuje mi ze turbo pompuje ??
przeciez to wiecej jak 1/3
z tego co piszesz powinno turbo pompowac
przeciez to wiecej jak 1/3
z tego co piszesz powinno turbo pompowac
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
Re: 250KM w 2,2GT???
No jak mi wskazówka turbo zaczyna żyć przy 3 tys obr
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 250KM w 2,2GT???
Nom fakt powinna niby coś pokazać. Ja mówię że a Audi VW tak jest przynajmniej. I sam mówiłeś trzymanie stałych obrotów nie wymaga użycia turbiny bo to nie jej zadanie. Turbo otworzy przesłonę i zacznie pompować tylko gdy depniesz w pedał a obroty będę w ruchu 1000-5500 ale jak wiesz ta droga jest pokonana w nieziemsko krótkim czasie dlatego może wskaźnik doładowania się nie podniesie nie wiem. Ale bieg czy luz nie ma znaczenia. Tylko że na biegu silnik bardziej obciążysz i wysłużysz mu czas pokonywania 1000-5500 a jeszcze dłuższy na 2 biegu. Wtedy wskaźnik się podnosi nie wiem dlaczego. Tymbardziej że może na luzie w naszych autach silnik zdąży pompować tylko do 0 psi.
Kuzyn w Mazda 323 ta starsza założył sobie czujnik podciśnienia. Ma chyba silnik 1,8 czy 2,0 nie wiem bez turbiny w każdym razie. Jak Ma zgaszone auto wskaźnik pokazuje 0 bara. jak odpali ma -0,8 bara. gdy na każdym biegu obojętnie jakie RPM ale tak 1500 i w górę wciśniesz mu pedał w podłogę też dąży wskazanie do 0. bara. Jak na postoju sobie gazuje to wskaźnik się wacha -0,8 do -0,6 i tylko gdy dodasz gazu. Możliwe że u nas z tych -0,8 bara turbo dopompuje do 0 a u niego tylko do -0,6 zasysa. Nasz wskaźnik jest zablokowany kołeczkiem że ma nie pokazywać ciśnień ujemnych. schodzi tylko poniżej zera i jest kołek
Kuzyn w Mazda 323 ta starsza założył sobie czujnik podciśnienia. Ma chyba silnik 1,8 czy 2,0 nie wiem bez turbiny w każdym razie. Jak Ma zgaszone auto wskaźnik pokazuje 0 bara. jak odpali ma -0,8 bara. gdy na każdym biegu obojętnie jakie RPM ale tak 1500 i w górę wciśniesz mu pedał w podłogę też dąży wskazanie do 0. bara. Jak na postoju sobie gazuje to wskaźnik się wacha -0,8 do -0,6 i tylko gdy dodasz gazu. Możliwe że u nas z tych -0,8 bara turbo dopompuje do 0 a u niego tylko do -0,6 zasysa. Nasz wskaźnik jest zablokowany kołeczkiem że ma nie pokazywać ciśnień ujemnych. schodzi tylko poniżej zera i jest kołek
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: 250KM w 2,2GT???
do 0 bar silnik w gieteku przeciez pracuje tak jak wolnoosak turbo nie moze przeciez pompowac ponizej 0 bar
i turbo w czasei jazdy ciagle przeciez nie pompuje , ja jadac trasa i utrzymujac 80km/h mam na zegarze boost zazwyczaj -0.7 wiec raczej w dolocie panuje podcisnienie
i turbo w czasei jazdy ciagle przeciez nie pompuje , ja jadac trasa i utrzymujac 80km/h mam na zegarze boost zazwyczaj -0.7 wiec raczej w dolocie panuje podcisnienie
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: 250KM w 2,2GT???
Widzę nic a nic nie czaisz co mówię. To co napisałeś to prawda też wynikająca z moich słów również.
Ja mówię że jak na luzie mu depniesz w pedał do końca to w dolocie turbina (lub samoczynnie atmosfera w powietrzu) zdąży zaledwie dać ci 0 lub lekko powyżej 0. Oczywiście że jak jedziesz normalnie bez przyspieszenia to ciśnienie w dolocie masz -0,7 bara (czy tam -0,8 nie wnikam grunt że ujemne czyli podciśnienie).
I nie rozpisuję się więcej bo masz wyżej dokładnie napisane przeczytaj z 3 razy to złapiesz klimat. U mnie jak na luzie depnę w pedał wskażnik podnosi się z kołeczka w górę jakiś 1mm czy dwa mm co świadczy o otwarciu przesłony turbiny (załącza się turbo jak to nazywacie) i turbina dmucha w dolot. A że zaraz po wdepnięciu mamy 3tyś to nogę z gazu zdejmujesz i zamykasz przesłonę i turbo nie dmucha do dolotu więc wskaźnik opada. Doświadczalnie dziś to potwierdziłem u mnie i trwało to może z 0,4s (skok wskazówki) bo turbo dziura zawsze robi swoje.
Ja mówię że jak na luzie mu depniesz w pedał do końca to w dolocie turbina (lub samoczynnie atmosfera w powietrzu) zdąży zaledwie dać ci 0 lub lekko powyżej 0. Oczywiście że jak jedziesz normalnie bez przyspieszenia to ciśnienie w dolocie masz -0,7 bara (czy tam -0,8 nie wnikam grunt że ujemne czyli podciśnienie).
I nie rozpisuję się więcej bo masz wyżej dokładnie napisane przeczytaj z 3 razy to złapiesz klimat. U mnie jak na luzie depnę w pedał wskażnik podnosi się z kołeczka w górę jakiś 1mm czy dwa mm co świadczy o otwarciu przesłony turbiny (załącza się turbo jak to nazywacie) i turbina dmucha w dolot. A że zaraz po wdepnięciu mamy 3tyś to nogę z gazu zdejmujesz i zamykasz przesłonę i turbo nie dmucha do dolotu więc wskaźnik opada. Doświadczalnie dziś to potwierdziłem u mnie i trwało to może z 0,4s (skok wskazówki) bo turbo dziura zawsze robi swoje.