Adrian_Seki
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Adrian_Seki
Zacznę od tego że nie wiem czy o tym dziale Robert mówił "byś się w końcu przywitał" ale zakładam że tak.
Więc,
mam na imię Adrian jak by ktoś nie zauważył jeszcze, Nazwisko mało ważne w tej chwili i w tym miejscu
Tak jest to mój pierwszy samochód jako taki mój. Wcześniej simson schwalbe, MZ 251, no i rower też
Mieszkam w Konin (WLKP) a studiuję w Poznań. Od ok pół roku jestem na forum chyba a auto posiadam miesiąc czy dwa dłużej.
Jestem posiadaczem Forda Probe 1 generacja 1992r z motorem 2,2 Turbo wersja GT Przebieg 197 tyś km, kolor srebrny metali z lekkim odcieniem brązu (pewnie rdza ).
Nie wiem czy to wersja Amerykańska czy Europejska. Mam licznik w km/h i małymi są mile/h. elektryczne pasy, I Wskazania temperatury płynu chłodniczego w st Fahrenheita. Jestem w stanie sobie tłumaczyć ze to wersja USA gdyż w tyle wyjąłem przepaloną żarówkę "MADE IN USA" a europejskie tylne lampy można wytłumaczyć że pewnie był rozbity bo od 1995r w Polsce jest. Ale znowu jakim cudem eropejska lampa a żarówki USA to nie wiem. Może ktoś całą wiązkę przekładał i wymieniał same lampy
Interesuje mnie ogólnie wszystko w tym aucie. Jestem już po wymianie wszystkich filtrów, oleju w silniku oraz często muszę dolewać złotego płynu do zbiornika (jakoś nie wiem dlaczego ). Pozwolę sobie tutaj wklejać zdjęcia które zamieszczam też w innych tematach do których były robione a jednoznacznie wiążą się z moim autem . Politechnika Poznańska, ale zawsze studia - elektrotechnika. A ogólnie technik elektronik po technikum elektronicznym - ciężko żeby było inaczej
Wyposażenie standardowe, elektryczne szyby lusterka, szyberdach.
Na chwilę obecną jak niektórzy wiedzą jestem mocno zajęty śpiochem w naszym probie (śpioch automatyczny oczywiście, a nie wyciąganie bezpiecznika) ale się tam dzieje Później kwestia wymiany podświetlenia w licznikach i podniesienie doładowania MBC.
Zaczynamy:
Tematy:
- śpioch / sleep eye (http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p244250) a konkretny efekt śpiocha http://www.youtube.com/watch?v=bunOYyUo0P8
- światła do jazdy dziennej - http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 16#p245716 - nie udzielam się od 11.09.2009.
Galeria mego FORDA PROBE 2,2 GT 1992r (wreszcie):
- oczywiście że 1/4 mili skorzęcin 2009 jak że inaczej.
Galeria modernizacji auta:
Śpioch nocą po regulacji na 6cm. W planach diodowa listwa (LED FLUX szerokokątna -24 szt na lampę - ile wejdzie) nad lampą a pod pokrywką lampy.
Światła do jazdy dziennej (w ciągu prac -początek):
Więc prace idą do przodu. Zdecydowałem się opisywać swoje dzieła i podboje mego auta tutaj gdyż nie słyszę tak często "wieś tuning" - dlaczego - nikt tu nie wchodzi
Dziś zmontowałem diody ze sobą (24 szt białe) łaczny pobór prądu to 90mA (żarówka 5W 500mA). A wracając do wieś tuningu to aby mieli chłopaki o czym pisać i krytykować lekka zmiana w projekcie.
Miejsce które przypomina oko nie będzie białe jak był plan lecz będzie tam czerwona dioda w środku i cztery do okoła niej tworząc pseudo źrenicę i tenczówkę. Naturalnie one nie będą na stałe gdyż kolory są zakazane przez prawo. Będą służyły jako odpowiednik świateł drogowych (długich). Po co? Nie wiem jak wam skoro się tak głupio zapytasz ale jeżeli chcesz komuś ustąpić pierwszeństwa mimo iż ty je masz to mu mrugasz i on wie o co chodzi. Gdy informujesz kierowców że policja stoi i tego typu zachowania. Ze śpiocha lampy bym musiał podnieść i mrugnąć a tak mamy oczka które się zapalą.
Tak wieś tuning z dedykacją dla paru osób - i nie obchodzi mnie opinia czyjakolwiek na ich temat (odpowiednika drogowych świateł LED).
-----------------12.09.2009.
Więc dziś złożyłem ledy bo jakoś nie mogłem się powstrzymać aby zobaczyć jak wygląda
Całość od części wewnętrznej planuję pomalować srebrnym spray aby nie było widać wewnętrznej części lampy. Jakoś po weekendzie pomaluję i ładnie obkleję klejem na gorąco aby jakoś "fabrycznie" wyglądało i pójdę do kilku diagnostów co o tym sądzą (oczywiście tylko listwa biała led - kolorowe powiem że się spaliły i zastąpię białymi - zobaczymy).
CDN...
Robimy przelot:
Pozbywamy się katalizatora oraz tłumika środkowego. Rura zewnątrz 51mm ścianka 2,5 mm. W późniejszym czasie dogięcie kolejnej rury oraz nowy tłumik końcowy.
Nie zauważyłem jakiegoś wzrostu mocy, auto gra tak jak grało tylko jak się doda gazu impulsowo to tak zabulgocze (prawie że chce strzelić ale nie strzela). Dojdzie jeszcze jedna nowa rura i nowy tłumik końcowy a będzie na pewno dobrze.
Owa nowa rura w przygotowaniach (omijająca zbiornik paliwa) oczywiście że wszystko własnej roboty
Car Audio
- Subwoofer na bazie Tonsil 80W 8ohm
- Wzmacniacz 2x200W RMS własnej roboty a nie 2x200W mocy muzycznej
Zwężka jako wstęp do MBC
Powoli przymierzam się do zamontowania wskaźnika doładowania oraz MBC. Lecz na chwilę obecną postanowiłem zabawić się ze zwężką. Prototyp był wiercony wiertłem 1mm lecz nie poczułem różnicy gdyż Auto seryjnie ma ok 1,2mm chyba. Obecnie dziś montowana 13,11,2009 jest to pręt aluminiowy fi5 o długości 5mm. Nawiercony osiowo wiertłem 0,7mm i zamocowany w wężyku nowym z niebieskim oplotem (chyba od wody albo powietrza kiedyś ojciec kupował ale tyle to się nada). Wrażenia hmm. Wskaźnik gdzieś wędruje w koniec czerwonego pola lub po za nie (nie pamiętam bo z wrażenia zapomniałem).
Poniżej kilka fotek:
1- gigantyczne wiertło od płytek PCB dało radę - 0,7mm (jest to jednak przegięcie bo odcina zapłon na każdym biegu prawie a wiec wróciłem do 1mm - seryjna ma 1,2mm)
2- po lewej moja zwężka a po prawej oryginalna
3- wężyk gotowy do montażu
4- Zamontowana zwężka w aucie
(14.02.2010r)
Nadszedł czas ferii i sesja zdana w pierwszym terminie a wiec dwa tyg spokoju. Na wyjęcie silnika nie ma czasu ani kasy (zwłaszcza że pizga) a więc zajmuję się tylko wstępnie przodem. I pomyśleć że tylko lampy miałem ustawić xD . Jest to podkład antykorozyjny (minia tzw) i na to planuje chlorokauczuk rzucić i w ostateczności lakier samochodowy w kolorze wściekła czerwień. Czeka mnie wymiana węza wspomagania jeszcze w poniedziałek no ale cóż - walczymy - plany na wakacje to wyjęcie silnika i zrobienie podłogi mam nadzieje że podkładem epoksydowym a nie podkładem antykorozyjnym no ale
(01,04,2010)
Czas na tarcze przednie - powód główny to zaczęła pękać lewa, powód drugi okazyjna cena używek w stanie idealnym
Używane tarcze lecz dość grube:
Stare tarcze (zapomniałem uwidocznić lekkie pęknięcia a rdza na tarczy wynika z faktu nowych klocków które po 200km jeszcze się nie dotarły:
Przebieg starych tarcz to ok 202 tyś km. (zakładam że nie były wymieniane) Jak sie przyjrzysz widać na nowych że jest nadlana stal a na moich są już rowki od klocków róznica ok 1mm po obu stronach
A więc mamy wakacje po roku od nabycia Probe. Czas się chyba nim zająć troche (4 - 31,08,2010)
Nowe części (łożyska kół przód, złącze elastyczne wydechu, uszczelki silnika, olej do skrzyni i silnika 1L):
Dzień pierwszy (Rozbiórka wstępna)
Dzień drugi (Czyszczenie tyłu, dalsza rozbiórka, rozeznanie przy kołach tylnych, początek progów):
Dzień trzeci (No to bierzemy się za progi i podłogę od trony pasażera najpierw):
Dzień czwarty (Zacznijmy od tego że mam naświetlone oczy (półautomat pierwsze punty jego , a więc podłoga pasażer tył i przód):
Dzień 5 (Gięcie progów z blachy 1mm, szyny wzmacniające progi 3mm, szukamy resztę dziur, gotowa podłoga pasażera, nakrętki w progu do nakładki)
Dzień 6 (Podłoga kierowcy przód, podłoga tył, podłoga przy progu, wycinamy co nie zdrowe, miniujemy co trzeba, blacha na podłogę, dogięta podłoga młotkiem, wspawany kant podłogi, wspawana podłoga, przedłużenie czaszy wewnętrznej, łata podłogi kierowcy w tyle, minujemy co jest zrobione, progi tylne z ciekawości co tam jest trzeba zerknąć i okazuje się tragedia)
Dzień 7 (przygotowane do spawania łaty tylne nadkole prawe, spawamy czasze progu wewnętrznego prawą, 3mm wzmocnienie do lewarowania tył, przód prawy, wzmocnia po stronie lewej, tylne zawieszenie wyczyszczone i pomalowane aby jakoś wyglądało,)
Dzień 8 ( wspawanie progu, minia)
Dzień 9 (niespodzianka w bagażniku pod tym czymś takim wygłuszającym, naprawione, wyczyszczone i zabezpieczone wstępnie tylne piasty, amortyzator tył)
Dzień 10 (Czoło progów z przodu, forma pod tylny próg, gotowy próg tylny, przygotowane amorki do składania, pospawane rurki do zbiornika, gotowe piasty tylne)
Dzień 11 (Tylna belka zawieszenia wyczyszczona i pomalowana, tylny próg, podłoga szykowana pod malowanie, złożone amorki i zaczynamy składać)
Dzień 12 (Montaż zacisków, tylnego zawieszenia, rzut oka na stan podłogi jak się błyszczy, jakiś zaworek do odpowietrzania zbiornika, rozpórka tylna, założona rozpórka, i wygląd zawieszenia z ziemi)
Dzień 13 (czyścimy zbiornik paliwa, mocowanie nakładek na progi, jeszcze jedno miejsce gdzie ciągle było mokro a tam dziura
Dzień 14 (Zawsze ciekawiło mnie co jest w tłumiku, a gdy tam zajrzałem doszedłem do wniosku że po co kupić mam nowy za 200zł skoro mogę podreperować swojego za 20zł bo i ta go wypali przelotowy wydech , a w między czasie probe się wietrzy trochę bo wuja potrzebował kanał )
Dzień 15 (ogólnie rzecz ujmując malowanie siwy i czarany chlorokauczuk)
Dzień 16 (Tylny pas w częściach, ten sam złożony, wlew, osłona tłumika, jeszcze raz pas w komplecie - spawany tłumik nawet równo wyszedł mi , montujemy rurki bo nie chcą wejść, gotowe, osłona wlewu i odpowietrzenia, słynny katalizator oraz nowe złącze elastyczne , ogólnie czas na drzwi - rozeznanie, pod koniec dnia trzeba zrobić pranie )
Dzień 17 (Komplet uszczelek do wydechu, konserwacja chlorokauczukiem (do następnego roku tak zostanie później lakier), czujnik wstrząsowy zgnił lekko trzeba ratować , zestaw jednej uszczelki wydechowej gotowej do złożenia, wreszcie czysto i sucho w tym miejscu, lecimy z drzwiami bo czas nagli, Rolka przeciwdziała lataniu szyby (chyba nie mam prowadnic kompletnych), ułożona elektryka)
Dzień 18 (Chwalimy się podłogą bo jest czym , rzut oka na słupki, zawiasy maski czyste bez rdzy, i lecimy z drzwiami - co tam inny kolor - lepszy niż minia i szpachel , zawiasy, nowy kolor, mało bazy no ale co zrobić, chropowate - hmm no i co ? było malowane na dworze to co się dziwisz a mi tam tak zależy na tym - kompleksowe malowanie za rok, wykładzina przykryła moją pracę, ale i tak było warto teraz można lecieć wizualnie)
Dzień 19 ( Widok na bagażnik, pasujemy osłony do rozpórki (było ciężko trochę), auto złożone tyle że nie ma kilku istotnych elementów, no już jeden jest fotele na końcu, wygłuszenie drzwi)
Dzień 20 (Silnik? On jakoś musi wyjść chyba, zróbmy miejsce, Kontrola zawieszenia, mam już go , wyczyszczone sanki było po 1,5cm błota (olej plus piach), me szczęście dające radość z tego że jest,
Dzień 21 (Czas zerknąć na to co robi bałagan (wymiana za rok), fotki poglądowe stanu przed czyszczeniem, uderzenie młotkiem w celu rozpoznania kończy natychmiastową reakcją (mimo że przodem zajmę sie za rok bardziej), rozpórka dolna zamykająca dolny kwadrat tworzony przez sanki)
Dzień 22 ( Najwyższy czas zacząć składać sanki i zawieszenie, Prawa strona kompletna, lewa prawie bo dzień się kończył, lecz tego samego dnia, Problem ze ślizgiem MC'Person - to sobie nasmaruj je , a później złóż, nie wiem dlaczego jedna sprężyna jest dłuższa od drugiej no ale (ok 5mm))
Dzień 23 ( Czas na serce, czyścimy z błota i wywalamy co przeszkadza, A wszystko po to aby dostać się do uszczelek które tak jak myślałem nie są ciekawe , zdjęcie skrzyni, wymiana uszczelniaczy półosi)
Dzień 24 (szpilki kolektora, Stara uszczelka Elvis, porównanie starej i nowej uszczelki, wymyta skrzynia widać liczne pęknięcia nie wiadomo od czego (może od przeciążeń), skrzynia była rozbierana i za rok mam też zamiar to zrobić bo cieknie tam, widok bez miski - podobno nie ma luzów na korbowodach wyczuwalnych, czujnik poziomu oleju, sprzęgło widok tarczy)
Dzień 25,26,27 (wyjazd do szczecina na jeden dzień, wyczyszczona z wierzchu turbosprężarka, wyczuwalny luz wirnika nie duży ale jednak, Stare i nowe szczotki rozrusznika (dlatego się wieszał), gotowy do złożenia)
Nowe tarcze przód (po zakupie, malowanie, schnięcie, docieranie krawędzi) 16,09,2013
Tarcze MIKODA 1310 do tego będą klocki RH
Więc,
mam na imię Adrian jak by ktoś nie zauważył jeszcze, Nazwisko mało ważne w tej chwili i w tym miejscu
Tak jest to mój pierwszy samochód jako taki mój. Wcześniej simson schwalbe, MZ 251, no i rower też
Mieszkam w Konin (WLKP) a studiuję w Poznań. Od ok pół roku jestem na forum chyba a auto posiadam miesiąc czy dwa dłużej.
Jestem posiadaczem Forda Probe 1 generacja 1992r z motorem 2,2 Turbo wersja GT Przebieg 197 tyś km, kolor srebrny metali z lekkim odcieniem brązu (pewnie rdza ).
Nie wiem czy to wersja Amerykańska czy Europejska. Mam licznik w km/h i małymi są mile/h. elektryczne pasy, I Wskazania temperatury płynu chłodniczego w st Fahrenheita. Jestem w stanie sobie tłumaczyć ze to wersja USA gdyż w tyle wyjąłem przepaloną żarówkę "MADE IN USA" a europejskie tylne lampy można wytłumaczyć że pewnie był rozbity bo od 1995r w Polsce jest. Ale znowu jakim cudem eropejska lampa a żarówki USA to nie wiem. Może ktoś całą wiązkę przekładał i wymieniał same lampy
Interesuje mnie ogólnie wszystko w tym aucie. Jestem już po wymianie wszystkich filtrów, oleju w silniku oraz często muszę dolewać złotego płynu do zbiornika (jakoś nie wiem dlaczego ). Pozwolę sobie tutaj wklejać zdjęcia które zamieszczam też w innych tematach do których były robione a jednoznacznie wiążą się z moim autem . Politechnika Poznańska, ale zawsze studia - elektrotechnika. A ogólnie technik elektronik po technikum elektronicznym - ciężko żeby było inaczej
Wyposażenie standardowe, elektryczne szyby lusterka, szyberdach.
Na chwilę obecną jak niektórzy wiedzą jestem mocno zajęty śpiochem w naszym probie (śpioch automatyczny oczywiście, a nie wyciąganie bezpiecznika) ale się tam dzieje Później kwestia wymiany podświetlenia w licznikach i podniesienie doładowania MBC.
Zaczynamy:
Tematy:
- śpioch / sleep eye (http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 50#p244250) a konkretny efekt śpiocha http://www.youtube.com/watch?v=bunOYyUo0P8
- światła do jazdy dziennej - http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... 16#p245716 - nie udzielam się od 11.09.2009.
Galeria mego FORDA PROBE 2,2 GT 1992r (wreszcie):
- oczywiście że 1/4 mili skorzęcin 2009 jak że inaczej.
Galeria modernizacji auta:
Śpioch nocą po regulacji na 6cm. W planach diodowa listwa (LED FLUX szerokokątna -24 szt na lampę - ile wejdzie) nad lampą a pod pokrywką lampy.
Światła do jazdy dziennej (w ciągu prac -początek):
Więc prace idą do przodu. Zdecydowałem się opisywać swoje dzieła i podboje mego auta tutaj gdyż nie słyszę tak często "wieś tuning" - dlaczego - nikt tu nie wchodzi
Dziś zmontowałem diody ze sobą (24 szt białe) łaczny pobór prądu to 90mA (żarówka 5W 500mA). A wracając do wieś tuningu to aby mieli chłopaki o czym pisać i krytykować lekka zmiana w projekcie.
Miejsce które przypomina oko nie będzie białe jak był plan lecz będzie tam czerwona dioda w środku i cztery do okoła niej tworząc pseudo źrenicę i tenczówkę. Naturalnie one nie będą na stałe gdyż kolory są zakazane przez prawo. Będą służyły jako odpowiednik świateł drogowych (długich). Po co? Nie wiem jak wam skoro się tak głupio zapytasz ale jeżeli chcesz komuś ustąpić pierwszeństwa mimo iż ty je masz to mu mrugasz i on wie o co chodzi. Gdy informujesz kierowców że policja stoi i tego typu zachowania. Ze śpiocha lampy bym musiał podnieść i mrugnąć a tak mamy oczka które się zapalą.
Tak wieś tuning z dedykacją dla paru osób - i nie obchodzi mnie opinia czyjakolwiek na ich temat (odpowiednika drogowych świateł LED).
-----------------12.09.2009.
Więc dziś złożyłem ledy bo jakoś nie mogłem się powstrzymać aby zobaczyć jak wygląda
Całość od części wewnętrznej planuję pomalować srebrnym spray aby nie było widać wewnętrznej części lampy. Jakoś po weekendzie pomaluję i ładnie obkleję klejem na gorąco aby jakoś "fabrycznie" wyglądało i pójdę do kilku diagnostów co o tym sądzą (oczywiście tylko listwa biała led - kolorowe powiem że się spaliły i zastąpię białymi - zobaczymy).
CDN...
Robimy przelot:
Pozbywamy się katalizatora oraz tłumika środkowego. Rura zewnątrz 51mm ścianka 2,5 mm. W późniejszym czasie dogięcie kolejnej rury oraz nowy tłumik końcowy.
Nie zauważyłem jakiegoś wzrostu mocy, auto gra tak jak grało tylko jak się doda gazu impulsowo to tak zabulgocze (prawie że chce strzelić ale nie strzela). Dojdzie jeszcze jedna nowa rura i nowy tłumik końcowy a będzie na pewno dobrze.
Owa nowa rura w przygotowaniach (omijająca zbiornik paliwa) oczywiście że wszystko własnej roboty
Car Audio
- Subwoofer na bazie Tonsil 80W 8ohm
- Wzmacniacz 2x200W RMS własnej roboty a nie 2x200W mocy muzycznej
Zwężka jako wstęp do MBC
Powoli przymierzam się do zamontowania wskaźnika doładowania oraz MBC. Lecz na chwilę obecną postanowiłem zabawić się ze zwężką. Prototyp był wiercony wiertłem 1mm lecz nie poczułem różnicy gdyż Auto seryjnie ma ok 1,2mm chyba. Obecnie dziś montowana 13,11,2009 jest to pręt aluminiowy fi5 o długości 5mm. Nawiercony osiowo wiertłem 0,7mm i zamocowany w wężyku nowym z niebieskim oplotem (chyba od wody albo powietrza kiedyś ojciec kupował ale tyle to się nada). Wrażenia hmm. Wskaźnik gdzieś wędruje w koniec czerwonego pola lub po za nie (nie pamiętam bo z wrażenia zapomniałem).
Poniżej kilka fotek:
1- gigantyczne wiertło od płytek PCB dało radę - 0,7mm (jest to jednak przegięcie bo odcina zapłon na każdym biegu prawie a wiec wróciłem do 1mm - seryjna ma 1,2mm)
2- po lewej moja zwężka a po prawej oryginalna
3- wężyk gotowy do montażu
4- Zamontowana zwężka w aucie
(14.02.2010r)
Nadszedł czas ferii i sesja zdana w pierwszym terminie a wiec dwa tyg spokoju. Na wyjęcie silnika nie ma czasu ani kasy (zwłaszcza że pizga) a więc zajmuję się tylko wstępnie przodem. I pomyśleć że tylko lampy miałem ustawić xD . Jest to podkład antykorozyjny (minia tzw) i na to planuje chlorokauczuk rzucić i w ostateczności lakier samochodowy w kolorze wściekła czerwień. Czeka mnie wymiana węza wspomagania jeszcze w poniedziałek no ale cóż - walczymy - plany na wakacje to wyjęcie silnika i zrobienie podłogi mam nadzieje że podkładem epoksydowym a nie podkładem antykorozyjnym no ale
(01,04,2010)
Czas na tarcze przednie - powód główny to zaczęła pękać lewa, powód drugi okazyjna cena używek w stanie idealnym
Używane tarcze lecz dość grube:
Stare tarcze (zapomniałem uwidocznić lekkie pęknięcia a rdza na tarczy wynika z faktu nowych klocków które po 200km jeszcze się nie dotarły:
Przebieg starych tarcz to ok 202 tyś km. (zakładam że nie były wymieniane) Jak sie przyjrzysz widać na nowych że jest nadlana stal a na moich są już rowki od klocków róznica ok 1mm po obu stronach
A więc mamy wakacje po roku od nabycia Probe. Czas się chyba nim zająć troche (4 - 31,08,2010)
Nowe części (łożyska kół przód, złącze elastyczne wydechu, uszczelki silnika, olej do skrzyni i silnika 1L):
Dzień pierwszy (Rozbiórka wstępna)
Dzień drugi (Czyszczenie tyłu, dalsza rozbiórka, rozeznanie przy kołach tylnych, początek progów):
Dzień trzeci (No to bierzemy się za progi i podłogę od trony pasażera najpierw):
Dzień czwarty (Zacznijmy od tego że mam naświetlone oczy (półautomat pierwsze punty jego , a więc podłoga pasażer tył i przód):
Dzień 5 (Gięcie progów z blachy 1mm, szyny wzmacniające progi 3mm, szukamy resztę dziur, gotowa podłoga pasażera, nakrętki w progu do nakładki)
Dzień 6 (Podłoga kierowcy przód, podłoga tył, podłoga przy progu, wycinamy co nie zdrowe, miniujemy co trzeba, blacha na podłogę, dogięta podłoga młotkiem, wspawany kant podłogi, wspawana podłoga, przedłużenie czaszy wewnętrznej, łata podłogi kierowcy w tyle, minujemy co jest zrobione, progi tylne z ciekawości co tam jest trzeba zerknąć i okazuje się tragedia)
Dzień 7 (przygotowane do spawania łaty tylne nadkole prawe, spawamy czasze progu wewnętrznego prawą, 3mm wzmocnienie do lewarowania tył, przód prawy, wzmocnia po stronie lewej, tylne zawieszenie wyczyszczone i pomalowane aby jakoś wyglądało,)
Dzień 8 ( wspawanie progu, minia)
Dzień 9 (niespodzianka w bagażniku pod tym czymś takim wygłuszającym, naprawione, wyczyszczone i zabezpieczone wstępnie tylne piasty, amortyzator tył)
Dzień 10 (Czoło progów z przodu, forma pod tylny próg, gotowy próg tylny, przygotowane amorki do składania, pospawane rurki do zbiornika, gotowe piasty tylne)
Dzień 11 (Tylna belka zawieszenia wyczyszczona i pomalowana, tylny próg, podłoga szykowana pod malowanie, złożone amorki i zaczynamy składać)
Dzień 12 (Montaż zacisków, tylnego zawieszenia, rzut oka na stan podłogi jak się błyszczy, jakiś zaworek do odpowietrzania zbiornika, rozpórka tylna, założona rozpórka, i wygląd zawieszenia z ziemi)
Dzień 13 (czyścimy zbiornik paliwa, mocowanie nakładek na progi, jeszcze jedno miejsce gdzie ciągle było mokro a tam dziura
Dzień 14 (Zawsze ciekawiło mnie co jest w tłumiku, a gdy tam zajrzałem doszedłem do wniosku że po co kupić mam nowy za 200zł skoro mogę podreperować swojego za 20zł bo i ta go wypali przelotowy wydech , a w między czasie probe się wietrzy trochę bo wuja potrzebował kanał )
Dzień 15 (ogólnie rzecz ujmując malowanie siwy i czarany chlorokauczuk)
Dzień 16 (Tylny pas w częściach, ten sam złożony, wlew, osłona tłumika, jeszcze raz pas w komplecie - spawany tłumik nawet równo wyszedł mi , montujemy rurki bo nie chcą wejść, gotowe, osłona wlewu i odpowietrzenia, słynny katalizator oraz nowe złącze elastyczne , ogólnie czas na drzwi - rozeznanie, pod koniec dnia trzeba zrobić pranie )
Dzień 17 (Komplet uszczelek do wydechu, konserwacja chlorokauczukiem (do następnego roku tak zostanie później lakier), czujnik wstrząsowy zgnił lekko trzeba ratować , zestaw jednej uszczelki wydechowej gotowej do złożenia, wreszcie czysto i sucho w tym miejscu, lecimy z drzwiami bo czas nagli, Rolka przeciwdziała lataniu szyby (chyba nie mam prowadnic kompletnych), ułożona elektryka)
Dzień 18 (Chwalimy się podłogą bo jest czym , rzut oka na słupki, zawiasy maski czyste bez rdzy, i lecimy z drzwiami - co tam inny kolor - lepszy niż minia i szpachel , zawiasy, nowy kolor, mało bazy no ale co zrobić, chropowate - hmm no i co ? było malowane na dworze to co się dziwisz a mi tam tak zależy na tym - kompleksowe malowanie za rok, wykładzina przykryła moją pracę, ale i tak było warto teraz można lecieć wizualnie)
Dzień 19 ( Widok na bagażnik, pasujemy osłony do rozpórki (było ciężko trochę), auto złożone tyle że nie ma kilku istotnych elementów, no już jeden jest fotele na końcu, wygłuszenie drzwi)
Dzień 20 (Silnik? On jakoś musi wyjść chyba, zróbmy miejsce, Kontrola zawieszenia, mam już go , wyczyszczone sanki było po 1,5cm błota (olej plus piach), me szczęście dające radość z tego że jest,
Dzień 21 (Czas zerknąć na to co robi bałagan (wymiana za rok), fotki poglądowe stanu przed czyszczeniem, uderzenie młotkiem w celu rozpoznania kończy natychmiastową reakcją (mimo że przodem zajmę sie za rok bardziej), rozpórka dolna zamykająca dolny kwadrat tworzony przez sanki)
Dzień 22 ( Najwyższy czas zacząć składać sanki i zawieszenie, Prawa strona kompletna, lewa prawie bo dzień się kończył, lecz tego samego dnia, Problem ze ślizgiem MC'Person - to sobie nasmaruj je , a później złóż, nie wiem dlaczego jedna sprężyna jest dłuższa od drugiej no ale (ok 5mm))
Dzień 23 ( Czas na serce, czyścimy z błota i wywalamy co przeszkadza, A wszystko po to aby dostać się do uszczelek które tak jak myślałem nie są ciekawe , zdjęcie skrzyni, wymiana uszczelniaczy półosi)
Dzień 24 (szpilki kolektora, Stara uszczelka Elvis, porównanie starej i nowej uszczelki, wymyta skrzynia widać liczne pęknięcia nie wiadomo od czego (może od przeciążeń), skrzynia była rozbierana i za rok mam też zamiar to zrobić bo cieknie tam, widok bez miski - podobno nie ma luzów na korbowodach wyczuwalnych, czujnik poziomu oleju, sprzęgło widok tarczy)
Dzień 25,26,27 (wyjazd do szczecina na jeden dzień, wyczyszczona z wierzchu turbosprężarka, wyczuwalny luz wirnika nie duży ale jednak, Stare i nowe szczotki rozrusznika (dlatego się wieszał), gotowy do złożenia)
Nowe tarcze przód (po zakupie, malowanie, schnięcie, docieranie krawędzi) 16,09,2013
Tarcze MIKODA 1310 do tego będą klocki RH
Ostatnio zmieniony 2013-09-16 22:36 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 29 razy.
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Adrian_Seki
zly dzial
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Adrian_Seki
Co do działu to faktycznie pudło
Wklej jakieś fotki auta
Wklej jakieś fotki auta
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Adrian_Seki
wrzuc foty srebrno-brazowego lakieru
czekamy na fotki
czekamy na fotki
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Pudło czy nie ale inego działu nie widzę odpowiedniejszego. Fotek nie mam bo zwykły probe jak każdy mam sporo fot silnika tylko i zawieszenia
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Adrian_Seki
daj foty i nie marudz
a tu masz linka gdzie masz sie przywitac hello
a tu masz linka gdzie masz sie przywitac hello
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Adrian_Seki
Żadne probe nie jest zwykłe tak jak napisałeś tylko każde jest inne i nadzwyczajne Wrzuć fotki jakieś..pozdrawiam i witam posiadacza jedynkiadrian_seki pisze: Fotek nie mam bo zwykły probe jak każdy mam sporo fot silnika tylko i zawieszenia
2.2gt 92 rok
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Adrian_Seki
[o]Jak zwykle jajko próbuje być mądrzejsze od kurki, co?adrian_seki pisze:Pudło czy nie ale inego działu nie widzę odpowiedniejszego.
Ale widziałem, że już trafiłeś do działu przywitań. [/o]
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Trafiłem trafiłem bo mnie tam skierowano w linku wyżej
A tak ogólnie - sleep eye skończone link daję tutaj i na początku strony:
http://www.youtube.com/watch?v=bunOYyUo0P8
A tak ogólnie - sleep eye skończone link daję tutaj i na początku strony:
http://www.youtube.com/watch?v=bunOYyUo0P8
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Adrian_Seki
Fajnie wyszło tylko prawa lampa szybciej wysuwa ci się od lewej.
Wrzuć jakieś fotki auta bo maskę już widzieliśmy
Wrzuć jakieś fotki auta bo maskę już widzieliśmy
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Wiesz one niby chodzą tak samo delikatna różnica prędkości. Tylko ja żeby wycentrować sleep'a musiałem lekko na frezach je poprzestawiać i lewa lampa lekko nadrabia a prawa jest do przodu. i tak sleep wyszedł z różnicą ok 1cm między lewą a prawą lampą ale cóż. By trzeba rozebrać lewy silnik i dopracować jeszcze ale może kiedyś Fotki będą później jak się zrobią
Podstawowe założenie spełnione - śpioch automatyczny jeden przełącznik reszta w temacie o śpiochu ponad 4000 wyświetleń
Podstawowe założenie spełnione - śpioch automatyczny jeden przełącznik reszta w temacie o śpiochu ponad 4000 wyświetleń
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Adrian_Seki
no Adi rob fotki i wrzucaj
gratki za 3 miejsce na Skoju
szkoda ze nie zostales na niedziele ale w sumie moglbys miec nieco nerwow przez paru debili pseudo fajnych hehehe
czekam na fotki
gratki za 3 miejsce na Skoju
szkoda ze nie zostales na niedziele ale w sumie moglbys miec nieco nerwow przez paru debili pseudo fajnych hehehe
czekam na fotki
było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled jest Gsx 1300R
Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- VANDAL
- Posty: 281
- Rejestracja: 2007-11-04 16:02
- Galeria: viewtopic.php?t=16435
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Adrian_Seki
Adri moje gratulacje za 3 miejsxce!! ladne przejazdy!! na drugio troche smielej do ludzi!! nie badz na uboku!! ekipa tarnobrzeska jest otwarta dla wszystkich! my nienawidzimy tylko chamstawa paniczow ktorzy rok spedzaja w anglii na zmywaku a chwala sie co to oni tam nie wyrabiali (pelot)!
hehe, probek ladny, a na zywo jeszcze lepszy!! wiecej fotek prosimy;d;d
hehe, probek ladny, a na zywo jeszcze lepszy!! wiecej fotek prosimy;d;d
Był: czarny PROBE 2
Jest: Czerwony PROBE 2 2.5 KLZE!! :) + Lebra na masce
Jest: Czerwony PROBE 2 2.5 KLZE!! :) + Lebra na masce
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
Re: Adrian_Seki
No właśnie adi. To że nie podobają mi się twoje pomysły na tuning i pisze że to wieś nie znaczy wcale że mam cię za jakiegoś frajera więc na następnym zlocie się nie krępuj tak jak wtedy w naszym domku.
Gratulacje ładnego przejazdu i wrzuć w końcu więcej zdjęć
Gratulacje ładnego przejazdu i wrzuć w końcu więcej zdjęć
Ford Probe 2,5 V6 93 ubezpieczony przez mafię. Stuknij mnie to my stukniemy ciebie
- S_H_A_D_O_W
- Posty: 1448
- Rejestracja: 2007-04-19 14:55
- Galeria: viewtopic.php?t=14266
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Adrian_Seki
Gratulacje 3 miejsca
...w niebie mnie nie chcą, a w piekle boją się, że nim zawładnę ...
Czarne 2.5V6 USA 92r
Czarne 2.5V6 USA 92r
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Ale się tu zrobił ruch
Wiec dzięki dzięki - jakoś tak wyszło że 3 miejsce
Dopiero doprowadzam go do stanu użytku, SHADOW miał mi osłonki na lampy podrzucić a tu nici więc nic zrobię swoje własne (...). Auto jest lekko zajechane ze względu że gdzieś mi leci olej, z maglownicy czy tam skądś leci płyn czerwony, tylko tyle co nowe filtry mam już kilka miesięcy nowy olej w silniku od miesiąca no i ten przelot (tylko końcówkę mam org). Jutro może po jutrze zespawam drugą rurę (powyginaną postaram się idealnie dopasować nacięcia (sporo czasu zakładam ok 8h samego spawania bez montażu) aby nie na smarkać do środka zbyt mocno. Po jakimś czasie może na lub po zimie kupię nowy tłumik końcowy. To że się paliwo cofa i raz chodzi pali na raz a innym razem pokręci chwilę to jestem pewien że pompka paliwa, ale podejrzewam też że te nierówne obroty mogą być z nierównej pracy pompki lub coś dlatego też chcę wymienić pompkę całą.
Wam powiem że auto dostało trochę po dupie na tych zawodach i nawet nie przerywa teraz tak mocno
Jeszcze chciałem dodać, że ostatni przejazd 4 gdy jechałem z jakąś czerwoną 2 generacją która mnie wyprzedziła, to chciałem dodać uwagę iż pod koniec trasy 1/4 mili jakieś 50 m przed czujnikami zacząłem go brać (doganiać i to dość szybko nawet) dlatego na przyszły sezon trzeba zaplanować jakieś 1/2 lub całą 1 mile. Jakieś 4 sekundy przed metą do mety chyba go dogoniłem może z 3m a długość auta na bank.
Wiec dzięki dzięki - jakoś tak wyszło że 3 miejsce
Dopiero doprowadzam go do stanu użytku, SHADOW miał mi osłonki na lampy podrzucić a tu nici więc nic zrobię swoje własne (...). Auto jest lekko zajechane ze względu że gdzieś mi leci olej, z maglownicy czy tam skądś leci płyn czerwony, tylko tyle co nowe filtry mam już kilka miesięcy nowy olej w silniku od miesiąca no i ten przelot (tylko końcówkę mam org). Jutro może po jutrze zespawam drugą rurę (powyginaną postaram się idealnie dopasować nacięcia (sporo czasu zakładam ok 8h samego spawania bez montażu) aby nie na smarkać do środka zbyt mocno. Po jakimś czasie może na lub po zimie kupię nowy tłumik końcowy. To że się paliwo cofa i raz chodzi pali na raz a innym razem pokręci chwilę to jestem pewien że pompka paliwa, ale podejrzewam też że te nierówne obroty mogą być z nierównej pracy pompki lub coś dlatego też chcę wymienić pompkę całą.
Wam powiem że auto dostało trochę po dupie na tych zawodach i nawet nie przerywa teraz tak mocno
Jeszcze chciałem dodać, że ostatni przejazd 4 gdy jechałem z jakąś czerwoną 2 generacją która mnie wyprzedziła, to chciałem dodać uwagę iż pod koniec trasy 1/4 mili jakieś 50 m przed czujnikami zacząłem go brać (doganiać i to dość szybko nawet) dlatego na przyszły sezon trzeba zaplanować jakieś 1/2 lub całą 1 mile. Jakieś 4 sekundy przed metą do mety chyba go dogoniłem może z 3m a długość auta na bank.
Ostatnio zmieniony 2009-09-20 21:37 przez adrian_seki, łącznie zmieniany 3 razy.
- VANDAL
- Posty: 281
- Rejestracja: 2007-11-04 16:02
- Galeria: viewtopic.php?t=16435
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Adrian_Seki
rob i moduj swego probasa, bo widac ze masz checi i zapał do tego i szacun dla ciebie z tego powodu! oby tak dalej, wstawiaj fotki i bedzie git!!
Był: czarny PROBE 2
Jest: Czerwony PROBE 2 2.5 KLZE!! :) + Lebra na masce
Jest: Czerwony PROBE 2 2.5 KLZE!! :) + Lebra na masce
- TYGRYSEX
- Posty: 1713
- Rejestracja: 2008-03-19 15:25
- Samochód: JEEP GRAND CHEROKEE Limited 4.7 V8 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=14841
- Lokalizacja: Kalisz/Opatówek, Wieruszów
Re: Adrian_Seki
Jak tam : "Światła do jazdy dziennej"
BYŁ : "Srebrna Strzała" 2.5 V6 USA 93' wersja SE LPG
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
BYŁ : "Czarny Kocur " 2.5 V6 USA 93' wersja GT Pb98
JEST : "Bulgotek " 4.7 V8 USA 00' wersja LIMITED Pb95
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
? konkretniejTYGRYSEX pisze:Jak tam : "Światła do jazdy dziennej"
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Adrian_Seki
Hej!adrian_seki pisze:...simson schwalbe...
Też kiedyś miałem Schwalba....super stylowy motorek...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Bendek pisze:Hej!adrian_seki pisze:...simson schwalbe...
Też kiedyś miałem Schwalba....super stylowy motorek...
Ba ja miałem chyba 71 albo 75 rok spoko sprzęt przesiadłem się na MZ 251 i teraz na probe zdecydowanie preferuje obecne 150KM
- Bendek
- Posty: 553
- Rejestracja: 2007-01-22 20:53
- Galeria: viewtopic.php?t=14998
- Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Re: Adrian_Seki
Ale przyznaj że motorek bardzo fajny...
A Ty swojego sprzedałeś? ja chętnie bym kupił znów coś takiego do mojej kolekcji motorków...
A Ty swojego sprzedałeś? ja chętnie bym kupił znów coś takiego do mojej kolekcji motorków...
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Adrian_Seki
Sprzedałem juz ho ho z 3 lata jak nie 4. fakt motorek pierwsza klasa zwłaszcza tylne kółka i bączki
-- dodano 2010-01-12 15:37 --
No i stuknęło 200 000 km przebiegu dla probe mego
-- dodano 2010-02-14 00:20 --
Walczymy z rdzą Jakiś debil pomalował intercooler na czarno rozumiecie coś z tego? Nie wiem czy polerować go czy nie
-- dodano 2010-01-12 15:37 --
No i stuknęło 200 000 km przebiegu dla probe mego
-- dodano 2010-02-14 00:20 --
Walczymy z rdzą Jakiś debil pomalował intercooler na czarno rozumiecie coś z tego? Nie wiem czy polerować go czy nie
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Adrian_Seki
Nie jakiś debil, tylko fabryka. Intercooler jest pomalowany na czarno oryginalnie. . .
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Re: Adrian_Seki
i jak tam auto robisz coś z nim?