czy w silnikach probe robi się szlif

Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

czy w silnikach probe robi się szlif

Post autor: piotrek »

Chodzi o to czy szlifuje się cylindry ? bo słyszałem że w niektórych japońcach nie robi się szlifu . Robie remont swojego probka i niewiem czy był robiony szlif , czy na tłokach są jakieś wymiary ?
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

Mozna zrobic do 2 szlifow
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

a wiesz gdzie są jakieś wymiary na tłokach i czy wał sie szlifuje
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

wymiary:
tloki - 85.944-85.964mm, szlif co 0.25mm
wal:
glowne - 59.937-59.955mm
korba - 50.940-50.955

Wal sie szlifuje, ale trzeba uwazac. To auto z turbina i rzadzi sie ciut innymi prawami niz normalny silnik.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

Dzięki za pomoc jutro sobie pomierze tłoki
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

tlokow i cylindow nie ma po szlifie, ale...

... mozna tak jak ja:
- szlif walu,
- panewki z mocniejszego materialu,
- cylindry z mocniejszego materialu.

Ma to jednak wade - trzeba modyfikowac rowniez smarowanie cylindrow.

Ogolnie ciezki temat, ale musze podac, ze ja robilem silnik pod turbine, wiec to inna bajka.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

czyli raczej nie robić szlifu tylko wymienić wszystkie panewki i pierścienie ?
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

To zalezy od pomiarow po rozebraniu silnika. Nie da sie inaczej konkretnie okreslic co trzeba zrobic.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

buster pisze:Kurde a ja zmieniałem perścionki i jak sie dowiadywałem w różnych sklepach to nie ma nawet tłoków po szlifie, bo iby tłoki mażna kupić tylko z korbowodami. za to panewki korbowe są.

U mnie akurat nie trzeba było szlifować. I kurcze sam sobie zmieniłem. I dumny jestem
Już niue dam grzebać nikomu w moim silniczku.

Zrobiłem już 10 000km i jest git.
I jestem z siebie dumny :slon:
próbowałem pytać w sklepach internetowych i gość odpowiedział że moge zamówić w każdym szlifie.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

chodzi o pierścienie i panewki
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

wsio mozna zrobic na zamowienie, ale liczy sie kwestia jakosci.
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

dlatego właśnie słyszałem że w japońcach nie robi sie szlifu a jak już szlif to nie orginalne części które niewiadomo kiedy padną
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Gość

Post autor: Gość »

taka scieme dostaniesz wszedzie w Europie. w US z wiekszosc woli czesci wykonane z lepszych materialow, ktore niewiele wiecej kosztuja
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

tylko że japońskie pierścienie kosztują wiecej od usa i tojest rużnica japonce 270 zl a usa 150 zl które byś wybrał bo ja bym zamówił te droższe.
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
strober
Posty: 1338
Rejestracja: 2003-01-30 13:09
Samochód: none
Galeria: viewtopic.php?t=7957
Lokalizacja: Kraków

Post autor: strober »

piotrek pisze:tylko że japońskie pierścienie kosztują wiecej od usa i tojest rużnica japonce 270 zl a usa 150 zl które byś wybrał bo ja bym zamówił te droższe.
W Japoni stal i inne metale są importowane-bo sami nie mają swoich zasobów-więc dlatego tam jest też poniekąd drożej! :wink:
ObrazekObrazekObrazekObrazek
Był 2.0 16V
był 2.5 V6
Gość

Post autor: Gość »

Strober prawie jest prawda co piszesz. Mimo to istnieje japonska stal.
Sam przesiedzialem sporo czasu na hutach stali w Japonii. Fakt, jest ona na surowcach zagramanicznych, ale o jakosci decyduje proces technologiczny w wiekszym stopniu niz surowiec.

A ze zajmuje sie kontrola jakosci stali, to musze powiedziec ze nie zachwycila mnie ona. Chociaz i tak lepsza niz Koreanska, nie wspominajac o Chinskiej stali.

PS. Sorka za odejscie od tematu
Ostatnio zmieniony 2004-09-13 09:19 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”