zawieszenie i hamulce-pomocy!
zawieszenie i hamulce-pomocy!
Koledzy, czy we wszystkich probkach tłucze się zawieszenie tzn. na nierównościach strasznie tłucze. Wymieniłem już amory tuleje wachaczy, łączniki stabilizatora końcówkę z prawej strony, klocki hamulcowe, i dalej tłucze, a już nie wspomnę o hamowaniu,, trzęsie kierownicą jak diabli .
Jak na postoju poruszam szybko kierownicą to tłucze sie cos jakby w maglownicy... doradzcie coś bo oszaleje .
Jak na postoju poruszam szybko kierownicą to tłucze sie cos jakby w maglownicy... doradzcie coś bo oszaleje .
probe90` 2.2 GL USA automat.
To jeszcze dolicz do tej listy wymiane lub przetoczenie (chyba juz lepiej to pierwsze) pokrzywionych tarcz hamulcowych - efekt trzesacej kierownicy przy hamowaniu; oraz sprawdz drugi drazek kierowniczy - stukanie przy kreceniu kierownica na postoju (i nie tylko), ewentualnie mozesz juz miec wybita listwe w maglownicy ale zdaza sie to raczej tylko jak sie jezdzi na mocno wybitych drazkach i to przez dluzszy czas).
Przyjrzyj sie tez swozniowi wachacza, on tez moze byc powodem halasu o ktorym piszesz na nierownosciach, a to dosc nefralgiczny punkt w Probku, albo raczej w Polsce Na poczatek tyle, a dalej to zobaczysz czy cos jeszcze bedzie Ci uprzykrzalo jazde.
P.S. Zawieszenie tlucze sie we wszystkich (nie tylko Probkach) ale dorznietych autach
Przyjrzyj sie tez swozniowi wachacza, on tez moze byc powodem halasu o ktorym piszesz na nierownosciach, a to dosc nefralgiczny punkt w Probku, albo raczej w Polsce Na poczatek tyle, a dalej to zobaczysz czy cos jeszcze bedzie Ci uprzykrzalo jazde.
P.S. Zawieszenie tlucze sie we wszystkich (nie tylko Probkach) ale dorznietych autach
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Nawet na oponach o profilu 40 nic nie tłucze. Po prostu słychać wyraźnie poprzeczne nierówności terenu. Do przyczyn, które wymienił Simones dodaj jeszcze krzywe felgi + ich wzajemne oddziaływanie razem z tarczami.
Jakbyś potrzebował maglownicę, to mam takową po regeneracji. Jej zużycie poznasz po wycieku lub charakterystycznym stukaniu przy kręceniu kierownicą. Przy przekręcaniu kierownicy na wyłączonym zapłonie (brak wspomagania) słychać miarowe terkotanie z układu.
Jakbyś potrzebował maglownicę, to mam takową po regeneracji. Jej zużycie poznasz po wycieku lub charakterystycznym stukaniu przy kręceniu kierownicą. Przy przekręcaniu kierownicy na wyłączonym zapłonie (brak wspomagania) słychać miarowe terkotanie z układu.
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Witam! Wydaje sie byc w miare odpowiedni temat. Podczas hamowania takiego nawet nie mocnego trzesie sie mi kierownica, a jako ze mam luz na listwie czy gdzies to strasznie wszystko sie trzęsie. Wychodzi ze tarcze do wymiany, bo najechałem na dziure i hamowałem na skręconych kołach.
I teraz pytanie, czy tarcze od 2.2 GT to te same tarcze co do każdego innego probe ? tak jak podaje tutaj w aukcji na allegro ?
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mazd ... 03583.html
takie będą dobre?
a może takie?
http://allegro.pl/3306-tarcze-hamulcowe ... 04593.html
chyba ze ktoś ma używki z malutkim przebiegiem (5-10tys) i ma problem sprzedac i sprzedaje autko na czesci czy cos to bym mogl odkupic, ale pod warunkiem ze sa naprawde swiezutkie i proste.
I teraz pytanie, czy tarcze od 2.2 GT to te same tarcze co do każdego innego probe ? tak jak podaje tutaj w aukcji na allegro ?
http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-mazd ... 03583.html
takie będą dobre?
a może takie?
http://allegro.pl/3306-tarcze-hamulcowe ... 04593.html
chyba ze ktoś ma używki z malutkim przebiegiem (5-10tys) i ma problem sprzedac i sprzedaje autko na czesci czy cos to bym mogl odkupic, ale pod warunkiem ze sa naprawde swiezutkie i proste.
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Pierwszy link ok
ale polecam usportowione tarcze mikody cena/jakość BDB !!!
http://www.mikoda.pl/sklep/c384,PROBE-I
Tarcze usportowione tz. GT 155 zł sztuka myślę bardzo dobra cena na dzisiejsze realia.
ale polecam usportowione tarcze mikody cena/jakość BDB !!!
http://www.mikoda.pl/sklep/c384,PROBE-I
Tarcze usportowione tz. GT 155 zł sztuka myślę bardzo dobra cena na dzisiejsze realia.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
a co to znacyz ze usportowiona ? czym sie różni ?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
są nacinane i wiercone + malowane.
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
poszukaj dobrych używek lepiej oryginalnych niż ten złom za 50zł z allegro bo ci zaraz się pogną - ja tak zrobiłem i jest dobrze w sensie używki mam klocki się dotarły nie biją, nie miękną, grubość jak nowe prawie że (bez kantów a nawet nadlane jakby czyli dobre) i nie pękają co najważniejsze - czego chcieć więcej teraz wymieniłem na tyle klocki i będę czekał aż wyczyszczą mi tarcze (aby lśniła bez rdzy ) poprzedni właściciel nie bał co zrobić wżery po 0,5mm rdzy - ale dotrą się prawa tarcz jest już czyściutka od zewnątrz jak zerkałem wczoraj przy wymianie klocków jeszcze tylko lewa i będzie genialnie - myślę że do wakacji się dotrze chyba
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Używane tarcze hamulcowe. Bravo !
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Zawsze możesz kupić sobie z allegro za 50zł - może trafisz na promocje/wyprzedaż i zapłacisz 50zł za dwie ciekawe kto pierwszy się ... bądź przy odrobinie szczęścia będzie szukał drugich bo te zaczną ci bić - no ale rób co uważasz ja wiem co kupiłem, grubość wyśmienita i lepiej już być nie może a nie ....... mi aby kupować tarcz po 150zł co najmniej za sztukę.
Niedługo co niektórzy to będą mieli pełno w majtkach jak ktoś wspomni że używane opony kupił haha ja nawet zimą mam letnie opony i nie narzekam że mi się źle śmiga - jak ktoś nie umie korzystać z auta bo brak mu 5 klepki to nawet łańcuchy mu nie pomogą ani szyny kolejowe aby tylko mógł jechać na wprost.
Szczerze wątpię aby ktoś kupił lepszą tarcz niż seryjną (nie wyeksploatowaną oczywiście - cały czas o takiej mowa) pomijam tutaj nacinane i wiercone firm specjalizujących się tylko w tym patrz brembo bo to już wiadomo nie ma dyskusji - ale na nasze warunki i tak jest to dobre rozwiązanie, jak moje stare zaczeły pękać to miałem kupić tylko jako rozwiązanie chwilowe, jadę do niego a on mi z takimi tarczami wyjechał za tak śmieszne pieniądze że tylko obawiałem się że są krzywe - ale są dobre chyba wiele aut patrz roczniki nawet 99 mają gorsze tarcze niż te co mam teraz - kolejny warunek że ktoś dba o auto i jego stan a nie tylko by chciał śmigać i opony 175/65/15 jak to ja miałem gdy kupiłem swego. To nawet śmiechu warte było , nawet tylny zacisk był odkręcony - pożal się boże właściciel - tuman i idiota.
Ktoś czuje się urażony - trudno ale taka prawda i zrobiłem to nieumyślnie
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich, natomiast na ten temat wszystko.
Niedługo co niektórzy to będą mieli pełno w majtkach jak ktoś wspomni że używane opony kupił haha ja nawet zimą mam letnie opony i nie narzekam że mi się źle śmiga - jak ktoś nie umie korzystać z auta bo brak mu 5 klepki to nawet łańcuchy mu nie pomogą ani szyny kolejowe aby tylko mógł jechać na wprost.
Szczerze wątpię aby ktoś kupił lepszą tarcz niż seryjną (nie wyeksploatowaną oczywiście - cały czas o takiej mowa) pomijam tutaj nacinane i wiercone firm specjalizujących się tylko w tym patrz brembo bo to już wiadomo nie ma dyskusji - ale na nasze warunki i tak jest to dobre rozwiązanie, jak moje stare zaczeły pękać to miałem kupić tylko jako rozwiązanie chwilowe, jadę do niego a on mi z takimi tarczami wyjechał za tak śmieszne pieniądze że tylko obawiałem się że są krzywe - ale są dobre chyba wiele aut patrz roczniki nawet 99 mają gorsze tarcze niż te co mam teraz - kolejny warunek że ktoś dba o auto i jego stan a nie tylko by chciał śmigać i opony 175/65/15 jak to ja miałem gdy kupiłem swego. To nawet śmiechu warte było , nawet tylny zacisk był odkręcony - pożal się boże właściciel - tuman i idiota.
Ktoś czuje się urażony - trudno ale taka prawda i zrobiłem to nieumyślnie
Dziękuję i pozdrawiam wszystkich, natomiast na ten temat wszystko.
-
- Posty: 234
- Rejestracja: 2008-09-30 16:24
- Galeria: viewtopic.php?t=18656
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Ja napisałem, ze używki moge kupic pod warunkiem ze naprawde sa w idealnym stanie
np. ktos zmoantował niedawno, auto ma dzwona i teraz sprzedaje na czesci.
A te z allegro, no powiem prawde ze musze troche przyoszczedzic, bo robiłem teraz rozrząd (420zł z robotą), zestaw klocków + wywalenie regulatora siły hamowania (380zł z robotą), chłodnica nowa (450zł), kostki do świateł i jakies duperele, kolejna 100, łożyska prawa strona (140 i 170zł) wiec tego troche jest. W dodatku mam do zrobienia amorki na tyle i cieknie mi gdzies woda. Nie mam siana zeby wyrąbać 400zł na jakies glupie tarcze :-> wole dac 100, tylko potwierdzcie ze beda pasowaly i posmigam spokojnie z 50tys (2lata) ;]
np. ktos zmoantował niedawno, auto ma dzwona i teraz sprzedaje na czesci.
A te z allegro, no powiem prawde ze musze troche przyoszczedzic, bo robiłem teraz rozrząd (420zł z robotą), zestaw klocków + wywalenie regulatora siły hamowania (380zł z robotą), chłodnica nowa (450zł), kostki do świateł i jakies duperele, kolejna 100, łożyska prawa strona (140 i 170zł) wiec tego troche jest. W dodatku mam do zrobienia amorki na tyle i cieknie mi gdzies woda. Nie mam siana zeby wyrąbać 400zł na jakies glupie tarcze :-> wole dac 100, tylko potwierdzcie ze beda pasowaly i posmigam spokojnie z 50tys (2lata) ;]
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
Jedno pytanie skąd pewność kolego że to seryjna ? Wiesz bardziej uwierzę w dziwkę dziewicę niż to że w 20 paru letnim aucie na co dzień używanym są oryginalne seryjne tarcze
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: zawieszenie i hamulce-pomocy!
pewności nie mam nigdy. Podejrzenia skąd?Bogdan9999 pisze:Jedno pytanie skąd pewność kolego że to seryjna ? Wiesz bardziej uwierzę w dziwkę dziewicę niż to że w 20 paru letnim aucie na co dzień używanym są oryginalne seryjne tarcze
- Masa tarcz tych co zdjąłem i tych co zakładałem była "porównywalna" - dlaczego cudzysłów ... hmm ponieważ te co zakładałem były cięższe a mogło wynikać to z tego że stare się wytarły i zrzuciły trochę z siebie. Jak kupisz za 50zł z allegro ponoć są lżejsze (tak słyszałem przy innych autach).
- Znaki na tarczach identyczne - na jednej z pary zawsze z tego co pamiętam. Para stara miała jedną tarczę ze znakami i para druga również miała znaki na jednej z tarczy,
- Podobny sposób korozji oraz podobna barwa owej korozji (przed czyszczeniem jak i po niej).
- identyczne odlewy, falce i każdy szczegół tarczy - co w podróbkach raczej odpada chyba bo są kanciate i mają proste kształty... (ale może są i takie nie wiem)
Skąd mogą być takie tarcze, hmm... Z rozbitego auta np które było rozebrane na części i ktoś gdzieś je trzymał? Skąd mam wiedzieć. Kupiłem od kolesia - u niego przeleżały 2 lata w garażu w papierze, bo kupił nie te (potrzebował od 2 generacji), a on znowu kupił je na allegro też od kogoś kto sprzedawał tylko te tarcze (tak mówił) - a wiec nie handlarz raczej jakiś - tak mi się wydaje.
Czyli raczej w błędzie nie jestem, a skoro wytrzymały już to co z nimi robiłem to raczej są dobre "zjazd z autostrady i hamowanie z okolic 200 do 60 na odcinku 300m, kolejne hamowanie ze 160 do ok 50 na odcinku 200m - skoro jeszcze się nie pogięły i nie biją to raczej powodu do narzekań na nie nie mam... odległości podane na oko i może były krótsze bo miarki w oczach nie mam i było to dość dawno temu - jesienią, ale coś ok tego mniej więcej dwie, trzy, cztery odległości między lampami oświetlającymi drogi (ponoć 50m - ale nie jestem pewien)