Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Tematy powracające jak bumerang.
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: dudus »

Witam
No i jestem po wymianie, ale zadowolenia zadnego
skrzynia ma tylko wsteczny i bodajze 3 bieg
2000 - 35mil
nie mam pozostalych biegow
skrzynia w pozycji lewarka L - w ogóle nie chce ruszyc zachowuje tak jakby byla zablokowana i obciaza strasznie silnik
mialem tez problem z elektryka
ze skrzynia w gl wychodzi wtyczka 5 pinowa okragla natomiast w gt 4 pinowa prostokatna
wiazka od tej wtyczki wychodzi z gniazda ponizej ramienia do zmiany biegow (odlaczylem cala wiazke z gt i przepiąłem do tej z gl "po dwoch stronach wtyczki wiec obylo sie bez przerobek")
i teraz pytanie czy jest jakas mozliwosc ustalenia czy ta roznica w pinach ma wplyw na wariujaca skrzynie czy "nowa"
skrzynia jest po prostu zepsuta i pozostaje mi juz tylko naprawic swoja stara z gt??

pozdrawiam

dolaczam fotki:
biala wtyczka ta wychodzaca oryginalnie ze skrzyni od GL
dsc0442l.jpg
dsc0442l.jpg (89.7 KiB) Przejrzano 28468 razy
dsc0443k.jpg
dsc0443k.jpg (94.68 KiB) Przejrzano 28468 razy
a to juz czarne z GT
dsc0444f.jpg
dsc0444f.jpg (96.22 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ to juz po przelozeniu z mojej GT
dsc0445pbs.jpg
dsc0445pbs.jpg (91.52 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ to jest gniazdo ze skrzyni probe GT
dsc0446y.jpg
dsc0446y.jpg (90.24 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ to jest wtyczka z wiazki probe GT

a teraz gniazdo w samej skrzynce
dsc0452d.jpg
dsc0452d.jpg (96.38 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ widac ja zaraz kolo tych przewodow niebieski i zielony
dsc0456r.jpg
dsc0456r.jpg (92.69 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ tu ja widac w pelnej krasie

Zeby nie bazgrać postu pod potem dopisuje:
Stalo sie :) - moze dobrze moze zle
stara skrzynka z gt idzie na warsztat
postaram sie w miare mozliwosci wszystko dokumentowac (fotki)
Mam silne poparcie merytoryczne w koledze MACIUCHA i w Samko.pl, mimo, ze jest to moj dziewiczy rejs po automatach mam nadzieje, ze sie uda, bo bardzo lubie tem samochod i bardzo chce go naprawic :)
pozdrawiam

-- dodano 2009-06-19 01:20 --

Witajcie
Tak jak obiecalem bede w tym poscie prowadzil fotoreportaz z naprawy automatu z GT
Wiec zaczynam
obraz001m.jpg
obraz001m.jpg (29.99 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ Oto moja slicznotka
po odkreceniu gornego dekla (pompa skrzyni) otrzymujemy to co jest na zdjeciu ponizej
obraz003diz.jpg
obraz003diz.jpg (31.65 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ wyciagamy zabezpieczenie (to co widac) z miejsca gdzie jest ostrze srubokreta
obraz004dgi.jpg
obraz004dgi.jpg (34.94 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ walek z wieloklinem nam sie troszeczke obsunie w dol ale bez obaw nie wypadnie, sciagamy do gory obudowe
obraz005c.jpg
obraz005c.jpg (40.77 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ posciagnieciu obudowy wyciagamy kosz z tarczkami,
wszystkie tarczki jedna po drugiej wyciagamy i sprawdzamy pamietajac o kolejnosci poszczegolnych elementow kosza
obraz006ste.jpg
obraz006ste.jpg (45.08 KiB) Przejrzano 28468 razy
^te tarczki ktore sa na zdieciu sa w bardzo dobrym stanie (glebokie rowki swiadcza o malym zuzyciu)
obraz007ekg.jpg
obraz007ekg.jpg (34.75 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ ja po sprawdzeniu elementow skladalem do kupy i streczowalem coby sie nie zakurzylo
obraz008r.jpg
obraz008r.jpg (44.62 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ teraz czas na tasme hamowczą
obraz009y.jpg
obraz009y.jpg (36.22 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ ja ją demontowalem od strony tloka - ale podobno jest mozliwosc demontazu od strony zatrzasku
obraz010m.jpg
obraz010m.jpg (34.71 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ a to juz wyciagniety tlok
obraz011m.jpg
obraz011m.jpg (39.13 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ a to juz owa tasma, akurat ta tez jest w super stanie, bardzo wyrazny i gleboki "protektor" :)
obraz012nue.jpg
obraz012nue.jpg (35.61 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ druga strona tasmy opiera sie wlasnie na tym zatrzasku
obraz013a.jpg
obraz013a.jpg (38.7 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ a cos takiego widac po sciagnieciu nastepnego elementu, ktory nazwalem korona (tak mi jakos wpadlo),
obraz015v.jpg
obraz015v.jpg (40.33 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ wyciagamy nastepne zelastwo z kólkami zebatymi i mamy juz dostep do ostatnich tarczek
obraz016m.jpg
obraz016m.jpg (35.16 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ wyciagajac te zabezpieczenia
demontujemy te wieksze tarczki - oczywiscie sprawdzajac ich stan - umnie tez byly ok
obraz017d.jpg
obraz017d.jpg (44.52 KiB) Przejrzano 28468 razy
^ teraz juz sie dobieramy do ostatnich tarczek
umnie raczej nie bylo mowy o "tarczkach" to raczej byl rozszezony komplet przekladek :) wszystko starte do zera - sami zobaczcie
obraz020izx.jpg
obraz020izx.jpg (30.6 KiB) Przejrzano 28545 razy
^ trudno rozroznicz co jest (bylo) tarczka a co przekladka
a tak wyglada wybebeszone dno skrzynki
obraz018w.jpg
obraz018w.jpg (44.6 KiB) Przejrzano 28545 razy
pozdrawiam
ps. Maciucha wielkie dzieki za pomoc merytoryczną ;)

-- dodano 2009-06-25 22:15 --

Witam JEDZIEMY DALEJ :)
Tego co widac pod spodem nie ruszajcie :) - bo pierońsko trudno to załozyc
obraz022z.jpg
obraz022z.jpg (34.26 KiB) Przejrzano 28468 razy
obraz023e.jpg
obraz023e.jpg (31.44 KiB) Przejrzano 28468 razy
te sprezynki sie nie popsuja :) wiec sprawdzac nie trzeba, a ja to zrobilem z ciekawosci i nie ma tam nic ciekawego
natomiast warto sprawdzic ten duzy oring ktory znajduje sie w koszu 3i4 biegu tu tez sprezynki :)
obraz036p.jpg
obraz036p.jpg (35.43 KiB) Przejrzano 28468 razy
obraz039w.jpg
obraz039w.jpg (30.47 KiB) Przejrzano 28468 razy
nie probujcie robic tego sami - sciagnac zatrzask i dostac sie do tego tloczyska moze i dacie rade zrobic w pojedynke
ale załozyc to ponownie - nie ma szans -- musi byc ktos jeszcze i jeszcze jedno,po wymianie oringu na tloczysku
typ OP 110 wew 118 zew i 2 grubosci
nie wciskajcie tego pierscienia ze sprezynkami metalowymi rzeczami tylko przez np. jakies drewienko

teraz to juz wszystko, jezeli chodzi o skrzynke od srodka
nie zapeszajac (tfu tfu) moja pieknotka teraz chodzi pieknie - pozostalo tylko szarpniecie przy przechodzeniu z 1 na 2 :(
ale nie znalazlem problemu w tarczkach, wiec moze to sterownik tak przelacza no ale .... mam nadzieje ze nie bede musial tam zagladac

i rzecz ktora sprawila mi dodatkowy problem
ponizej jest zdjecie kosza przegubu (zielony) i skrzynki
obraz029w.jpg
obraz029w.jpg (46.78 KiB) Przejrzano 28545 razy
zeby to rozlaczyc trzeba miedzy nich wbic jakis duzy srubokret
lub przecinak, bo na wieloklinie jest zalozone takie male pierońskie kółko z drucika jako zabezpieczenie typu CLICK

pozdrawiam
z czarnej, pieknej, i ze sprawna skrzyneczka ;) perły GT
podziekowania
lubdar - kolo od trzymania sprężynków ;)
Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mr. Cynk »

bardzo cenny opis, zwłaszcza po odjęciu fotek...
:roll: :roll: :roll:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Robert »

Awatar użytkownika
Mr. Cynk
Posty: 3325
Rejestracja: 2003-09-14 22:41
Samochód: Pontiac TransAM 350'
Lokalizacja: W-M UE

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mr. Cynk »


no tutaj przynajmniej dywersja jest spójna....
:twisted:

zarówno w braku fotek jak i opisów... :1111_bye:
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Robert »

Ale u Dudusa fotki - widocznie Twój IP ma ciężki okres :roll:

[r]Specjalnie dla Cynkiego przeniosłem zdjęcia z imageshacka na nasz serwer. Rzeczywiście na darmowych zewnętrznych potrafią ginąć (choć tu to jeszcze nie nastąpiło).
Komentarze, które były po prawej stronie fotek, a teraz są pod nimi, poprzedziłem znakiem ^, żeby było jasne, czego dotyczą.[/r]
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Patryk- »

Mam pytanko odnośnie skrzyni 3.0 lxa, skrzynie z tego co widzę trochę się różnia ale nie za dużo...Które tarczki są odpowiedzialne za 3 i 4 bieg? te co się wyjmuje razem z koszykiem po odkręceniu (pompy) czy te co są schowane głębiej, czyli te dużo większe??
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: OLEY »

Patryk - jak moja skrzynia (po złożeniu) będzie hulać, to dam Ci drugą - oczywiście sprawną.
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Patryk- »

-- oryginalny post 2012-02-28 20:19 --

ja mam faze żeby zrobić tamtą, bo pierwsze dwa biegi tak ładnie chodziły, nie było zastrzeżeń do niej, mały minus tylko w tym że 3 i 4 brak 8) Ewentualnie się zamienimy to włożysz ją i Antoś będzie hasał :) zawsze to bezpieczniej na dwóch, no i fajnie słychać Vke jak wchodzi w obroty bo chce 3 zapiąć :mrgreen:

-- dodano 2012-10-11 21:56 --

potrzebuje schemat skrzyni manuala do 2,2 gt :)
Mateusz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12 20:43

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mateusz »

Witam,

Od niedawna jestem w posiadaniu Probka w automacie. Niestety auto nie chce jechać do tyłu. I teraz pytanie: jak sprawuje się automat w mk1? Czy jest to na tyle cywilizowana skrzynia, że da się nią fajnie dynamicznie pojeździć czy lepiej wstawić manual?
Przy okazji czy ma ktoś jakieś schematy, zdjęcia, opis skrzyni automatycznej? Remontował ktoś może takową sam lub w zakładzie?

Pozdrawiam
Maxxum
Klubowicz
Posty: 3825
Rejestracja: 2004-06-03 22:15
Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
Galeria: viewtopic.php?t=7746
Lokalizacja: Tarnów

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Maxxum »

Da się pojeździć dynamicznie. Choć to nie manual. Mam porównanie bo posiadam i taką i taką 😉 choć z racji wieku Naszych probasków nie polecałbym nadwyrężać automata.
Co do remontu - wyżej masz posty świadczące że ktoś robił. U mnie w 3.0 Lx padło kiedyś sprzęgło hydrokinetyczne - robili mi w mieście goście, którzy się na tym znają. Schematy gdzieś mam. Jak znajdę chwile to podeśle.
A jeszcze jedno - Ty masz Gt,Gl czy Lx ?
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Mateusz
Posty: 19
Rejestracja: 2012-08-12 20:43

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: Mateusz »

Maxxum, dziekuje za odpowiedź. W sumie od razu mogłem pisać do Ciebie- zapomniałem, że masz automat:)
Wiem, że da się to naprawić i że ludzie z forum robili to nawet sami, ale te posty są sprzed 10lat
Mój to GT, w takiej budzie jak Twoj czerwony.
Awatar użytkownika
dudus
Klubowicz
Posty: 75
Rejestracja: 2008-08-24 16:45
Samochód: Ford PROBE GT '90
Lokalizacja: Klucze
Kontakt:

Re: Remont skrzyni automatycznej I gen GT

Post autor: dudus »

Cześć.
Uwierz mi, że zrobienie "remontu" skrzyni nie jest karkołomne.
Moja jedna, jedyna rada:
miej dużo miejsca w pomieszczeniu gdzie będziesz ja remontował, rozkładaj wszystko pakując w strech i rób to tak żeby zachować kolejność.
Masz spokojnie 90 % szans , że zrobisz to poprawnie i skrzynia będzie działać bez problemu.
Jeszcze jest Czarna Perła - Ford Probe GT '90 TRIP
Już jest Black Pearl - Ford Probe GT '90 TRIP 😁
ODPOWIEDZ

Wróć do „F.A.Q.”