Klocki hamulcowe

Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wojtas89 »

wg. katalogów tak , i w praktyce też. W Degeneracji są inne średnice tarcz co za tym idzie są też inne klocki :wink:
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: K4mil »

Też tak myślałem a gościu w motoryzacyjnym chciał mi wcisnąć od dwójki klocki i mówił że to samo, ale się nie dałem :twisted:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wojtas89 »

ach ci wybitni sprzedawcy :D
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: K4mil »

Klocki zakupiłem i dzisiaj już wstawiłem :twisted:

Jakieś zwykłe... ale niemieckie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jeszcze tylko pytanko: Czy między klockami powinny być po dwa takie druciki rozchylające klocki??? bo ja mam tylko po jednym i zamontowanym na dolne otwory klocków.
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Pelot »

Po jednym jest ok.
Obrazek
Awatar użytkownika
K4mil
Posty: 357
Rejestracja: 2008-12-13 11:10
Samochód: 1.8 mk3 VW Golf
Galeria: viewtopic.php?t=15213
Lokalizacja: Legnica/Głogów

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: K4mil »

no nareszcie ktos zechcial udzielic odpowiedzi, dzieki, pozdro :1111_bye:
Był 2.2L Turbo 91' RED, 2.2L Turbo 91' BLACK
Jest niestety 1.8L Golf mk3 RED
Ale będzie 2.5L v6 II Mam nadzieję że RED :wink:
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Pelot »

Ostatnimi czasy bardzo rzadko zaglądam do działów technicznych, muszę się troszkę poprawić :P
Obrazek
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: xavi »

ja sie podepne

mam pytanie czy kupujac klocki hamulcowe do I ,jest ważne czy wersja jest usa czy europejska ?chce zakupic klocki niemieckiej firmy marco na allegro sa po 29 zl i nie wiem czy warto je brac?
2,2 GT I gen 91 r
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: adrian_seki »

Ja nie wiem ale raczej nie ma znaczenia - ja mam wersję USA lecz brałem klocki chyba od mazdy 626 za coś ponad 60zł. Kupuj klocki jakie chcesz ale za 30zł to nawet ja bym na tył nie kupił :D
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: xavi »

Dzieki adrian za odpowiedz ,wiem że za 30 zł się nic dobrego nie kupi.Jesli jestem juz w tym temacie to mam jeszcze mały problem z hamulcami ,jak zahamuje to przednie hamulce słabo puszczają i koła strasznie ciężko się kręcą nie wiem czy to winna tłoczka może nie puszcza jak wezme srubokret i troche poluzuje to jest lepiej i koła luzniej sie kreca.Nie wiem co robić mam nadzieje że nie będę musiał nowych zacisków kupować
Z gory dzieki za odpowied
2,2 GT I gen 91 r
Awatar użytkownika
wojtas89
Posty: 2193
Rejestracja: 2006-09-21 21:43
Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
Galeria: viewtopic.php?t=14148
Lokalizacja: Illinois - Chicago

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: wojtas89 »

Możesz mieć zapieczone tłoczki. Nie śmierdzi ci klockami po dłuższej bądź bardziej dynamicznej jeździe?
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: xavi »

smierdzi czasami,można samemu sie jakoś pozbyć tego problemu jest na to jakiś sposób?
2,2 GT I gen 91 r
Awatar użytkownika
Chizar
Klubowicz
Posty: 1390
Rejestracja: 2009-02-07 14:17
Samochód: Biemdablju 528 Touring
Galeria: viewtopic.php?t=17057
Lokalizacja: Warszawa

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Chizar »

Regeneracja zacisku tylko chyba ;)
Ford Probe 2.5 v6 93 granatowy BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 93 czarny BYŁ
Ford Probe 2.5 v6 97 fioletowy BYŁ :(


Najlepszy sport to transport! :)
adrian_seki
Posty: 911
Rejestracja: 2009-05-21 22:31
Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
Galeria: viewtopic.php?t=16334
Lokalizacja: Konin (WLKP)

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: adrian_seki »

A to nie będzie ta taka tulejka po której zacisk się rusza? jak będzie miał zapieczone to raczej też tak będzie - u mnie chodzą (chodziły) okropnie ciężko ale hamował normalnie. odkręć śrubę bodajże na klucz 12 czy 13 i odegnij zacisk jak do zmiany klocków i zobacz czy ta tuleja ci się wogóle rusza.
xavi
Posty: 24
Rejestracja: 2010-07-25 22:27
Samochód: I Gen 2,2 GT 91 r
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: xavi »

-- oryginalny post 2010-08-31 20:52 --

Tak tuleja rusza sie

co do tych klockow za 30 zeta przyszły mi dziś zobaczymy co to... pierwszy raz kupuje miałem troche obaw przed kupnem ale już po ptakach założe i zobacze co to za wynalazek pewnie jak napisał adrian nic ciekawego

pozdrawiam

-- dodano 2010-09-02 20:36 --

dzieki z wszystkim z gory za pomoc w mojej sprawie ,wszystkie podpowiedzi sie przydały :) dzis zrobione jedno koło z przodu i jest ok,wszystko wyczyszczone nasmarowane założone nowe klocki, hamuje puszczam pedał i jest ok :lol:
2,2 GT I gen 91 r
Harry82STA
Posty: 12
Rejestracja: 2006-11-01 00:06
Samochód: 92 Probe 2.2 GT
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Harry82STA »

Dołączę się do tematu, przeglądałem sobie Ford Technical Service Publications «Section 06-03: Front Disc Brake» i znalazłem coś ciekawego. Powiedzcie czy macie u siebie takie coś jak podkładki anty-grzechotka (anti-rattle shims)?
anty-grzechotka.JPG
92 Ford Probe 2.2 GT
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Jedrek »

Podstawowa zasada przy regeneracji zacisków - rozbieramy wszystko do końca i czyścimy, niestety stary płyn powoduje osadzanie się tzw. filtru co widać jako zabrudzenie, dodatkowo pod uszczelnieniami tłoczków występuje korozja, która powoduje, że tłoczek ciaśniej chodzi.
Przerabiałem to już w niejednym aucie.

Dodatkowo proponuje wymienić płyn hamulcowy, co jest zalecane niby co 2 lata a i tak nikt tego nie robi.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Awatar użytkownika
weteran
Posty: 325
Rejestracja: 2006-06-05 15:01
Galeria: viewtopic.php?t=10332
Lokalizacja: Mikołów

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: weteran »

Ja posiadam te podkładki.
Ford Probe 2.2 GL '89
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pene_czw »

-- oryginalny post 2011-07-13 16:54 --

Czy ktoś wie jaka powinna być siła hamowania w probe 2.2 GT tylnich kół ? ile KN ? jeśli ktoś pamiętał, lub nawet podjechał sprawdzić ile am to bym był naprawke zadowolony.

-- dodano 2011-07-29 20:18 --

czekam na odpowiedz jakbyco ;]

-- dodano 2011-09-01 18:11 --

Dalej czekam na odpowiedz.

Czy mógłby ktoś sprawdzić jaką ma siłę hamowania na tył ? (hamulcem nożnym)
Ważne, żeby pomiar był w aucie z regulatorem siły hamowania.

-- dodano 2011-09-08 20:17 --

Czy ktokolwiek robił w ostatnim czasie, albo będzie robił przegląd ? Pomóżcie, bo mam z tym problem.

-- dodano 2011-10-22 18:27 --

odswiezam...
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Robert »

Podjedź do stacji kontroli, która ma dostęp do danych diagnostycznych ITS i zapytaj.
:arrow: http://www.patronat.pl/new/inforskp/itsdtp.htm
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pene_czw »

Dzieki Robert, teraz już wiem gdzie szukać. Chociaż nie krótko czekałem na odpowiedź ;-)
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Robert »

Byłem na stacji diagnostycznej, nie mają szczegółowych danych przewidzianych przez producenta każdego pojazdu, wychodzą z proporcji: skuteczność = suma sił hamowania dla danego hamulca dzielona przez dopuszczalną masę całkowitą pojazdu (wszystkie wartości w N). Aby przejść badania wskaźnik ma wynosić co najmniej 50% dla hamulca roboczego. Do tego nie więcej niż 30% różnicy sił na kołach jednej osi.
50% 1520 kg (DMC jedynki GL) = 7.6 kN
50% 1660 kg (DMC jedynki GT) = 8.3 kN
Tylko to jest suma dla obu osi. Jeśli będziesz miał więcej na tylnej, to ok, bo przy rzeczywistym hamowaniu i tak przód jest bardziej dociążany, niż na rolkach.

Skuteczność hamulca awaryjnego (ręcznego) ma wynosić min.23% dla pierwszej rejestracji do 1993 roku, 25% od 1994. Podziel więc powyższe wartości przez 2 i - jeśli interesują Cię wymagania, a nie dane fabryczne - masz siłę hamowania tyłu.

:arrow: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach (p.str.20001 i kolejne)
:arrow: Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (p.str.2134)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
pene_czw
Posty: 234
Rejestracja: 2008-09-30 16:24
Galeria: viewtopic.php?t=18656

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: pene_czw »

8.3 / 2 koła na osi x ~0.3 (tył zawsze troche słabszy) wychodzi ze powinno byc niecałę 1.3 na tylnie koło hamulca roboczego ? dobrze licze?
Ford Probe I 92' 2.2GT Człuchów/Piła
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Re: Klocki hamulcowe

Post autor: Robert »

Źle. 16.6 kN * 23% / 2 > 1.9 kN (na 1 koło tylne).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”