check engine

Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine i błąd nr 16

Post autor: pusher1 »

Sam piszesz że nie możesz wyregulować obrotów . Jeśli przepływomierz jest uszkodzony obroty będą falować , a komp będzie ci pokazywał błąd . Jeszcze możesz zobaczyć czy jest czysty w środku a jeżeli nie to sprawdź styki, jak wyjmiesz wtyczkę tylko delikatnie to sprawdź te blaszki mogą być wypalone .Nom to narazie tyle jak co to pisz :wink:
2.2gt 92 rok
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah »

check engine się pali cały czas a mi wyskakuje tylko błąd 16
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 »

Błąd 16 czyli zawór EGR . Wyjmujesz czyścisz i smarujesz tłoczek żeby leciutko chodził . Jeśli jest zapieczony to jest jego wina a jeśli nie to czujnik elektroniczny padł on jest przy zaworze na dwóch śrubkach z kabelkami taka szpilka to jest . U mnie dawno temu tez mi wywalał ten błąd i wina stała po stronie szpilki elektronicznej a nie po stronie tłoczka w zaworze ale różnie to bywa.Posprawdzaj wszystko :wink: :wink: pozdro
2.2gt 92 rok
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah »

ale wiesz chodzi mi o check bo nie mam już pomysłu co z tym zrobić bo nie wiem co może być uszkodzone ze się świeci cały czas
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 »

Kurcze jak coś nie działa już wcale to się pali cały czas . Pisałeś że wywala ci błąd 16 więc ci odpowiedziałem :roll: Wcześniej pisałeś o przepływomierzu też ci odpowiedziałem . W przepływomierzu jeśli masz dobre kable w kostce i blaszki nie zaśniedziałe ani poupalane i jest czysty to napewno nie od niego ci się pali :lol: Bo to nie jest błąd 16 :) A jeśli czujnik Egr padnie całkiem czyli wspomniana szpilka a do tego jest zapieczony zaworek to check może ci się palić cały czas . Tym bardziej że pokazuje ci błąd który wskazuje na Egr .
2.2gt 92 rok
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah »

koleszko jaja są z tym autem bo wczoraj to mi wyświetliło błędy 8 9 i 26 co sprawdze błędy to co inego pokazują no to jest przecież czujnik temperatury podający sygnał do kompa przepływomierz i to ustrojstwo co reguluje ciśnienie w baku jak dobrze zrozumiałem masz może [r][CIACH][/r]?


[r]Nie róbmy tu giełdy. :idea:
Robert[/r]
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 »

Niestety nie mam :? Dziwne powiem ci , nie spotkałem się z czymś takim . Zlikwiduj każdą usterkę która ci wyskakuje i zobaczysz czy dalej będzie pokazywał . :wink: :lol:
2.2gt 92 rok
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah »

aha wiem ze to wątek nie z tej paczki ale powiedz mi co może być przyczyną tego kodu 26 bo przecież to ustrojstwo ma tylko dwa podciśnienia i nic wiecej jak można naprawić to "coś"
sylwia_adam
Posty: 66
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Samochód: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: check engine

Post autor: sylwia_adam »

Witam
Widzę że mogę się tu podłączyć problem mianowicie taki kod błędu 16 spadają obroty i zapala się check. Po odłączeniu przewodu tego podciśnieniowego do zaworu wszystko wraca do normy. Co może być przyczyną takiego zachowania?
Pozdrawiam
PROB 2.2 GT 91r Szary
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 »

Witam . Może być przybrudzony ten tłoczek w zaworze egr i ci nie odbija :lol: :lol: Albo czujnik padł ta szpilka co do niego wchodzi :wink:
2.2gt 92 rok
sylwia_adam
Posty: 66
Rejestracja: 2011-09-21 21:35
Samochód: I-2.2GT-1991
Lokalizacja: HRUBIESZÓW

Re: check engine

Post autor: sylwia_adam »

Zawór wyciągałem i myłem, a co do tej szpilki to jeszcze nie zaglądałem to przy tym zaworze?
PROB 2.2 GT 91r Szary
PROB 2.2 GT 92r Czarny
PROB 2.2 GT 91r czerwony
PROB 2.2 GT 91r Czarny
Awatar użytkownika
pusher1
Posty: 651
Rejestracja: 2007-01-05 14:21
Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
Galeria: viewtopic.php?t=14481
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: check engine

Post autor: pusher1 »

Tak przykręcona jest na dwie śrubki z przodu zaworu od tego odchodzą ci kable i masz kostkę . U mnie było tak że zawór odbijał ale ten czujnik padł więc może u ciebie jest to samo :wink: :wink: Popytaj na forum może ktoś ma sprawny , ja tak zrobiłem i do dziś cieszę się jazdą bez checka :wink: pozdro
2.2gt 92 rok
Mattijjah
Posty: 105
Rejestracja: 2010-11-28 14:41
Samochód: probeI 2.2 LX 89.r

Re: check engine

Post autor: Mattijjah »

kurcze przy odkręcaniu egr-a zobaczyłem ze przy kostce irwał się kabel tak ze go nie widać musiałem uciąć kostkę i połączyć kable na krótko teraz i check zgasł :) teraz pytanie gdzie docelowo idą kable z egr bo sypią się i trzeba je wymienić a wolę ciągnąc nowe trzy kable niż ruszać wiązkę?
ODPOWIEDZ

Wróć do „I gen (1989 - 1992)”