problem z chłodnicą

Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: problem z chłodnicą

Post autor: MAcieja87 »

Tam nie lecz patrząc po numerach, które napisał 2Ya NFR kosztuje 1000zł, a to sporo, ale dowiem się dokładnie :)
Awatar użytkownika
Stig
Klubowicz
Posty: 1136
Rejestracja: 2012-01-27 13:41
Samochód: Probe 2,5 v6 KLZE , Białe 2.2T
Galeria: viewtopic.php?t=19937
Lokalizacja: Będków .. Łódź

Re: problem z chłodnicą

Post autor: Stig »

Przecież nie musisz kupować akurat NFR , z tego co widzę to są tam również inne, tańsze ;) ... poczytaj coś o nich , czy dają radę np. na mazdaspeed i będziesz wszystko wiedział.
ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: problem z chłodnicą

Post autor: MAcieja87 »

Niestety i tam nie posiadają takiej chłodnicy, ewentualnie może jeżeli bym pytał o jakąś mazdę, lecz tu nie wiem czy w jakiejś była taka sama. Jak pisałem wyżej podobno w MX-5 była identyczna z jedną różnicą, ale tego nikt nie potwierdził :(
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: problem z chłodnicą

Post autor: 2Ya »

MAcieja87 pisze: Moja puściła na łączeniu z plastikiem.
No to wystarczy tylko uszczelkę wymienić i po robocie ;) Proste to jest naprawdę, mozna też złożyć z powrotem na starą uszczelkę + silikon, np. technicol, dobrze oczyścic i odtłuścić, zostawić na 24-48h i będzie dobrze ;)

MAcieja87 pisze:Niestety i tam nie posiadają takiej chłodnicy, ewentualnie może jeżeli bym pytał o jakąś mazdę, lecz tu nie wiem czy w jakiejś była taka sama. Jak pisałem wyżej podobno w MX-5 była identyczna z jedną różnicą, ale tego nikt nie potwierdził :(

MX6 i 626 GE, różniły się jakimiś szczegółami z tymi, od probe ale jakimi to dokładnie nie pamiętam. Chyba inny kąt górnego króćca.

http://www.jaroslawiak.pl/Chlodnica-wod ... 12867.html

http://www.chlodnice-samochodowe.pl/pl/ ... ieczy.html

http://www.alejasamochodowa.pl/p,pl,493 ... +wody.html

Pzdr.
Obrazek
Awatar użytkownika
MAcieja87
Posty: 77
Rejestracja: 2009-08-02 14:20
Samochód: Probe 2.5 v6 95r
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie / Olsztyn

Re: problem z chłodnicą

Post autor: MAcieja87 »

Tak jak piszesz jest inny kąt. Do probe niestety prawdopodobnie nie wejdzie, bo z tego co patrzyłem lampa może przeszkadzać. 2 chłodnice dawałem do sprawdzenia, pękł klej i facet powiedział, że nie daje mi pewności, że będzie to trzymać + jedna puszcza na łączeniu z plastikiem.
Awatar użytkownika
2Ya
Posty: 979
Rejestracja: 2007-05-06 21:28
Samochód: >>GT<<
Lokalizacja: Aloha Hawaii
Kontakt:

Re: problem z chłodnicą

Post autor: 2Ya »

Nie takie rzeczy się naprawiało ;) To możesz kupic nową, od mazdy i przełozyc ten plastikowy zbiornik ze starej chłodnicy, od probe do nowej i po problemie ;)

Pzdr.
Obrazek
Dawid
Posty: 8
Rejestracja: 2012-07-01 22:25
Samochód: Ford Probe 94r 2.0 16v
Lokalizacja: Dobrociesz

Re: problem z chłodnicą

Post autor: Dawid »

Witam
Potrzebuje pomocy. Jaki szymbol ma przekaznik niskich obrotow wentylatora chlodnicy
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem z chłodnicą

Post autor: bogdano »

To jest zwykły przekaźnik taki jak do jakiegokolwiek auta. Ja mam z jakiejś Skody wsadzony. Oryginalny to ciężko Ci będzie kupić.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: problem z chłodnicą

Post autor: Spider33 »

Panowie problem przedstawia sie nastepujaco. Znowu mam dziwna sytuacje z chlodnica. Przecieka mi w okolicach prawego dolnego rogu. nie wiem czy mozna nazwac to przeciekaniem. to juz 3 chlodnica i znowu to samo. Co ciekawe potrafi trzymac plyn przez ponad miesiac i nagle zaczyna kapac. Przejade troche i juz nic sie nie leje. Sprawdzalem weze i kranik, sa suche.Podlozylem nawet gabke pod chlodnice kiedy ja zmienialem bo myslalem ze moze sie rozszczelniac od uderzen o polke na ktorej lezy. Juz koncza mi sie pomysly... :| Jakas rada?
Awatar użytkownika
Destroyer
Posty: 1260
Rejestracja: 2007-06-13 09:37
Samochód: II gen 2.5 V6
Galeria: viewtopic.php?t=13662
Lokalizacja: Radom

Re: problem z chłodnicą

Post autor: Destroyer »

A wymieniałeś na nową? Czy używki? Miałem podobny przypadek. Płyn nie uciekał, w wyrównawczym ok, pod korkami ok. Aż do pewnej nocy kiedy to zrobiło się chłodniej (lekko powyżej 0), zajeżdżam pod pracę, patrzę, a tam cieknie po obu stronach zderzaka, jakby z okolic lamp. Zaglądam pod machę a tam mokro na łączeniu plastików na chłodnicy i rdzenia. Dolałem płynu i do domu. Dojechałem, nic nie kapie, chłodnica sucha. Rano z powrotem do pracy, dojeżdżam, znowu sucho, płynu nie ubywa, nie kapie nie ciecze. Następnego dnia temperatura spadła poniżej 0 i znowu zaczęło cieknąć. Pojechałem do Warki kupiłem nową chłodnicę z gwarancją 2 lata, i jak coś, to niech oni się martwią. Być może u Ciebie jest podobnie. Teraz zrobiło nam się trochę chłodniej, w nocy gdzieniegdzie są przymrozki i dzieją się cuda.
W każdym bądź razie, jeżeli nie masz pewności co to stanu używki, to lepiej zainwestuj i kup nową, będziesz miał z głowy.

Ja kupiłem tutaj http://www.chlodnice-konarscy.com/
Sklep mają w Warce, Warszawie i Pruszkowie. Chłodnice wysyłają kurierem ładnie zapakowane. Ja do V6 dałem 360 zł. Drogo, ale mam z głowy.
Był PROBE GT 2.2 Turbo '89 Full Opcja z Qresko Red Inside :( :( :(
Jest PROBE 2.5 V6 '94. Dostał nowe serduszko dzięki 2Ya :)
Jest SCENIC II ph I 2003 Lux Privilege pierońskie 1.6 115 KM :D
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: problem z chłodnicą

Post autor: Spider33 »

Ale wlasnie dziwne jest to ze wszytkie przeciekaja w tym samym miejscu. Chlodnica ktora jest teraz zamontowana dzialala przez caly czas w innym probku i bylo wszytko ok. Chyba nie moze byc peknieta ani miec dziury skoro potrafi trzymac plyn nawet kilkanascie dni. Zacznie czasem kapac troche po odpaleniu i kapanie ustaje. Co 3 tygodnie dolewam okolo litr plynu i jakos sie jezdzi. Zaczyna mnie to powoli denerwowac...
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: problem z chłodnicą

Post autor: doriprobe1993 »

Witam,mam problem w probe 2,5 v6 z chłodzeniem. Wygląda to tak że jest max płynu chlodzącego,odpalam auto jak jest zimne to wszystko jest dobrze,przejade 5-10km i dzieją sie dziwne rzeczy: wskazówka od temperatury idzie do góry,praktycznie do samego końca,wentylator sie włącza,kiedy chce włączyc cieple powietrze to idzie zimne,po chwili słychac jakies stuki i zaczyna isc cieple. Noi tak jak było full płynu,po tych paru kilometrach sporo ubywa. Czy może mi ktoś powiedzieć co jest przyczyną tego że tak sie dzieje? Czy to uszczelka pod głowicą? Oleju mi nie ubywa,nie ma na korku 'majonezu' :) Proszę o pomoc. Pozdrawiam!!!
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem z chłodnicą

Post autor: bogdano »

A termostat masz sprawny? Bo to co piszesz to może być objaw zbyt późnego otwarcia termostatu. Ale może się mylę.
Uszczelkę pod głowicą jak byś miał wywaloną to byś miał mleko zamiast oleju więc raczej odpada. To, że dolewasz płynu to świadczy o tym, że jak Ci się nagrzeje to nadmiar Ci wywala do zbiorniczka wyrównawczego.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: problem z chłodnicą

Post autor: doriprobe1993 »

A gdzie znajduje sie termostat i jak sprawdzić czy jest sprawny? Jak mi ubywa płynu to w wyrównawczym też jest sucho,wiec chyba tam nie wywala...
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem z chłodnicą

Post autor: bogdano »

To weź sobie zapal samochód, poczekaj jak Ci sie rozgrzeje i zobacz gdzie ten płyn Ci wycieka. Bo przecież musi gdzieś go wywalić. Może Ci wygotowuje płyn bo termostat Ci się za późno otwiera i na małym obiegu Ci krąży. Rozgrzej auto na postoju to będziesz widział co się dzieje i skąd Ci wywala płyn.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: problem z chłodnicą

Post autor: doriprobe1993 »

Samochód zawiozłem do mechanika,na kanale sprawdził i wyszło na to że cieknie i to mocno z pompy. Nie powiedział mi jakie bedą koszta. Orientuje się ktoś ile kosztuje taka naprawa?
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem z chłodnicą

Post autor: bogdano »

Trochę Cie skubnie. Pompa chyba koło 160 zł ale roboty troche jest bo trzeba rozrząd demontować więc koszta takie jak przy wymianie rozrządu za robociznę.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
doriprobe1993
Posty: 33
Rejestracja: 2012-05-02 23:49
Samochód: Probe 2,5 v6 1993 rok
Lokalizacja: kluczbork

Re: problem z chłodnicą

Post autor: doriprobe1993 »

Tzn? Ile? Bo sie nie orientuje co do rozrządu.Tylko jest problem,bo niewiem jaką wersje silnika mam w swoim probe czy 119kw czy 120kw. A w dowodzie nic nie pisze. Czy to można jakoś sprawdzić? Pozdro
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: problem z chłodnicą

Post autor: bogdano »

Wymiana rozrządu kosztuje ok 300 zł i pewnie tyle Ci policzy mechanik za wymiane tej pompy a pompa do 2.5 jest chyba tylko jeden rodzaj.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”