
OLEJ
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Chłopie, na lotosie to nawet maluch nie chce dobrze jeździć  
			
			
									
						
										
						
- 
				nomysz
- Posty: 56
- Rejestracja: 2013-05-20 00:32
- Samochód: I gen 89 r. 2.2 LX USA
- Galeria: viewtopic.php?t=21501
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie
Re: OLEJ
Poprzedni właściciel mojego Probe zalewał mineralnym z lidla, więc stwierdziłem, że tak nie może być. Zalałem olejem 10W40 Petro Canada. Narazie jestem zadowolonym. Tym olejem też moi rodzice zalewają swoje Mondeo w dieslu i też nie mają zastrzeżeń. Polecam póki co:)
			
			
									
						
										
						- pusher1
- Posty: 657
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: OLEJ
Jakbyś wlał Havoline Texaco albo Valvoline Maxlife też byś był zadowolony a wydaje mi się że dla probe jeszcze lepiej by było  
			
			
									
						
							
2.2gt 92 rok
			
						- derek
- Posty: 345
- Rejestracja: 2008-02-03 13:12
- Samochód: Probe 2.0 16V
- Galeria: viewtopic.php?t=14135
- Lokalizacja: Tarnów (Małopolska)
Re: OLEJ
jak ktos zalewa minerałem i ma zamiar jeździć Probkiem w zimie to polecam ten filmik
http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
			
			
									
						
							http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
			
						Re: OLEJ
10w40 Mobil - moim zdaniem najlepszy olej. Cena też dobra.
			
			
									
						
										
						- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Gratuluję napisania pierwszego posta w temacie OLEJ.
Ale zapraszam do przywitania się Tutaj http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
 http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
Oraz zapoznania się z tym tematem 
   http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
 http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego
			
			
									
						
										
						Ale zapraszam do przywitania się Tutaj
 http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946
 http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3946Oraz zapoznania się z tym tematem
 
   http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277
 http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2277A co do tego 10W40 to jest ok choć na zimę mimo wszystko lepie coś rzadszego

- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
podziwiam  co niektórych  ze wiecie  jaki to olej  najlepszy do probe  ,,,,   podziwiam  to wyczucie   ja takiego nie mam  wiec pozostaje  olej  do  ,,,,,  japonskiego silnika
   ja takiego nie mam  wiec pozostaje  olej  do  ,,,,,  japonskiego silnika    
  
			
			
									
						
							 ja takiego nie mam  wiec pozostaje  olej  do  ,,,,,  japonskiego silnika
   ja takiego nie mam  wiec pozostaje  olej  do  ,,,,,  japonskiego silnika    
  
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
jak ja bym to wiedział to bym nie lał tak bezmyślnie havoline 
			
			
									
						
							
FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
			
						Odgazowany

- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3440
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: cokolwiek byle jeździć :)
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Na wsi.
Re: OLEJ
A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu. 
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
			
			
									
						
							Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
			
						- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5262
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: OLEJ
Kret ten OT był tu zbędny
			
			
									
						
										
						- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
KrecioPL pisze:A ja jeżdżę na kujawskim, jest NAJLEPSZY, więc Wy się nie znacie. Taka mała rada, wybierajcie tylko ten z pierwszego tłoczenia, bo na innych trochę słychać popychacze. Ale mówię wam, na lepszym oleju nie jeździłem, lux malina, nawet zaoszczędziłem na zapaszkach do samochodu.
Wszystkim dziewczynom podoba się ten zapach frytek, mówią że to romantyczne, jak przy zachodzie słońca nad morzem w smażalni i jaki respekt na dzielni!
doje....ś

FORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
			
						Odgazowany

- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: OLEJ
Hahaha, Kretuu- lubie to 
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski
			
			
									
						
							
Ja przed zimą muszę wymienić, rozważę ten kujawski

Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
			
						Jest: ST220 2005r
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
no to teraz powazne  ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly
 ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly 
			
			
									
						
										
						 ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly
 ja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly 
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
jaki valvolineMatiLP640 pisze:no to teraz powazneja dlugo jezdzilem na valvoline vr-1 po 3 wymianie bylo slychac popychacze, zmienilem na Millersa 5w40 z dodatkiem nano i wszystko ucichlo, jak makiem zasial a Romas slyszal moj silnik na zlocie wiec wie jak juz napierdzielaly
 5w 50   czy 10w 60
   5w 50   czy 10w 60 
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
sorry ale nie rozumiemMatiLP640 pisze:5w50, bez przesady, 10w60 to jest woda przy wysokich temperaturach i jak dla mnie nie do tego silnika...
 twierdzisz  ze  10w 60  to  woda
   twierdzisz  ze  10w 60  to  woda  chyba  nie bo uzywasz zadszego teoretycznie  oleju  o lepkosci  5w 40   a jesli własnie uzywasz  5w 40    to valvoline 5w50  to ów woda
  chyba  nie bo uzywasz zadszego teoretycznie  oleju  o lepkosci  5w 40   a jesli własnie uzywasz  5w 40    to valvoline 5w50  to ów woda  
    w kazdym przypadku valvoline  jest   na wyzsze temperatury  min i max  i tym samym gestosc powinna byc wieksza
 w kazdym przypadku valvoline  jest   na wyzsze temperatury  min i max  i tym samym gestosc powinna byc wieksza  a moze tylko powinna
  a moze tylko powinna 
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
oczywiście, przecież im wyższa lepkościowa klasa letnia tym olej jest rzadszy przy wysokich temperaturach. 5W50 owszem jest rzadki przy wysokich temperaturach ale nie aż tak jak 10W60 po za tym zauważ że 10W60 jest semi a 5W50 full  dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać
 dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać 
			
			
									
						
										
						 dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać
 dodam że właśnie z czasem 5W50 stał się dla mojego silnika za rzadki, dlatego zmieniłem na 5W40 +nano Millersa i było elegancko, a dlatego taki olej lałem bo nie ukrywam że u mnie w aucie często wskazówka obrotomierza była na czerwonym polu dlatego zawsze lałem olej wysokotemperaturowy a jak pewnie też wiesz albo i nie to 2.5 V6 lubią się grzać 
- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
jak masz np. 5W50 to zimowa klasa lepkościowa czyli niskich temperatur to masz 5W a letnia czyli wysokich temperatur masz 50. Czyli krótko mówiąc przy jakich skrajnych temperaturach olej zachowuje swoją optymalną lepkość  Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy
 Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy 
			
			
									
						
										
						 Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy
 Dodam że te temperatury się czyta z tabelki standardu SAE bo o nim mówimy 
- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
Im większa cyfra druga, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.   to zerznołem  bo na olejach sie nie znam
  to zerznołem  bo na olejach sie nie znam    wiec  jak  jest  60  to jest  rzadszy  od  30   np w temperaturze   plus 20 st,
   wiec  jak  jest  60  to jest  rzadszy  od  30   np w temperaturze   plus 20 st,     mysle ze na odwrót
    mysle ze na odwrót 
			
			
									
						
							 to zerznołem  bo na olejach sie nie znam
  to zerznołem  bo na olejach sie nie znam    wiec  jak  jest  60  to jest  rzadszy  od  30   np w temperaturze   plus 20 st,
   wiec  jak  jest  60  to jest  rzadszy  od  30   np w temperaturze   plus 20 st,     mysle ze na odwrót
    mysle ze na odwrót 
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						- Lukasz
- Klubowicz
- Posty: 1311
- Rejestracja: 2006-05-27 22:43
- Samochód: Ford Probe 2.2 GT 89r. Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 1997
- Galeria: viewtopic.php?t=14709
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki ,Owczarnia
- Kontakt:
Re: OLEJ
Ja to sobie tłumaczę inaczej   czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
 czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
			
			
									
						
							 czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku
 czym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silnikuFORD PROBE 2.2 GT 89r.
Odgazowany
			
						Odgazowany

- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
ja tez to tak wlasnie sobie tłumacze  ale  wyglada na to ze  parametry z butelki   chociaz by identyczne   to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo
  ale  wyglada na to ze  parametry z butelki   chociaz by identyczne   to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo 
			
			
									
						
							 ale  wyglada na to ze  parametry z butelki   chociaz by identyczne   to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo
  ale  wyglada na to ze  parametry z butelki   chociaz by identyczne   to chyba w eksplatacji to juz nie jest tak samo 
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						- MatiLP640
- Klubowicz
- Posty: 2794
- Rejestracja: 2011-12-02 23:21
- Samochód: Mitsubishi Legnum VR4
- Galeria: viewtopic.php?t=19740
- Lokalizacja: Brisbane AU/Kraków PL
Re: OLEJ
I dobrze myślisz, w temperaturze +20 stopni tak ale raz, ja mówię o wyższych temperaturach i nie tak otoczenia jak samego silnika bo temperatura otoczenia ma znaczenie tylko odpalaniu silnika w sumie, a im silnik się bardziej grzeje tym olej jest rzadszy i ciśnienie spada, logiczneglodzillaryki pisze:wiec jak jest 60 to jest rzadszy od 30 np w temperaturze plus 20 st,mysle ze na odwrót
 a 30 nie wytrzyma tego co 60 i go zagotujesz po prostu
 a 30 nie wytrzyma tego co 60 i go zagotujesz po prostu  może inaczej, przy normalnym eksploatowaniu 60 jest gęstsza, ogólnie 60 jest najgęstszym olejem, ale przy zaznaczam ekstremalnych temperaturach, nie osiągalnych dla np. 30 jest rzadki jak woda, i nie jeden się o tym przekonał jak Pan Panweka się obraził... do tego oleju musi być odpowiedni silnik który to wytrzyma po prostu i tyle
 może inaczej, przy normalnym eksploatowaniu 60 jest gęstsza, ogólnie 60 jest najgęstszym olejem, ale przy zaznaczam ekstremalnych temperaturach, nie osiągalnych dla np. 30 jest rzadki jak woda, i nie jeden się o tym przekonał jak Pan Panweka się obraził... do tego oleju musi być odpowiedni silnik który to wytrzyma po prostu i tyle  na polskie warunki dla mnie idealny jest 5W40, ewentualnie 5W50. I dodam że mi popychacze stukały dlatego że na zimnym silniku olej był zbyt gęsty.
 na polskie warunki dla mnie idealny jest 5W40, ewentualnie 5W50. I dodam że mi popychacze stukały dlatego że na zimnym silniku olej był zbyt gęsty.I dobrze sobie tłumaczysz, bo tak jestglodzillaryki pisze:Ja to sobie tłumaczę inaczejczym mniejsza cyferka ta przed W to olej jest mniej lepki(bardziej płynny) przy niskich temperaturach a cyferki po W oznaczają lepkość przy rozgrzanym silniku

- glodzillaryki
- Posty: 116
- Rejestracja: 2011-06-23 16:33
- Samochód: Ford Probe lx 2.2 r.89 & chrysler voyager
- Lokalizacja: Z Lubelszczyzny :-P
Re: OLEJ
a,,, dzieki za rzeczowe wyjasnienie  prawie juz  zrozumialem
   prawie juz  zrozumialem  
   
  
			
			
									
						
							 prawie juz  zrozumialem
   prawie juz  zrozumialem  
   
  
... Znajdź swoje miejsce na ziemi , a może wtedy będziesz szczęśliwym człowiekiem ... .
			
						








 
  
   
 