Kąt zapłonu
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
To jest podobna sytuacja najlepiej będzie chyba jak będzie taki jak powinien być,bo jak będzie zbyt późny to stracisz na mocy ale silnik będzie bezpieczniejszy.Ja bym nie wyprzedzał zapłonu na takim silniku,jak masz większą kompresję od orginału to sobie teraz wyobraź sobie co się dzieje w silniku jak tłoki idą do góry i dostaną strzała za wcześnie.
FORD PROBE 89`turbo (prawie)GT.
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
No właśnie, dobre pytanie. Ja też miałem jedną kreskę na lewo od 10.
Według tego rysunku 9 stopni wychodzi w polowie między jedną kreską przed 10 a 10. Rysunek dotyczy kąta wyprzedzenia zapłonu w GL.
Według tego rysunku 9 stopni wychodzi w polowie między jedną kreską przed 10 a 10. Rysunek dotyczy kąta wyprzedzenia zapłonu w GL.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Widzę że niektórzy kombinują pod górę. Wracając do oznaczeń literka T oznacza kąt 0 stopni. W GT ma być ustawione 9 stopni, w GL 6 stopni. Ten margines +/- 1 stopień jest po to że z czasem po ustawieniu może się zapłon trochę inaczej ustawić. Silniki w naszych probkach z wyjątkiem LX'a są bardzo czułe na kąt ustawienia zapłonu, zresztą wszystkie silniki Mazdy tak mają. Więc jak ktoś ma ustawiać zapłon to powinien zrobić to idealnie co do wartości. Żadnych rezerw itd. Przypominam też o podłączeniu złącza STI (to od kodów błędów) do masy autka lub akumulatora. I skończcie eksperymenty bo niektórzy będą zbierać na nowy katalizator albo paliwo do probka.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
- _KrISS_
- Posty: 107
- Rejestracja: 2006-08-14 11:08
- Samochód: Peugeot 607
- Galeria: viewtopic.php?t=10599
- Lokalizacja: Bray (ie), Szczecin (pl)
No więc ja ustawiłem zapłon u siebie w taki sposób:
Wygląda na to że wcześniej miałem ustawiony na 11-12 stopni. Teraz silnik lepiej pracuje pod obciążeniem. Wcześniej podczas ostrego przyspieszania na 5-tym biegu zawsze zmniejszało mi się doładowanie do 6 PSI, teraz cały czas trzyma się ponad 8 PSI.
Wygląda na to że wcześniej miałem ustawiony na 11-12 stopni. Teraz silnik lepiej pracuje pod obciążeniem. Wcześniej podczas ostrego przyspieszania na 5-tym biegu zawsze zmniejszało mi się doładowanie do 6 PSI, teraz cały czas trzyma się ponad 8 PSI.
Jest Czarny Peugeot 407 Coupe 2.2 16v '07
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
Był Szary Peugeot 607 2.2 16v '01
Był Niebieski Ford Probe SE '95
Był Biały Ford Probe GT '90
Był Zielony Citroen BX 19 TZI '91
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- mika_vixen
- Posty: 140
- Rejestracja: 2005-11-18 18:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Strzyżów
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Re: Kąt zapłonu
Mam pytanie chciałbym się dowiedzieć jaką probek 2.2GT 92 rok ma kolejność zapłonu ????Czyli które cylindry???Bo u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????Auto pali bez zarzutu ...Ale ciekawość Kto wie prosze o rade......pozdrawiam
2.2gt 92 rok
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Kąt zapłonu
Raczej nie...pusher1 pisze:u mnie jest taka 1,2,4,3 tak powinno byc ????
http://www.performanceprobe.com/info/sp ... le_eng.htm
http://www.performanceprobe.com/doityou ... es/22t.htm
Chyba, że Twój silnik kręci w drugą stronę - serio (znaczy odwrotnie, niż Ci się wydaje).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- pusher1
- Posty: 652
- Rejestracja: 2007-01-05 14:21
- Samochód: Ford Probe 1992 2.2 GT
- Galeria: viewtopic.php?t=14481
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- wojtas89
- Posty: 2193
- Rejestracja: 2006-09-21 21:43
- Samochód: MB W201 2.6L mit ASD und chamska gleba :)
- Galeria: viewtopic.php?t=14148
- Lokalizacja: Illinois - Chicago
Re: Kąt zapłonu
Siema, mam pytanie. Jak jest przestawiony zapłon to auto może dużo palić (to już wiem) , ale czy bym mógł normalnie jeździć? Tzn. bez żadnych konsekwencji, bo od kąd zauważyłem że probek mi wipernicza dużo , przejechałęm jakieś 250-300km, i nic się nie dzieje.
Fałszywa skromność jest najprzyzwoitszym ze wszystkich kłamstw.
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Kąt zapłonu
Witajcie
Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
- mysz
- Klubowicz
- Posty: 1941
- Rejestracja: 2010-04-03 15:02
- Galeria: viewtopic.php?t=18115
- Lokalizacja: wwa
Re: Kąt zapłonu
Tak chyba powinno być- w II gen jest tak samo jeśli chodzi o obroty.adrian_seki pisze:Witajcie
Ustawiłem sobie kąt zapłonu na 9st (no może 8st bo po chwili zwątpiłem już gdzie ta kreska na tym kole jest). Czytałem również o regulacji obrotów silnika. Podczas podłączenia STI do masy ustawiłem obroty na wartość 750 (licznik). Po odpięciu kabla STI obroty spadają i mają wartość ok 700 może nawet 680 tak na oko wskazówka jest pomiędzy 750 a 500 obr. Czy coś się dzieje i gdzie szukać przyczyny? Auto dużo pali ok 11L miasto od kilku miesięcy i tak się zastanawiam.
Co do spalania- 11l/100km to dużo?!
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Jest: ST220 2005r
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Kąt zapłonu
Obroty na ciepłym silniku w 2.2 GT powinny mieć książkowo 750, mogą być minimalnie wyższe.
Po odpięciu STI ustaw obroty na 750 (na liczniku) i będzie ok.
Co do spalania 11 l po mieście w zimie to nie jakiś wielki wynik moim zdaniem.
Po odpięciu STI ustaw obroty na 750 (na liczniku) i będzie ok.
Co do spalania 11 l po mieście w zimie to nie jakiś wielki wynik moim zdaniem.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Kąt zapłonu
Dużo/mało nie wiem, ale zawsze mogłoby być 10 czy 9 ale wiem - bądźmy realistami
Czyli obroty należy ustawić bez złącza STI tak czy nie bo już się zgubiłem ?
Czyli obroty należy ustawić bez złącza STI tak czy nie bo już się zgubiłem ?
-
- Klubowicz
- Posty: 3829
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Kąt zapłonu
Ja zawsze ustawiałem bez żadnych kombinacji.
Uruchamiałem silnik, czekałem aż się zagrzeje i wtedy ustawiałem na 750 obr. (bez włączania dodatkowych źródeł poboru prądu, jak światła, nawiew, czy klimatyzacja). Oczywiście komputer koryguje obroty po włączeniu czegokolwiek, ale łatwiej jest beeeeeezzz
Uruchamiałem silnik, czekałem aż się zagrzeje i wtedy ustawiałem na 750 obr. (bez włączania dodatkowych źródeł poboru prądu, jak światła, nawiew, czy klimatyzacja). Oczywiście komputer koryguje obroty po włączeniu czegokolwiek, ale łatwiej jest beeeeeezzz
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Kąt zapłonu
-- oryginalny post 2015-03-05 21:56 --
Panowie - pokręciłem tą śrubką sporo bo kilka obrotów (zrównała się z obudową wysokość) a obroty wciąż pod kreską 750 - dlaczego nie chcą się podnieść?
-- dodano 2015-11-07 22:58 --
Ustawiłem zapłon na 6st bo na 9-10 wpadał mi w spalanie stukowe i turbo zmniejszało ciśnienie z 12 do 6psi - zobaczymy jutro jak się zachowa i jakie spalanie pokaże.
Panowie - pokręciłem tą śrubką sporo bo kilka obrotów (zrównała się z obudową wysokość) a obroty wciąż pod kreską 750 - dlaczego nie chcą się podnieść?
-- dodano 2015-11-07 22:58 --
Ustawiłem zapłon na 6st bo na 9-10 wpadał mi w spalanie stukowe i turbo zmniejszało ciśnienie z 12 do 6psi - zobaczymy jutro jak się zachowa i jakie spalanie pokaże.