Maglownica puka, stuka na postoju?

Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Romas »

Jeśli chodzi o łażyska to proponuje kupić SKF-u najleprze polskie łożyska.
Podaj numer łożyska a da sie załatwić ;)
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: bogdano »

A SKF robi łożyska do amorów? Wątpię, żeby coś takiego robili.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Romas »

Nieważne czy łożysko jest do amora czy do snopowiązałki, ważne żeby miało identyczne wymiary :P :wink: A polecam SKF, bo są najwytrzymalsze :wink:
Ostatnio zmieniony 2012-05-30 21:04 przez Romas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: bogdano »

Ale tak jak pisałem wcześniej w poście wujeksex-a są wymiary i numery:

http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php ... 50#p301899
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: tom87dg »

mam takie lozyska na sprzedaz bo kupilem do siebie bo tez strzelalo mi przy kreceniu kierownica ale okazalo sie ze za mocno skrecilem nakretke w amortyzatorze i dlatego tak pukalo na postoju wiec jak ktos bylby chetny moge je pogonic wszystko zapakowane oryginalnie
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: bogdano »

A ile za to chcesz?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: tom87dg »

powiedzmy ze 30 zł za calosc czyli 2 sztuki
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
bogdano
Posty: 469
Rejestracja: 2010-07-01 13:02
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: bogdano »

To ja sobie rezerwuję. Będę miał na zapas. Ok.?
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porsche w kalendarzu ;)
Awatar użytkownika
tom87dg
Klubowicz
Posty: 574
Rejestracja: 2009-12-25 12:37
Samochód: probe 1993 2.5 v6
Galeria: viewtopic.php?t=16963
Lokalizacja: DG

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: tom87dg »

:) jezdza mi caly czas w schowku w aucie wiec spoko zawsze je mam :)
http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: KrecioPL »

Podpinam się pod temat, bo problem doprowadza mnie do furii - STUKA.
G woli wyjaśnienia - stuki występują przy aucie odpalonym i zgaszonym - przy energicznych ruchach lewo-prawo słychać stuki.
Zawieszenie jest zrobione - drążki, końcówki itp. WSZYSTKO NOWE, SZTYWNE.
Więc przyszedł czas na maglownicę - wyjęta, oddana do serwisu, jest po pełnej rewizji.
Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany. Nawet uszczelniaczy nie było sensu wymieniać.
(Uprzedzę falę hejtu - maglownica pojechała nie do wujka Kazia, tylko do zakładu gdzie budują m.in maglownice na zamówienie do aut wyścigowych)
Zamontowana - dalej "coś" stuka. Wszystko było odpinane i jak jest maglownica na aucie to "coś" stuka. Myślałem, że to krzyżak na kolumnie kierowniczej - też nie.
Co ciekawe - nawet skręcone są jeszcze profilaktycznie luzy na niej...dalej "coś" stuka.
Auto było 3razy w przeciągu ostatniego miesiąca na zbieżności. Wsio pięknie...... do momentu wyjazdu, gdzie któreś koło łapie luz i zaczyna go ściągać.

Czy ktoś miał podobny przypadek, może jest jakiś element który trzeba wymienić?
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
Patryk-
Klubowicz
Posty: 2142
Rejestracja: 2008-07-13 18:30
Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
Galeria: viewtopic.php?t=14552
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Patryk- »

Krecik może masz już takie luzy na łożyskach :mrgreen: :mrgreen:
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić :(
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Sallmo »

Kret w razie czego(jazda do huty) to ja tylną klapę bym zarezerwował i lampy tył z blendą.
A łożyska na McPersonie ?
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
Awatar użytkownika
Romas
Klubowicz
Posty: 5242
Rejestracja: 2009-12-23 22:35
Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
Galeria: viewtopic.php?t=19226
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Romas »

Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem :wink:
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: duracell »

KrecioPL pisze: Opinia: Magiel w idealnym stanie, wszystko lux, tulejka przy wejściu do magla była tylko do wymiany.
A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:
Sallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki :mrgreen: to by mi został tylko dach do malowania i boki :D
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę :P
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz :P
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
Spider33
Posty: 1241
Rejestracja: 2008-01-05 12:23
Samochód: Probe x ∞
Galeria: viewtopic.php?t=20740
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Spider33 »

A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem ;)
Awatar użytkownika
KrecioPL
Klubowicz
Posty: 3438
Rejestracja: 2012-02-27 16:00
Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
Galeria: viewtopic.php?t=21787
Lokalizacja: Warszawa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: KrecioPL »

duracell pisze: A ta tulejka nie wydaje Ci się dziwna? No bo gdyby wszystko było w porządku to czemu tylko ona jest/była wytarta, rozumiem że do wymiany bo miała za duży luz.
Skoro wytarła się na wejściu na magiel to raczej to wytarcie jest wynikiem czegoś wcześniej/wyżej a nie tak samo z siebie, no bo jak miałby wytrzeć się ten element tylko, zakładając że kolumna jest bez luzów?
Tam jest jeszcze parę elementów do sprawdzenia http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... D001556802 wydaje się że są jeszcze 2 przeguby...
A wracając do głównego tematu:
Sallmo pisze:ja tylną klapę bym zarezerwował
Ja bym chętnie odkupił wszystkie blachy i plastiki :mrgreen: to by mi został tylko dach do malowania i boki :D
Zapłacę lepiej niż Sallmo za samą klapę :P
Sallmo ja Ci dam swoją klapę, nie ma rdzy, i nawet siłowniki dostaniesz :P
Cały problem się zaczął ze stukaniem w momencie kiedy wpadłem przy prędkości 10kmh w dziurę wielkości i głębokości studzienki kanalizacyjnej podczas remontu drogi. Była zalana woda w deszczu tak, że jechało się jak po jeziorze i nic nie było widać pod tafla wody (duracell to na maciolkach było). Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.

Gwoli wyjaśnienia, auta nie sprzedaje ani w całości ani na części. Prędzej pojedzie na złom tak jak stoi niż wam go oddam perfidni szabrownicy! :1111_bicz:
Spider33 pisze:A próbowałeś wrzucić jakiś inny magiel i sprawdzić czy to na pewno jego wina? W ten sposób najpewniej zdiagnozujesz problem ;)
Tak też chyba zrobię... Tylko od kogo "pożyczyć" magiel?
Romas pisze:Krecik, minimalne "nazwijmy to stuki" będziesz miał , bo niestety te magle mają to do siebie że ten minimalny luz musi zostać na przekładni w maglu, i to nie jest winą ściągania. proponuje żeby sprawdzili Ci zbieżność tył a nie sam przód, bo coś czuje że tam tkwi problem :wink:
Wszystko fajnie i wporzadku, tylko dlaczego to na kołach przednich jest wyczuwalny duży luz szczególnie na prawym kole? Nawet łożysko prawy przód od tego luzu dostało po dupie i juz powoli się odzywa. Do tego w dochodzi taki objaw, że przy np dojedzie do skrzyżowania czy na koleinach w 99% ciągnie go w prawo i ciągnie kierownicę ok45stopni w bok właśnie w prawo....
Poza tym, z tego co mi się wydaje, przy zdrowym maglu mogą występować delikatne stuki przy zgaszonym aucie, ale jeśli pracuje ona pod ciśnieniem to już powinno być cicho. A tu wali tak jak sąsiad z młotem udarowym o 6 rano w sobotę...

P.S duracell a masz może rusunek techniczny jak wygląda maglownica w środku?


Elit: prawdopodobnie uda mi się dorwać maglownice po weekendzie, w tej chwili siedzi jeszcze na aucie.
Co do kolumny kierowniczej, myślę że to może być dobry trop. Wpadłem na pomysł, mój mechanik potwierdził ze można to zrobić.... A więc obecna maglownica zrobi wyjazd z auta, na końcu kolumny kierowniczej wstawi się blokadę i ruszając kierownicą potwierdzi się czy jest luz na samej kolumnie czy nie.
Jak nie, to drugi magiel i heeeeeja.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
Awatar użytkownika
duracell
Posty: 830
Rejestracja: 2006-06-17 22:25
Samochód: osobowy
Lokalizacja: CB

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: duracell »

Drogi Kreciku ależ oczywiście :D proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania :D
KrecioPL pisze:auta nie sprzedaje ani w całości ani na części
pożyjemy...zobaczymy.... :wink:
KrecioPL pisze:Ponoć tulejka się wybiła od uderzenia, ale w środku magiel zdrowy.
Trochę to pokrętne wytłumaczenie, pada element środkowy całego układu a nie to co po kolei.
No rozumiem fala uderzeniowa :D ale pewno zaczęło by się od końcówki drążka, drugiej przy maglu, samym maglu itd. czyli destrukcja by szła od epicentrum ... a tu bach.. tulejka gdzieś na szarym końcu. :?
Ja bym szukał raczej w okolicach gdzie było uderzenie, jakieś ślady może są, wahacz, łącznik, stabilizator, może coś z piastą a może półoś.

Kiedyś..kiedyś... (gdy byłeś jeszcze w gimnazjum) miałem taki przypadek z Probem że 2 m-ce po wymianie wahaczy zaczęło coś piszczeć, pukać, skrzypieć w zawieszeniu tylko przy wolnej jeździe lub na skręcaniu fajery, najeździłem się po diagnostykach - jedni słyszeli amora, inni zatarte łożysko na macpersonie, dźwięk był ewidentnie od góry w kielichu, poduszkę, łącznik stabilizatora. Dopiero któryś bardziej ambitny znalazł przyczynę- pól obrotu należało dokręcić ostatnią śrubę na wahaczu. Dźwięk się tak przenosił że na wahaczu nic nie było słychać tylko na górze gdzieś przy amorach. Śruba ta w wahaczu drżała delikatnie przy kręceniu, ale było to wyczuwalne tylko gdy się przyłożyło do niej palec... i tyle.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
Awatar użytkownika
mysz
Klubowicz
Posty: 1941
Rejestracja: 2010-04-03 15:02
Galeria: viewtopic.php?t=18115
Lokalizacja: wwa

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: mysz »

Moim zdaniem nie warto ratować... Lepiej sprzedać na części i kupić innego :D
Było: Probe '94r
Jest: ST220 2005r
Awatar użytkownika
Sallmo
Klubowicz
Posty: 1886
Rejestracja: 2007-08-26 17:46
Samochód: Mazda Probe - 2,5 V6 USA 92r & Honda CBR 929RR FireBlade
Galeria: viewtopic.php?t=14192
Lokalizacja: Warszawa Praga Północ

Re: Maglownica puka, stuka na postoju?

Post autor: Sallmo »

duracell pisze: proszę bardzo..http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... Z001557000
a tu masz wszystko od początku http://eucatparts.com/?action=cat_ford_ ... d_model=96
A gdybyś czytał forum dokładnie i skrupulatnie to wiedziałbyś że stronkę wynalazł parę dni temu nasz nieoceniony Vitek i jemu należą się podziękowania
Czy ktoś ma inny adres ww strony - bo bardzo mi zależy a ten nie działa :(
Wspomnienia..Probe 2,2 GL 89 USA jest......
Jedyna w Polsce Mazda Probe GT V6 93r.......a może i na świecie ?
"...nie mam RWD , bokiem jeździć nie muszę
wolę mieć przód napęd ale taki co ma Duszę ..."
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się rozkręcać; pięćdziesięciu, aby nauczyć się skręcać." (Sallmo)
"...Osiagnąłem już ten określony wiek, w którym moj mózg przeszedł z "lepiej abyś tego nie mówił" do "Je..Bać to ,zobaczymy co sie stanie "..."
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”